Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ değişimi ve ötesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Ağustos 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MCT250
    Herkese merhaba ben Övgü, izmir Karşıyaka'dayım.

    Benim motorum MCT250 (27000 KM) ve ilk motorum alalı 1 ay kadar oldu toplamda 300-400 km kadar bindim, danışmak istediğim bir konu vardı. Forumda aradım ancak bulamadım. Motorumun yağını bu gün değiştirdim. Satın aldığım kişi yağı yeni değişti demişti ama ben yağ çubuğunu kontrol ettiğimde içindeki yağ simsiyah olması beni rahatsız ediyordu..

    Dediğim gibi bu gün yağını değiştirdim. Karşıyaka tersanenin oradaki morotculardan birine gittim ve bana Repsol 10 40 mineral yağ koymamı önerdi. bende o yağı alıp koydum. Ancak motorun içinden çıkan eski yağ bile daha akışkan ve daha yağ gibiydi. BU yeni yağ daha az akışkan. Gerçi yağı değitirip çalıştırdığımda sorun yaşamadım ama yinede içimde bir şüphe oluştu.

    1- Repsol nasıl bir markadır?
    2- Eski yağı boşalttıktan sonra motorun içini temizlemelimiydim?
    3- MOtordan çıkan eski yağı ne yapmalıyım.
    4- 27000 - 28000 km olan bir motorda hangi yağı önerirsiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    repsol markasını bilmiyorum ama motul veya castrol kullanabilirsin15w50 motorun için önerilen vizkozite daha detaylı bilgi kullanım kitapçığında vardır internetten pdfini bulabilirsin onun dışında yan ayaklıkta yağı boşalttıktan sonra motoru sağa sola biraz daha yatır yağ kalmış olabilir tamamiyle akmış olur böylece ve tapayı yalama yapmadan yerine geri tak motordan çıkan yağı da sakın ama sakın hiçbir yere dökme çöpe atma atık yağ depolama yerleri var oralara atmanı tavsiye ederim veya zincirini yağlamak için kullanabilirsin

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Kullanılmış yağın viskozitesi düştüğü için yeni yağa göre daha akışkan olur normaldir , eski yağın rengi boşalttığınız kabın içinde siyah görünür bu iş görmez durumda olduğu anlamına gelmez , beyaz bir kağıda bir çay kaşığı yağ dök ve yay rengini daha net yorumlayabilirsin..

  4. #4

    Üyelik
    21 Ağustos 2021
    Ben çıkan yağı yeni aldığım yağ kutusuna dolduruyorum onuda zincir yağlarken kullanıyorum. Benim yağ tercihim shell fll sentetik oluyor çok test videoları izledim öyle karar verdim.

  5. #5

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    REPSOL yeterince iyi bir yağdır sorun yaşamazsın. MCT için mineral yağ kullanabilirsin sorun olmaz. Yağ seviyeni sürekli kontrol et. Yağ ekleyeceğin zaman mümkünse aynı yağdan koy. aynı yağı bulamıyorsan en azından yine mineral olan 10 40 bir yağ koy.
    motordan çıkan yağı SAKIN SAKIN lavabo kanalizasyon tuvalet toprak çöplük falan hiçbir yere dökme. evinin yakınında herhangi bir motor/araba tamircisine verebilirsin. Onlar bidona varilleri yağ firmalarına iade ediyor.
    tommygun, volkan190 ve Luc bunu beğendiler.

  6. #6
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Aman dikkat! Yağ çok kirletici bir maddedir. @Barisozde'nin söylediği gibi. Mutlaka bertaraf merkezi veya bir tamirhaneye teslim et çıkan yağı. Sakın ama sakın sağa sola dökme!

    Repsol yağ kullanabilirsin.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  7. #7
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Tapayı çok sıkmamaya çalış. Döküm olduğu için çok kolay yalama olur. Zaten sıkıldığında kendini belli eder daha fazla zorlama.

  8. #8
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı Barisozde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    REPSOL yeterince iyi bir yağdır sorun yaşamazsın. MCT için mineral yağ kullanabilirsin sorun olmaz. Yağ seviyeni sürekli kontrol et. Yağ ekleyeceğin zaman mümkünse aynı yağdan koy. aynı yağı bulamıyorsan en azından yine mineral olan 10 40 bir yağ koy.
    motordan çıkan yağı SAKIN SAKIN lavabo kanalizasyon tuvalet toprak çöplük falan hiçbir yere dökme. evinin yakınında herhangi bir motor/araba tamircisine verebilirsin. Onlar bidona varilleri yağ firmalarına iade ediyor.
    Kışın yağ sobasında yakıyorlar bizim burda 😁 tabi İzmir'de ona gerek olmayabilir.

  9. #9
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Bende bu konu altından bi soru sorayım. Rx3 evo motorumda devirdaim keçesi arızası sonucunda yağa antifriz karıştı. Devirdaim tamirini yaptık ve yağı boşalttık. Motorun içinden çıkan yağ salep gibiydi. Neyse sonra tamirci elindeki yağ değişimlerinden artan açık motul 5100 lerden 1.5 litre kadar koydu ve 300km sonra tekrar yağ değiştirmem gerektiğini söyledi. Çünkü yine bir miktar antifriz karışmış yağ kaldı motorun içinde. Şimdi ben ucuz olsun nasılsa kısa sürede tekrar değişirim diyerek iki kutu motul 3000 mineral aldım. Halihazırda da elimde 500ml kadar 5100 var. Acaba diyorum 3000 lerden birini hiç açmasam 1 litre 3000 500ml de 5100 koysam nasıl olur? Hem böylece mineral yağı yarı sentetik yapmış olurmuyuz?

  10. #10

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    Dediğini aynı şekilde yapmıştım sıkıntı olmadı 1k km falan gittim öyle ama vizkozite farkı olmasın

  11. #11
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu konu altından bi soru sorayım. Rx3 evo motorumda devirdaim keçesi arızası sonucunda yağa antifriz karıştı. Devirdaim tamirini yaptık ve yağı boşalttık. Motorun içinden çıkan yağ salep gibiydi. Neyse sonra tamirci elindeki yağ değişimlerinden artan açık motul 5100 lerden 1.5 litre kadar koydu ve 300km sonra tekrar yağ değiştirmem gerektiğini söyledi. Çünkü yine bir miktar antifriz karışmış yağ kaldı motorun içinde. Şimdi ben ucuz olsun nasılsa kısa sürede tekrar değişirim diyerek iki kutu motul 3000 mineral aldım. Halihazırda da elimde 500ml kadar 5100 var. Acaba diyorum 3000 lerden birini hiç açmasam 1 litre 3000 500ml de 5100 koysam nasıl olur? Hem böylece mineral yağı yarı sentetik yapmış olurmuyuz?
    Yağ bozulur. Farklı numarayı bırak farklı marka dahi kullanmak iyi birşey değil.

  12. #12
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    bana kalırsa mineral yağ koyma. tam sentetik yağ koy
    bu konuda kendi deneyimim olarak motul 7100 benim motoruma en iyi gelen yağ.

  13. #13
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı turkerboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğini aynı şekilde yapmıştım sıkıntı olmadı 1k km falan gittim öyle ama vizkozite farkı olmasın
    Viskozite farkı da var ya. Motul 3000 10w40 Motul 5100 15w50. O zaman ben 5100 ü hiç karıştırmasam mı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)