Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 ZC | Fazla şarja rağmen, far yükünü kaldırmıyor.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Arkadaşlar selamın aleyküm bir önceki konumda motorun probleminin artık elektrik yanında olduğunu düşünmeye başladığımı söylemiştim elime voltmetre yi alınca düşüncemin doğru olduğunu gördüm. Şimdi problem şu; Rolantideyken far yakamıyorum rolantide farları veya parkı açınca devir düşmeye başlıyor ve stop ettiriyor, ama sinyalde böyle bişey olmuyor. Bazen isterseniz farları bile açmayın bir yoldan geldiniz gazı kestiniz duruyorsunuz motor direk rolantiye düşmüyor pat stop ediyor. Ve geçen gün de şöyle bir olay oldu yine seyir halindeyken motor bir anda stop etti ve geri çalıştırmam 3-4dk sürdü. Bilgiler şunlar arkadaşlar;

    Akü: 1 yaşında
    Konjektör: 12 yaşında
    Statör: 12 yaşında
    Motor çalışmazken akü: 13.30V
    Rolantideyken şarj: 15.70V
    Gaz verince şarj: 15.87V

    Motoru uzun süredir böyle kullanıyorum, üstüne gidersem akümü şişirirmi? Konjektörü nasıl test edebilirim iki tane soket çıkıyor soketlerde üçer adet kablo var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Nuri Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selamın aleyküm bir önceki konumda motorun probleminin artık elektrik yanında olduğunu düşünmeye başladığımı söylemiştim elime voltmetre yi alınca düşüncemin doğru olduğunu gördüm. Şimdi problem şu; Rolantideyken far yakamıyorum rolantide farları veya parkı açınca devir düşmeye başlıyor ve stop ettiriyor, ama sinyalde böyle bişey olmuyor. Bazen isterseniz farları bile açmayın bir yoldan geldiniz gazı kestiniz duruyorsunuz motor direk rolantiye düşmüyor pat stop ediyor. Ve geçen gün de şöyle bir olay oldu yine seyir halindeyken motor bir anda stop etti ve geri çalıştırmam 3-4dk sürdü. Bilgiler şunlar arkadaşlar;

    Akü: 1 yaşında
    Konjektör: 12 yaşında
    Statör: 12 yaşında
    Motor çalışmazken akü: 13.30V
    Rolantideyken şarj: 15.70V
    Gaz verince şarj: 15.87V

    Motoru uzun süredir böyle kullanıyorum, üstüne gidersem akümü şişirirmi? Konjektörü nasıl test edebilirim iki tane soket çıkıyor soketlerde üçer adet kablo var.

    merhabalar, şarj fazla yüksek. bu voltaj değerleri ile akünüzün ömrü çok olmaz. bu bilgilerin yanında far açıkken de voltaj durumu lazım. ancak bence konjektörde problem var.

  3. #3

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar, şarj fazla yüksek. bu voltaj değerleri ile akünüzün ömrü çok olmaz. bu bilgilerin yanında far açıkken de voltaj durumu lazım. ancak bence konjektörde problem var.
    Haklı çıktın kardeşim konjektörü değiştirdim rolantide şarj 14v ye düştü teşekkürler.
    ogzcngdk bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)