Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

akünün hep dip voltajda kalması ve motor sıcakken marş yapamaması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    ortalama 12.7-8-9 da falan kalıyor ve motoru sürüp stop ettikten sonra bazen çalışmayabiliyor, soğumasını beklemek gerekiyor, yani zar zor marş yapıyo akü ölü gibi,
    akü sağlam
    konjektör sağlam
    stator sağlam

    başka ne kaldı? kaçak mı var acaba desem kaçak testi yaptım akü kutup başıyla ama anlamadım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Akünün voltajı 12.7 ise akü %100 dolu demektir.

    Ancak motor çalışır vaziyette iken voltaj 12.7 ise o zaman akünüz şarj tutmuyor olabilir. Teknik ismiyle sülfatlaşmaya uğramıştır.

    Akü sağlam ise konjektör veya statör arızalıdır. Sorun tespiti için bir uzmana danışmalısınız.

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün voltajı 12.7 ise akü %100 dolu demektir.

    Ancak motor çalışır vaziyette iken voltaj 12.7 ise o zaman akünüz şarj tutmuyor olabilir. Teknik ismiyle sülfatlaşmaya uğramıştır.

    Akü sağlam ise konjektör veya statör arızalıdır. Sorun tespiti için bir uzmana danışmalısınız.
    ama 12.7 de motoru marş yapıyorum çalışıyor ama zar zor döndürüyor, motor ısınınca da çalışmıyor motor yani yavaş döndürüyor akü bitik gibi, zaten akü bitik oluyor anladığım kadarıyla ama motor sıcakken daha çok ihtiyac duyuyor sanırım aküye,

    uzman falan yok bu sebeple 2 kere en iyi ustalar diye tabir edilenlere gösterdim biri bişey yok dedi yolladı, diğeri el atmışken marş motorunuda bozdu attı zaten bozuktu o dedi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

    düşündük acaba volt normal gözüksede amper akım mı düşük şarj ediyor? statör kitapta yazdığı gibi 5k rpm de 80volt veriyor, konjektörde 15v veriyor

    ama acaba amper mi az veriyor

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    diğer elektrik aksamları ne durumda marş motoru ölmüş olmasın

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama 12.7 de motoru marş yapıyorum çalışıyor ama zar zor döndürüyor, motor ısınınca da çalışmıyor motor yani yavaş döndürüyor akü bitik gibi, zaten akü bitik oluyor anladığım kadarıyla ama motor sıcakken daha çok ihtiyac duyuyor sanırım aküye,

    uzman falan yok bu sebeple 2 kere en iyi ustalar diye tabir edilenlere gösterdim biri bişey yok dedi yolladı, diğeri el atmışken marş motorunuda bozdu attı zaten bozuktu o dedi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

    düşündük acaba volt normal gözüksede amper akım mı düşük şarj ediyor? statör kitapta yazdığı gibi 5k rpm de 80volt veriyor, konjektörde 15v veriyor

    ama acaba amper mi az veriyor
    Aküde motor çalışmıyorken ölçtüğünüzde 12.7-12.8V. gerilim varsa akü şarj olmuştur, ölçümler kontak kapalı 10-15 dakika sonra..

    Motor sıcak iken marş yükü de azdır, yani aküden daha düşük akım çekilir, daha kolay çalışması lazım. Yazdıklarınızdan motorda başka bir arıza olduğunu çıkardım.

    Yeni bir akünün şarj gerilimi 14.4V, maksimum 14.8V. olmalı.

    Eğer akünüz eski ise, iç direncinin yükselmesinden ötürü 15V.lara çıkabilir hatta akıma bağlı olarak 15V. da aşabilir.

  6. #6

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diğer elektrik aksamları ne durumda marş motoru ölmüş olmasın
    bir usta da öyle dedi, marş motoruna bak sorun orda dedi, ama sonradan aklıma geldi aküyü şarj edince zımba gibi çalışıyor motor! o gün rahatca sürüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:56 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diğer elektrik aksamları ne durumda marş motoru ölmüş olmasın
    bir usta da öyle dedi, marş motoruna bak sorun orda dedi, ama sonradan aklıma geldi aküyü şarj edince zımba gibi çalışıyor motor! o gün rahatca sürüyorum
    insta: veli_montana_


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)