Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

bizim aküler hep 12 voltlarda

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    sağlıklı aküler en az 12.4 falan olması gerekiyor diyorlar ama denk geldiğimde arkadaşlarınkini falan ölçüyorum hep 12 ortalama

    birde motoru çalıştırınca aküden en fazla 13 en fazla 13.3 görüyorum akücüler bu değerler düşük diyorlar doğrusu nedir?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Akücü değilim ama ölçü aletiniz yanlış okuyor olabilir mi?
    Yeni şarj olmuş sağlam, sağlıklı bir akü gerilimi motor çalışmadan 12.5-12.6V. hatta 12.8 V. bile olabilir.
    Akü beklemiş durumda 12.4V'un altına düşerse mutlaka şarj edilmelidir.
    Motoru çalıştırdıktan bir süre sonra gerilim yükselmeye başlar ve 14.5-15 Volta kadar çıkabilir.
    Hatta bazı akü üreticilerinin bilgilerine bakarsanız şarj sonlandırma gerilimini 16V. olarak verirler.
    Fakat 16V. gibi gerilimler motosiklet akülerinde çok ısınmaya neden olur.
    Mesela;
    Esan akü bigi
    İnci akü bilgi
    Zaten eğer regülatörünüz sağlamsa sizin yapabileceğiniz bir şey yok, reg. şarjı kesmeyi veya gereği kadar şarjı ayarlayacaktır.

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akücü değilim ama ölçü aletiniz yanlış okuyor olabilir mi?
    Yeni şarj olmuş sağlam, sağlıklı bir akü gerilimi motor çalışmadan 12.5-12.6V. hatta 12.8 V. bile olabilir.
    Akü beklemiş durumda 12.4V'un altına düşerse mutlaka şarj edilmelidir.
    Motoru çalıştırdıktan bir süre sonra gerilim yükselmeye başlar ve 14.5-15 Volta kadar çıkabilir.
    Hatta bazı akü üreticilerinin bilgilerine bakarsanız şarj sonlandırma gerilimini 16V. olarak verirler.
    Fakat 16V. gibi gerilimler motosiklet akülerinde çok ısınmaya neden olur.
    Mesela;
    Esan akü bigi
    İnci akü bilgi
    Zaten eğer regülatörünüz sağlamsa sizin yapabileceğiniz bir şey yok, reg. şarjı kesmeyi veya gereği kadar şarjı ayarlayacaktır.
    bilmiyorum sanmıyorum yani, mesela 13.5 volt adaptör ile şarj ederim aküyü onu doğru gösteriyor, belki amper yüklüyü yanlış gösteriyordur desek aküyü şarj ederken akünün üstünden ölçüyorum gene doğru

    o regülatör stator konularına girmeyelimde neden bizim aküler böyle hep düşük? bu motorların arasında 1000cc den 125cc ye kadar arabalarda var ölçtüğüm hepside cayır cayır çalıştırıyor
    insta: veli_montana_

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Motorunu sattı, araba aldı.
    normalde %100 dolu bir akünün 12.8 volt göstermesi gerekir, fakat ölçüm yaparken motorun aküden akım çekmediğinden emin olmalısınız, yani kontak kapalı, hatta akü kutup başları sökülü iken ölçüm yapmak faydalı olabilir.

    Motorun aküden akım çekmesiyle voltajı bir miktar düşük görmeniz normaldir.

    Ayrıca motoru çalıştırdıktan sonra bir müddet voltaj istenilen şarj voltajına ulaşamayabilir, bunun sebebi marş motorunun çektiği akım yüzünden kaybedilen voltajı yerine koymasıdır, bir kaç dakika sonra sağlıklı şarj voltajına ulaşmış olur.

    Genel olarak far, sinyal, ses sistemi, vs. kapalı iken çalışır durumda 13.5-14.5 V gerilim ölçmek gerekir. Akım çeken donanımlar çalışırken bunun düşmesi gayet normaldir. 12.8 V altına düştüğünden akü şarj olmuyor demektir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------

    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağlıklı aküler en az 12.4 falan olması gerekiyor diyorlar ama denk geldiğimde arkadaşlarınkini falan ölçüyorum hep 12 ortalama

    birde motoru çalıştırınca aküden en fazla 13 en fazla 13.3 görüyorum akücüler bu değerler düşük diyorlar doğrusu nedir?

    bu arada 12.8 V üzeri her voltaj sağlıklı bir aküyü şarj eder. İllaki 13.5 veya 14.5 olacak diye birşey yok, günümüz araçlarında bunu geliştirdiler ancak motosikletler hala eski teknoloji kullanıyor. Dikkat etmeniz gereken nokta tüm elektriksel donanımlar çalışıyorken voltaj 12.8 in altına düşüyor mu?

