Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ön tekerlekdeki takırtı sesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Merhaba arkadaşlar

    Bugün sabah işe doğru yola çıktım. Varmaya yakın tekerden takır takır ses gelmeye başladı. Etrafımdaki arabalardan sandım. Ama ses benimle gelmeye devam etti. Varınca kontrol ettim görünürde hiç bir sorun yok. Sonra iş çıkışı ön tekeri döndürdüm bu sefer ses yok. Atladım eve varmak üzereyken yine şiddetli ses çıkmaya başladı. Durdum sağda elimle çevirmeye çalışırken bi yerlerde takılıyor. Fren diski ve balatalar olamayacak kadar takırtı yapıyor. Yani sürtme gibi değil. Evin önüne kadar geldim. Km sayacının bağlı olduğu göbekten şüpheleniyorum. Sesin kaynağı tam olarak orası gibi. Rulmanlardan olabilir mi diye de aklımda soru işaretleri var.

    Sorum şu:
    1 saat içerisinde halledebileceğim bir problem midir?
    Hafta sonuna kadar idare edebilir mi?

    Tecrübeli arkadaşların yardımını bekliyorum.
    Motosiklet 2015 Cbf 150 9500 km


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Km. göstergesi normal çalışıyorsa rulmanlardır.

  3. #3

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Hocam tekeri oynatmaya çalıştım hiç boşluk hissi vermedi. Ama km saati de doğru gösteriyor. Geçici bir çözümü var mıdır? Çok izin aldım işten. Yine almak istemiyorum. Hafta sonu götürürüm diye düşündüm.

  4. #4

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    kaliper gevşemiş olabilir mi ? yada balataları tutan bir sac var o düşünce vs balatalar yukarı aşağı oynuyor buradan anca tahmin yürütebiliriz

  5. #5
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Rulmanlarsa bir şey yapamazsın. Değiştirmek lazım.
    Bazen km. telinin döndürüldüğü dişli sıyırma yapıp ses çıkarır.
    Tekeri söküp dişliyi çıkartırsan sorun kalmaz.

  6. #6

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Valla herşey sağlam gibi duruyor. Ama aleti Edavatı alıp inmeyi düşünüyorum

  7. #7
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Orta sehpaya al ön teker milinin vidasını gevşet zaten çok zor bir şey değil, km sayacının dişlisini çıkar bak sorun var mı, en fazla 10 dakika sürer sorunu anlaman.

  8. #8

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    O dişli o kadar kolay mı çıkıyor ya. Deneyeceğim hocam sağolasın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaliper gevşemiş olabilir mi ? yada balataları tutan bir sac var o düşünce vs balatalar yukarı aşağı oynuyor buradan anca tahmin yürütebiliriz
    Şimdi yıldız tornavida ile km telinin vidasını sökmeye çalışıyordum. Gözüm balatalara takıldı. 1-2 mm esneme payı var. Kaliperi de komple 1-2 mm oynatabiliyorum. Taş gibi diyemem yani. Böyle mi olması gerekiyor yoksa gevşemiş mi?

    O vida da sökülmedi. Bi saat sonra daha geniş saplı bir tornavida ile deneyeceğim.

  9. #9
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O dişli o kadar kolay mı çıkıyor ya. Deneyeceğim hocam sağolasın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------



    Şimdi yıldız tornavida ile km telinin vidasını sökmeye çalışıyordum. Gözüm balatalara takıldı. 1-2 mm esneme payı var. Kaliperi de komple 1-2 mm oynatabiliyorum. Taş gibi diyemem yani. Böyle mi olması gerekiyor yoksa gevşemiş mi?

    O vida da sökülmedi. Bi saat sonra daha geniş saplı bir tornavida ile deneyeceğim.
    Ben mili tutan somunu söktüm direk çıktı çok uğraşmadım yani. O vidayı yalama etme dikkat et sağlam ağızlı tornavidayla sökülüyor, ön teker milini de çıkarman lazım, tamamen olmasa bile km dişlisini yuvasıyla beraber çıkarabilmek için mili biraz çıkarman gerekiyor, rulmanlarda sorun varsa da görürsün zaten. Balata konusunda benim motosikletim farklı model ama aynı şekilde fren merkezi(kaliper) oynuyor hafiften, zaten merkez oynayınca balatalarda oynuyor, normal mi bilmiyorum ama uzun süredir bu şekilde kullanıyorum.

  10. #10

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Tamamdır hocam. Umarım sorun bu basit parça kaynaklıdır. Başıma bela olmasın. Şimdi tekrar kontrol ettim sürtme sesi yok. Sanırım bi süre kullandıktan sonra peydah oluyor

  11. #11
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı thepope adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Balata konusunda benim motosikletim farklı model ama aynı şekilde fren merkezi(kaliper) oynuyor hafiften, zaten merkez oynayınca balatalarda oynuyor, normal mi bilmiyorum ama uzun süredir bu şekilde kullanıyorum.
    Kaliper 3-4 mm. oynar. Kaliperin maşaya bağlandığı vidalar sıkılı ise sorun yoktur.
    thepope bunu beğendi.

