Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KTM Duke 125 Yağ Yakma Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Merhabalar 2013 model 33500 km de bir Duke 125 sahibiyim. Motorum da anladığım kadarıyla yağ yakma problemi var yaklaşık 2000 km önce yağ değişti ve bugün 500 ml civarı tekrar yağ eklemek zorunda kaldım. Motor toplamda zaten 1.3 litre civarı alıyor ve bundan önce ki yağ değişiminde ise motordan 650 ml civarı bir yağ çıkmıştı ara ara ekleme yapmama rağmen eklemelerle birlikte toplam 1 litreye yakın bir yağı 4000 km gibi bir sürede yakmıştı. Problem neden kaynaklanıyor olabilir daha önce böyle bir problem yaşayan olduysa yardımcı olursa sevinirim. Kafama takılmaya başladı artık çünkü ilk zamanlarda emin olmadığım için fazla şey yapmıyordum ancak şimdi bir kaç kişiden de onay alınca sıkıntı yapmaya başladım. 33000 km de ki motor nasıl bu kadar yağ yakabilir aklım almıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Yag tapasinin pulu eskiyse oradan damla damla eksiliyor olabilir. o pullar mantar tarzi tek kullanımlık oluyor oradan damlama yapıyor mu

  3. #3

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yag tapasinin pulu eskiyse oradan damla damla eksiliyor olabilir. o pullar mantar tarzi tek kullanımlık oluyor oradan damlama yapıyor mu
    Bundan şüphelendiğim için son yağ değişiminde filtre ve tapa o ringini değiştirmiştim oralarda damlatma,sızdırma gibi bir problem yok.

  4. #4
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Sebepleri sayalım.

    1- Motorun kilometresi daha fazla olabilir,

    2- İyi rodaj yapılmamış olabilir,

    3- Kötü yağ kullanılmış olabilir,

    4- Motoru benim gibi biri canını çıkararak kullanmış olabilir,

    Sorunun kaynaklarını sayalım,

    1- Sibop lastikleri sertleşmiş olabilir.

    2- Segmanlar aşınmış olabilir.

    3- Piston segman ne varsa aşınmış olabilir.

    Çözüme gelelim,

    1- Motor iyce yağ yakmaya başlayana kadar yağ durumu titizlikle kontrol edilerek ve ekleme yapılarak kullanmaya devam edilebilir.

    2- Motoru söküp piston-segman-silindir ölçüm yaptırılıp duruma göre,

    a- Segman değiştirilir.
    b- Piston segman değiştirilir.
    c- rektefe yaptırılıp piston segman değiştirilir.

    3- Piston segman ölçülerinde sorun yoksa sibop lastikleri değiştirilip yola devam edilir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)