Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Scooter Hava Ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Selamın aleyküm arkadaşlar iyi forumlar. Motosikletim 2006 model Mondial 150 ZC Motorum Rektefiye olalı 10 bin kilometre oldu rektefiye sonrası yağ yakmayı kesemediğimiz için bende orjinal silindirini taşlattırmıştım motorum şuan 185cc ve ardından karbüratorümüzün çatlaması sonucu yeni bir karbüratör aldım. Bu motosikletin üstünde 125lik karbüratör geliyor şimdi benim cc de arttığı için ben 150 lik bir karbüratör almayı tercih ettim. Motorumuzun performansı canavar gibi fakat şöyle özetlemek gerekirse birkaç problemimiz var. Ben konyada yani soğuk bir memlekette yaşıyorum bu motor - havalarda bile tak diye alan bir motor fakat sorunuma gelecek olursak motosikletim gaz vermeden çalışmıyor. Çalışıyor fakat 10-15 saniye marş çevirmeniz gerekiyor. Eski karbüratörde gaz vermeden her koşulda çalışıyordu. Gaz vererek çalıştırdığımda hemen alıyor az bir gaz vermem yeterli. Ve çalışmaya başladığında ilk bi 3 saniye kadar tekleyerek (patıltıyarak) çalışıyor sonra normal seyrine dönüyor. Ayrıca motorumun yakıtındanda memnun değilim 5 litre benzin ile taş çatlasın 140 km yol gidiyor Karbüratorumde şuan standart bir hava ayarı var zengin karışım olmadığına eminim bujimde zengin veya fakir karışım belirtisi yok hava vidasını tam sıktıktan sonra 2.5 tur geriye açma şeklinde bir ayar var şuan. Fakat bana gaz vermeden motoru çalıştıracak bir ayar lazım. Bu işin tekniği nedir neye göre yapıyoruz ayarımızı. Bu arada karbürator temizliğindende şüphelenerek temizliğimi yaptım sorun devam ediyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Aralık 2017
    Rektefiye sonrası 10000 km.yol yaptığınızı yazmışsınız.Yeniden subap ayarları yapıldımı?Ben motorlarımda standartmış gibi verilen 2.5 tur hesabını dikkate almıyorum.Çalışma sesi ve gaz tepkisi nerede iyi ise ayar orası.185 cc.ye çıkarttığınızı söylemişsiniz.Sözünü ettiğiniz 5 litre için 140 km.yol oldukça makul bir değer.Zor çalışıyor diyorsunuz;emme manifold hortumunu kontrol edin,çatlak varmı.kelepçeler gevşekmi,buji temiz ve tırnak aralığı olması gereken değerdemi,hava filtreniz temizmi...Bunlar zaten tamam diyorsanız hava benzin karışımını yeniden ayarlamayı deneyin.Kolay gelsin.

  3. #3

    Üyelik
    28 Mayıs 2018
    Alıntı angaralı06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rektefiye sonrası 10000 km.yol yaptığınızı yazmışsınız.Yeniden subap ayarları yapıldımı?Ben motorlarımda standartmış gibi verilen 2.5 tur hesabını dikkate almıyorum.Çalışma sesi ve gaz tepkisi nerede iyi ise ayar orası.185 cc.ye çıkarttığınızı söylemişsiniz.Sözünü ettiğiniz 5 litre için 140 km.yol oldukça makul bir değer.Zor çalışıyor diyorsunuz;emme manifold hortumunu kontrol edin,çatlak varmı.kelepçeler gevşekmi,buji temiz ve tırnak aralığı olması gereken değerdemi,hava filtreniz temizmi...Bunlar zaten tamam diyorsanız hava benzin karışımını yeniden ayarlamayı deneyin.Kolay gelsin.
    Evet sübap ayarı yakın zamanda yapıldı. benzin hortumlarım hava filtrem bujim hepsi yeni. Her 1000km de bir bujiyi ve filtreyi her 2000km de bir de yağ değiştiririm. benzin hortumlarımda yeni. ayrıca zor çalışıyor demedim hafif gaz verdiğinizde marş motorunun sesini bile duymuyorsunuz o derece hızlı şekilde alıyor. ama gaz vermeden asla almıyor 20 saniye marş çevirdikten sonra anca alıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler