Yag degisiminde sari metal parcalar !!!
-
Selamlar cumleten. Yamaha xt 660 r sahibiyim. 3 gundur calismayan motorum bugun ilk defa calisirken cok ciddi bir vuruntuyla calisti. Subaplara yag gelmiuordu kesin. Hemen stop ettim. Tekrar calistirdim. Yine geldi. Hafif gaz verdim hafif azaldi ve kayboldu. Hemen ustama gittim. Yagda sorun olabilir diye. Yagi bosalttik yag eksiltme yoktu. Ama yagin ozelligi bitmis dedi. Castrol power 1 enduro 10 40 kullaniyorum standart. 2 yildir motor bende. 2500 km olmus daha yag degisimi. Bu arada cikan yagi detayli inceledim ve ciddi sari metal tortulari gordum.. en son debriyaj balata degisti ve yagi degistirip kapatmistik motoru. Acaba debriyajdan mi diye dusundum ancak ustam o sari kalintilarin sadece krank dibinde bakir rulman gibi bisey var ordan gelir sadece debriyajdan gelmez dedi. Resim cektim. Cok ciddi miktardaydi. Sizin yorumunuz nedir ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
https://imgyukle.com/i/VLDXs
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------
https://imgyukle.com/i/VLvPt
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------
https://imgyukle.com/i/VLKfe
Bu arada bahsettigi krank parcasi biyel kolu. Ismi aklima gelmedi. Parca parca resim ekledim kusuruma bakmauin telefondan yollamaya calisiyorum ama. Icim cok giciklandi. Ciddi bi sorun gibi geldi bana . Bilemedim.
Reklamlar
-
Anlattıklarına bakınca balataya baskı yapan merkezdeki rulmanın pim şeklinde bilyeleri olabilir.
Tabi daha öncesinde karbüratör filtresini düşündüm. Yine de kesin konuşmak mümkün değil. Hatalı montaj insanlık halidir. İnşallah ciddi bir durum yoktur.
-
Keske debriyaj olsa... surekli uzun yoll yapiuorum. Gece gunduz. Gik demedi motor.. hala demedi ama. Keske desiginiz gibi olsa.. olabilir ama.
-
yani bu olduğunu çok sanmıyorum fakat açık hava filtresi ve açık egzozlar da bu durumu yapabiliyor. özellikle eskiyen conta parçaları silindirlerin içine dahi girebiliyor. ama dediğim gibi sadece bir tahmin
-
motorumda aykırı hiç bir durum söz konusu olmadı bu güne kadar. açık egsoz ya da hava filtresi gibi en ufak bir orjinalin dısına çıkma söz konusu değil. cadde motorundan ziyade sürekli uzun yol ve gezilere giden bir motor bu nasıl bu şekilde oldu gerçekten anlayamadım. aklıma sadece son aldığım motor yağının sorunlu olduğu geliyor. ya tarihi geçik ya da başka bi durum var. aklım almadı. basit bir metal yorgunluğu olduğunu da düşünmüyorum.ustam motul 5100 yağ önerdi. ve ilk defa castrolden başka yağ koydum. bakalım bakalım.. ama bu parçacıklar motorda bir zarar bıraktıysa geri dönüşü olmayacaktır. ilerlemeyi de durduramayacam.
-
Sürekli aşınacağı anlamına gelmez.
Zaten kendini rahatsız eden yerleri tımarlamış geçmiş, artık rahat çalışabilir.
Kuvvetli olan parça zayıf olanı sıyırmış.
Bu durumda illaki kuvvetli parçada yıprandı onun durumu hakkında bilgi sahibi değilsiniz elbet.
Bunun için motor açılmaz, açılmadan da durum bilinmez, hayırlısı bakalım.
Umarım can sıkmaz.
-
bunun için kartel temizliği yaptırın bide düşün ki o parçalar silindirin önünde
-
Moderatör
Filtreyi incelemek de fikir verebilir sanki?
-
Geçmiş olsun. Krank yatağı ya biyel kolu yatakların boşalmış. Muhtemelen bunlardan biri ve kısa zamanda yapılması lazım yoksa daha vahim masraflar açar.
O vuruntu sesi de ondandır zamanla artacaktır.
Bazen bir müdahale sonucu motorun içine bir pislik / partiküller giriyor ve çok hassas olan yağ kanallarını tıkıyor. Yatakların üzeride çok ufak yağ delikleri var, yağ filmi ulaşamayınca sarı yataklar hemen aşınıyor-ufalanıyor ısıdan.
Benim Yamaha Fz6 Fazerde öyle oldu çünkü...
Yine de umarım öyle olmaz ve başka bir şeydir.
-
Ben de 68charger ile aynı fikirdeyim, tahminen krank kolu üzerindeki yatak parçaları bunlar.
Çalışmaya devam ederse çok yakında iyice bozulur ve motor kilitlenir. Bu kadar partikül varsa yağ pompasının iç yüzeyi de kontrol edilmeli, çizik varsa değiştirilmeli.
Hatta krank yüzeyine ve ince ölçüm aleti ile kalınlığına da bakmak lazım. Krank bozulduysa yeni yatak da yapılsa onlar da bozulur.
-
Bu kadar atık normal değil. Motorda sarı parça krank kolunun bilya yataklarında var sadece. O kol dağıldıysa motor en kısa sürede piston silindir üst kapak hiç bişey bırakmaz. Vuruntu varsa motorun marşına basmayın. Masraf büyür.
Bide arkadaşların bahsettiği krank yatakları, tek silindirli blokları dikey bölünen motorlarda yoktur.
Genelde 4 silindirli bloğu yatay bölünen motorlarda krank yatakları için ayrı ufak saclarlar kullanılır.
Senin sorun muhtemelen krank kolunda.
Tabi bunların hepsini vuruntu + yağdan çıkan parçaları dikkate alarak söylüyorum.
-
o parçalar hiç iyiye işaret değil
-
matrax33 adlı üyeden alıntı
Bu kadar atık normal değil. Motorda sarı parça krank kolunun bilya yataklarında var sadece. O kol dağıldıysa motor en kısa sürede piston silindir üst kapak hiç bişey bırakmaz. Vuruntu varsa motorun marşına basmayın. Masraf büyür.
http://www.stilmoto.com/Uploads/Urun...kolu--f5a2.jpg
Bide arkadaşların bahsettiği krank yatakları, tek silindirli blokları dikey bölünen motorlarda yoktur.
Genelde 4 silindirli bloğu yatay bölünen motorlarda krank yatakları için ayrı ufak saclarlar kullanılır.
Senin sorun muhtemelen krank kolunda.
Tabi bunların hepsini vuruntu + yağdan çıkan parçaları dikkate alarak söylüyorum.
Aklın yolu bir
-
vuruntuyla çalıştıysa daha da çalıştırmayın motoru. hiç çalıştırmadan ve sorunu büyütmeden motoru açıp bakmak lazım fotoğraflarda ki parçalar emin olun hiç ama hiç normal değil
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)