Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki V-strom dl650 Motor ısındıktan sonra ara ara rölanti düşme sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Merhaba arkadaşlar forumda daha öncede bilgilerini paylaştığım üzere motosikletim
    Suzuki v-strom dl650 2008 model. 10bin kilometredir bende ilk sahibi olan arkadaşımdan almıştım.Şuanda 97bin kilometrede.
    Fikir oluşması açısından bilgi vererek ilerliyorum.
    v-stromun tavsiye edilen rölanti devri 1300rpm +-100 devirdir.
    Otomatik jiklelidir.Sabah ilk çalışmada rölanti devri 1500 civarındadır.su sıcaklığı 40-50 dereceyi geçtiği anda otomatik jikle devreden çıkar.
    Motosikletimiz buraya kadar on numara hiç bir sıkıntı yok.kendi haline tek marşta çalışır ısınınca jiklesini kapatır efendi efendi.20dk rölantide dursun hiç bir huysuzluk yapmaz.
    Gazladığımda son performans yine çalışıyor.
    Ancak 1kilometre bile yol yapıp debriyajı çekmem gerekse.Rölanti devri mis gibi olan motosikletim 900-1000 devirlere düşüyor. 5-10saniye sonra tekrar 1300lere topluyor.
    Bazen toplamıyor.bazen 1500 devirlere çıkıyor rölanti az olması yerine çok oluyor sanki jikle açıkmış gibi.. rölantide çekişide artıyor böyle olunca.çok sık olmuyor ama oluyor..
    Çok nadirende motor giderken bir anda gaz yememeye başlıyor 5 saniye kadar sürebiliyor bu boğulma anı.
    İlk tecrübem oldu yakıt hususunda ama sarfiyatı 1.5kattan fazla arttı şuanda.



    Motosikletin bakım zamanı gelmişti hava filtresi buji radyatör suyu gibi bakımlarını yaptık ustamla.Hava filtresi tertemiz bujiler biraz kirli çıktı.

    Ateşleme bobini buji veya pipolarda atlama olabilir diye yorumladık rölanti tutmayınca veya hava yapıyor olabilir dedik bu tip bir arıza tespit edilmedi hepsi sorunsuz.
    Zaten tesisatı daha önce hiç kurcalanmamış izole bantlı bir nokta bile yok.



    Arıza lambası yanmıyor.Ama motoru servis moduna sokupta ekrana bakmadım henüz.Lambada yanmayınca..

    Türkiyede pek bilgi bulamadım ama yabancı forumlarda. bu arıza hep Tps arızası olarak nitelendirilmiş.
    "Throttle position sensor" yani "Gaz kolu konum sensörü"
    tps nedir;
    Gaz kelebeği sensörü, gaz kelebeğinin açılma miktarını (o anki konumunu) ölçerek motor kontrol ünitesine (ECU) iletir.

    Gaz Kelebeği Konum-Pozisyon Sensörü Arıza Belirtileri (Gaz Kelebeği Konum Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır? )
    * Yakıt tüketimi artar
    * Egzoz emisyonları (CO-Karbon monoksit ve HC-Hidrokarbonlar)
    * Motor devrinin kendiliğinden artması veya dalgalı rölanti

    gibi bilgilerden yola çıkarak bu kanaati getirdim.Ve bu sorunu yaşayan çok olmuş ilk belirtisi başlarda sıcakken rölanti tutmamasıdır demişler.
    Hani bir potansiyometre sonuçta ısındıkça direnç azalır.ısınan iletkenler daha hataları sonuçlar verebiliyor bu elektronikte çok sık oluyor buradan fikir yürüttüm.

    Tps hakkında bilgi verebilecek fikrime kanaat getirebilecek?
    veya daha önce benzer sorunlar yaşayanlardan fikirler bekliyorum.

    V-stromun sökmek uzun sürer arkadaşlar biliyorsunuz.Söküldü toplandı bir daha ki sökmemde sorun tespiti yapıp işimi nokta atışı ile bitirmek istiyorum.

    Faydası olabilmesi açısından bunda tüm parçalar ve sensörleri ile ilgili kullanım klavuzu ben upload etmiştim.
    https://atakandemirturk.wordpress.co...-semalari-pdf/


    Yardımlarınızı bekliyorum selamlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Yakıt filtresi, enjektör ve yakıt pompasıni da bir kontrol edin bence.

  3. #3

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Elektronik aksamın dışında ısındıktan sonra genleşip bu soruna mahal verebilecek parçaları da hesaba katmanı tavsiye ederim.
    Sübap gibi. Yani nokta atışından ziyade bunlara da bakmak gerek. Bi açtınmı komple kontrol edip toplamak daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
    Ayrıca gaz yememeyle kombine olması yakıt sistemini de düşündürüyor. Bir tıkanıklık, kir, deforme olmuş hortum rolantideki dalgalanmayı yapabilir. Ama tüketim artmaz.
    Bir de hava filtresi, buji gibi aksamları değiştirirken kaliteli parçalar kullanın. Farkını çok gördüm. Anlık gaz yememe problemini araştırırken çakma hava filtresini orijinali ile değiştirince sorunum çözülmüştü.

  4. #4

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Öncelikle servis manuelinde yaşadığınız soruna nelerin sebep olacağını anlatan bir bölüm mutlaka vardır. O kısmı bulup sorununuza en yakın sorunu ve çözüm- tespit yöntemlerini anlatan tabloları incelemenizi öneririm. Bujileri değiştirirken sıcak veya soğuk buji durumlarına göre yeni buji seçimi yapıldı mı? Kirli tanımlamasından dolayı soğuk buji durumunun mevcut olduğu tahminini yapıyorum. Yeni takılanlar sıcak numara seçildi mi?

  5. #5

    Üyelik
    24 Haziran 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    1997 BMW F650 Funduro 2004 Suzuki V Strom DL-650
    Merhaba.

    2004 V-Strom DL650 kullanıyorum. Benzer sorunla kontrol ettiğimizde senkron ayarının bozuk olduğunu gördük. Senkron ayarı yapılınca düzeldi. Onu da kontrol ettirin.

  6. #6
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    TPS olma ihtimali çok yüksek. Motosiklet eski olduğu için servis klavuzunu bulun.

    Aşağıdaki iş için Depo vs sökülü olmasında sorun yok motoru çalıştırmayacaksınız.
    1. adım
    TPS soketinin arkasından multimetrenin proplarını sokun. Kontağı açın elektirik gelsin. TPS'yi yerinden çıkarmadan kapalı ve tam açık gazda verdiği ohm değerlerine bi bakın. Değerlerde kayma varmı kontrol edin. Eğer ilk ve son değerlerde kayma varsa düzeltin.


    2. adım
    Boşuna tps alıp para harcamamak için parçayı ölçmeniz lazım.

    TPS'i multi metre nin ohm kısmı ile servis klavuzuna göre ölçün. Bi tornavida ile adım adım gazı çevirir gibi çevirince size çeşitli direnç değerleri göstermesi lazım.
    Bu değerler lineer olarak ilerleyecek. Sert bir atlama zıplama yapıyorsa bazı noktada o zaman tps arızası diyebiliriz.
    Yenisini alın.

    Dünyada TPS üreten sadece mitsubishi var diye biliyorum. potansiyometre olduğu doğru ama çok ciddi derecede hassas bir potasyometre olduğu için elektronikçiden alacağınız bi potansiyometre gibi değil.

  7. #7
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    atakan sorunun yüzde 90 tps sensörü fakat durumu vstrom türkiye forumunda araştırırsan daha çabuk sonuca varabilirsin. İllaki daha önce aynı arızayı yaşayanlar olmuştur. Çok yalnış yerde çözüm arıyorsun

    bendeki vstromda ara ara yapıyordu bunu.. herşeyi değişti yine yanı vstromlarda adet olabilir tpsyide değiştirmişlerdi..

  8. #8
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Merhaba arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim.
    @Mahmut biner hocam ilk olarak v-stromtr de arattım.Oranın faydasınıda inanılmaz gördüm bir çok parçada saolsunlar.paylaşımı seven yardımsever insanlar.
    Ama bu konuda yardımcı olamadılar.Eski bir üyenin başına gelmiş onunla irtibat kurmaya çalışıyorum bakalım.

    @enderbilgi hocam buji olayını bilmeme rağmen motorlarımdan temiz çıktığı için bujiler bunu hiç tecrübe etmemiştim.
    Evet haklıymışsınız.
    Suzuki v-strom dl650 de buji seçimi;
    cr8e standart
    cr9e soğuk
    cr7e sıcak
    imiş.Üzerinden çıkan cr9e idi.Ben standart taktım.Acaba sıcak mı takmalıydım tam olarak neye göre seçiyoruz bunu?ne demek sıcak şehir sıcaklığımı yoksa agresif kullanıma hitaben mi.yada soğuk havalarda daha iyi ateşler manasında mı?


    @undocab'ında ve sizlerinde dediği gibi tps yi ölçeceğim.Teyit etme amaçlı sizlere danışmak istedim.
    Tps suzukide orjinal 401tl.açıkçası ebayda 100dolar civarında görünce korkmuştum..
    ALiexpresste bile aynı kodda var 7dolar..
    orjinal çıkmasıda 150-200tl
    Arızayı tespit ettikten sonra hiç tartışmasız orjinali alırım.1 kere yolda kalsak o fazladan çıkacak 200-300tl 3 katı olarak çıkar insanın cebinden.Ama bütçesi olmayanlar geçici süre için dediğim yöntemlere başvurabilir.
    2.motosikletim olduğu için v-strom şuan uyku modunda.
    Sensörlerin piri olayım.hepsi hakkında temel bilgiye sahip olayım.Motosiklete akabinde girişeceğim bi 2-3-4hafta olabilir acelemiz yok.
    İşte bu gibi durumlarda 2 motosikletim olduğu için çok memnun oluyorum.
    Gelişmelerden haberdar ederim.

    Senkron derdim ama motorun performansında bir sorun yok sabah çalışmasında bir sorun yok.hatta düşük devirde bile kaymak gibi çalışıyor.
    gazladığımdada tam performans gidiyor..

    Aynı mantıkla manifolt hava giriş çıkış kaçağı ihtimalinide uzaklaştırıyor benden.
    Onlarca sensör var servis klavuzunu okudukça öğreniyorum.
    v-stromun sadece enjeksiyon katının çalışması için bile
    5-6farklı sensör okuyarak ayarlama yapıyor.
    Hava giriş sıcaklığı sensörü ıat(input air temparature)
    Hava giriş basıncı sensörü iap(input air pressure)
    gaz kolu sensörü tps(throttle position sensor)
    2.cil gaz kolu sensörü stps(secondary tps gibi)
    bide bunları okuyan ecu(beyin) malumunuz..


    İlginize teşekkür ederim.

    edit tüm parçalar tabiki orjinal.
    Şimdiye kadar suzuki dışında bir yerde bakımı dahi yapılmamış.
    bu kilometreye gelene kadar ki tüm bakımlarının listesi bile mevcut.
    Bir kere bile arıza veya bir özel bir parça değişimide olmamış.

  9. #9

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    @enderbilgi hocam buji olayını bilmeme rağmen motorlarımdan temiz çıktığı için bujiler bunu hiç tecrübe etmemiştim.
    Evet haklıymışsınız.
    Suzuki v-strom dl650 de buji seçimi;
    cr8e standart
    cr9e soğuk
    cr7e sıcak
    imiş.Üzerinden çıkan cr9e idi.Ben standart taktım.Acaba sıcak mı takmalıydım tam olarak neye göre seçiyoruz bunu?ne demek sıcak şehir sıcaklığımı yoksa agresif kullanıma hitaben mi.yada soğuk havalarda daha iyi ateşler manasında mı?

    örneğin üzerinden çıkan cr9e bujiler kararmışsa cr8e takmalısın. mesela cr7e bujilerini söktün baktın beyaz çıktı bu sıcak buji durumudur bi numara soğuğu takılmalı. Bujilerin rengi kahverengi ise yanma normaldir aynısı takılır.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    kontağı açıp gaz kolunu sonuna kadar yavaşca sıkıp bırakın, bu şekilde TPS ile ECU arasında gaz kelebeklerinin pozisyonunu algılama hataları denetleniyor , TPS sensörlerini değişmeden önce mutlaka soketlerine kontak spreyi sıkarak deneyin, soketlerdeki oksitlenme nedeniyle bu tip düzensiz çalışmalar olabiliyor, vstrom un sol granaj içinde (depo ile granaj arasında ) üzeri lastik kaplı bir soket var, bunun içindeki oksitlenmelerde göstergelerin ve farların zaman zaman gidip gelmesine neden olur, aynı şekilde debriyaj ve yan ayak müşürleride ara ara sprey ile temizlenmeli..
    atakan123123 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    KLX'de başımıza gelen az daha bir çok masraf edilecek fakat çözlemeyecek bir problemin kaynağı çok basit birşeydi.TPS,Alternator,ECU vb vb neler konuşuldu

    Beyne giden kablo demetinde zamanla 2 tanesi titreşim vb'den sürtünerek açılmış(gözle görülmeyen bir nokta tesadüf eseri farkedildi) ve ara ara şaseye değerek kısa devre yaparak motoru şaçmalattırıyordu.Bir düzelttik sorun çözüldü.

    İyice ölçülüp değerlere bakılmalı tesisatada uçtan uça çok dikkatli bakın..

    Not:2012 Sonrası KLX'lerde o bölge revize edilmiş :D ekstra makaron var ve karşı şase bölgesi plastik.
    velizrsln ve atakan123123 bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    benimkininde benzer bir arızası var, kısaca benimki yüksek rölantide çalışıyor sıcakken soğukken yol yapmadan falan fark etmez sürekli yüksek rölantide, gaz kelebeğine kadar indim, tabi birde genellikle rölanti dalgalanması yapıyor, bu motorların tamirine geldiğinde ustaların içi ısındığı için götürmüyorum böyle şeyler için, en son tamirciye götürdüğümde motorun marş motoru tamircide bozuldu ve motor vurdurulmadı da , her neyse benimkinin yakıt sarfiyatı yok, sadece yüksek rölanti ve dalgalanan rölanti sorunu var, muhtemelen benimki sübap ve senkron ayarı istiyor ve bende onların nasıl yapıldığını bilmiyorum, yakıtının artması çok garip, birde o giderken gaz kesmesi evet başka birşey var gibi geliyor, benim aklıma gelenler;

    map sensörü
    tps sensörü
    yakıt pompası
    senkron sübap
    gaz teli
    iacv sensörü

    sadece rölanti oynama sorunu olsa bırak elleme olsun acele etme diyicemde giderken gaz kesmesi ve yakıt artması evet başka bir sorun var gibi

  13. #13
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Tps ve stps yi ölçtüm gayet sağlıklılar.
    Gerçekten çok ilginç hikayeler okudum sayenizde.
    Benimde en büyük sıkıntım @velizrsln ara ara olması.
    Motor ısındıktan sonra bazen yapıyor bazen yapmıyor.
    Söktüğümde bile arızayı bulmaya çalışırken bir kaç kere yaptı yapmadı..
    bakalım yakın zamanda çözümüne ulaşmış olur ve sizlerle paylaşırım arkadaşlar.

  14. #14
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Dediğim gibi Tps Ve stps ölçüldü bir sorun görülmedi.
    Suzuki maslağa gittik..
    Tps'dir muhtemelen dendi.Ben ölçtüm biçtim demedim tabiki.
    1 gün sonra başka tps taktık denemek için sorun giderildi diye telefon açıldı.
    Ohm metrede görünmese bile ufak tefek sapmalar yapıyordu demekki anlık..
    Tps değişti ve sorun çözüldü arkadaşlar.
    Bilginize..
    aquarist4 ve Erdost bunu beğendiler.

  15. #15
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Halletmişsiniz. Geçmiş olsun.
    Bu sorun eski otomobilimde başıma gelmişti. Pek çok nedeni olabiliyor. Fakat o zamanki tamircim canımdan bezdirmişti.
    Sırasıyla bujiler, buji kabloları, distribütör, boğaz kelebeği değiştirdikten sonra hala arıza devam ediyordu.
    Dünya masraf ettikten sonra başka bir tamircinin yolunu tutmuştum. Arıza 80 TL lik ateşleme bobininde çıkmıştı.
    Allah kötü tamircinin eline düşürmesin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)