Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kendim motorumun şarj sistemini tamir edebilir miyim?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    bugün motorcuya götürdüm, antalyanın en iyi motorcularından ama bunları bile beğenmedim ve hepsi gibi bunlarda köklüyor, motoru alıp söksem şarj sistemini kendim halledebilir miyim? dinamo statör konjektör vs. yağ değiştirmek hariç motoru hiç açmadım daha önce


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Senin kabiliyetine bağlı. Arızayı yazınca burdan yardımcı olan çıkar. Srndebparça değiştirirsin. Tamir olmaz zaten o parçalarda.

  3. #3

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin kabiliyetine bağlı. Arızayı yazınca burdan yardımcı olan çıkar. Srndebparça değiştirirsin. Tamir olmaz zaten o parçalarda.
    motorun sol tarafındaki kapağı açınca sargıdan sonra dinamo var sanırım onları falan sökmek zor mu acaba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

    usta bir de dinamo çevirirken zorlanıyor demişti o kısma girebilir miyim acaba

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    şarz sisteminde en büyük sorun sargının yanması , japonlarda komple orj sargı 1000-1500 arası , bahsettiğin kapağı söküp sargıyı ayırabilirsin zor değil , sanayi sitelerinde 250 civarı rakkamlara yeniden sarıyorlar , tel kalınlığını tutturursa sıkıntı çıkarmaz ama usta motosiklet dinamosunda tecrübeli olmalı..

  5. #5
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Öncelikle motorun modeli ne ve sorunu ne tam olarak, aküyü şarj mı etmiyor? Biraz açıklarsanız yardımcı olmaya çalışırım. Bu arada motosiklette sadece şarj dinamosu vardır buda alternatör olarak bilinir. Diğeri marş motorudur, marş dinamosu tabiri yanlış zaten onun tek görevi aldığı elektrikli motora ilk çalıştırma hareketini vermektir. Alternatör denilen şeyde sargılar ve göbeğindeki mıknatıslı kısımdan oluşur, mıknatıslı kısım motorla birlikte döndükçe sargılarda elektrik akımı oluşur fakat bu alternatif akımdır, konjektör/regülatör de bu alternatif akımı doğru akıma çevirir ve 13.4-15 Volt arasında sabit tutar.

  6. #6

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şarz sisteminde en büyük sorun sargının yanması , japonlarda komple orj sargı 1000-1500 arası , bahsettiğin kapağı söküp sargıyı ayırabilirsin zor değil , sanayi sitelerinde 250 civarı rakkamlara yeniden sarıyorlar , tel kalınlığını tutturursa sıkıntı çıkarmaz ama usta motosiklet dinamosunda tecrübeli olmalı..
    ebayde falan 80-90 dolar çin malı sanırım bir sorun olur mu?, ya da kendim söksem o sargı ilk başta sanırım çıkarsam tabi arızalıysa götürsem sanayiye sardırtsam alsam geri takabilir miyim mesela sıvıconta falan sürüp sorunsuzca takabilirmiyim kapağı

  7. #7
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    13.8-15 Volt olacak o kısımda bir hata olmuş.

  8. #8

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle motorun modeli ne ve sorunu ne tam olarak, aküyü şarj mı etmiyor? Biraz açıklarsanız yardımcı olmaya çalışırım. Bu arada motosiklette sadece şarj dinamosu vardır buda alternatör olarak bilinir. Diğeri marş motorudur, marş dinamosu tabiri yanlış zaten onun tek görevi aldığı elektrikli motora ilk çalıştırma hareketini vermektir. Alternatör denilen şeyde sargılar ve göbeğindeki mıknatıslı kısımdan oluşur, mıknatıslı kısım motorla birlikte döndükçe sargılarda elektrik akımı oluşur fakat bu alternatif akımdır, konjektör/regülatör de bu alternatif akımı doğru akıma çevirir ve 13.4-15 Volt arasında sabit tutar.
    cbr1000rr, arabadan aktarma yaptığım halde zorlanarak çalışıyor yani şıkır şıkır hızlıca basmıyor, ve sürüp geldikten sonrada akü kolay kolay dolmuyor ve bu durum gittikce azalıyor sanırım şuan hiç şarj etmiyor, geçen gün motorcu; sıkışıyor bu yüzden çok güç çeker akün bu yüzden hızlı boşalır dedi, aynı zamanda motorcu motor vitesdeyken motoru ileri geri oynattı geçmiyor falan dedi, ben ilk başta anlamadım ney geçmiyor acaba vitesin boşa geçmesini falan mı bekliyor diye baktım ama sanırım o vıj vıj sesini bekliyormuş çünkü sonradan geldi o ses biraz zorlayınca

