Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Şarj sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Öncelikle merhaba motorumda uzun zamandir çozemedigim bi şarj sorunu var aküyü alali 2 ay oldu konjektorde 3 ay falan oldu ama bir türlü aküyü şarj etmiyor motor etsede tek marş kadar falan.Geceleri kısa bi mesafe sonra akü bitiyor farlar cansız yanıyor.Bende artık bu durumdan sıkıldım ve multimetre aldım başladım ölçmeye.Önce akü takılı ve motor calisir şekilde voltajını olctum ve rolantide 12.40 gazı açtıgimda 17 volt civarına cıkıyor.Sonra + kutbunu söküp amperini ölçtum ve rolantide 0.5 A gazı açtığımda 1.5 A ölçtüm.Daha sonra konjektoru sokup statorden gelen iki sarı kabloya eksiyi birine + yı digerine taktıgimda AC kademesinde 5 volt rolantide 7 volt gazi actigimda ölçtum.Sonra kısa devre kademesine aldim ve eksiyi statorun demirine + yı da tek tek sarı-sarı-kırmızi/siyah ve mavi/beyaza tuttum.İki saridada kisa devre var gozukuyor kirmizisiyahta otmuyor mavi beyazda ötmuyor.İki sarıya degdirgimde ise yine ötuyor.Bu sorundan anlayanlar kesin olarak neyi degistirmem gerektigini soyleyebilirmi artık ne farı ne marşı kullanabiliyorum senede 2 akü alıyorum canımı sıkıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    17 volt çok yüksek bir değer muhtemelen aküyü bozuyordur yüksek voltaj nedeniyle. Statorden çıkan 2 sarı kablo kısa devre olarak görünür ama statorun demirinden kastınız ne onu anlamadım. AC 5 volt göstermesi çok enteresan, 12 den yüksek bir değer olması gerekir en az. Motoru çalıştırıp aküyü çıkardığınızda stop ediyor mu? Sorununuz stator veya konjektör kaynaklı ama kesin emin olmak için konjektörü şu şekilde test edebilirsiniz.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Hocam akü sökülü halde olctum rolantide 2.95 V gazi actigimda 6.50 V civari elektrik geliyor

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    pope dostum da soylemis, 17 v yanlis bir voltaj.

    14,5 ile maks 14,8 arasi alman lazim yuksek devirde. bu da akunu bozmustur.

    yeni bir konjektor alip, yeni bir akuyle once kontrolunu yapip sonra o sekilde kullanmani oneririm.

    sari kablolarda kisa devre gormenin nedeni su;

    sari kablolar, statorden gelen akimi gosterir. bunlari sakin voltmetrenin ac kismiyla olcme. statorden dogru akim gelir. dc ile olceceksin sari kablolari. dc 20 yada 200 ile olc sari kablolari. 28 gibi bir deger alman lazim. ve her ucta esit gerilim olmasi gerekir. bu arada bildigim kadariyla 3 sari uc gelmesi gerekiyor statorden. eger gerilimlerinde fark var ise o zaman statorun bozuktur.

    bildigim kadariyla da siyah ve mavi beyazi birlestirip sasiye, kirmiziyi akunun + ucuna baglayacaksin.

    kolay gelsin.
    thepope bunu beğendi.

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pope dostum da soylemis, 17 v yanlis bir voltaj.

    14,5 ile maks 14,8 arasi alman lazim yuksek devirde. bu da akunu bozmustur.

    yeni bir konjektor alip, yeni bir akuyle once kontrolunu yapip sonra o sekilde kullanmani oneririm.

    sari kablolarda kisa devre gormenin nedeni su;

    sari kablolar, statorden gelen akimi gosterir. bunlari sakin voltmetrenin ac kismiyla olcme. statorden dogru akim gelir. dc ile olceceksin sari kablolari. dc 20 yada 200 ile olc sari kablolari. 28 gibi bir deger alman lazim. ve her ucta esit gerilim olmasi gerekir. bu arada bildigim kadariyla 3 sari uc gelmesi gerekiyor statorden. eger gerilimlerinde fark var ise o zaman statorun bozuktur.

    bildigim kadariyla da siyah ve mavi beyazi birlestirip sasiye, kirmiziyi akunun + ucuna baglayacaksin.

    kolay gelsin.
    Yanlış yanlış şeyler yazıyorsunuz. Az bildiğiniz, kulaktan dolma bilgileriniz varsa yazmamayı tercih edin, bilgi kirliliği olmasın.
    Okuyanlarda ulen AC mi DC mi diye uğraşıp durmasın.

    *Statorda AC gerilim üretilir, İki faz veya üç fazlıdır. Şema 3 fazlıdır.



    *Şemadan takip ederseniz, statordan üç faz AC (alternatif) gerilim diyotlardan oluşan doğrultucu grubuna geliyor, burada DC'e çevriliyor.
    *Diyotlardan sonra da regülatörde aküye uygun akım ve gerilim düzenleniyor.

    Belki merak eden olur, kısaltmaları yazalım.
    *AC; "Alternative current" <> Alternatif akım. (Frekansı ve genliği sabit değildir, motor devrine göre değişir.)
    *DC; "Direct current" <> Doğru akım. (Gerilim sabit değildir, yine devire göre değişir. Regülatörde bu değişken gerilim düşük bir aralığa çekilmeye çalışılır.
    *Stator; Alternatif akım (AC) üreteçlerindeki dönmeyen kısıma verilen ad, motolarda genellikle dönen kısımlarda mıknatıslar bulunur.
    *Regulator <> Regülatör, adı üstünde akım düzenleyici kısım.
    thepope bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Stator Ac ile olçuldugunden aminim.Benim sorumum voltajlar cok anormal stator az voltaj veriyor akuye cok voltaj geliyor hangisi bozuk anlayamadim.

  7. #7
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı ahmet.58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stator Ac ile olçuldugunden aminim.Benim sorumum voltajlar cok anormal stator az voltaj veriyor akuye cok voltaj geliyor hangisi bozuk anlayamadim.
    Sizin durumunuza yazmadım, genele yazdım. Yanlış bir şey yazıldığında on dakika sonra düzeltemiyorsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:04 ----------

    @ahmet.58, sizin durumunuza biraz yazayım ama uzaktan bu işler zor oluyor, yalan yanlış bir şey yazmakta istemiyorum.
    Akü yeni demişsiniz. Sizin burada ölçüm yapacağınız en önemli şey, şarj akımı.
    Regülatör aküyü kaç amperle şarj ediyor? Bu ölçümü motor çalışmazken, akünün artı kutubunu söküp araya seri bağlantı şeklinde ölçü aletininin en yüksek DC akım kademesinde, muhtemelen 10 Amperde ölçüm yapabilirsiniz.



    Şemada en sağdaki akım ölçümü, volt yazan kısım regülatör, lamba akünüz.
    Bağlantıları yaptıktan sonra motorunuzu çalıştırın. Önemli.!!
    Rölantideki akımı ölçün. Sonra yavaş yavaş ölçü aletinin ölçebileceği maksimum akımı aşmadan devri yükseltin.
    Akünüzün kapasitesini yazmamışsınız. Tahminen 5-7 amperdir. Farlar açık, kapalı halde ölçüm yapın.
    Şarj akımının ne olduğunu bilmiyoruz ama sonuçta farlar açık bile olsa belli bir akımla şarj etmesi gerekir.

    Kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------

    Şimdi gördüm resimdeki ohm, volt, akım ölçümünde resimde OHM kısmında, DCA kademesinde olacak.

  8. #8
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Öncelikle multimetrenin doğru çalıştığını AC ölçüm kademesinde prizden yaklaşık 220 volt ölçerek teyit edin. Aynı işlemi DC(doğru akım) içinde değerini bildiğiniz bir şeyi ölçerek deneyebilirsiniz bu adaptör olur pil olur, kısaca bir doğru akım kaynağı olması gerekir.

    Deneme şansınız varsa şunu yapın motor çalışırken konjektörün tesisata giden kısmını çıkarın sadece statör takılı olsun ve bu halde çıkışında DC Voltaj ölçümü yapın, değerler yine 17 volta çıkacak mı onu kontrol edin.

    KONJEKTÖR TESTİ

    MULTIMETRENİN COM YAZAN BAĞLANTISINA SİYAH KABLOYU TAKIN ONA GÖRE AŞAĞIDAKİ ÖLÇÜMLERİ YAPIN.


    Sadece konjektörü test etmek için multimetreyi diyot kademesine(ses çıkaran, kısa devre ölçümünün de yapıldığı konum) alın ve aşağıdaki videodaki gibi test edin, videoya yakın değerler görmeniz lazım. Ben kısaca videoda ne yapıldığını özetleyeyim ingilizce olduğu için bilmeyenlere de ileride faydası olsun.

    Öncelikle konjektörün tesisattan bağlantısı kesilmiş olmalı, bu videoda kablolu tip konjektör var eğer sizin ki soketli ise sorun değil aynı işlemi yapıyoruz ama soketlerdeki bağlantı noktaları üzerinden ölçüm yapacağız.

    İnternetten baktığım kadarıyla sizin motorunuzun konjektöründe 4 tane pin var ve tek soket sanırım, ama değilse de aynı şeyler geçerli ben sizin ki üzerinden anlatacağım.

    Multimetre diyot kademesine alındıktan sonra multimetrenin kırmızı kablosu önce konjektörün tesisata giden + kutbuna değdiriliyor ve diğer siyah kabloda statorden gelen kabloların girdiği pinlere sırası farketmeksizin değdiriliyor. Bu durumda multimetrenin değer göstermemesi gerekiyor.

    Sonra aynı işlemi tekrar ediliyor fakat bu sefer multimetrenin kırmızı kablosu konjektörün - çıkışına değdiriliyor, diğer siyah kabloda yine statörden gelen sarı kabloların takıldığı yere değdiriliyor. Bu sefer her iki ölçümde de ekranda birbirine yakın değerler okumanız gerek, eğer herhangi durumda bip sesi çıkarsa kısa devre var demektir ve konjektörünüzün içerisindeki diyotlar bozulmuştur dolayısıyla konjektörünüzü değiştirmeniz gerekir.

    Son olarak multimetrenin siyah kablosunu konjektörün + çıkışına, diğer kırmızı kabloyuda yine statorden gelen kabloların takıldığı pinlere değdiriyoruz, bu durumda yine yukarıdaki değerlere yakın değerler göstermesi lazım.

    Bundan sonra genelde hata olmaz ama video da son bir test daha yapıyor kablolara bakıp görebilirsiniz(siyah kablo -, kırmızı stator bağlantı noktaları).

    Bu ölçümlerin herhangi birinde diyotlarda değer okumanız gerekirken bir şey göstermiyor veya kısa devre gösteriyorsa diyot/lar arızalıdır. Ama + - bağlantılarına dikkat edin, ölçtüğünüz eleman diyot olduğu için tek yönlü akım geçirir ve hangi şekilde ölçüm yaptığınıza dikkat etmeniz gerekir.

    Aklınıza takılan, gözden kaçırdığım bir ayrıntı varsa lütfen sorun.

    Ölçüm sonuçlarını burada paylaşmanız ileride konuya bakan arkadaşlar için faydalı olacaktır.

    Kolay gelsin.

    emremm bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Tesekkurler aksam denerim yazdiklarinizi ve on gore bilgi veririm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------

    Dediginiz gibi olcumleri yaptim motorun ustundeki konjektore ve iki turlude deger cikmadi sonra bozuk diye cikarip attigim konjektoru olctum ve kisa devre cikmadi diger olcumde ise 430 ve 440 degeleri cikti ama statorle arasini olçtügumde bi deger çikmadi simdi hangi konjektor bozuk ve deger cikan konjektor le stator arasini olctugumde bi deger cikmamasi statorun bozuk oldugunumu gosteriyor
    thepope bunu beğendi.

  10. #10
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Benim anlattığım gibi akım ölçümü yapmadın mı?

  11. #11

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Aynisini yaptim motorun ustunde takili olan yani akuye 17 V veren konjektoru olctum ve hem kisa devre yok ve kirmiz kabloyu konjektorun eksisine tuttum siyahida statorun sari kablolarinin konjektordeki karsiligina tuttum ama bi deger okuyamadim.Daha sonra eski bi konjektor vardi bu konjektoru denedigim gibi onuda denedim bundada kirmiziyi artiya siyahida yine statorden gelen sari kablolarin konjektordeki karsiligina tuttum kisa devre veya deger yoktu sonra yine kirmiziyi konjektorun eksisine siyahida karsilik gelen sarilara tuttum birinde 430 digerinde 440 deger olctum hangi konjektor saglam ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    Pardon mesajlar karisti sizin dediginiz gibi olctum rolantide 0.4/5 arasi gazi actigimda 1.5 ampere kadar cikiyordu

  12. #12
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Farlar açıkmıydı?
    Far açıkken bu akımlar var ise, başka da tüketici yoksa akün şarj oluyor.
    Akü şarj geriliminin fazla olması (16V.) regülatör arızasından olur ya da akü iç direncinin yükselmesinden.
    Akünün sıvı kontrolünü yap.

  13. #13

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Far kapali en fazla 1.5 A farlar acikken 0.4ü gecmiyor gazi acsamda.Akü jel ama iyice gucu kalmadigindan saf su koydum biraz duzeldi akuyu sarja takip doldurunca motoru calistiriyor ama dolmadigi icin tekrar bitiyor.

  14. #14
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Her şey sağlam durumda iken kaç amperle şarj ediyor aküyü bilmiyoruz.
    Ben bir şey söyleyemem.
    Ama bu minimum 400mA ile şarj ediliyor demektir, akünüzün bitmemesi lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------

    Bi dk.. Ölçü aletinde 1.5Amp. ekranda okurken, probları doğru bağladıysanız, değerin önünde -(eksi) işaretinin olmaması lazım.
    Farları açtığınızda -0.4 yazıyor olabilir mi? Yani -eksiye geçiyor mu?

    Veya - işareti varken farları açtığınızda eksi kayboluyor mu? (problar ters bağlıysa)

  15. #15
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Orada 4 farklı şekilde ölçüm yapmanız gerekiyor;

    1- Ölçü aletinin kırmızısı konjektörün + kablosuna değdirilecek, ölçü aletini diğer kablosu stator girişi olan sarı kabloların bağlandığı kısımdan ölçüm yapılacak. Bu durumda her iki sarı kablo ölçümünde de değer okunmaması lazım.

    2-Ölçü aletinin kırmızısı konjektörün - kablosuna değdirilecek, siyah kablo yine stator uçlarına değdirilecek. Bu durumda her iki sarı kabloya değdirildiğinde değer okunması lazım.

    3-Ölçü aletinin siyah kablosu konjektörün + kablosuna değdirilecek, bu sefer diğer kırmızı kablo ile stator giriş uçları ölçülecek ve yine her iki denemede değer okumanız lazım.

    4-Ölçü aletinin siyah kablosu konjektörün - kablosuna değdirilecek, bu sefer diğer kırmızı kablo ile stator giriş uçları ölçülecek ve bu denemede hiç bir değer okunmaması lazım.

    Yani 4 farklı şekilde ölçüm yapacaksınız, siz anladığım kadarıyla 2 tanesini yapmışsınız bu şartlarda her iki konjektöründe çalışıyorsa aynı sonuç vermesi lazım. O değer gördüğünüz konjektörde yukarıda yazdığım son 2 durumu da dener misiniz eğer denemediyseniz. Burada amaç konjektör içindeki 4 adet diyotun sağlamlık testini yapmak, siz 2 tanesini yapmışsınız diğer ikisini de yapmanız lazım. Ama anladığım kadarıyla motosikletin üzerinde bulunan konjektör de sorun var. Kesin sonuca ulaşmak için bu bahsettiğim 4 farklı şekildeki ölçümün sonuçları gerekiyor.

