Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 ZC Yine Yeniden Aktarma Arızası. (Difransiyel problemi mi?)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Herkese iyi forumlar değerli arkadaşlar. Sizlere "UZUN" bir şekilde motosikletimin geçmişi ve şuanki problemlerinden atlattığım kazadan sonra motosikletteki düzenin değişmesinden bahsedeceğim. Herkesin bir şekilde tahmin yürütmesini ve yorumlamasını isterim. Öncelikle;

    Marka: Mondial
    Model: 150 ZC

    Motosikletim 2006 model henüz 25 Bin kilometrede. Motosikletim 3 yıla yakın bir süredir garajda yattı. Kafam esti ve haydi şunu uykusundan uyandıralım dedim. 2 Gün gibi bir uğraş sürecinden sonra motorun sesini duyabildik. Motorda dehşet şekilde bir yağ yakma mevcutdu. 1 Hafta da bir 500ml yağ eklerdim yangın var gibi dumana boğardı ortalığı vs... Bu motor beni usta etti sorunlarından dolayı o zamanlar pek ilgim yoktu bu işlere. Bulunduğum yerde en çok tutulan bir sözde yetkili servise götürdüm motosikleti. Motoru 2 gün içinde rektefe edip teslim ettiler ve ilk marşını gözümün önünde yaptılar. O ilk çalışmadaki dumandan eser yoktu herşey yolundaydı sıfır sıkıntı.. Aradan yaklaşık bir hafta kadar sonra motor yeniden dumanlamaya ve yağ yakmaya başladı. Bu süreci geçiyorum çünkü motor 4 defa daha rektefe oldu 900tl ye yakın para harcandı sadece yağ yakma sorunu için. Sıfır silindir pistonların segmanların hepsine rağmen öküz gibi yağ yakmaya devam etti.
    En son ilk rektefede motordan çıkan orjinal silindiri konyaya götürdüm. 80 Yaşlarında bir motosiklet rektefiyecisi dedemiz..
    Silindiri 3.5mm taşlandı ona göre piston segman verdi ve benden sadece 40tl para alarak beni uğurladı. Haydi bunlar takıldı şimdiki netice rektefiyeden sonra şuan yaklaşık 11 bin kilometre geçti ve GRAM yağ esmesi söz konusu değil. Ayrıcada belirtmek isterimki motoruma 2 yılda yaptığım masrafın tutarı yaklaşık 5 milyar kadar.. Geçmişi bu şekildeydi isterseniz sorunlarıma geçeyim.


    Sevgili arkadaşlar yaklaşık 3 hafta önce talihsiz bir kaza yaşadım Göbek içinde bir tofaşçı sağ egzoz tarafından sağlam bir geçirdi. Ve arkasına bakmadan kaçtı uzaklaştı. Ne motor devrildi ne ben düştüm. Motoru nasıl toparlayabildiğim hakkında en ufak bir fikrim yok.. Bende vurduğu yere baktım tabi olayın sıcaklığı ile baktım egzozun anası ağlamış sadece egzoz gitti zannediyorum yoluma devam ettim. Ertesi gün bulunduğum yerin en işlek göbeğini gören bir adet güvenlik kamerasına ulaşamadım ne karakol ne çevre esnaf vesaire kısacası yırttı maganda.