  12. #12
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamdır hocam. Umarım sorun bu basit parça kaynaklıdır. Başıma bela olmasın. Şimdi tekrar kontrol ettim sürtme sesi yok. Sanırım bi süre kullandıktan sonra peydah oluyor
    Aynen bahsettiğiniz gibi bir süre döndükten sonra yapmaya başlıyordur, ya rulmandan ya o parçadandır, başka bir şey aklıma gelmiyor teker bir yere sürtmüyorsa tabi. Açıp bakar yapabilirseniz elle çevirmeyi denersiniz belki yağlamayla falan bile düzelebilir. Kolay gelsin. En kötü ihtimalle parçayı sökersiniz o olmadan mil oturuyorsa hafta sonuna kadar çalışmasın km saati bir şey olmaz.

  13. #13

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Eyvallah hocam sağolun hepiniz. Şuan için problem gözükmüyor. Sökme fırsatım olmadı. Yalama etmekten de korkuyorum. Şuan dönüyor ses yapmıyor. Muhtemelen bu şekilde bi süre idare edecektir. Etmezse erken çıkar servise giderim yarın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------

    Tespit netleşti. Tam 19 KM sonra ses başlıyor %50 ihtimal KM rediktörü %30 Rulmanlardan geliyor. Belki önceden beridir vardı ama bir seferde tam 20.6 km yaptığım için gün yüzüne çıkmamış olabilir. Servise gidince yazarım. Başına gelen arkadaşlar da nasiplenir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:33 ----------

    Evet arkadaşlar işten izin alıp anes’e gittim. Keşke sabredip hafta sonu Esengül Honda’ya götürseydim. Kendime her seferinde söylüyorum bu anese gidilmez diye. Yine yakın olması sebebi ile ufak bir problem olması sebebiyle anese gittim. Abiler kardeşler benzin yakın, çekici çağırın yine götürülmez anese.

    Komple bilyalar toz kapakları redüktör pulu ve Balata değişti. Tertemiz bilyalarımı çöpe attı gözümle gördüm. Ben motor ustası değilim. Ama bilyaların sağlam olduğunu anlayabiliyorum. Sorundan gayet emin şekilde değiştirdi her şeyi. Bilyaları oturturken bi ara parçalayacak sandım. Neyse bir yandan da kusurları inceliyor. Bir sürü kusur söyledi. Mesnet filan diyo furş takımı diyor... neyse km redüktörüne dokunmadı. Dedim herhalde sağlam. Ellerinde orijinal Balata kalmamış ebc Balata girdi bi tarafıma. Fren sağlam olsun sıkıntısız olsun diyorum içimden. Ses çıkarmıyorum. Aldım gayet güzel yola çıktım. Fren tutmuyor tabi sıfır Balata. Biraz Disk fren alışsın diye yavaş gidiyorum frene basıyorum ara ara. Biraz iyi gibi oldu çıktım ana yola. Eve varmak üzereyken başladı yine tık tık. Kaç gündür başıma gelenlerden dolayı moralim çok bozuktu. İyice bozuldu artık ağlamak üzereyim. Gerçekten bu duruma geldim. Aldığım maaşın 2/3 ü kazıklandığım bir arabaya gidiyor. Geri kalanı o kazıktan kurtulmak için verdiğim mahkeme parasına. Kalan 3-5 kuruşunu da anesin usta dediği şahsiyetler yüzünden çöpe atıyoruz. Neyse içimi döktüm kusura bakmayın. Böyle bir problem başınıza gelirse kendiniz yapın yada sağlam ustaları tercih edin. Paranızla rezil olmayın.
    Bu ülkede bu insanlarla yaşamak kanıma dokunuyor artık. Kendi vatanımdan soğuttular beni.
    thepope bunu beğendi.

  14. #14
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Büyük problem olmaz ise hiç servise gitme taraftarı değilim, en son ne zaman gittiğimi de hatırlamıyorum. On seneyi geçmiştir.
    Son gittiğimde de parça için gitmişimdir.
    Garanti filan kafaya takmıyorum, bunda ufak cc., parçası zebil motorlar kullanmamın etkisi var.
    Tavsiye etmeyeyim ama servise vereceğim paraların toplamı ile en kötü arızayı bile yaptırabileceğimi düşünürüm.
    MSMorkan bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Hocam herşey dahil 170 küsür lira para verdim sağlam olsun diye. Sanayide o paraya yeniden toplarlar cbf’i. El insaf.
    Doğru düşünüyorsunuz. Benim tek çekindiğim tekerlek olduğu için ufak hatalarda bir şeyi yamulturum, yolda arıza patlar kazaya sebebiyet verir idi. Yaptıkları işçiliği gördükten sonra kimse benim canımı benden çok düşünemez diye düşünüyorum artık. Gerçekten bu insanlar gece nasıl rahat uyuyor acaba.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)