Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü Şarj Tutuyor Ama Kendisini Doldurmuyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Kasım 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    Arkadaşlar geçen bi konu açmıştım, marş motoru dinamosunun dişlileri sıyırdı diye.Dişliyi değiştirdik, orası halloldu ama bu seferde böyle bi sıkıntı çıktı.Yaptırdığım kişiler altta resmini eklediğim tarafıda açmışlardı ve sanırım orası motosikletin çalışması ile aküyü şarj etmesini sağlayan kısım.Dişliyi de taktıkları zaman ilkin çalışmıştı ama 15-20 saniye sonra durmuştu, akünün (dişli bozulduğunda çok denemeden dolayı) bitmiş olduğunu söyleyerek aküye bir araçtan 10 dk boyunca takviye yaptılar ve ben o şekilde yola koyuldum.Yaklaşık 15 dk gittikten sonra yolda gazı kesmeye başladı ve stop etti.Akü bitmişti ve yolda kalmıştım.Bi daha oraya gitmeye niyetim yok, servise veya yakındaki bi oto-elektrikçiye gitmeyi düşünüyorum.Şimdi sorum şu: sizce sorun nedir? Bir kabloyu vs. takmayı unutmuş veya parçaları güzelce oturtamamış olabilirler mi? Ya da takviye ettikleri araçtan gelen akım çok yüksekti ve bir parçayı (alternator vs.) bozmuş olabilirler mi? Amatörce tahminlerim bunlar, sizce nedir ?

    http://www.abload.de/img/rotoradapter_yamaha_r6uxd1.jpg


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Akü kutup başlarından şarzı ölçtür , yeterli akım geliyorsa aküyü önce 24 saat şarz ettir düzelmezse değiştir..

  3. #3
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı alpovic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ..... Dişliyi değiştirdik, orası halloldu ama bu seferde böyle bi sıkıntı çıktı.Yaptırdığım kişiler altta resmini eklediğim tarafıda açmışlardı .....
    Marş dişlisinin değişimi için sol taraftaki kapağın açılması gerekiyor zaten.

  4. #4

    Üyelik
    25 Kasım 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marş dişlisinin değişimi için sol taraftaki kapağın açılması gerekiyor zaten.
    belirteyim dedim sadece, bilmiyodum gerekip gerekmediğini ama şu attığım fotodan gördüm evet gerekiyormuş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü kutup başlarından şarzı ölçtür , yeterli akım geliyorsa aküyü önce 24 saat şarz ettir düzelmezse değiştir..
    Akü mü değişecek? Akü şarj tutuyor, başka bi araçtan ettikleri takviye ile bi süre gittim de zaten ama belli ki motorun devrinden oluşan enerji aküye şarj olarak gitmiyor,bu stator denilen parça ile ilgili değil mi sorun?

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı alpovic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belirteyim dedim sadece, bilmiyodum gerekip gerekmediğini ama şu attığım fotodan gördüm evet gerekiyormuş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------



    Akü mü değişecek? Akü şarj tutuyor, başka bi araçtan ettikleri takviye ile bi süre gittim de zaten ama belli ki motorun devrinden oluşan enerji aküye şarj olarak gitmiyor,bu stator denilen parça ile ilgili değil mi sorun?
    Nikkfurie arkadaş aküye giden şarj gerilimini ölçtür, aküde problem varsa değiştir demiş.

    Siz, o kapak söküldüğünde statöre hasar verilmiş olmasından mı şüpheleniyorsunuz? Düşük ihtimal. Orada soket falan yok.
    Kablolar doğrudan (soketsiz) çıkıyor, regülatöre gidiyor.
    Yanlış, kasıntılı montaj mümkün değil.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    önce şarzı ölçtür , orta devirlerde 14 volt görmelisiniz , normal ise aküyü tampon şarz yapabilen bir cihaz ile 24 saat şarzda tut , hala toparlamıyorsa artık akü değişecektir.. ha voltaj 11-12 yada çok daha düşük ise o kapağın içindeki bakır sargı yanıktır , söküp takma veya takviye ile alakası olduğunu düşünmüyorum, kablolarını ve soketlerini kontrol etmekte iyi olur, izolasyonu bozulmuş vs bir durumda olabilir..