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....
    bu arada 12.8 V üzeri her voltaj sağlıklı bir aküyü şarj eder. İllaki 13.5 veya 14.5 olacak diye birşey yok,
    .....
    Siz bu bilgileri nereden okudunuz merak ettim, bir kaynak var mı?
    12V bir akünün %100 şarj olması için şarj gerilimi 14.4 Volt'dan aşağı olmamalı, hatta şarj sonlama gerilimi 16 volta kadar çıkabilir gibi ibareler var.
    Yukarıda 2. mesajda akü üreticilerinin bilgi sayfaları var, okumanız iyi olur.
    Forum gibi herkesin okuduğu ortamlara yazarken biraz dikkat etmeniz gerekir.
    Kursad55 bunu beğendi.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Motorunu sattı, araba aldı.
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz bu bilgileri nereden okudunuz merak ettim, bir kaynak var mı?
    12V bir akünün %100 şarj olması için şarj gerilimi 14.4 Volt'dan aşağı olmamalı, hatta şarj sonlama gerilimi 16 volta kadar çıkabilir gibi ibareler var.
    Yukarıda 2. mesajda akü üreticilerinin bilgi sayfaları var, okumanız iyi olur.
    Forum gibi herkesin okuduğu ortamlara yazarken biraz dikkat etmeniz gerekir.
    Kast ettiğim şey akünün araç üzerindeyken gösterdiği voltaj değeridir. Sizin bahsettiğiniz akünün araçtan bağımsız şarj edilmesidir. zaten konuyu açan arkadaşta bu durumdan dolayı bir çok motoru ölçüp hiç bir zaman 14.4 V ulaşamamasından dolayı kafası karışmış.

    Normal şartlarda 12V akülerin 14.5 V ila 16.5 V arası bir V ile şarj edilmesi gerektiğini biliyorum.
    emremm bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz bu bilgileri nereden okudunuz merak ettim, bir kaynak var mı?
    12V bir akünün %100 şarj olması için şarj gerilimi 14.4 Volt'dan aşağı olmamalı, hatta şarj sonlama gerilimi 16 volta kadar çıkabilir gibi ibareler var.
    Yukarıda 2. mesajda akü üreticilerinin bilgi sayfaları var, okumanız iyi olur.
    Forum gibi herkesin okuduğu ortamlara yazarken biraz dikkat etmeniz gerekir.
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normalde %100 dolu bir akünün 12.8 volt göstermesi gerekir, fakat ölçüm yaparken motorun aküden akım çekmediğinden emin olmalısınız, yani kontak kapalı, hatta akü kutup başları sökülü iken ölçüm yapmak faydalı olabilir.
    Motorun aküden akım çekmesiyle voltajı bir miktar düşük görmeniz normaldir.
    Ayrıca motoru çalıştırdıktan sonra bir müddet voltaj istenilen şarj voltajına ulaşamayabilir, bunun sebebi marş motorunun çektiği akım yüzünden kaybedilen voltajı yerine koymasıdır, bir kaç dakika sonra sağlıklı şarj voltajına ulaşmış olur.
    Genel olarak far, sinyal, ses sistemi, vs. kapalı iken çalışır durumda 13.5-14.5 V gerilim ölçmek gerekir. Akım çeken donanımlar çalışırken bunun düşmesi gayet normaldir. 12.8 V altına düştüğünden akü şarj olmuyor demektir.
    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------

    bu arada 12.8 V üzeri her voltaj sağlıklı bir aküyü şarj eder. İllaki 13.5 veya 14.5 olacak diye birşey yok, günümüz araçlarında bunu geliştirdiler ancak motosikletler hala eski teknoloji kullanıyor. Dikkat etmeniz gereken nokta tüm elektriksel donanımlar çalışıyorken voltaj 12.8 in altına düşüyor mu?

    çalışır durumda yani şarj ettiğini görmek için neden bir kaç dakika beklemek gerekiyor? çalıştırdığımız gibi voltaj yükseliyor zaten ama az

    şarj konusunuda bir kenara bırakalım bizdeki aküler neden hep 12v hiç sağlıklı akü ölçmedim o zaman ben bu durumun böyle olması normal mi acaba
    insta: veli_montana_

  8. #8

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    benim voltmetre bozukmuş
    emremm bunu beğendi.


    BLUE MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)