akünün hep dip voltajda kalması ve motor sıcakken marş yapamaması
-
ortalama 12.7-8-9 da falan kalıyor ve motoru sürüp stop ettikten sonra bazen çalışmayabiliyor, soğumasını beklemek gerekiyor, yani zar zor marş yapıyo akü ölü gibi,
akü sağlam
konjektör sağlam
stator sağlam
başka ne kaldı? kaçak mı var acaba desem kaçak testi yaptım akü kutup başıyla ama anlamadım
Reklamlar
-
Akünün voltajı 12.7 ise akü %100 dolu demektir.
Ancak motor çalışır vaziyette iken voltaj 12.7 ise o zaman akünüz şarj tutmuyor olabilir. Teknik ismiyle sülfatlaşmaya uğramıştır.
Akü sağlam ise konjektör veya statör arızalıdır. Sorun tespiti için bir uzmana danışmalısınız.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Akünün voltajı 12.7 ise akü %100 dolu demektir.
Ancak motor çalışır vaziyette iken voltaj 12.7 ise o zaman akünüz şarj tutmuyor olabilir. Teknik ismiyle sülfatlaşmaya uğramıştır.
Akü sağlam ise konjektör veya statör arızalıdır. Sorun tespiti için bir uzmana danışmalısınız.
ama 12.7 de motoru marş yapıyorum çalışıyor ama zar zor döndürüyor, motor ısınınca da çalışmıyor motor yani yavaş döndürüyor akü bitik gibi, zaten akü bitik oluyor anladığım kadarıyla ama motor sıcakken daha çok ihtiyac duyuyor sanırım aküye,
uzman falan yok bu sebeple 2 kere en iyi ustalar diye tabir edilenlere gösterdim biri bişey yok dedi yolladı, diğeri el atmışken marş motorunuda bozdu attı zaten bozuktu o dedi
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
düşündük acaba volt normal gözüksede amper akım mı düşük şarj ediyor? statör kitapta yazdığı gibi 5k rpm de 80volt veriyor, konjektörde 15v veriyor
ama acaba amper mi az veriyor
-
diğer elektrik aksamları ne durumda marş motoru ölmüş olmasın
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
ama 12.7 de motoru marş yapıyorum çalışıyor ama zar zor döndürüyor, motor ısınınca da çalışmıyor motor yani yavaş döndürüyor akü bitik gibi, zaten akü bitik oluyor anladığım kadarıyla ama motor sıcakken daha çok ihtiyac duyuyor sanırım aküye,
uzman falan yok bu sebeple 2 kere en iyi ustalar diye tabir edilenlere gösterdim biri bişey yok dedi yolladı, diğeri el atmışken marş motorunuda bozdu attı zaten bozuktu o dedi
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
düşündük acaba volt normal gözüksede amper akım mı düşük şarj ediyor? statör kitapta yazdığı gibi 5k rpm de 80volt veriyor, konjektörde 15v veriyor
ama acaba amper mi az veriyor
Aküde motor çalışmıyorken ölçtüğünüzde 12.7-12.8V. gerilim varsa akü şarj olmuştur, ölçümler kontak kapalı 10-15 dakika sonra..
Motor sıcak iken marş yükü de azdır, yani aküden daha düşük akım çekilir, daha kolay çalışması lazım. Yazdıklarınızdan motorda başka bir arıza olduğunu çıkardım.
Yeni bir akünün şarj gerilimi 14.4V, maksimum 14.8V. olmalı.
Eğer akünüz eski ise, iç direncinin yükselmesinden ötürü 15V.lara çıkabilir hatta akıma bağlı olarak 15V. da aşabilir.
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
diğer elektrik aksamları ne durumda marş motoru ölmüş olmasın
bir usta da öyle dedi, marş motoruna bak sorun orda dedi, ama sonradan aklıma geldi aküyü şarj edince zımba gibi çalışıyor motor! o gün rahatca sürüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:56 ----------
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
diğer elektrik aksamları ne durumda marş motoru ölmüş olmasın
bir usta da öyle dedi, marş motoruna bak sorun orda dedi, ama sonradan aklıma geldi aküyü şarj edince zımba gibi çalışıyor motor! o gün rahatca sürüyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)