  7. #7

    Üyelik
    25 Kasım 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce şarzı ölçtür , orta devirlerde 14 volt görmelisiniz , normal ise aküyü tampon şarz yapabilen bir cihaz ile 24 saat şarzda tut , hala toparlamıyorsa artık akü değişecektir.. ha voltaj 11-12 yada çok daha düşük ise o kapağın içindeki bakır sargı yanıktır , söküp takma veya takviye ile alakası olduğunu düşünmüyorum, kablolarını ve soketlerini kontrol etmekte iyi olur, izolasyonu bozulmuş vs bir durumda olabilir..
    Akü tamamen bittiği zaman en az 24 saat gibi uzun bi süre şarj edilmesi mi gerekiyor ?

  8. #8
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı alpovic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar geçen bi konu açmıştım, marş motoru dinamosunun dişlileri sıyırdı diye.Dişliyi değiştirdik, orası halloldu ama bu seferde böyle bi sıkıntı çıktı.Yaptırdığım kişiler altta resmini eklediğim tarafıda açmışlardı ve sanırım orası motosikletin çalışması ile aküyü şarj etmesini sağlayan kısım.Dişliyi de taktıkları zaman ilkin çalışmıştı ama 15-20 saniye sonra durmuştu, akünün (dişli bozulduğunda çok denemeden dolayı) bitmiş olduğunu söyleyerek aküye bir araçtan 10 dk boyunca takviye yaptılar ve ben o şekilde yola koyuldum.Yaklaşık 15 dk gittikten sonra yolda gazı kesmeye başladı ve stop etti.Akü bitmişti ve yolda kalmıştım.Bi daha oraya gitmeye niyetim yok, servise veya yakındaki bi oto-elektrikçiye gitmeyi düşünüyorum.Şimdi sorum şu: sizce sorun nedir? Bir kabloyu vs. takmayı unutmuş veya parçaları güzelce oturtamamış olabilirler mi? Ya da takviye ettikleri araçtan gelen akım çok yüksekti ve bir parçayı (alternator vs.) bozmuş olabilirler mi? Amatörce tahminlerim bunlar, sizce nedir ?

    http://www.abload.de/img/rotoradapter_yamaha_r6uxd1.jpg

    Merhaba akü kendi kendine şarj olmaz. Sargıdan gelen güç konjektöre, konjektörde çevrilen güç aküye doldurulur. Eğer bunlardan biri bozuksa akü dolmaz. Sargı açık gözüküyor muhtemelen kontrol edilmiştir diye düşünüyorum ama olmadı diyorsunuz. Sizi deneme yanılma yöntemiyle yollamaları çok saçma. Hangi servise gittiniz usta diye yaşayan arkadaş bunları kontrol etmedimi ? Servisin adını paylaşırsanız onlara iyi bir ders olur.

    Sargı sağlamsa konjektör arızalı olabilir geneldesargı yada konjektör arızalandığında birbirini etkiler. Yani ikiside aynı anda gitmiş olabilir.

  9. #9

    Üyelik
    25 Kasım 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba akü kendi kendine şarj olmaz. Sargıdan gelen güç konjektöre, konjektörde çevrilen güç aküye doldurulur. Eğer bunlardan biri bozuksa akü dolmaz. Sargı açık gözüküyor muhtemelen kontrol edilmiştir diye düşünüyorum ama olmadı diyorsunuz. Sizi deneme yanılma yöntemiyle yollamaları çok saçma. Hangi servise gittiniz usta diye yaşayan arkadaş bunları kontrol etmedimi ? Servisin adını paylaşırsanız onlara iyi bir ders olur.

