Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Suzuki Intruder M800 (VZ800) çözemedik

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    Merhaba,
    2006 model 62xxx km, enjeksiyonlu Suzuki Intruder M800(VZ800) sahibiyim
    Motor 3 yıldır bende ve 30.000 km yol yaptım.
    Bu esnada bakımları eksiksiz olarak yapıldı ancak son 1 senedir çözemediğimiz bir problem var.
    Semptomları şöyle sıralayabilirim :
    1) Her viteste belli sabit hız/devirde tekleme/çek bırak yapıyor
    -1.v) 20km/s , 2.v)40km/s , 3.v)60km/s, 4.v)80km/s diyerek gidiyor, bu hızlar motorun vites istediği hızlar ancak 5.viteste de 90 civarı yapıyor
    -sabit devirden kurtararak hızlandığımda yada yavaşladığımda bu çek bırak durumu bitiyor ve motor normal seyirine devam ediyor
    2) İlk marşta sorunsuz çalışıyor, rolanti normalleştikten sonra kapatıp tekrar marşlamaya çalıştığımda marşı almıyor ve ben gaz vermeden çalışmıyor. Gaz verdiğimde ise bir süre boğulup normal rutine dönene kadar arkadan az da olsa siyah duman atıyor.
    3) Motor sıcakken yada soğukken gaza aniden yüklenirsem 1 sene öncesine kıyasla yanıtı çok daha geç alıyorum, makina afallıyor ve sanki vites düşürmüşcesine devir yükselip bir iki saniye sonra ancak toparlayabiliyor.

    Ağır bakımlar, eksantrik zinciri değişimi ve alt/üst conta değişime kadar yapıldı. Bu sorun öncesinde de vardı ve hala devam ediyor.
    İlk aklımıza gelen kötü yanma olduğundan bujileri değişti, servis modunda hata kodu aradık ve c00 yani hata yok göstergesi aldık.
    Sorun hava olabileceğinden kontrollerimizi yaptık, senkron ayarı da yapıldı bir değişen yok.
    Şu an aklımda 2 olasılık var, biri bobin diğeri enjeksiyon.
    Daha önce başına gelen ve/veya yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa şimdiden minnettarım.
    Saygılar


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Stylmartin ayakkabı bot modelleri için tıklayın
    Motomax
  2. #2
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Aslında pek anlamam ama bir arkadaşımdada benzer problemler vardı onda enjeksiyon işeme yapıyordu. Probleminiz enjeksiyonda olabilir.
    hknsaritas bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    cevap için teşekkürler, yapabilirsem enjeksiyonda gözle görülür bir hareketlilik arayacağım

  4. #4
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Harley-Davidson Sportster XL 1200X Forty-Eight
    Buji pipolarında oluşan kılcal çatlakların yarattığı soruna çok benziyor anlattıklarınız. Sanki buji pipoları değişse ve eğer performans egzozu takıldıysa makineye bir senkron ayarı çekilse toparlar gibi geldi. İstanbul'daysanız Delta Motor Suzuki İsmail Usta'ya bir ulaşın. Bu motorlardan en iyi anlayan ustalardan biridir. Geçmiş olsun, umarım sorununuz çözülür.
    hknsaritas bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  5. #5

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    HAZZILHAR cevap için çok teşekkürler, açıkçası böyle bir ihtimal düşünmemiştim, bujiler temiz olduğu için aklıma gelmedi, pipolarda çatlak olması bujilerin kararmasına yol açıyor diye biliyorum, yine de kontrol edeceğim.
    Evet egzoz V&H var, geçtiğimiz ay bakımlarla birlikte senkron ayarı yaptık
    Maalesef İstanbul'da değilim, ancak işin sonunda çözemezsem mecburen gideceğim.
    Tekrar teşekkür ederim, kontrol edeceğim

  6. #6

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    Gaz kelebeğini temizletin

    Şöyle ki semptomlara tek tek bakalım

    1- Her viteste farklı ama aritmetik hızlarda tekleme yapıyor (Çünkü gaz kelebeği pozisyonu o visteste o noktaya denk geliyor) Ama sabit devirden kurtardığınızda (Kelebeği açtığınızda) tekleme ortadan kayboluyor.

    2- İlk marşta çalışıyor çünkü soğuk motor kelebeğin hafif açık olmasına olanak sağlıyor ama motor ısınıp stop ettiğinizde ilk çalıştırmada çok fazla açık olan (tamamen kapanamamış) gaz kelebeği motorun boğulmasına sebep oluyor. Bu yüzden gaz vererek çalıştırdığınızda düzeliyor.

    3-Birden gaz verdiğinizde kelebek açılıyor devir birden yükseliyor ama temiz olmadığı için gazı bıraktığınızda kelebek hızlı kapanamadığından yavaş yavaş devir düşüyor.

    Bu durumda 3 suçlu olabilir

    1- Gaz kelebeği pis
    2- Map/Mat (Hava basınç sıcaklık sensörü 'Emme manifolduna takılıdır genelde eğer sizde varsa' sensörü pis ya da arızalı)
    3- Enjektörde tıkanma var

    Üçüde zaten emme manifoldunun orda, Zımbırtıların hepsini söküp balata spreyi ile güzelce temizleyin geri takın deneyin. Bişey kaybetmezsiniz.

    ha bir de rölanti sensörü (motoru) var onu da temizletin. Ondan da olabilir.
    hknsaritas bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    Kazım Hocam,
    Gerçekten mantıklı, hepsinden önce söylediklerinizi yaparak sorunu gidermeyi deneyeceğim,
    Her vites belirli hız/devirde yapıyor olması kelebek pozisyonuna işaret ediyor olabilir gerçekten

    Çok çok teşekkür ederim, sonuçlar hakkında bilgi ekleyeceğim
    Kazım TOKMAK bunu beğendi.


    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler