Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 125zn İstop Etme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Mondial 125zn kızkardeşime aldığımız başımın belası motosiklet. zzr1100 ve çin malı çapırları parçalayıp toplayan adamım şu scoterla yıldızımız bir türlü barışmadı. Bu bağlamda fikirlerinize ihtiyacım var. Motosiklet çalışıyor 10 dakika gittikten sonra motor yavaş yavaş duruyor ve çalışmıyor. tekrar çalışması için baya uğraşmanız gerekli.

    1-Benzin deposu hava alamıyor buna mukabil benzin yukarı çıkamıyor düşüncesiyle kapağı kontrol ettim normal. Depo kapağı açık gezdim aynı sorunu yaşadım.

    2-Hava alamadığı için boğulduğunu düşünüyordum bu nedenle deneme amaçlı hava filtresini söktüm durum düzeldi 1 gün boyunca sorunu yapmadı. sonra aynı sorun tekrar başladı. yine hava filtresini söktüm ama buna rağmen aynı sorun tekrarladı.

    3-Karbüratörü temizledim hava ayarına baktım hava geliyor sıkıntı yok acaba otomatik jigle çalışmıyor ve açık kalıyorsa bu benzin akışı fazla olabilir düşüncesi ile onuda test ettim sorunsuz çalışıyor ısındıktan sonra zengin karışım duruyor.

    4-Geçenlerde zor çalıştığı için sibop ayarı yapmıştım çok sıkıydı düzeltmiştim. çalışmasında sıkıntı yok tek marşla alıyor lakin biraz zorlayım dedim son gaz 2 dakika gittim aynı sorun oldu.

    5-Genelde yokuş çıktığımda bu sorunla karşılaşıyoruz. zorlamadan baya gidiyor. sonra yavaş yavaş istop ediyor ve benzin kokusu geliyor. Ben boğulduğu fikrine takıldığım için hep o yönden sorunları arıyorum. bujiyi değiştirdim. hava kanallarını inceledim tıkanıklık yok.

    6-Bir kaç gün önce motor yolda kalmıştı baktığımda bujiye elektrik gelmiyordu bu nedenle stratörü değiştirdim. Stratör değiştikten sonra bu sorun artmaya başladı Acaba stratör böyle bir soruna neden olabilirmi?

    7-Eskiden uzun bir süre gaz sonda gittiğimde birden duruyordu motor istop ediyordu ama yarım saat falan gittikten sonra ve hemen geri çalışıyordu. o zaman bu sorunun aynısı ama çok takmıyordum çünkü gaz sonra pek gitmediğimiz bir motor. ama şimdi bu sorun 10 dakikada bir yapıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    bu motoru çok uzun kmlerce kullandım biraz hassa bi motor . stop ettiği zaman bujiyi kontrol edebiliyor musunuz elektrik geliyor mu diye grenajlı oldugu için bjiye ulaşmak biraz zor motorda . cdi değiştirdiniz mi ?

  3. #3

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Bujiyi kontrol ediyorum ateşliyor. son düşüncem beyin 2006 model motor beyin hiç değişmedi. ama bu soruna neden olabilirmi ayrıca buji başınıda değiştirdim. zaten değiştirdiğim bu parçaların eskileride çalışıyor.

  4. #4
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Hemen hemen her yolu denemişsiniz, hortumları yenilediniz mi peki? Yakın arkadaşımda saçma bir şekilde hortum bagajın altında kalıyordu ve bagajı monte edince boğulup stop ediyordu. Her yerini sök tak en son fark ettik hortumun daraldığını vidaların alt kısmına aldıktan sonra düzelmişti. Birde buji piposuna bir bakın çatlak olmasın..