    Sargı sağlamsa konjektör arızalı olabilir geneldesargı yada konjektör arızalandığında birbirini etkiler. Yani ikiside aynı anda gitmiş olabilir.
    Fotoğrafı internetten buldum, ismini bilmedimden görsel olarak paylaştım sadece, gittiğim yer de servis falan değil, gece geç saatte bilmediğim bi yerde dışarıda kalacağına yapamasalar bile tamirci dükkanında kalsın diyerek bıraktığım bi mahalle tamircisi.Benim anlamadığım, akü tamamen biterse, bi 10 dklık akü aktarımıyla kendisini toparlayamaması olası mı ? Yani yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi, 24 saat gibi bi süre şarj etmek gerekebilir mi ?

  10. #10
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Şarj cihazı ile dışarıda akü şarjında,..
    Akü kapasitesi ve şarj akımına bağlı olarak, ideal yaklaşık 8-10 saatte şarj yapılır.
    Mesela, akünüz 9-amper, 1-amper verebilen şarj cihazı ile 9-saatte.
    1.5-amperlik şarj çihazı ile ~4-5 saat "kontrollü" şarj yapılır.

    "kontrollü": Akü ısınması, sıvı kaynamasına dikkat etmek lazım.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şarj cihazı ile dışarıda akü şarjında,..
    Akü kapasitesi ve şarj akımına bağlı olarak, ideal yaklaşık 8-10 saatte şarj yapılır.
    Mesela, akünüz 9-amper, 1-amper verebilen şarj cihazı ile 9-saatte.
    1.5-amperlik şarj çihazı ile ~4-5 saat "kontrollü" şarj yapılır.

    "kontrollü": Akü ısınması, sıvı kaynamasına dikkat etmek lazım.
    Hocam bahsettiğiniz şarj şekli çok eski cihazlarla yapılıyordu , benzetmek gerekirse karburatörlü ve tambur tel frenli motosikletler denk düşer tampon şarj denilen şekilde akü durumunu tespit edip otomatik 0,1 Amper bile akım sağlayan elektronik cihazlar ile aylarca şarjda dursa hiçbir sıkıntı yaşanmaz , bilakis senede birkez min 12 saat kısa mesafe durkalk trafikte kullanılan aküyü bu cihazlarla desteklemek lazım gelir..

  12. #12
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bahsettiğiniz şarj şekli çok eski cihazlarla yapılıyordu , benzetmek gerekirse karburatörlü ve tambur tel frenli motosikletler denk düşer tampon şarj denilen şekilde akü durumunu tespit edip otomatik 0,1 Amper bile akım sağlayan elektronik cihazlar ile aylarca şarjda dursa hiçbir sıkıntı yaşanmaz , bilakis senede birkez min 12 saat kısa mesafe durkalk trafikte kullanılan aküyü bu cihazlarla desteklemek lazım gelir..
    Sizin yazdığınızın tersi bir şey yazmadım ki.

    Cihazda tampon şarj özelliği varsa tabii ki devamlı şarjda bırakabilirsiniz. Ama elinizde dandik bir cihaz varsa..

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin yazdığınızın tersi bir şey yazmadım ki.

    Cihazda tampon şarj özelliği varsa tabii ki devamlı şarjda bırakabilirsiniz. Ama elinizde dandik bir cihaz varsa..
    Aslında eksik yazdım , bahsettiğiniz cihazları acil mecburiyet haricinde kullanmamak daha iyi olabilir diye eklesek yanlış olmaz
    emremm bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    kabloları takip edebiliyor musun ?

  15. #15

    Üyelik
    25 Kasım 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kabloları takip edebiliyor musun ?
    hocam amatörüm, gerçi aküyü görünce tanıdım ama yine de heryerini görebilmem için alet edevat gerek onlarda maalesef yok, yarın çekici ile oto elektrikçiye götürüp baktırmayı düşünüyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)