Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet sağa sola çekmesi,ses ve vites (gv 250)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Nisan 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial - Sentor 150
    Motosiklet 2007 model hyosung gv 250, bir kaç sorum var:
    1- 20-30 km hızda seyrederken bir süre süren ve bir süre de kesilen vzzzzz diye tatlı sürtme sesi, sanki kablosunun içinden teli çekip alıyormuşum gibi hissediyorum, teker bilyaları mıdır? (lastikten olsa periyodlu şekilde her hızda yapar diye düşünüyorum.)
    2-çalışırken boşa neredeyse hiç alamıyorum.nasıl düzeltilebilir? Hatta vites 1den 2ye bazen çok sert geçiyor,ayağım acıyor,ara gaz ile bazen rahat geçiyor.sebebi ve ya çözümü ne olabilir?
    3-düz giderken hafif hafif bir süre sağa ve bir süre de sola çekiyor gibi, viraj alırken de etki eden bir durum yana doğru yatınca bir süre keskinleşiyor sonra da bir süre de dikelmeye çalışıyor motosikletin yatması, ön lastik eski bu yüzden yapar mı? Sebebi ne olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Tekerleri tutup sağa sola oynat bakalım oynuyor mu ? Evetse tekerlek rulmanları değişir, hayırsa gidon bilyasi dağılmıştır.

  3. #3
    Cavalry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    LandCruiser
    1 ve 2 numaralı sorunun için aklıma ilk yağ geliyor ayrıca ilk sorunun debriyaj balatasından da kaynaklanabilir, balataya baktıracaksan debriyaj tasına da baktırmanda fayda var..
    3 numaralı sorunun için de 54RR a katılıyorum.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    1. debriyaj tası bahsettiğin şekilde periyodik sesler üretir , pek sıkıntı değil 2. debriyaj ayarı ile çözülür yada tel uzamıştır değişecek 3. tek tarafa dalma amortisör borusunun eğriliğinden , her iki tarafada dalıyor ise gidon rulmanı değişecek , gidon dönüş sonrası ortalamıyor ise kesin rulman sorunludur (konik rulman kullanmanı tavsiye ederim)

  5. #5

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    3 numara : Lastik basınçları ya da aşınması böyle yapabilir.

  6. #6
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Shadow Vt 750 C4
    1- Benzer bir sesi bende duyuyorum, bir arkadaşımda da gv250 var ondan da geliyor, baya düşündük taşındık, ses enjeksiyondan geliyor diye düşünüyoruz. Belki farklı bir sestir ama o hızlarda duyduğun tıslamaya benzer sesin kaynağı enjeksiyon, o ses aslında hep var da biz düşük süratlerde duyuyoruz.

    2- Dururken boşa geçmeme sorunu standart bu aletlerde, 2 çözümü var, aleti biraz ileri itip tekrar denemek ya da yarım debriyaj ile gaz verip kalkacak gibi olunca vitesi boşa almak. 1'den boşa almaktansa 2'den boşa düşürmek çok daha kolay. Vites 1'den 2'ye geçirirken ivme kazandırmadan geçirmeye kalkarsam ben de aynı sesi duyarım, devirli kullanmak gerekiyor bu aletleri.

    3- İşte bu kesinlikle olmaması gereken bir durum. Lastik basınçlarınızı kontrol edip üstte yazanları deneyin, burada kesin bir problem mevcut.

  7. #7

    Üyelik
    26 Nisan 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial - Sentor 150
    Öncelikle herkese teşekkür ederim. Motosiklet yağ değişimine gittim kısa mesafede sürdüm
    1-ses devam ediyor,belki söylediğiniz gibi debriyaj tası ses yapıyordur. Benim ön fren maneti tam geri gelmiyor dedim acaba balatalar mı bitti belki de buradaki problem ses yapıyor balatalar diske deyerek.
    2-debriyaj teli ayarı yapıldı.hazır yağ değişirken, bir yerde görmüştüm, cam shaft stopper kısmını da kontrol ettik,evet yanlış montaj pim üzerine yayı geçirmişler.bunu düzeltince vites geçişleri rahatladı. Bir süre bu şekilde kullanacağım bakalım balatalarda problem varsa sanırım anlaşılır artık.
    3- Ben kılavuzda belirtilen basınca indirmeyi denemiştim (ön 25psi-arka 30psi) olmamıştı.şimdi lastik üzerindeki basınçlara uyduk (ön hatırlamıyorum-arka 40psi). Bakalım kısa mesafede iyi gibi. Ancak ön lastiğin değişmesinde fayda var.
    Ön lastik konusunda önerilerinize açığım.

  8. #8
    sash_009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 (2016)
    Hocam benim arka maşada orjinal etiket duruyor. İki kişi sürüş için 25-32 psi yazıyor. Tekil sürüş için ise 25-30 psi.
    Respect


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)