Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü mü Statör mü? { Motosiklet Elektriği }

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Ocak 2016
    Arkadaşlar hayırlı günler. Bajaj Boxer marka-model motosiklet kullanıyorum. Yaklaşık 1 yıl önce motosikletim elektronik olarak marş almayı bıraktı. Basıyorum hiç kimse yok, hiçbir ses de çıkmıyor(Cıv-cıv yapmıyor). Sadece marş da değil, boş vites ışığı da elektrik yetersizliğinden bazen yanmıyor ya da nazlı yanıyor. 1 senedir motosikleti ayak marşıyla çalıştırıp yürüyorum. Uzun yolda kullandığımda dahi(400 kilometre), akünün şarj olmasını beklerken, hedefe vardığımda yine elektronik marşı almadığını deneyimledim. Burada soruna yol açan sebep nedir? 2,5 senelik akünün ömrünü tamamlaması mı yoksa statörün aküyü şarj etmemesi mi?

    Bir yerde "Statör sorunu olsa, motosiklet hiç çalışmaz, yürüyorsa da stop eder" diye bir şey duydum. Doğru mudur?

    Konu hakkında deneyimlerinizi, bilgilerinizi ve fikirlerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Akünüz bitmiş ya da marş rolesi arızalı.

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    farların durumu ne

  4. #4
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    ......Akü.......

  5. #5
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Aküyü bi şarja bağlatıp akü hala yaşıyormu bi kontrol edin. Akü öldüyse mecburen akü değişecek zaten. Akü şarj alırsa ve sonrasında birkaç günde tekrar aynı duruma gelirse statördendir. Ezbere aküdür statördür demek yanlış olur

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Statorda sorun olsaydı, ayak marşından sonra motor yine çalışmaz, stop eder.
    levend84 bunu beğendi.

  7. #7
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    1- akü kontrolü
    2- akü değeri normalse marş rolesi kontrol
    3- röle sağlamsa marş motoruna elektrik geliyor mu kontrol
    4- elektrik geliyorsa marş motoru kömür kontrolü, gelmiyorsa anahtar ve kablo kontrolü

    Şimdilik reçete bu kadar, geçmiş olsun

  8. #8

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    150nsde statör ve konjektör sorunu yaşadım aynı anda. Motor el marşını almaz ve 1-2 dk içinde tekrar stop ederdi

  9. #9
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    arkadaslar zaten yazmislar. ama arada konjektor diye bir devre elemani da var.

    stator degildir onu eleyin. stator olsa hic calismaz.

    konjektor arizali olabilir, bu da akuyu sarj etmez. bu da akunun surekli bos olmasina sebebiyet verir. mars motorunu da dondurmez haliyle.

    bir oto elektrikciye gidip, motor calisirken akuyu olcturun. gaz verdiginizde voltaj 14,6 lara cikiyorsa akudedir sorun. gaz verdiginiz halde voltaj 12,8 den dusukse konjektoru de degistirmeniz gerekebilir.

    kolay gelsin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)