Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Suzuki Intruder M800 (VZ800) çözemedik

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    Merhaba,
    2006 model 62xxx km, enjeksiyonlu Suzuki Intruder M800(VZ800) sahibiyim
    Motor 3 yıldır bende ve 30.000 km yol yaptım.
    Bu esnada bakımları eksiksiz olarak yapıldı ancak son 1 senedir çözemediğimiz bir problem var.
    Semptomları şöyle sıralayabilirim :
    1) Her viteste belli sabit hız/devirde tekleme/çek bırak yapıyor
    -1.v) 20km/s , 2.v)40km/s , 3.v)60km/s, 4.v)80km/s diyerek gidiyor, bu hızlar motorun vites istediği hızlar ancak 5.viteste de 90 civarı yapıyor
    -sabit devirden kurtararak hızlandığımda yada yavaşladığımda bu çek bırak durumu bitiyor ve motor normal seyirine devam ediyor
    2) İlk marşta sorunsuz çalışıyor, rolanti normalleştikten sonra kapatıp tekrar marşlamaya çalıştığımda marşı almıyor ve ben gaz vermeden çalışmıyor. Gaz verdiğimde ise bir süre boğulup normal rutine dönene kadar arkadan az da olsa siyah duman atıyor.
    3) Motor sıcakken yada soğukken gaza aniden yüklenirsem 1 sene öncesine kıyasla yanıtı çok daha geç alıyorum, makina afallıyor ve sanki vites düşürmüşcesine devir yükselip bir iki saniye sonra ancak toparlayabiliyor.

    Ağır bakımlar, eksantrik zinciri değişimi ve alt/üst conta değişime kadar yapıldı. Bu sorun öncesinde de vardı ve hala devam ediyor.
    İlk aklımıza gelen kötü yanma olduğundan bujileri değişti, servis modunda hata kodu aradık ve c00 yani hata yok göstergesi aldık.
    Sorun hava olabileceğinden kontrollerimizi yaptık, senkron ayarı da yapıldı bir değişen yok.
    Şu an aklımda 2 olasılık var, biri bobin diğeri enjeksiyon.
    Daha önce başına gelen ve/veya yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa şimdiden minnettarım.
    Saygılar


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Aslında pek anlamam ama bir arkadaşımdada benzer problemler vardı onda enjeksiyon işeme yapıyordu. Probleminiz enjeksiyonda olabilir.
    matrim ve hknsaritas bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    cevap için teşekkürler, yapabilirsem enjeksiyonda gözle görülür bir hareketlilik arayacağım

  4. #4
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Harley-Davidson Sportster XL 1200X Forty-Eight
    Buji pipolarında oluşan kılcal çatlakların yarattığı soruna çok benziyor anlattıklarınız. Sanki buji pipoları değişse ve eğer performans egzozu takıldıysa makineye bir senkron ayarı çekilse toparlar gibi geldi. İstanbul'daysanız Delta Motor Suzuki İsmail Usta'ya bir ulaşın. Bu motorlardan en iyi anlayan ustalardan biridir. Geçmiş olsun, umarım sorununuz çözülür.
    hknsaritas ve matrim bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  5. #5

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    HAZZILHAR cevap için çok teşekkürler, açıkçası böyle bir ihtimal düşünmemiştim, bujiler temiz olduğu için aklıma gelmedi, pipolarda çatlak olması bujilerin kararmasına yol açıyor diye biliyorum, yine de kontrol edeceğim.
    Evet egzoz V&H var, geçtiğimiz ay bakımlarla birlikte senkron ayarı yaptık
    Maalesef İstanbul'da değilim, ancak işin sonunda çözemezsem mecburen gideceğim.
    Tekrar teşekkür ederim, kontrol edeceğim

  6. #6

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    Gaz kelebeğini temizletin

    Şöyle ki semptomlara tek tek bakalım

    1- Her viteste farklı ama aritmetik hızlarda tekleme yapıyor (Çünkü gaz kelebeği pozisyonu o visteste o noktaya denk geliyor) Ama sabit devirden kurtardığınızda (Kelebeği açtığınızda) tekleme ortadan kayboluyor.

    2- İlk marşta çalışıyor çünkü soğuk motor kelebeğin hafif açık olmasına olanak sağlıyor ama motor ısınıp stop ettiğinizde ilk çalıştırmada çok fazla açık olan (tamamen kapanamamış) gaz kelebeği motorun boğulmasına sebep oluyor. Bu yüzden gaz vererek çalıştırdığınızda düzeliyor.

    3-Birden gaz verdiğinizde kelebek açılıyor devir birden yükseliyor ama temiz olmadığı için gazı bıraktığınızda kelebek hızlı kapanamadığından yavaş yavaş devir düşüyor.

