Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Üst Kapak Taşlama ?

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Haziran 2012
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    Mondial 180 Z-one S
    arkadaşlar merhaba,

    böyle bir olay varmış. Sıkıştırma oranını arttırmak için yapılıyormuş. Bu konuda bilgili olan yazabilir mi nedir ne değildir? benim motorun şuan ki sıkıştırma oranı kendi sitesinde 8.9 ile 9.3:1 arası yazıyor. Bence bu sıkıştırma baya düşük benzinli motorlara göre. Hesaplarıma göre motorun yanma odası hacmi 22cm3. Eğer ben bunu 18cm3'e düşürebilirsem sıkıştırma oranı 10.8:1 olacak. sizce yapmalı mıyım?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Ülkemizin düşük oktanlı yakıtları ile sorun yaşarsın. Ayrıca doğru yapılmaz ise motor hurda olur

  3. #3

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Öncelikle yaptığınız hesapta sanki hata var.

    İkinci olarak Mondail'in web sitesinden alınan orandan bahsediyorsanız, doğruluğundan emin olmak lazım.

    Son olarak bahsettiğiniz oranlar normal benzine ait sıkıştırma oranları (oktanlarını bilmiyorum ama, eskiden normal benzin-süper benzin adı altında iki farklı sınıf benzin vardı). Hala düşük oktanlı benzin kullanan ülkeler varsa, bu ülkeler düşünülerek bu sıkıştırma oranı seçilmiş olabilir. Pistonun çarpacağı herhangi bir şey yoksa yapılabilir. Ama ortaya çıkacak farkı algılamak çok ta olası değil.

  4. #4

    Üyelik
    19 Şubat 2018
    Titreşim çok artar, düzgün bir tornacı taşlamaz ve fazla alırsa silindirin çöpe gitmek zorunda kalır. Diğer arkadaşımızın bahsettiği gibi, ülkemizdeki oktan değerleri düşük. Bu sebepten dolayı bu kadar yüksek sıkıştırma oranı ile piston sıkıştırma zamanındayken buji ateşlemeden benzin patlar ve vuruntuya neden olur. Performansı artırır, daha güçlü bir motor olur ancak bana kalırsa yaptırmaya değmez. Motorun ömrünü kısaltmaya ve artacak ciddi titreşime katlanmaktansa orijinal hali ile kullanın derim.

    Düzenleme: Oluşacak yeni sıkıştırma oranını şimdi gördüm. Oktan konusunda sorun yaşamazsınız. 11,5:1 oranından sonra sorun yaşamaya başlarsınız.

  5. #5
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Kaybedecek çok bişeyin yok. Dene ve sonuçları bize de aktar. Üst kapak 90 lira en fazla 90 liran gider.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)