  16. #16
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    @thepope, bu tip motorlarda akü şarj akımları ne olmalı biliyor musunuz? Rölantide veya gazlı, 3000-5000 dv/dk. gibi

  17. #17
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Akü şarj akımı, akünün o anki doluluk oranı, motorun alternatörünün üretebildiği enerji, motorun elektrik tesisatının çektiği güç gibi bir çok parametreye bağlı olduğu için net bir şey söylemek zor, bu tip motorların statorları fazla enerji üretemese de tüm aydınlatmalara yeterli enerjiyi sağlayabilecek ve üzerine aküyü şarj edebilecek kapasitede olması gerekiyor. Akü zaten doluysa akım çekmeyi keser zaten, çok zayıfsa çekeceği akım alternatorun ne kadar enerji ürettiğine bağlı ama farlar kapalıyken en az 4-5 amper çekmesi gerekiyor boş bir akünün. Ama asıl sorun 17 volt gibi yüksek bir değerin okunması, bu durum alternatör sargısında veya konjektörde bir sorun olduğunu gösteriyor bence.

  18. #18
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Evet. 17V. sorun, akım yükseleceği için aküyü de haşlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    Stator sargısında problem olduğunu düşünmüyorum. Yansa akım/gerilim düşer.
    Büyük ihtimal regülatör arızası, aküyü de kısa zamanda bozdu.
    thepope bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orada 4 farklı şekilde ölçüm yapmanız gerekiyor;
    1- Ölçü aletinin kırmızısı konjektörün + kablosuna değdirilecek, ölçü aletini diğer kablosu stator girişi olan sarı kabloların bağlandığı kısımdan ölçüm yapılacak. Bu durumda her iki sarı kablo ölçümünde de değer okunmaması lazım.

    2-Ölçü aletinin kırmızısı konjektörün - kablosuna değdirilecek, siyah kablo yine stator uçlarına değdirilecek. Bu durumda her iki sarı kabloya değdirildiğinde değer okunması lazım.

    3-Ölçü aletinin siyah kablosu konjektörün + kablosuna değdirilecek, bu sefer diğer kırmızı kablo ile stator giriş uçları ölçülecek ve yine her iki denemede değer okumanız lazım.

    4-Ölçü aletinin siyah kablosu konjektörün - kablosuna değdirilecek, bu sefer diğer kırmızı kablo ile stator giriş uçları ölçülecek ve bu denemede hiç bir değer okunmaması lazım.

    Yani 4 farklı şekilde ölçüm yapacaksınız, siz anladığım kadarıyla 2 tanesini yapmışsınız bu şartlarda her iki konjektöründe çalışıyorsa aynı sonuç vermesi lazım. O değer gördüğünüz konjektörde yukarıda yazdığım son 2 durumu da dener misiniz eğer denemediyseniz. Burada amaç konjektör içindeki 4 adet diyotun sağlamlık testini yapmak, siz 2 tanesini yapmışsınız diğer ikisini de yapmanız lazım. Ama anladığım kadarıyla motosikletin üzerinde bulunan konjektör de sorun var. Kesin sonuca ulaşmak için bu bahsettiğim 4 farklı şekildeki ölçümün sonuçları gerekiyor.
    Yarın diger ikisinide deneyip yazarim sonucu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet. 17V. sorun, akım yükseleceği için aküyü de haşlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

    Stator sargısında problem olduğunu düşünmüyorum. Yansa akım/gerilim düşer.
    Büyük ihtimal regülatör arızası, aküyü de kısa zamanda bozdu.
    En yukarıda ilk mesajda stator voltajlari yaziyor ama tekrar yazayim ölçü aletini ac 200 v kademesine alıp konjektoru çıkardim motoru caliştırdim ve iki sarıya problari taktim ve 5 V civari rölantide iken 7 volt civarida gazı açtığımda gordum.Daha sonra yine ac kademesinde eksiyi şaseye kırmızıyıda iki sarıya tek tek denedim bir sarıda 8 civari gazi actigimda 9.5 falan oluyor diger sarida 5 volt civari gazı açtığımda ise 6.5 falan oluyor.Bu degerler normalmi ? Birde merak edip sargıdan beyne elektrik ureten kabloyu ölçtüm yani siyah/kırmizi olanı bu 50-60 hatta 70 e kadar cıkıyorken diger iki sarı neden bukadar duşük cozemedim.

  20. #20
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Eğer "bozuk diye kenara attım" dediğin konjektörde değerler düzgünse onu takıp tekrar akü voltajını ölçmeyi denermisin bakalım yine 17 volt mu gösterecek.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)