Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda VFR 800 ABS-VTEC 2007 Akü Şarj problemi.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Motor hakkında kısa bir bilgi verecek olursam; Arkadaşlar bu yaz aylarının basında aldım motoru. 53.000 km civarlarındaydı ve şu anda 56.000km civarlarında. Motor problemsiz bakımlı bir temiz bir motordu ancak dikkat etmediğim şey 10 yıllık bir japon olmasıydı.

    Peki probleme geçelim; Geçen ay şehirde giderken tuhaf bir ses eşliğinde istop etti. Basınçlı bir "pıssst" sesi duydum. Sonra sağa çektim indim baktım birşey yok hafif bir yanık kokusu geliyordu. Biraz bekledim sonra atladım motora, bastım marşa çalıştı. 1 hafta sonra yanık kokusu olmadan aynı olay başıma geldi akan trafikteydim hemen marşa bastım devam ettim yoluma. Sonra 200km şehirler arası yol yaptım (gittiğim yerde motor dışarda kaldı biraz ıslandı falan ) geldim ve evimin önüne park ettim motoru. 2-3 gün 10-20 km yol yaptım ve ertesi gün motora atladım marş basmıyor basamıyor. Aküyü söktüm ölçtüm akü bitmiş. Şarj ettim aküyü 8 saat. Taktım motora sanayiye gittim ustayla konuştuk söktü etti.

    Sonuç Akü Şarj olmuyor regülatörü söktü baktı, regülatöre gelen kablolardan elektrik geliyor. Regülatör problemli muhtemelen dedi. O akü basında ben gaz kolunda gaz veriyorum aküde yükselme yok. Farlar arada hafiften yükseliyor ama gazı köklersem anca. Birde motoru 4 günlüğüne bırakmıştım geldim motoru dükkandan almaya, eve götürmeye. O şarjı full olan akü 4 günde boşalmış bitmiş. Marş basacak kadar elektrik verdik öyle gittim. Farlar sürekli açık kapatma şansım yok. Yoldada tüm göstergeler söndü zaten farlar falan. Şu anda regülatör sipariş edicem ama bu probleme benzer problem yaşayan, bunun gibi büyük motorlarda bunun sebebinin ne olabileceğini bilen birileri varsa lütfen bir fikir verin.
    Hondanın bana söylediği fiyat 1605 TL bende yurt dışından sipariş etmek zorunda kaldım 650tl ye. Bide problem çözülmezse yandım.
    Dediğim gibi sargıdan regülatöre gelen kablolarda elektrik var elektrik geliyor ölçtük ama regülatör takılıyken aküyü şarj edicek kadar elektrik gelmiyor nedense o yüzden regülatör de bir problem olduğunu düşünüyoruz. 10 yillik bir japon daima regulatorunu yakar demişti bir abim

    Edit: Sigortalardan olabilirmi diye düşünüyorum ama motor bilgim olmadığı içinde birşey bilmiyorum bu konuda.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Sargıyı söküp kontrol ettiniz mi? Bende şuan konjektör değiştireceğim. Aküye fazla elektrik gidiyor.

  3. #3

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sargıyı söküp kontrol ettiniz mi? Bende şuan konjektör değiştireceğim. Aküye fazla elektrik gidiyor.
    Öncelikle sınavlarımdan dolayı 2 haftadır ilgilenemedim kusura bakmayın. Sargıyı söküp kontrol etmedik ancak sargıdan yani statörden elektrik geliyor buda statörün çalıştığı anlamına geliyor diye tahmin ediyorum. Ancak motoru çalıştırıp aküye ölçü aletini takip gazı verdiğimizde aküye şarj gitmiyor. Farlardaki voltaj gaz verince yükselmiyorda ancak redline a kadar gazı verince biraz yükselir gibi oluyor oda hafiften. Sigorta kutusu motorun diğer tarafında. Ancak yağmurdan ve sınavlardan dolayı bir fırsat bulup sökemedim. Sigortaları kontrol edicem. Ayrıca Akü kendi kendine 3 günde boşalmıştı. Biryerde kaçak olduğunda da şüpheliyim.

  4. #4

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Sorun çözüldü. Motorun Statörü yanmış regülatöre giden kablolaları motor boşta çalışırken kontrol ettik 2 kablodan nerdeyse hiç elektrik gelmiyordu sadece 1 tanesi elektrik veriyordu. Söktük kapağı baktık stator kömür olmuş. Sağlam bir bobinajcıya verdim. Biraz zaman aldı ama on numara sardı verdi statörü. Taktık motora ölçtük biçtik çalışıyor dört dörtlük. Ancak bir tavsiye. Sokette kablolar sıkışmıştı. Motorun deposunun altındaki kabloların arasından geçiyordu statörün kabloları. Usta kabloyu soketin dibinden kesmek zorunda kaldı. Sonrada ek yaptığımız kablolar akımı kaldırmıyor 3 4 defa farklı kablo denedik yakıyor. Bizde yalıtım yaptık. Mümkünse stator kablolarını kestirtmeyin uğraşsın çıkarsın soket başlığından.
    Şimdi FI hatası alıyorum 9 kere yanıp sönüyor. Memlekete geldim asıl ustam burda. Tekrar bir tamire sokucam yağ değişimi radyatör bakımı vs vs işimiz uzun ama allahtan basit. Ustam bana bu statörde uzun süre dayanmaz dedi. Ellerinde 1000rr ın statöründen falan varmış. Uyarsa bakıcaz zamanı gelince bozulursa değiştiricem. Şimdi acincada statörü görmüş olucaz ne durumda 1 ay oldu yoğun kullanıyorum. Buraya haber ederim. birkaç hafta içinde.

  5. #5

    Üyelik
    17 Temmuz 2015
    Bu gün motoru tamirden aldım ufak tefek şeyler unutulmuş. Depo tahliye borusu tam takılmamış. Depo altındaki kabloların bazıları takılmamış kablolaları takınca FI hatası çözüldü. Statörün kablolaları kontrol edildi onlarda sağlam erime yanma vb yok. Motor tıkır tıkır çalışıyor hiçbir arızası kalmadı. Saygılar.
    Konu kilit.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Geçmiş olsun, Elektirik tesisatında ek çakar vb varsa veya farklı ampül vs varsa orjinale dönmenizi tavsiye ederim. Çift Radyatör olduğundan mütevellit çift fan var motosiklette, birazda ateşli olduğu için tesisatı yoruyor extra eklemeler olunca.

  7. #7
    oznkrçm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RAMZEY 100-YBR 250-CBR 250-CBF 600-VFR 800
    Geçmiş olsun.
    Gerçekten bizim motosikletlerde kronik bir sorun. Ben de bekliyorum bakalım ne zaman başıma gelecek?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)