Dişli küçülünce hız artar mı (artmadı)
-
Tvs apache 150 var bende orjinal dişli 44 benimkine usta 42 takmış çıkma para vermeyelim diye.
Motor zaten 110 a zor çıkıyordu.
Şimdi 5 vitesde zorlanıyor 9 bin devire redline a yetişmiyor 8 binde kalıyor 105 e zor çıkıyor. 1 2 3 4 te sorun yok güzel kapıyor. Rüzgâr benden yana olursa veya hafif inişli olursa gidiyor.
Ama düzde yok yemiyor.
Şimdi bu dişli 'den dolayı olabilirmi ?
Büyültürsem daha rahat ve daha yüksek devir çevireceğinden 9 bin görürmü?
Motorun sağır diyorlar... bilgisi olan varsa bi yorum yapsın
Reklamlar
-
Ön dişli küçülünce hız artar. Arka dişli küçülünce hız düşer.
ve tam tersi
Ön dişli büyüyünce hız düşer. Arka dişli büyüyünce hız artar.
Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.
-
newceri adlı üyeden alıntı
Ön dişli küçülünce hız artar. Arka dişli küçülünce hız düşer.
ve tam tersi
Ön dişli büyüyünce hız düşer. Arka dişli büyüyünce hız artar.
Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.
Teşekkür ederim yani 8 binde tıkanmasını buna bağlayabiliriz. Ayrıca 2 diş bile bu kadar etki ediyor yani?
-
newceri adlı üyeden alıntı
Ön dişli küçülünce hız artar. Arka dişli küçülünce hız düşer.
ve tam tersi
Ön dişli büyüyünce hız düşer. Arka dişli büyüyünce hız artar.
Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.
her halde yanlışlıkla yazdın arka dişli büyüdüğünde ve ön dişli küçüldüğünde hız düşer arka dişli küçüldüğünde ve ön dişli büyüdüğünde hız artar
-
newceri adlı üyeden alıntı
Ön dişli küçülünce hız artar. Arka dişli küçülünce hız düşer.
ve tam tersi
Ön dişli büyüyünce hız düşer. Arka dişli büyüyünce hız artar.
Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.
Aynen kardeşim ters yazmışsın yazdıklarının tam tersi 😂
-
ömer özen adlı üyeden alıntı
Tvs apache 150 var bende orjinal dişli 44 benimkine usta 42 takmış çıkma para vermeyelim diye.
Motor zaten 110 a zor çıkıyordu.
Şimdi 5 vitesde zorlanıyor 9 bin devire redline a yetişmiyor 8 binde kalıyor 105 e zor çıkıyor. 1 2 3 4 te sorun yok güzel kapıyor. Rüzgâr benden yana olursa veya hafif inişli olursa gidiyor.
Ama düzde yok yemiyor.
Şimdi bu dişli 'den dolayı olabilirmi ?
Büyültürsem daha rahat ve daha yüksek devir çevireceğinden 9 bin görürmü?
Motorun sağır diyorlar... bilgisi olan varsa bi yorum yapsın
Arka dişliyi büyütürsen motorun çekişi rahatlar ancak örnek veriyorum 6000 devirde 70 yapıyorsan 6000 devirde 65 yapar haliyle biraz fazla yakar
-
Ömer kardeşim aklındakiyle doğru orantıda bişey yapmışsın, dişli küçülünce hız artar fakat apache o dişli oranına gücü yetecek bir motor değil o yüzden 8 bin devirlerde kalıyorsun
-
Evet yanlış olmuş. Günsonu!!
Düzeltiyorum.
Ön dişli küçülünce hız düşer. Arka dişli küçülünce hız artar.
ve tam tersi
Ön dişli büyüyünce hız artar. Arka dişli büyüyünce hız düşer.
Ama orjinali neyse onu kullanmalısın.
-
O zaman şimdi ne aşağı ne yukarı her iki şekildede motorun gücü önemli orjinal 13 e 44 e dönecem yani
Arkayı orjinal yani 44 yapsam önden 13 ü 14 yapsam yine aynı muhabbet olacak güç yetişmeyecek?
-
Teorik olarak artar ancak pratikte işler matematik denklemiyle değil, fizik kurallarıyla yürüdüğünden, hız artmayabilir. Nitekim öyle de olmuş. Bir seninkinde artmıyor, aynı motoru kullanan başkalarında artıyorsa o zaman motorda bir sorun var demektir.
Bu arada arkadaş değişikliği yapmış, hız artmamış, aksine düşmüş, hala artar diyenler var.
-
hızın artması lazım ancak motorun gücü yetersiz geliyorsa (sağır demişler ömrü bitmiş ayarsız vs olabilir) hız düşebilir ama benim aklıma gelen arka dişli bitti ise önde bitmiş olabilir eğer ustan ön dişliyi de değiştirip küçük dişli taktıysa bu da hızı düşürür 44 dişten 42 ye bu denli bir fark yaratmaz
-
Arka dişli küçülünce azami hız artar, büyüyünce ivmelenme artar. Fakat, zaten motorun fabrika çıkışı dişliyle azami sürate zorla çıkıyorsa (çok güçsüz bir motorsa), arka dişliyi fazlaca küçülttüğünde, motorun torku küçültülmüş dişliyi dündürecek kuvette olmayacağından azami sürat artmayabilir ve red line'a gelmeden motor ivmelenmeyi kesebilir. İvme, tork, beygir, sürat gibi kavramları bilmeyen ve aşağıdaki linkte doldurulması gereken boş yerlerin ne anlama geldiğini bilmeyen kişilerin dişli oranlarıyla oynamamısını öneririm.
https://www.gearingcommander.com/
-
benim cbf te orjinal ön 15 arka 43 dişli.yeni takım aldığımda ön 15 arka ise 42 dişli aldım.km olarak önceden 115 ti şimdi ise son hız 135 km düz yolda 125 km. son hız arttı ama çekiş gücünde çok olmasa da eksilme farkettim.bir diş küçültünce bunu hissedecek kadar çekişi düşüyorsa sizinki gibi 2 diş küçültünce haliyle bayağı bi eksilmiş olması lazım.tavsiyem orjinal haline döndürmeniz yada 44 yerie 43 bulursanız onu kullanmanız
-
.::YaRGıÇ::. adlı üyeden alıntı
benim cbf te orjinal ön 15 arka 43 dişli.yeni takım aldığımda ön 15 arka ise 42 dişli aldım.km olarak önceden 115 ti şimdi ise son hız 135 km düz yolda 125 km. son hız arttı ama çekiş gücünde çok olmasa da eksilme farkettim.bir diş küçültünce bunu hissedecek kadar çekişi düşüyorsa sizinki gibi 2 diş küçültünce haliyle bayağı bi eksilmiş olması lazım.tavsiyem orjinal haline döndürmeniz yada 44 yerie 43 bulursanız onu kullanmanız
Teşekkür ederim eski haline getirip bi deneyecem kısa zamanda
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)