    şimdisol kapağı açınca ilk başta elime gelicek şey stator (sargı) ve mıknatıslı üstündeki parçası sanırım
    yani bu iki parçanın diğer isimleri alternatör generatör dinamo falan sanırım

    daha sonra bu parçaların arkasında marş motoru mu geliyor acaba? çalıştırmada sıkışma zorlanma oluyor ise bu parçadan kaynaklı sanırım bu parçada değişicekse

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ebayde falan 80-90 dolar çin malı sanırım bir sorun olur mu?, ya da kendim söksem o sargı ilk başta sanırım çıkarsam tabi arızalıysa götürsem sanayiye sardırtsam alsam geri takabilir miyim mesela sıvıconta falan sürüp sorunsuzca takabilirmiyim kapağı
    bence satın almana gerek yok işinin ehli bir bobinajcıya üzerinden çıkanı yeniden sardır , adamlar garanti de veriyorlar , kapağın altında ince klingırit denilen malzemeden bir conta vardır , kapağı ayırırken nazik davranırsan sağlam çıkar , yırtılırsa sıvı conta sürme kapağı sıkınca iğrenç bir görüntü olur , kapağa göre aynı malzemeden 5-10 liraya yeni conta kestirebilirsin sanayide..

  10. #10

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence satın almana gerek yok işinin ehli bir bobinajcıya üzerinden çıkanı yeniden sardır , adamlar garanti de veriyorlar , kapağın altında ince klingırit denilen malzemeden bir conta vardır , kapağı ayırırken nazik davranırsan sağlam çıkar , yırtılırsa sıvı conta sürme kapağı sıkınca iğrenç bir görüntü olur , kapağa göre aynı malzemeden 5-10 liraya yeni conta kestirebilirsin sanayide..
    tamamdır sardırmak daha uygun zaten sardırırım o zaman, sanırım orjinaller 75-80v üretiyor böyle üretmesi gerekiceğini söyleyerek veririm, bir de 3 gün falan sürüyor sürmek diyorlar doğru mudur? conta kestirmekte bu kadar ucuzsa tamamdır hiç sorun yok, en iyisi ben yarın motoru motorcudan alıp eve getiriyim, tabi motor orada çalışmazsa zor getiririm belki direk motorcuya bırakırım ve nasıl yaptıgını izlerim sadece

  11. #11
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr1000rr, arabadan aktarma yaptığım halde zorlanarak çalışıyor yani şıkır şıkır hızlıca basmıyor, ve sürüp geldikten sonrada akü kolay kolay dolmuyor ve bu durum gittikce azalıyor sanırım şuan hiç şarj etmiyor, geçen gün motorcu; sıkışıyor bu yüzden çok güç çeker akün bu yüzden hızlı boşalır dedi, aynı zamanda motorcu motor vitesdeyken motoru ileri geri oynattı geçmiyor falan dedi, ben ilk başta anlamadım ney geçmiyor acaba vitesin boşa geçmesini falan mı bekliyor diye baktım ama sanırım o vıj vıj sesini bekliyormuş çünkü sonradan geldi o ses biraz zorlayınca

    şimdisol kapağı açınca ilk başta elime gelicek şey stator (sargı) ve mıknatıslı üstündeki parçası sanırım
    yani bu iki parçanın diğer isimleri alternatör generatör dinamo falan sanırım

    daha sonra bu parçaların arkasında marş motoru mu geliyor acaba? çalıştırmada sıkışma zorlanma oluyor ise bu parçadan kaynaklı sanırım bu parçada değişicekse
    Senin önce sorunu tespit etmen lazım, arabanın aküsüyle takviye yaparak çalıştırdığında marş motorunun zorlanması enteresan sargılarda sorun olsa böyle bir etkisi olacağını sanmıyorum, başka bir problem var gibi, sol kapağın açılıp incelenmesi lazım buradan daha fazla yardım etmem zor. Kaç modeldi bu arada?

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin önce sorunu tespit etmen lazım, arabanın aküsüyle takviye yaparak çalıştırdığında marş motorunun zorlanması enteresan sargılarda sorun olsa böyle bir etkisi olacağını sanmıyorum, başka bir problem var gibi, sol kapağın açılıp incelenmesi lazım buradan daha fazla yardım etmem zor. Kaç modeldi bu arada?
    2009, yarın bir video çekicem çalışırsa eğer

  13. #13
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Bu video işinize yarayabilir eğer blok aynıysa ama buradaki bloktan anladığım kadarıyla marş motoru farklı bir konumda.

    Bu da regülatörü test ediyor, 600rr ama sonuçta diyot ölçümü yaptığı için regülatörün sağlamlık testini bu şekilde yapabilirsin bir çok motorda işe yarar.