    Ya dedim bu motorda bir problem var. gidişinde duruşunda sıkıntı yok ama motor bir garip duruyor abi HAYIRDIR inşallah...
    Motorun arkasına geçip bir baktım arka teker sol çapraza doğru yaslanmış ben bunu giderken ederken nasıl farkedemedim. Dedim ya teker mili
    yamuldu veya braket falan eğildi gitti dedim. jantta yamukluk yoktu çünkü motor giderken hoplamıyordu. Düz gitmek için gidonu sola kırdığımı farkettim. 20 Kilometre yoldan sonra garajıma ulaştım motorun sağını solunu soydum saplamayı çıkarırken farkettim ki saplama çıkarken sonuna dayandımı şaseye değiyordu yani eğikliğin sebebi belli oldu motor salıncağı yamulmuştu ve çatlamıştı.. Hemen hasarlı parçaların siparişi vesaire.. Ve motor salıncağımız yanlış gelmişti motora uymadı. Kafam attı ve salıncağı pürmüz ile ısıtıp devasa bir boru anahtarı ile giriştim. Cetvellerle kumpaslarla ölçüsüne getirdim birde boya attım mis oldu buraya kadar herşey normal sağ sol toplandı motor bindirildi.
    Ve şunu belirtmek isterim ki motorun önceki egzozu açık egzozdu yani kesmiştim ucu biraz genişti anlayacağınız ve çok tatlı ve tok bir sesi vardı özellikle kompresyona geçtimi sanki çift silindir bir makina gibi ses çıkarıyordu. Neyse yeni sıfır orjinal egzozunu takmak zorunda kalmıştım çünkü eski egzoz kazadan sonra perişan haldeydi. Bu modelin egzozunu bilenler bilir tam bir tasarım rezilliği ne estetik var ne görüntü sümüklü böcek gibi bir egzoz.. eski egzozu kesme sebeblerimden biride buydu. Motor komple toplandı marş yapıldı çok dehşet şekilde düzenli saydırıyordu motor test sürüşü vesaire motor eski haline döndü tamam dedim. Ve aradan 1 hafta geçti motosikletin giderkenki tatlı gaz kısma açma olaylarını hepimiz yapıyoruz anladınız tatlı gaz açmalarda motor gaz kesiyor boğuyordu biraz daha gaz verince sanki 20 beygir gibi öne atılıveriyordu. Özellikle soğukta daha çok yapıyordu ve asla soğuk marşda motoru 5dk çalıştırmadan hareket bile ettirmem. Motorumu eşşek niyetine sağda sola gördüğünüz scooterlarla kıyaslamayın lütfen gayet titiz bakılan bakımlı bir motordur. Bu sorunun üstüne fazla gitmedim çünkü ısınınca düzeliyordu. Bir zaman sonra daha sıfır sıkıntı şeklinde çarşıdan geldim 2 saat sonra tekrar indim marşladık yürümeye çalıştım motor bağırıyor gitmiyor HAYDAA? ne oldu şimdi durup duran motora peki? Bu arada belirtmek isterim Ön varyatör takımı Kayış Arka varyatör ALLAH ne verdiyse değiştirdim şu an o malzemeler 4 bin kilometrede yani sıfır gibi birşey. Hepsinin en kralını takdım çokda güzel olmuştu dedim bunlara bu kadar kısa bir sürede birşey olması imkansız. Ama şanslıyım ki atölyemde havalı tabancasına kadar herşey vardı. Gittim ve varyatörleri söktüm göz kontrolü vesaire durum çok iyi hiç birşey yok varyatörün 36lık somununuda söküp iyice detaylıca baktım hava ile temizleyip tekrar takacaktım ki ne farkedeyim varyatör milinde neredeyse çeyrek tur boşluk var? Şunuda belirteyim difransiyel kapağını daha önce contasını değiştirmek icab ettiği için açmıştım ve açarken içinde bir bilya yere düşerek kapak çıktı. Bilyayı geri yerine oturttum temizliğini yaptım topladım ve difransiyel yağını koydum bir sıkıntı yoktu iyi hatırlıyorum ki varyatör milinde böyle bir boşlukta yoktu ben bu işlemi yaptıktan sonra. Şuan ben aktarmada bir sıkıntı yaşıyorum motor bağırıyor ama gitmiyor sanki onu tutan birşeyler var motor bırakın beni diyor ama sanki hayır gel buraya diye gitmesine birşeyler engel oluyor gibi hissediyorum sürüş hissiyatında bu çok belirgin şekilde şuan. Ön varytör takımı kayış arka varyatör komple değiştireli 4000km oldu parçalar sıkıntısız ama motor neden bağırıpta gitmez eğer sorun bunlardan değil ise sorunu nerede aramak lazım? Çeyrek tur kadar boşluk olan varyatör milindemi arkasındaki bilyalardamı. Bu arada motorda 2 bin kilometredir difransiyel bilyalarından zırıl zırıl ses geliyor değiştirmedim daha doğrusu bilyaların nasıl attırılacağını bilmiyorum bunuda aşşağıya açıklarsanız sevinirim. Böyle bir aktarma sıkıntım var açıkcası. Motorun TOP SPEED'inde sıkıntı yok eski hızını görüyor ama eskiye nazaran daha yavaş çıkıyor eskiden motor çat diye 90-95'e çıkıverirdi şimdi yarım saat geçiyor anasını satayım daha 80 oluyor. motor 20 ile giderken 3800 devirde gidiyor 60 ile giderken 5000 devir çeviriyor. Eski seri kalkışı yok biraz hantal kalkıyor. Bu üç parçada sorun bulamadım bu aktarma sorununu nerede aramalıyım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Balatalarda,bagalarda,çanakta ara. Balataların tutunamıyor,ya yağlanmış ya aşınmış,kırılmış...
    Varyatör kısmını komple dağıtıp balatalarını bagalarını tası kontrol et.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler