Kuba superlight debriyaj ile çalışıyor yardım
-
Merhaba,
Motorum kontak açık iken debriyaja bastıgım an marş alıyor. Marş butonu ise çalışmıyor. Seyir halinde vites değiştirmek istediğimde her debriyaja bastığımda ise marş basıyor. Nedeni ne olabilir nasıl çözebilirim ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------
Yardım edebilecek yok mu ?
Reklamlar
-
Tesisat bi yerde birleştirmiş. Debriyaj müşürünün kablosunu sökersen geçici çözüm olur. Debriyajın arkasında telin altından çıkan kablolar var. Onu sök.
Tamir etmek için ise motorun tesisatını dağıtıp birleşen yeri bulman lazım.
-
Bu nasıl bir sorundur ilk defa duyuyorum debriyaja basınca marş mı basıyor
-
Bence marş butonu içten bir şekilde sürekli temas ediyor ve takılı kalmış.Zaten çoğu motorda debriyaja basmadan marş basmaz.Bence öncelikle marş butonunu sökün içine bakın temizleyin.marş butonu soketli ise soketi söküp o şekilde debriyaja basın.Eğer marş butonunun soketi sökülü halde debiryajı basınca marş almazsa sorun marş butonundadır.
-
Büyük ihtimal marş düşmen takılı kaldı ( sadece iç mekanızma takılı kalmış olabilir)ve Debriyajı çekince marş basıyor.. Marş düğmesini tamir et yada değiştir... sorun büyük ihtimalle çözülecektir.. Çözülmezse sırasıyla debriyaj müşürünü ve diğer tesisatı kontrol ettirmen gerekli...
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Evet debriyajın arkasındaki kabloları çıkardım temizledim düzeldi gibi, şimdi yapmıyor. Ancak debriyaja basmadan marş alıyordu artık almıyor.
-
derartikel adlı üyeden alıntı
Evet debriyajın arkasındaki kabloları çıkardım temizledim düzeldi gibi, şimdi yapmıyor. Ancak debriyaja basmadan marş alıyordu artık almıyor.
Debriyajdan çıkan kablonun gittiği bi parça var. O parça belli durumlar haricinde marş yapılmasını engelliyor. Adını unuttum şimdi.
Normal şartlarda marş düğmesine bastığında elektirik o parçaya gider. Eğer yan ayaklık açık değilse, motor boştaysa yada debriyaja basılıysa motor marş yapar. Yoksa yapmaz. Yani motorun yan ayak açıkken yada vitesteyken marş yapmasını engeller.
Senin büyük ihtimalle o parça bozulmuş. İçinden birleştirmiş ve marş düğmesi yerine debriyaja basınca çalışıyor.
Sorunun çözümünüde yazayım.
Bi kontrol kalemi bul öncelikle. Bulamıyorsanda 12 volt bi ampüle kabloları bağla. Bi ucu artıya bi ucu eksiye gelince yansın.
Eksiyi şaseye bağla. Marş düğmesinden çıkan kabloları kontrol et. Düğmeye bastığında lamba yanıyorsa buton sağlamdır. O kabloyu uzatıp marş dinamosunun orda ufak bi parça var. Marş otomatiği. İki tane büyük kablo olacak. İki tanede küçük.
O küçük kablolardan biri şase diğerine ise marş yapmak istediğinde elektirik geliyor. Marş düğmesinden çıkan kabloyu oraya bağladığın zaman aradaki ıvır zıvır parçayı iptal edip düz bağlamış olursun.
Ben öyle yaptım 7-8 aydır kullanıyorum.
Yada kablolarda yanma birleşme vs yoksa o parçayı değiştir. Ama bence o gereksiz özellik.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
-
Maalesef sorunum geri döndü. Birkaç ustaya danıştım hepsi farklı birşey söylüyor. Kimş marş butonu basılı kalmıştır, kimş tesisat kimi bilmem ne. Ne yapacağımı şaşırdım
-
yağmur yedi mi motor ? takozları bi söküp yağlı kontak spreyiyle temizleyebilirsin
-
Sorunu kalıcı olarak çözdüm aynı sorunu yaşayan olursa diye yazıyorum,
Anahtarı söktüm. Temizlenicek her yeri temizledim sorun gitmedi, marş hala sürekli basıyor debriyaja bastığım her an marş basıyordu. Daha sonra marş butonu altındaki yayları çıkardım. Tuş yan taraftan dişli bir mekanızmalı , yani tuşa bastığınızda buton dişliyi döndürüp marş verip yaylar sayesinde butonun geri gelmesi ve dişliyi geri döndürüp marşı kesmesi gerekiyor.
Benim kumandamda dişli fazla bir tur atmış ve yaylar botonu kapalı konuma itmesine rağmen ters işlediği için sürekli marş basıyordu. Dişliyi geri ve ileri çevirmeye çalıştım ancak dönmedi zorlayıp kırmak istemedim.
Çözüm olaraksa yayları söktüm. Şimdi far açma kapama butonu gibi. Marş geri sekmiyor manuel kapama yapmam gerek. Geçici bir çözüm ancak sürekli marş basmasından veya debriyaj müşürü sökük gezip stop edince müşür kabloları bağlamaya çalışmaktan daha iyi.
Bu geçici bir çözüm kalıcı çözüm ise sağ kumandayı komple değiştirmek. Türkiyede fiyat 220 tl çinde hem sağ hem sol kumanda 130 tl oradan sipariş vericem.
-
İlla orjinal mi olacak ? Ucuza bi sürü kumanda var. Cbf kumandası mesela takımı 50 mi neydi
-
gidonu 1 inç o ölçüdeki gidon anahtarları pahalıdır cbf 22mm olması lazım
-
83 tl ye Aliexpress ten sol ve sağ kumanda çift olarak aldım , gelmesini bekliyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)