Merhaba,motorumu 2 gün önce yağını değiştirdim çıkan yağlada zincir bakımını falan yaptım herneyse şimdi motorum baya kirli motoru petrolde şu tazzikli şeylerle yıkıcamda acaba tekrar zinciri yağlamam gerekirmi.
Merhaba,motorumu 2 gün önce yağını değiştirdim çıkan yağlada zincir bakımını falan yaptım herneyse şimdi motorum baya kirli motoru petrolde şu tazzikli şeylerle yıkıcamda acaba tekrar zinciri yağlamam gerekirmi.
kullanmış olduğun zincir yağına göre durum değişir.
ipone motul gibi sağlam ürünler kullanıyosan ve direkt zincire yakından su sıkmayacaksan bi süre idare eder.
ama temizleyip yağlamakta fayda var tabi.
biz arkadaşlarla genellikle motoru yıkamadan önce zinciri temizliyoruz, motoru yıkadıktan sonra da zinciri yağlıyoruz.
Mantıklıymış yani
önce zinciri temizle sonra yıka sonra yağla diyon yani +1 )
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz
Zincirin yağlaması gereken durumlar
Yağmurlu havalarda motosiklet kullanırsanız
Tozda,toprakta motosiklet kullanırsanız
Karlı havalarda motosiklet kullanırsanız
Motosikleti yıkadıktan sonra
Normal hava şartlarında,kaliteli zincir spreyi kullanırsan 500-1000 kmde motosikletin zincirini yağlarsın ama sert kullanırsanız,daha düşük kmlerde yağlamanı tavsiye ederim
Çıkma yağ kullanırsan,bende 90 numara+çıkma yağ kullanıyorum,500kmde yağlıyorum,ybrde oringlere zarar görmedi,44.000kmde,orjinal zinciri kullanmaktayım
4 mevsim binen,birisiyim
Su değdikten sonra sadece yağlaman değil, önce temizleyip sonra yağlaman lazım.
cok kirlendiyse tazikledin sonra ufaktan yagla ama unutmaki zinciri taziklediysen sen onu cıkar bir SENTETİK TİNER 5 lt su bidonu altını kesip içinde biraz harmanla sonra suz temizle tak yagla ayda 1-2 yap pisleniyor ise yook sadece asfalt ise ayda 1 yap kunlanıyor isen
su ile tazikle sonra temizle yagla zinciri su kötüdür yaz bunu
dip not :
tineri atma sonra kirlide olsa kunlan ucana kadar yolu var
MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )
zincirlere tanzikli su vurmayın. o-ring'ler zincir pimlerindeki yağın dış ortam ile temasını keser. tanzikli su o-ring'leri gecip pimlerde iç kısımda paslanma yapar. bakla kilitlenmesi, rahat haraket etmeme gibi sorunlar oluşur.
http://staniforths.co.uk/images/DID_5.png
http://www.courtneyconcepts.com/imag...rkdiagram1.jpg
ilk su sonra tiner gaz yagı sonra yaglama
MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)