    Bu durumda 3 suçlu olabilir

    1- Gaz kelebeği pis
    2- Map/Mat (Hava basınç sıcaklık sensörü 'Emme manifolduna takılıdır genelde eğer sizde varsa' sensörü pis ya da arızalı)
    3- Enjektörde tıkanma var

    Üçüde zaten emme manifoldunun orda, Zımbırtıların hepsini söküp balata spreyi ile güzelce temizleyin geri takın deneyin. Bişey kaybetmezsiniz.

    ha bir de rölanti sensörü (motoru) var onu da temizletin. Ondan da olabilir.
    matrim ve hknsaritas bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    Kazım Hocam,
    Gerçekten mantıklı, hepsinden önce söylediklerinizi yaparak sorunu gidermeyi deneyeceğim,
    Her vites belirli hız/devirde yapıyor olması kelebek pozisyonuna işaret ediyor olabilir gerçekten

    Çok çok teşekkür ederim, sonuçlar hakkında bilgi ekleyeceğim
    Kazım TOKMAK bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    Arkadaşlar selam, kontrollerimizi yaptık sonuçları paylaşacağım belki birine faydalı olur,
    -Bobin kontrolü yapıldı sorun yok
    -Kelebekler, boğaz temizlendi ve kontrol edildi, sorun yok
    -Sensörlerin tamamı kontrol edildi, temizlendi sorun yok,
    -Krank kontrolü yapıldı sorun yok,
    -Würth Enjektör temizleyici kullanıp 60km yüksek devir yol yaptım, değişen yok
    -En son sübap kontrolü yapalım dedik, Eskişehir'de başarılı olduğu söylenen bir ustanın yaptığını düşündüğüm ayar berbat durumda çıktı,
    Kütahya Moto Metin Emre usta ile iş birliği yaparak ortak yürüttük işlemleri, yolu düşen herkese tavsiye ederim.
    Başka arkadaşlara da faydası olabilir diye paylaşıyorum
    https://www.manualslib.com/manual/82...page=23#manual
    Maalesef Türkçe bulamadığım için İngilizcesini paylaşmak durumundayım,
    yukarıdaki link Suzuki VZ800 Servis Kitapçığı - sübap ayarı sayfası, başka motorlara ait kitapçıkları da bulmak mümkün, kitapçık içi kelime arama özelliği de çok yardımcı oluyor, motorunuza ait servis tavsiyesi ayarları yapmanızı öneririm.

    Bizim motorların servisçe tavsiye edilen sübap ayarları şöyle,
    -Emme : 0.08-0.12 mm
    -Egzoz: 0.17-0.22 mm
    Örneğin benim ön silindir egzoz ayarı 0.05 mm civarına ayarlanmıştı, o derece ayarsızdı, vurma ve ses yapacak diye şüphelenerek ayarladık 0.20 mm.
    Harika sonuç aldık diyebilirim, performans hiç olmadığı kadar iyi.

    Sonuç:
    -Ana sorun çözülmedi, hala sabit devir/hızlarda silkeliyor.
    -Geç tepki olayı tamamen yok oldu, tepkiler her zamankinden iyi
    -İkinci marşta boğulma sorunu çözüldü
    Motor çiçek gibi oldu.

    Tavsiye: ustanızla birlikte, servis kitapçığı tavsiyelerine bağlı hareket etmeniz.
    Sabit devir silkeleme sorununa da çözüm bulabilirsek ekleyeceğim, olmadı İstanbul yolu göründü.
    Saygılar
    Kazım TOKMAK ve pea bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    geçmiş olsun abicim. Umarım diğer sorunun da çözülür mutlu mesut kazasız belasız binersin demir atına. Tekerine taş değmesin
    matrim bunu beğendi.

  10. #10
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Çözüm olur mu bilmiyorum. Yıllar evvel benim başıma gelmişti 250 cc bir çinli chopper'da. Sorun belli bir hızda/devirde kesiklik yapıyordu. Örneğin 90 ile giderken sanki birisi arkadan bir an çekip geri bırakıyor gibi oluyordu.

    Çözüm yan ayaklık müşürünün değiştirilmesi ile geçti Yan ayaklık müşürü titreşimden dolayı kısa elektrik kesintisine yapıp ateşlemenin durmasına neden oluyormuş.

    Net olarak anlamak için yan ayaklık müşürüne giden soketi çıkarıp soketin iki ucunu kısa devre yapın. Yani yan ayaklık müşürünü iptal edin ve deneyin. Selamlar.
    matrim ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  11. #11

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    Kazım hocam çok teşekkürler, yardımcı olup fikir veren arkadaşlara da ayrıca teşekkürler
    Naci Hocam, şans eseri dediğinizi dün yapmıştık, sebebin bu olduğundan şüphelenmek değil de, arada sırada motoru stop ettirdiği oluyordu,devre dışı bıraktık soruna çözüm olmadı.
    Şimdilik bu şekilde devam edeceğim ancak öyle yada böyle kesin çözeceğim bu sorunu, en azından sebebini öğreneceğim.
    Gelişme olduğunda konuyu da güncelleyeceğim

    herkese saygılar
    Kazım TOKMAK bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    31 Mayıs 2012
    Motosikleti
    TVS Apache 2011,BWS 2005
    Meraktan girmiştim yenş birşey öğrendim servis kitapçığını ararken canım çıkmıştı https://www.manualslib.com den hemen buldum. çok teşekkür ederim matrim.

  13. #13

    Üyelik
    23 Ocak 2015
    infoman_tr dostum rica ederim, işini görüp yardımcı olabildiyse ne mutlu
    saygılar


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler