Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Dişli küçülünce hız artar mı (artmadı)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ekim 2018
    Tvs apache 150 var bende orjinal dişli 44 benimkine usta 42 takmış çıkma para vermeyelim diye.
    Motor zaten 110 a zor çıkıyordu.
    Şimdi 5 vitesde zorlanıyor 9 bin devire redline a yetişmiyor 8 binde kalıyor 105 e zor çıkıyor. 1 2 3 4 te sorun yok güzel kapıyor. Rüzgâr benden yana olursa veya hafif inişli olursa gidiyor.
    Ama düzde yok yemiyor.

    Şimdi bu dişli 'den dolayı olabilirmi ?
    Büyültürsem daha rahat ve daha yüksek devir çevireceğinden 9 bin görürmü?

    Motorun sağır diyorlar... bilgisi olan varsa bi yorum yapsın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Ön dişli küçülünce hız artar. Arka dişli küçülünce hız düşer.
    ve tam tersi
    Ön dişli büyüyünce hız düşer. Arka dişli büyüyünce hız artar.

    Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.

  3. #3

    Üyelik
    23 Ekim 2018
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişli küçülünce hız artar. Arka dişli küçülünce hız düşer.
    ve tam tersi
    Ön dişli büyüyünce hız düşer. Arka dişli büyüyünce hız artar.

    Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.
    Teşekkür ederim yani 8 binde tıkanmasını buna bağlayabiliriz. Ayrıca 2 diş bile bu kadar etki ediyor yani?

  4. #4
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişli küçülünce hız artar. Arka dişli küçülünce hız düşer.
    ve tam tersi
    Ön dişli büyüyünce hız düşer. Arka dişli büyüyünce hız artar.

    Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.
    her halde yanlışlıkla yazdın arka dişli büyüdüğünde ve ön dişli küçüldüğünde hız düşer arka dişli küçüldüğünde ve ön dişli büyüdüğünde hız artar

  5. #5

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişli küçülünce hız artar. Arka dişli küçülünce hız düşer.
    ve tam tersi
    Ön dişli büyüyünce hız düşer. Arka dişli büyüyünce hız artar.

    Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.
    Aynen kardeşim ters yazmışsın yazdıklarının tam tersi 😂

  6. #6
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı ömer özen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tvs apache 150 var bende orjinal dişli 44 benimkine usta 42 takmış çıkma para vermeyelim diye.
    Motor zaten 110 a zor çıkıyordu.
    Şimdi 5 vitesde zorlanıyor 9 bin devire redline a yetişmiyor 8 binde kalıyor 105 e zor çıkıyor. 1 2 3 4 te sorun yok güzel kapıyor. Rüzgâr benden yana olursa veya hafif inişli olursa gidiyor.
    Ama düzde yok yemiyor.

    Şimdi bu dişli 'den dolayı olabilirmi ?
    Büyültürsem daha rahat ve daha yüksek devir çevireceğinden 9 bin görürmü?

    Motorun sağır diyorlar... bilgisi olan varsa bi yorum yapsın
    Arka dişliyi büyütürsen motorun çekişi rahatlar ancak örnek veriyorum 6000 devirde 70 yapıyorsan 6000 devirde 65 yapar haliyle biraz fazla yakar

  7. #7

    Üyelik
    13 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial mash -Hero dash- Hero Thriller- Cbr 250
    Ömer kardeşim aklındakiyle doğru orantıda bişey yapmışsın, dişli küçülünce hız artar fakat apache o dişli oranına gücü yetecek bir motor değil o yüzden 8 bin devirlerde kalıyorsun

  8. #8
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Evet yanlış olmuş. Günsonu!!
    Düzeltiyorum.

    Ön dişli küçülünce hız düşer. Arka dişli küçülünce hız artar.
    ve tam tersi
    Ön dişli büyüyünce hız artar. Arka dişli büyüyünce hız düşer.

    Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.

  9. #9

    Üyelik
    23 Ekim 2018
    O zaman şimdi ne aşağı ne yukarı her iki şekildede motorun gücü önemli orjinal 13 e 44 e dönecem yani
    Arkayı orjinal yani 44 yapsam önden 13 ü 14 yapsam yine aynı muhabbet olacak güç yetişmeyecek?

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Teorik olarak artar ancak pratikte işler matematik denklemiyle değil, fizik kurallarıyla yürüdüğünden, hız artmayabilir. Nitekim öyle de olmuş. Bir seninkinde artmıyor, aynı motoru kullanan başkalarında artıyorsa o zaman motorda bir sorun var demektir.

    Bu arada arkadaş değişikliği yapmış, hız artmamış, aksine düşmüş, hala artar diyenler var.

  11. #11
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    hızın artması lazım ancak motorun gücü yetersiz geliyorsa (sağır demişler ömrü bitmiş ayarsız vs olabilir) hız düşebilir ama benim aklıma gelen arka dişli bitti ise önde bitmiş olabilir eğer ustan ön dişliyi de değiştirip küçük dişli taktıysa bu da hızı düşürür 44 dişten 42 ye bu denli bir fark yaratmaz

  12. #12
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Arka dişli küçülünce azami hız artar, büyüyünce ivmelenme artar. Fakat, zaten motorun fabrika çıkışı dişliyle azami sürate zorla çıkıyorsa (çok güçsüz bir motorsa), arka dişliyi fazlaca küçülttüğünde, motorun torku küçültülmüş dişliyi dündürecek kuvette olmayacağından azami sürat artmayabilir ve red line'a gelmeden motor ivmelenmeyi kesebilir. İvme, tork, beygir, sürat gibi kavramları bilmeyen ve aşağıdaki linkte doldurulması gereken boş yerlerin ne anlama geldiğini bilmeyen kişilerin dişli oranlarıyla oynamamısını öneririm.

    https://www.gearingcommander.com/

  13. #13

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    benim cbf te orjinal ön 15 arka 43 dişli.yeni takım aldığımda ön 15 arka ise 42 dişli aldım.km olarak önceden 115 ti şimdi ise son hız 135 km düz yolda 125 km. son hız arttı ama çekiş gücünde çok olmasa da eksilme farkettim.bir diş küçültünce bunu hissedecek kadar çekişi düşüyorsa sizinki gibi 2 diş küçültünce haliyle bayağı bi eksilmiş olması lazım.tavsiyem orjinal haline döndürmeniz yada 44 yerie 43 bulursanız onu kullanmanız

  14. #14

    Üyelik
    23 Ekim 2018
    Alıntı .::YaRGıÇ::. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim cbf te orjinal ön 15 arka 43 dişli.yeni takım aldığımda ön 15 arka ise 42 dişli aldım.km olarak önceden 115 ti şimdi ise son hız 135 km düz yolda 125 km. son hız arttı ama çekiş gücünde çok olmasa da eksilme farkettim.bir diş küçültünce bunu hissedecek kadar çekişi düşüyorsa sizinki gibi 2 diş küçültünce haliyle bayağı bi eksilmiş olması lazım.tavsiyem orjinal haline döndürmeniz yada 44 yerie 43 bulursanız onu kullanmanız
    Teşekkür ederim eski haline getirip bi deneyecem kısa zamanda


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)