Kawasaki ZZR 1100 Zamanın Efsanesini İnceliyorum
-
18 Haziran 2018, 13:39
#1
İlk motor aldığımda Ankarada bir çok sahtekar ustayla tanıştım. Bu nedenle kendim tamir etmeye başladım motorlarımı. Bütçe olarak çin malı motorlar uygun olduğu için başlangıcım, Skygo 250, Seyhan 250, Jinlun 250, Regal Raptor Spider gibi motorlardı. Hepsini öğrendikçe zevkine parçalayıp topladım. Bu bana deneyim kazandırdı. Şimdilerde mondial zn 125 ve Honda PCX 150, Kız kardeşimin motorları onlarıda parçalayıp toplamak zevkliydi. Bu özetten sonra bozuk bir Kawasaki ZZR 1100 buldum hurda belgeli, uygun bir fiyata aldım ve boş zamanlarımda sevdiğim işi yapmaya başladım. Konuyu açma sebebim motoru parçalerken ve toplarken burada öğrendiklerimi paylaşmak ve bilmediklerim hakkında fikir almaktır.
Kawasaki ZZR 1100 1994 Model
Acelem yok bu nedenle yavaş yavaş parçalıyorum.
Her parçada fotoğraf almam iyi, Keza ilk kez böyle bir motoru parçalıyorum. Sonuçta usta değilim ama şunu biliyorum biraz mantık yürüterek her şeyin üstesinden gelebilirsiniz. Önemli olan takıldığınızda sakin ve yapıcı olmanız.
Parçaları Tamirhaneme (Balkonuma) Taşıyorum, Ağarmış be arkadaş.
Geldik Motora. Şaseden ayırabilmek için motoru yan yatırdım kurbanlık koyun gibi bakıyordu bana, tek olduğum için motoru ancak o şekilde sökebildim ama tabi balkona taşımak için arkadaşımdan yardım aldım keza araba motoru mubarek.
Şu ana kadar her şey güzeldi parçaları inceliyorum sağlamlar. Taki yataklara kadar burada terimleri pek bilmem, ama grank milinin oturduğu yerde yarım ay şeklindeki milin oturduğu parçalar 10 adet 6 sı 1 3 5 diğer 4 ü 2 4 sıraya oturmakta farkı 2 4 yağlama delikleri daha fazla bu parçaların 2 sinin tornada yapılmış belli diğer 8 i orijinal. 2 Parçanın kalınlık ölçüsü aynı değil bununla birlikte diğerleri 40 gramken bu ikisi 30 gram bu durum grank gibi önemli bir parçanın piston kolu ivme kazanmak adına yukarı aşağıya vurduğunu düşündüğümde çok önemli olduğu kanısındayım. Genel tabir olarak yatak vurma sorununa neden oluyordur fikrimce.
Parçaları tesadüf eseri istanbuldan buldum tanesini 30 tl den 2 adet aldım. Tabi önüme başka ne sorunlar çıkacak henüz bilmiyoruz.
Bu arada karbüratörüde açıp temizliyorum ve herhangibir sıkıntı var mı inceliyorum.
Reklamlar
-
18 Haziran 2018, 13:46
#2
dostum çok iyi gidiyor. heyecanla diğer fotoğrafları da bekliyoruz.
-
18 Haziran 2018, 13:58
#3
Takipte kalalım...
-
18 Haziran 2018, 14:01
#4
Toplanmış halini merakla bekliyoruz. Gerçekten efsane bir motosiklet.
-
18 Haziran 2018, 14:53
#5
Kolay gelsin guzel proje, yalniz soylemeden edemiyecegim keske hurda belgeli degilde cekme belgeli v.s bir motosiklet alsaydiniz bu kadar emek verdikten sonra o motoru trafikte gormek daha fazla keyif verirdi.
-
18 Haziran 2018, 15:16
#6
merhaba böyle bir konuyu görünce çok sevindim heyecanla takip ediyorum sevgili erdinin konuları gibi okumaya ve bilgi edinmeye değer bir konu
çok teşekkürler paylaştığınız için
mehanik olarak az çok anlıyorum daha önce rtr150 yi baştan sona topladım 4 silindirli bir aletle uğraşmayı çok istiyorum fakat sizin kadarb cesur değilim tebrikler
bu tarz araçların parça tedariği sıkıntılı mı olur acaba ? benimde suzuki srad 600 e çok hevesim ve niyetim var ama bu motosiklet kadar temiz ve uygun bulabileceğimi sanmıyorum
başarılar.
-
18 Haziran 2018, 15:20
#7
Tebrik ederim. Boş konuların icinde böyle güzel paylaşımlar siteye dinamizm kazandırıyor. 1997 senesinde kullanmıştım efsane bir motosiklettir. Kolay gelsin.
-
18 Haziran 2018, 15:32
#8
Paylaşım için teşekkürler. Yapacaklarınızı ve sonuçta ortaya çıkacak olanı sabırsızlıkla bekliyorum.
Elinize emeğinize sağlık
-
18 Haziran 2018, 15:55
#9
-
18 Haziran 2018, 16:05
#10
Takipdeyim müthiş bi konu uzun zamandan sonra 😁
-
18 Haziran 2018, 16:08
#11
Efsane bitmis halinide isteriz 👍👍
-
18 Haziran 2018, 16:10
#12
Yataklar birbiri ile aynı olmaması gerek. Her yatağın farklı ölçülerde olması lazım. Bi kitapçığını bulup inceleyin. Eskiden pek yedek parça olmadığından gazoz kapağıyla falan yatak yaparlardı.
Mümkünse orjinalini bulmaya çalışın. Zira yatak sarıp motor blok patlatırsa makina komple çöpe gider.
-
18 Haziran 2018, 17:10
#13
çok zor,uzun, yorucu ve pahalı olacak. kolay gelsin
-
18 Haziran 2018, 17:17
#14
İyi iyi, böyle projeler görmek güzel. Biz de rezervemizi alalım, ilerlemeyi takip edebilelim. Kolay gelsin şimdiden
-
18 Haziran 2018, 18:11
#15
hem motor süper hemde konu.Takipteyiz
-
18 Haziran 2018, 18:40
#16
-
18 Haziran 2018, 21:55
#17
Elinize saglik, bu tur el elmegi calismalar cok cok keyiflidir
-
19 Haziran 2018, 00:06
#18
Devamını merakla bekliyorum...
-
19 Haziran 2018, 00:33
#19
dostum motoru moleküllerine ayırmışsın. onu geri nasıl toplayacaksın merak ediyorum. puzzle parçaları gibi.
-
19 Haziran 2018, 09:20
#20
ellerinize saglık boyle işleri zevkle takip ederim konunun devamını beklıyorum kolay gelsin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler