Merhaba, kendi yaptığımız Buggy'de bu motoru kullanıyoruz. Motoru ilk aldığımızda piston, segman, yatak ne varsa sıfırladık. Ve yeni karbüratör aldık. Bizim kaynakçı usta bunu taktıktan sonra dur ben hava ayarını yapayım falan dedi bende dikkate almadım başka bir şeyle ilgileniyordum. Arkamı dönüp bi baktım bu eline almış kurcalıyor. Senkron vidasını kurcalamış hava ayarı yerine. Haliyle anasını ağlattı. Bir şekilde uğraştık ettik düzeldi yaklaşık 6 ay falan kullandık (1000 km anca olmuştur).

Bir gün şasede bir kaç değişiklik yapmak için motoru şaseden ayırdık köşeye koyduk işimizi hallettikten sonra (1-2 gün) motoru tekrar bağladık. Marşa bastım, aptal aptal çalışmaya başladı (sebebi belirsiz). Bir iki tur attıktan sonra egsozlara baktım (silindirlere ayrı ayrı cup egsozu bağlı), birinden aşırı beyaz duman atıyor ve egsoz diğerine göre soğuk. Sonra beyaz duman atan tarafın buji kablosunu çektim neredeyse hiç değişiklik olmadı. Ardından bir motorcuya götürdüm iki saat baktı etti, ayarlarını kurcaladı, en son "bunun büyük ihtimal segman kırılmış yoksa böyle yapmaz" gibi bir şey dedi. Ben de bu sefer motoru revizyon yaptırdığımız yere götürdüm daha 1000 km yapmamış motor nasıl segman kırar diye hesap sordum. Bu adam da baktı etti hava ayarıyla oynayınca düzelmeye başladı. Tam olmasa da bir ayar tutturduk.

Sonra baktım bu iş olmayacak işi tek karbüratörle halledebilmek için satılan manifoldlardan aldım (karbüratörsüz olan). Sonra karbüratör aradım bir türlü 250 cc 26mm cg karbüratörü bulamadım. 150 cc zongshen karbüratörü buldum ve onu taktım. Motor düzgün çalışıyordu fakat yüksek devirlerde (7500-9000) yakıtı yetiştiremiyordu. Çok sıkıntı yapmasa da arazide bazen güç eksikliği oluyordu. Youtube'da araştırdım ve bu iğne denen şeyin çentiğini değiştirdim (tam olarak ne işe yaradığını hala anlayamadım). Bu sefer daha da kötü çalışmaya başladı. Sonra tekrar eski çentiğe geri döndürdüm böyle idare ederiz artık dedim ki bu sefer babam atladı olaya dur ben ayarlarım hava ayarını dedi ve yine bozuldu. Gaz yemiyor, sanki 50 cc motormuş gibi davranıyor... En son ben denedim sırasıyla şunları yaptım:
-Tam sıkılı halden 2.5 tur gevşettim, çalıştırdım, bir tur attım çekiş yine kötüydü.
-Sıkınca ve gevşetince rolantinin düştüğü noktaların orta noktasına getirdim, yine çok kötü çalışıyor. Ve şuan araç öylece yatıyor..

Motorun tüm başına gelenler bu şekilde. Benim ne yapmam lazım?
-CG Karbüratörlerinin varsayılan (fabrika çıkışı) hava ayarı nasıldır(kaç tur çevirmek lazım)? Ve bu ayara getirsem eski çalışması yerine gelir mi?
-Eski karbüratörünü taksam senkron ayarını ve hava ayarını nasıl varsayılan haline döndürebilirim?

Şimdiden teşekkürler. Biraz uzun oldu ama acım büyük :D En sonunda motoru ateşe vereceğim.