Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Silindir piston modifiyeden anlayanlar yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Enjeksiyonlu Rks cruiser 250yi biraz gıdıklayıp 280-300cc civarlarına getirsek diyorum. xv250 ile aynı motor.



    Pim perno 13 mm, orijinal çap 49 mm, uzunluk 40 mm, stroke 66 mm.

    Şimdi burada yerine takılacak olan piston için olmazsa olmaz ölçüler hangileri olmalıdır? Perno 13mm garanti herhalde, 52mm, 52.4mm, 53mm çaplı perno 13mm cup motorlar var.

    https://www.vcalc.com/wiki/KurtHeckm...ylinder+volume

    Bu siteden hacim hesabı yapılabiliyor. Yardımlarınızı bekliyorum

    Bu arada silindiri kaç mm genişletelim ya da yerine ne takalım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Silindir duvar kalınlığı kaç mm?

  3. #3
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    O şu an muamma durumda...

    50mm piston olarak 260cc ye denk gelecek şekilde bu araca özel pistonlar da var, o kadar farka açtırmaya değmez herhalde diye düşünüyorum.

  4. #4

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Forumda cenkito usta var bu işleri daha iyi bilir ona sormanızda fayda var. Bende ufak tefek bildiğimi söyleyeyim ilk önce 13 perno bir piston buluyorsunuz kaç mm çap arıyorsanız kaç cc yapacaksanız ona göre bulun, sonra piston boyu yükseklik bire bir zor bulursunuz mesela 40 mm yükseklik arıyorsunuz fakat elinize 42mm uzunluğunda piston geçti 2 mm tepeden kestirirseniz aradaki fark kapanacaktır. Piston ve silindir ile rektefiyeciye gidin elinizdeki pistona göre gömleği inceltir ve pistonu oturtursunuz. Benim bildiğim bukadar, fakat karter genişliği kaç mm kurtarır onu bilemem ölçmek lazım.Mondial drift 13 perno 162 cc kurtarıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------

    Elinizdeki pistonu takınca üst ölü noktada, silindir üst hizasında olması gerekiyor. Bu yüzden piston silindirden taşacağı için az bişey kesiyorsun yoksa subap buji pistona çarpar.

  5. #5
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Bulduklarım hep kısa

  6. #6

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Öncelikle dikkat edilmesi gereken ölçü 12.4 mm.
    Fazla olursa subaplara ve silindir kapağın çarpar.
    Kısa olursa sıkıştırma oranı azalır ve yanma odası şekli bozulur.
    Sıkıştırma oranı azalırsa performans kaybı. Yanma odası şekli bozulursa düzensiz yanma, yanmayan karışım vb. yine performans kaybı.

    40 mm ölçüsü kısa olursa teoride sıkıntı yok. ama uzun olursa kartere vurabilir. Kesmek lazım.

    Çapı 49 mm'den 51 mm'ye çıkarmak yaklaşık %10 hacim artışı demek.
    Bu değişim silindir kapağında tadilat yapılmazsa, sıkıştırma oranını arttırır. Yine yanma odası şeklini bozar.

    bu kadar belirsizliğe % 10 için değer mi bilmem.
    Tamamı güç artışı olsa bile hissedemezsiniz.

    Size bir faydası olmaz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)