Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fazla Rodaj Yağı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ocak 2019
    Motosikleti
    Bajaj RS200
    Merhabalar herkese, yeni bir motor sahibi olarak aranızda tazecik ve deneyimsiz olarak barınmaktayım. İlk motorumu yeni aldım ki dakka bir gol bir bir problem ile karşı karşıyayım.

    Geçen hafta 0 km bir Bajaj Pulsar RS200 aldım.

    Yandaki göstergeden baktığımda motor yağı üst çizginin de üstüne çıkmış durumda, nerede bittiği görünmüyor bile. Ben fazla yağ konduğunu düşünüyorum. Sizce boşaltmalı mı servise mi götürmeli? Ne yapmalı bilemedim.

    Fazla yağ konmasının zararlarını biliyorum ancak bu rodaj yağına özel bir durum mu ortada bir hata mı var?

    Motoru almaya gittiğimde naylonları ile duruyordu. Pazarlığı yaptık, ben para işini halledene kadar motoru çıkarttılar. Aküsünü benzinini koyup çalıştıracağım dedi. Ben dükkana geri döndüğümde motoru dışarı almış ve çalıştırmışlardı. Usta geldi sağına soluna baktı, motor koruma plastiklerini çıkarttı. 100m kadar bir tur attı her şey yolunda mı diye ardından El sıkıştık ve nakliyeye yükledik ve evin önünde indirip çalıştırmadan eve aldım. Toplamda 400m yol yapmış gösteriyor (0.4km)

    Evde sağına soluna bakarken fark ettimki yağ seviyesi üst çizginin bile üzerinde. Ayak açıkken görünmüyor ancak dik konuma aldığımda yağ seviyesi fırlıyor gidiyor. Yağını da mı yeni koydular yoksa fabrıkadan öyle mi çıktı bilmiyorum. Orayı göremedim.

    Dedim ki rodaj yağı daha pompası falan boş olabilir, çalışınca düzelir. Bugün dışarı çıkartıp 10km kadar bir yol yaptım. Halen daha yağ seviyesi yüksek. İlk başlarda beyaz duman atıyordu ancak 4.kmden sonra falan kesildi.

    Özetle arayıp bu yağı boşalttırmalı mı, yoksa rodaj yağı zaten kalın olur ve yüklenilmeyeceği için yağ basıncı fazla artmıyor diye mi fazla koydular bilemedim. Ancak ciddi anlamda aklıma takıldı. Ne yapmalı bu durumda?

    Yardımcı olacak herkeslere şimdiden çok çok teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Zaten garantili motosiklet. Herhangi bir işlemi kendiniz yapmayacağınıza göre serviste yağ seviyesine baksınlar. Egzozdan duman atma meselesi soğuk hava kaynaklı olabilir mi? Bence olabilir

  3. #3

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bunlara kafayı takma, fabrikalar yağları göz kararı koymazlar, ölçüyle otomatik dolduran cihazları vardır. Sen muthemelen motordan yeni indiğin için yağ aşağı süzülmeden bakmışsın. Sakın yağı boşalttırmaya falan kalma. Yağı falan boşver de rodajı kitaba göre yap.

  4. #4
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Kitapcığına bak, yağ ölçümü yan ayaktayken mi yapılıyor yoksa orta ayaktayken mi?

    Yan ayaktayken bakılmasına göre ayarlandıysa o cam sen motoru dikleştirdiğinde fazla görüyorsundur.

    Para versen fazla yağ koymaz fabrika, merak etme. Ama servis bakımlarında kontrol et, fazla yağ koyuyorlar bilmeden.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Beyaz duman her araçta kışın olur normaldir, ağızdan çıkan buhar gibi..Yağ seviyesi normal, sen motoru düz tut 10 saniye soğukken bir arkadaşın yağ seviyesine baksın, camda full görünüyorsa hafif sola yavaşça yatır tutarken motoru, biraz veya yarıya doğru düşüyorsa o yağ seviyesi normal.

  6. #6
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    ilk yağı fabrika koyuyor, servis değil sen keyfine bak. Güle güle kullan.

  7. #7

    Üyelik
    03 Ocak 2019
    Motosikleti
    Bajaj RS200
    Duman konusu havadan olabilir diye düşünüyordum evet ancak biraz biraz gidince kesildi (Motor ısınmıjtı. Fan falan çalıştı dumandan önce)

    Dik yan konusu hakkında herhangi bir bilgi yok kitapta. Ancak ayak açıkken hiç yağ görünmüyor. Dik şekilde dikince de full değil direk seviye alıp başını gidiyor. Ne kadar yatırınca görünecek diye denedim, neredeyse yan ayak değince seviyeye geliyor, tamamen yatırınca yağ gözden kayboluyor.

    Yani garantili sıfır motor sonuçta ama ne biliyim bir sıkıntı yaratırlar mı bilemedim. İşte Rodaj ya, sonuçta yeni konmadı yağ belki ondan çoktur diye düşünüyorum.

    Başka bir nokta da rodaj konusu.