  14. #14

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Bu sabah motorcuya gidip arabadan aktarma yapıp çalıştırarak motoru eve getirme niyetiyle gitmiştim, ama motor gene çalışmadı, aktarma yaptığım halde marşa bastığımda hiç aktarma yapmamışım gibi çıt çıt yapıp gösterge gidip geliyordu (ama arabadan güç çektiği belliydi çünkü kablo bile oynuyordu ve arabanın sesi değişiyordu klima açmışım gibi), aküyüde çıkararak denedim ama fark yok, motorcu marş dinamosu arızalı diyor açıp bakmam gerekiyor dedi (marş dinamosu dediği marş motoru), ve ben usta açmadan önce beni çağırır mısın bende görüp öğrenmek istiyorum dediğimde bu sefer 3-5 sn düşündü olur sorun yok dedi, marş motoru hiç dönmese sıkışmış olsa motor stop halinde vitesdeyken ileri geri yapar mı? bu arada ben cumartesi motorcuya aktarma yaparak vurdurarak falan götürdüm ustalar test ettikten sonra motor bir daha çalışmamıştı orda bırakmıştım

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3

  15. #15
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Marş motoru çok yüke bindiği için ilk hareketi veremiyor olabilir, motoru vurdurmayı dene eğer normal çalışıyorsa eve getir marş motorunu sök bak, direk elektrik ver marş motoruna, marş motoru da bozulmuş olabilir dediğin gibi. Tam olarak yapısını bilmiyorum ama marş motoru zor dönüyorsa ve sorunu yoksa bir şeyler motorun dönmesine engel oluyordur onu kapağı sökerek bakmak lazım. Eğer bu tarz bir zorlanma varsa motor çalışırkende hissedilir, vurdurunca da hissedilir, bu arada motor çalışınca kapaktan değişik sesler geliyor mu bir şey sıkışıyormuş gibi ona da bakın. Marş motoru genelde debriyajlı yapıdadır yani bastığında kavrama yapar ve motoru volandan tamamen dönderir ama motor çalışırken,dönerken marş motoru dönmez bu nedenle viteste ittirince marş motorunda sıkışma olsa bile tekerin dönmesi motorun ileri gitmesi gerekiyor. Vitesteyken geri itmeye çalışma sadece ileri doğru ittir, motorun çalışma yönüne ters hareket etmesi pek sağlıklı değil.

  16. #16

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marş motoru çok yüke bindiği için ilk hareketi veremiyor olabilir, motoru vurdurmayı dene eğer normal çalışıyorsa eve getir marş motorunu sök bak, direk elektrik ver marş motoruna, marş motoru da bozulmuş olabilir dediğin gibi. Tam olarak yapısını bilmiyorum ama marş motoru zor dönüyorsa ve sorunu yoksa bir şeyler motorun dönmesine engel oluyordur onu kapağı sökerek bakmak lazım. Eğer bu tarz bir zorlanma varsa motor çalışırkende hissedilir, vurdurunca da hissedilir, bu arada motor çalışınca kapaktan değişik sesler geliyor mu bir şey sıkışıyormuş gibi ona da bakın. Marş motoru genelde debriyajlı yapıdadır yani bastığında kavrama yapar ve motoru volandan tamamen dönderir ama motor çalışırken,dönerken marş motoru dönmez bu nedenle viteste ittirince marş motorunda sıkışma olsa bile tekerin dönmesi motorun ileri gitmesi gerekiyor. Vitesteyken geri itmeye çalışma sadece ileri doğru ittir, motorun çalışma yönüne ters hareket etmesi pek sağlıklı değil.
    2-3 ay önce aküm bitikken de bir ara hiç vurduramamıştık, geçen gün motorcuya götürüncede vurduramadık yani bazen böyle vurdurunca da çalışmıyor hiç, marş motorun kapağı sökünce içeride mi?
    motorcu 200 tl işcilik alırım dedi, çalışsaydı yüksek ihtimal eve getiricektim ama çalışmayınca ustaya bıraktım yapması için, motorcu test ederken viteste ileri geri yapıp durdu, sanırım motorumu motorcu bozdu :D

  17. #17

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    merhaba bugün ustayı aradım gel bakalım dedi, sanırım tamir aşamasında motorun yanında durucağım için bu kadar gecikti, gittim sadece marş motorunu söktük, marş motorunun ucunu pense ile tutup çevirirken ses geliyordu tıkırtı gibi takılma gibi, konnektörcüye götürdüler 120 tl fiyat çekmişler tamir için, tamam dedim, o geldikten sonra yarın bir de şarj sistemine bakıcaz bakalım sargı bezi mi arızalı
    insta: veli_montana_


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)