Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kornaya basınca çakar modunun değişmesi sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    Merhabalar,

    motora bir ay önce sisfarı+çakar modülü taktırdım, kontaktan bağlantı yapıldı, her şey iyi güzel çalışıyor. ancak eğer ki kornoya basarsam çakarın modları arasında geçiş yapıyor, herhalde voltaj düşüp yükseldiğinden bunu yapıyor, bunu önlemenin yolu nedir? ne yapmamı tavsiye edersiniz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------

    regülatör mü takmak lazım, lazımsa ne almam gerekir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

    çok ilginç hiç kimse bu sorunu yaşamadı mı? artık servise gittiğimde sorarım sorun varsa ve çözümü de varsa buraya yazarım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Hocam piyasaki sis farlarının çoğunda senkron kayması oluyor(2 tane bağlattıysanız biri diğeriden farklı modda çalışıyor, ama bir süre bekleyince düzeliyor), sizin ki bahsettiğiniz gibi voltaj düşümü nedeniyle olabilir. Dediğiniz gibi sadece kornaya bastığınızda oluyorsa farların bağlantı noktasına paralel olarak bir kondansatör bağlamayı deneyebilirsiniz, fakat değeri minimum 16Volt 1000UF olsa iyi olur, kesin çözüm değil ama denemekte fayda var.

    Ayrıca kondansatör bağlamak yerine sis farlarının beslemesi nereden alındı bilmiyorum ama + kutbunu direk aküden alarak deneme yapabilirsiniz, hatta şaseyi eğer motordaki metal kısımlara bağladıysanız böyle yapmak yerine direk kablo aracılığıyla almak iletkenliği arttıracağı için daha sağlıklı çalışmasını sağlayacaktır. Eğer aküden direk bağlantı yaptığınızda kornaya basmanız halinde sorun olmuyorsa beslemeyi farklı yerden almayı deneyebilirsiniz, mesela direk kontak çıkışı.
    emremm ve Metela bunu beğendiler.

  3. #3
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Korna içindeki kontak arkının gürültüsünden yapabilir.
    Kondansatör çözüm olabilir, farların içine konabilir mi bilmiyorum ama yakın olmalı.
    Metela bunu beğendi.

  4. #4
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Motosikletin elektrik tesisatı ince olabilir..
    Motorun kendi elektrik tesisatından mı güç aldınız?
    Doğrudan kutup başından alırsanız çok yüksek ihtimalle düzelecektir.
    Hatta mesafe kat ettikçe voltaj daha çok azalır.

    Oldukça basit ve bir çok çözümü olabilecek bir sorun..
    Kondanstör vs yine korna tarafından emilineceği için pek fayda sağlamaz.(Kondastör giriş beslemesine diyot koyarsanız belki fayda sağlar oda belki..
    Oda kötü voltaj kaybı yapar.
    En mantıklısı eğer yapılmadıysa dediğim gibi yapmaktır.
    Selamlar.
    Metela bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)