    Şimdi kitapçıkta tablo ile anlatmış, rodaj sırasında ilk 1000km şu viteste şu hızı geçme 1000-2000 arası şu viteste şu hızı geçme. İyi güzel, niyetim zaten buna harfiyen uymak, ki sıfır motor alırken ki önemli hususlardan biriydi bu rodaj meselesi.

    Problem şu, eğer o hızlara uyarak gidersem motorun 2500 devri geçmemesi gerekiyor, rolantisi 1000den azıcık fazla. Düz yolda bile neredeyse motor boğuluyor. Tamam biraz da benim acemiliğim dicem de sonuçta aktif olarak yıllardır araba sürüyorum. Bildiğin boğuluyor motor. Buraya biraz takıldım kaldım. Kitapçıktaki rodaj bu yüzden biraz zorlayıcı görünüyor. Boğulacak kadar düşük devirde kalması normal mi?

  8. #8
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    Alıntı M.Efe.Ceylan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duman konusu havadan olabilir diye düşünüyordum evet ancak biraz biraz gidince kesildi (Motor ısınmıjtı. Fan falan çalıştı dumandan önce)

    Dik yan konusu hakkında herhangi bir bilgi yok kitapta. Ancak ayak açıkken hiç yağ görünmüyor. Dik şekilde dikince de full değil direk seviye alıp başını gidiyor. Ne kadar yatırınca görünecek diye denedim, neredeyse yan ayak değince seviyeye geliyor, tamamen yatırınca yağ gözden kayboluyor.

    Yani garantili sıfır motor sonuçta ama ne biliyim bir sıkıntı yaratırlar mı bilemedim. İşte Rodaj ya, sonuçta yeni konmadı yağ belki ondan çoktur diye düşünüyorum.

    Başka bir nokta da rodaj konusu.

    Şimdi kitapçıkta tablo ile anlatmış, rodaj sırasında ilk 1000km şu viteste şu hızı geçme 1000-2000 arası şu viteste şu hızı geçme. İyi güzel, niyetim zaten buna harfiyen uymak, ki sıfır motor alırken ki önemli hususlardan biriydi bu rodaj meselesi.

    Problem şu, eğer o hızlara uyarak gidersem motorun 2500 devri geçmemesi gerekiyor, rolantisi 1000den azıcık fazla. Düz yolda bile neredeyse motor boğuluyor. Tamam biraz da benim acemiliğim dicem de sonuçta aktif olarak yıllardır araba sürüyorum. Bildiğin boğuluyor motor. Buraya biraz takıldım kaldım. Kitapçıktaki rodaj bu yüzden biraz zorlayıcı görünüyor. Boğulacak kadar düşük devirde kalması normal mi?
    redline yapmadan motor açılmaz. sen bakma kitapçığa. çevir gazı

  9. #9
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Beyaz duman dediğin şey su buharı. Soğuk havadan dolayı egzozdan çıkan buharın yoğuşmasıyla oluşur. Aynı ağızdan çıkan buhar gibi yani. O konuda için rahat olsun.

    Yağ seviyesi RS200 de dik konumda ölçülür. Orta sehba olmadığı için elinle dik konuma getirip bakacaksın. Motoru boş viteste düz zeminde yan ayaklıkta bırak sonra motosikletin sağ tarafına geçerek çömel. İki elinle gidon ve kuyruğu tutarak çek ve dik konuma getirerek yağ seviyesine bak. Marşa basarak yağın hareketini izle. Camdan yağın çalkalandığını görmen lazım. Zaten yağ seviyesinde tolerans vardır. Olması gerekenden biraz fazla veya eksik olabilir sıkıntı olmaz.

    Rodajda hız konusunda RS200 kitapçığına bence bir hata yapılmış. Benim kitapçıkta 3500 devri geçmemek gerektiği yazıyordu ama bunu uygulamak mümkün değil. RS200 motoru 8000 civarı en iyi çalıştığı bölge ve max devri 10500. Böyle bir motoru çok az güç ürettiği 2000-3000 devirlerde kullanmak hiç mantıklı bir iş değil. Hem trafik güvenliği açısından tehlikeli, hem yokuş çıkmak ve hızlanmak imkansız hem de motor zorlanacağı için zararlı. Bence en iyisi rodajı 2000-3000 arası değil de 3500-7000 arasında yapmak.

  10. #10

    Üyelik
    03 Ocak 2019
    Motosikleti
    Bajaj RS200
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyaz duman dediğin şey su buharı. Soğuk havadan dolayı egzozdan çıkan buharın yoğuşmasıyla oluşur. Aynı ağızdan çıkan buhar gibi yani. O konuda için rahat olsun.

    Yağ seviyesi RS200 de dik konumda ölçülür. Orta sehba olmadığı için elinle dik konuma getirip bakacaksın. Motoru boş viteste düz zeminde yan ayaklıkta bırak sonra motosikletin sağ tarafına geçerek çömel. İki elinle gidon ve kuyruğu tutarak çek ve dik konuma getirerek yağ seviyesine bak. Marşa basarak yağın hareketini izle. Camdan yağın çalkalandığını görmen lazım. Zaten yağ seviyesinde tolerans vardır. Olması gerekenden biraz fazla veya eksik olabilir sıkıntı olmaz.

