Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motoru Aşağıya İndirmeden Motosikletin Krankını Nasıl Çevirebilirim ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke
    bu benim forumdaki ilk postum.
    öncelikle bütün sürücülerimize kazasız belasız,keyifli sürüşler dilerim.

    motosiklet ustalarının yarım yamalak ,yanlış işler yapıp,çoğu zaman sanki babasının hayrına iş yapıyormuş gibi tavırları beni çıldırttı .
    ben de bundan sonra motosikletimi kimseye vermeyip kendim tamir etmek istiyorum .
    araştırmayı öğrenmeyi seven birisiyim.
    çoğunlukla yabancı kaynaklardan video kitap forum vs motosikletin mekanik,elektrik aksamlarını öğrenmeye çalışıyorum.

    motosikletim ktm duke
    servise götürdüğümde (egzantirikten ses geliyordu) motorun aşağıya inmesi gerektiğini vs bahane ederek yaklaşık 2000 tl istedi pek sayın usta.
    ben de gerekli parçaları temin ederek kendim girişmeye karar verdim.

    yapmak istediklerim

    egzantrik zincirini değiştirmek
    subap ayarını yapmak
    debriyaj takımını değiştirmek


    motorun ingilizce servis kitapçığı mevcut her şeyi adım adım anladım .
    ancak kitapçıkta motoru motosikletten söküp özel bi lokmayla (castle nut) kale şeklindeki anahtar ile saat tersi yönde çevirip üst ölü noktaya (TDC)getiriyor.ancak o kale şeklindeki anahtar hem bende yok hem de motoru sökmek istemiyorum.

    1)motoru motosikletten sökmeden krankı nasıl çevirebilirim.
    2)krank saat tersi yönünde dönüyorsa tekerleği hangi yöne çevirmeliyim ki krank saat tersi yöne dönsün.
    3)diyelim ki krankı çevirip üst ölü noktaya getirdim motosikleti çalıştırmadan hareket ettirirsem krank dönmeye devam eder mi (apartman girişinde tamir ediyorum yer dar motoru oynatmak zorunda kalabilirim )
    4)debriyaj takımını değiştiriken motorun viteste veya boşta olmasının bi farkı olur mu ?

    cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Üst kapağı sökün, egzantrik zincirinin takılı olduğu parçayı çevirerek t şekline getirebilirsiniz ama blok üzerinde çizgiyi de görmek için vidalı bir parça var çıkarın o kısım ile üst kapak kısmı t şeklinde olacak ve subap ayarı yapabilirsiniz,
    Debriyajı değiştirmek biraz zor olacaktır, sökme aparatı olması lazım hadi aparat var düz tornavidayı debriyaj taşı dönmeyecek şekilde dişli arasına geçirirseniz bu işi de çözebilirsiniz, daha fazla bilgi almak için internette birden fazla video izleyin size yardımı dokunur, bir bilgi bir bilgidir.
    Mertcan39 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke
    cevabınız için teşekkürler ancak bu benim sorumun cevabı değil siz zamanlama işini yani motoru üst ölü noktaya getirmeyi anlatmışsınız.
    bunun için gerekli işaretler egzantrik dişlilerinde ve altörnatör kapağında bulunuyor .
    benm sorum ise bu üst ölü noktaya hep motor motosikletten sökülmüş halde krankı anahtar,lokma vs ile çevirerek getiriyorlar. ben motoru motosikletten sökmeden nasıl bu krankı çevirebilirim ?

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Vitesi 5 veya 6 ya atıp arka tekeri hareket yönüne doğru yavaş yavaş hareket ettirirseniz tüm motor aksamı hareket eder kolay gelsin.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke
    peki arka tekeri kaldırmam gerekiyor mu ?

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    motor vitesteyken tekerlek döndüğü sürece motor döner ama ince ayar yapman zorlaşır

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    1,,,, MOTOR BOŞTAYKEN KRANK DÖNMEZ ve istediğin yere yürütebilirsin,,,

    Debrıyaj Kapağını sökececeksın debrıyaj degısımı ıcın zaten,
    o sırada krank cevrılır,
    pıston (ÜÖN) Üst Ölü Nokta'ya getirilir,

    bu esnada EKSANTRIK GERGISI sokulur,
    ve zıncıre mudahale edılır,

    Sonrasında subap ayarı yapılır,
    Ve motor toplanır,,,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8

    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1,,,, MOTOR BOŞTAYKEN KRANK DÖNMEZ ve istediğin yere yürütebilirsin,,,

    Debrıyaj Kapağını sökececeksın debrıyaj degısımı ıcın zaten,
    o sırada krank cevrılır,
    pıston (ÜÖN) Üst Ölü Nokta'ya getirilir,

    bu esnada EKSANTRIK GERGISI sokulur,
    ve zıncıre mudahale edılır,

    Sonrasında subap ayarı yapılır,
    Ve motor toplanır,,,
    kusura bakmayın pek pratiğim olmadığı için uzatıyorum yanlış bir şey yapma korkusu nedeniyle tüm şüphelerimi gidermeye çalışıyorum.
    şimdi debriyaj kapağını sökünce diyelim ben krankı çevirip ÜÖN getiriceğim,
    motor yerde sabit iken bu çevirme esnasında boşta veya viteste fark eder mi ,viteste olursa motor da hareket etmeye çalışır gibi geldi.

  9. #9

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    abi 2000 nedir yaw hangi şehirdesin ?

  10. #10

    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi 2000 nedir yaw hangi şehirdesin ?
    istanbuldayım

  11. #11
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    ÜÖN ayarlamak için önce bujiyi sökerseniz motorda sıkıştırma olmaz ve krank çoooook rahat döner... vitese takıp tekeri çevirerek cok rahat bulursunuz... çizgi T vs ayarlamaz iseniz bujiyi söktüğünüz yere bir tonavida sokun ve tekeri yavaş yavaş çevirirken tornavidanın aşağı yukarı hareket ettiğini göreceksiniz.. tornovida en üste çıkıp tam aşağıya indiği yerde durun... bu kadar...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)