  5. #5

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    bujiye elektrik gelmiyor demişsin ya o yüzden dedim arasıra gidiyorsa da olabilir soketler oksitlendiyse de olablir benzin koktuğuna göre benzin gidiyor yanmadan çıkıyor üzerindeki buji kaliitesinden bile olabilir ölçü aletiniz var mı bujiyi ölçmeyi deneyebilirsiniz ohm değerini

  6. #6

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Motorla bir süre gezdim sorunu anlayabilmek için, Çok az gaz vererek 25 kilometre hızı geçmeden 40 dakika boyunca gezdim sorun yok. Sonra gazı veriyorum 40 ı geçince 30 saniye sonra istop ediyor ve çalışmıyor. çalıştırmak için yarım saat beklemek gerekiyor. Bunu birkaç kez test ettim gaz verince oluyor sorun şimdi bu sorun neden olur?

    Ben bu stratör bujinin patlamasını ayarlıyor diye biliyorum yanlış bilmiyorsam tabi acaba hızlanınca patlamayı düzgün yapamıyor boğuluyormu?

    Yada beyin gaz verince bujinin patlamasına müdahalesi varmıdır belkide beyin hızlı ateşlemede ısınıp falan işini düzgün yapamıyorsa patlamadığı için istop ediyordur.

    Karbüratörü temizledim bir sıkıntı görünmüyor motor çalışırken hava ayarı aptım herşe normal gibi.

    Bujiden kaynaklı olabilirmi 3 buji vardı elimde hiçbiri yeni değil tabi belki tesadüf 3 de sorunludur. Bugün yine emin olmak adına bir buji alacağım.

    Arkadaşlar dediğim gibi sorun bu şekilde her öneriye açığım fikirlerinizi paylaşın amacım sorunu çözmek öğrenmek. yoksa veririm bir tamirciye sorun değil ama ben kendim çözmek istiyorum. Stratörü yine incelicem belki volan ayarı falan gerekiyordur.

  7. #7

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    sanki benzin yetişmiyormuş gibi hızlanınca fazla benzine ihtiyac duyuyor alamıyor gibi. bu motorda benzin tamamen bitince çalışmama sorunu zaten var yani çok ugrastırıyordu hatırladıgım bu sanki benzin gitmiyor hortumlar vs katlanmış olmasın ?

  8. #8

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanki benzin yetişmiyormuş gibi hızlanınca fazla benzine ihtiyac duyuyor alamıyor gibi. bu motorda benzin tamamen bitince çalışmama sorunu zaten var yani çok ugrastırıyordu hatırladıgım bu sanki benzin gitmiyor hortumlar vs katlanmış olmasın ?
    Bende arkadaşın dedigi gibi dusunuyorum benzin yetişmiyor ve bogulup kaliyor.Kraburatorun içini açip şamandiranin iceriye doldurduğu benzini biraz daha acmayi deneyin duzelir umarim.

  9. #9
    KoJima - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2018
    Karbüratör manifoltunu kontrol ediniz. Anlattıklarınıza göre manifoltta çatlak var bu hava almasına ve boğulmasına neden oluyor.
    klayt bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    27 Ağustos 2017
    Alıntı KoJima adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör manifoltunu kontrol ediniz. Anlattıklarınıza göre manifoltta çatlak var bu hava almasına ve boğulmasına neden oluyor.
    Çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi manifoltu değiştirdim motor düzeldi. aynen dediğiniz gibi içinde büyük bir çatlak vardı. o kadar para harcadık değişmeyen parçası kalmadı. Sayenizde halloldu. Çok teşekkürler...

  11. #11

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    bu arada başka arkadaşlara yardım olması için manifold kaçaklarını kontrol etmenin en iyi yolu, motor çalışırken manifolda dışarıdan balata spreyi sıkmaktır. eğer kaçak varsa motorun vakumu balata spreyini içine çekecek ve devir kendi kendine yükselecek sanki gaz veriyormuş gibi. bu yöntem oto lpgcilerinin de sıklıkla uyguladığı bir yöntemdir.

  12. #12

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Çocukken "istop" oynardık, aklıma getirdiniz şimdi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)