    Rodajda hız konusunda RS200 kitapçığına bence bir hata yapılmış. Benim kitapçıkta 3500 devri geçmemek gerektiği yazıyordu ama bunu uygulamak mümkün değil. RS200 motoru 8000 civarı en iyi çalıştığı bölge ve max devri 10500. Böyle bir motoru çok az güç ürettiği 2000-3000 devirlerde kullanmak hiç mantıklı bir iş değil. Hem trafik güvenliği açısından tehlikeli, hem yokuş çıkmak ve hızlanmak imkansız hem de motor zorlanacağı için zararlı. Bence en iyisi rodajı 2000-3000 arası değil de 3500-7000 arasında yapmak.

    Rodaj konusunda evet, bildiğin düz yolda tıkanıyor alet. Yağ için hani üst çıgının üstünde gibi değil, Dikmeye başlıyorum ayak yerden kesildiği anda zaten o yandaki camın tamamı doluyor. Tam dik konuma geldiğinde camda yer kalmıyor, sıvı nerede bitiyor göremiyorum. Az fark olsa dert etmezdim de hani nereye kadar gidiyor onu bile bilemiyorum. Benim tahminim Üst sınır çizgisinden 2 cm kadar daha yukarıda bittiği yağın yüzeyinin

  11. #11
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Motordaki fazla yağı boşalttırın bilen birine.100 150 gram fazlalık var hava filtresi tıkalı olabilir fazla yağdan filtreyide kontrol edin boğulma ondanda yapabilir.

  12. #12

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Bence motoru servise götür. Tüm sorunlarına net cevap al. Buradan bizim görmeden, bilmeden birşeyler söylememiz doğru değil.

  13. #13
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Kitapçıkta hız aralığından çok devir aralığı vermesi daha doğru olurdu ama kaba hesap şu şekilde düşünebilirsin: max. rodaj deviri = max. devir/2. Eğer motorun 8.000 devir çevirebiliyor iken sana rodaj için 2.500 deviri geçme diyorsa yeniden kontrol et derim. Duman, koku v.s. motorda ilk 1.000 km boyunca olabilir. Birçok parça ilk kez ısınıp soğuyacağından bunlar normal. Yağla ilgili olarak yağı şu şekilde kontrol etmelisin: motor soğuk iken çalıştırıp 1 dk rolantide bekliyorsun. Sonra stop edip 5 dk sonra dik zeminde bakıyorsun. Max. seviyesinin üzerinde ise servise gidip fazla yağın alınmasını isteyebilirsin. Ben de bi kez fazla yağ koymuştum, şırınga ile fazlasını çekmiştim ama sen daha yeni almışken servise uğrasan daha iyi olur diye düşünüyorum.

  14. #14
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Yaşadığım olayı anlatayım. Şuan kullandığım motoru bilinen bir servise götürdüm. En son motora eksik yağ koymuşlar. Ertesi günü farkedip durumu anlattım. Eksik yağı tamamladı. Motor kolay kolay fan açmamasına rağmen yağ değiştiğinden beri 1 haftadır devamlı fan açıyor. Hemen yağdan şüphelendim. Bu sefer yağ seviyesi maksimum çizgiyi geçmiş. Hemen fazla yağı çektim ve motor normale döndü. Motorda fazla yağ daha fazla basınç yaptığı için motoru sıkıştırıp aşırı ısınma yapıyor. Fazla yağı çek derim. Ayrıca soğuk motor ilk çalıştığımda kışın beyaz duman atması normal ama motor ısındıgında kesmesi lazım

  15. #15

    Üyelik
    03 Ocak 2019
    Motosikleti
    Bajaj RS200
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaşadığım olayı anlatayım. Şuan kullandığım motoru bilinen bir servise götürdüm. En son motora eksik yağ koymuşlar. Ertesi günü farkedip durumu anlattım. Eksik yağı tamamladı. Motor kolay kolay fan açmamasına rağmen yağ değiştiğinden beri 1 haftadır devamlı fan açıyor. Hemen yağdan şüphelendim. Bu sefer yağ seviyesi maksimum çizgiyi geçmiş. Hemen fazla yağı çektim ve motor normale döndü. Motorda fazla yağ daha fazla basınç yaptığı için motoru sıkıştırıp aşırı ısınma yapıyor. Fazla yağı çek derim. Ayrıca soğuk motor ilk çalıştığımda kışın beyaz duman atması normal ama motor ısındıgında kesmesi lazım
    Isınma konusunda haklı olabilirsiniz. Gittiğim km 10km zaten pek de bilmediğimden trafiğe kapalı bir otoparkta denemeler yaptım. Pek sıkıştırdığımı düşünmemekteyim ama birkaç kez fan bende de devreye girdi. Ben yakın zamanda bir servisle konuşayım o halde.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)