Anahtar ve immobiliser sorunu
-
Motosikletimle ilgili bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. Motoru satın alırken tek anahtarla almıştım. Motorda immobiliser olduğunu düşünerek maliyetli olur diye yedek anahtar yaptırmadım. Ama bir yandan da aklımı kurcalamıyor değildi.
Motorun anahtarı sanırım çok uzun süre kullanıldığı için dişleri erimiş ve motor çalışırken yani kontak açıkken anahtarı yerinden rahatlıkla çıkarabiliyorum. Öyle ki, çantadan bişey almam gerektiğinde motoru durdurmadan anahtarları çıkarıp çantadan alacağımı alıyor sonra anahtarı yerine takıyorum
Geçenlerde şeytan dürttü, kontağı açık konuma getirip marşa basmadan anagtarı çıkardım ve cebime koydum. Sonra marşa bastıığımda motor çalıştı. Bu durumda motordaki immobiliser iptal edilmiş mi demektir yoksa kontağı ilk çevirirken zaten beyne sinyali göndermiş midir?
Eğer immo iptal ise ucuz yolla yedek anahtar yaptırabilirim, hatta kilit setini değiştirip anahtar çıkmayacak şekilde sıfır sisteme geçebilirim. Tabi immo iptal ise güvenlik zafiyeti de doğurur. Yorumlarınızı alabilir miyim?
Reklamlar
-
kontaktan çıkarırken kanittirarak mi çıkarıyorsun ?
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
kontaktan çıkarırken kanittirarak mi çıkarıyorsun ?
Hayır sadece çekiyorum ve çıkıyor. Ama anahtara bakınca köşelerin aşındığı belli, sivri diş yok üstünde
-
Servisler komple kontak değişmeli der ama
kontak içinde "kontak kilit sekmanı" diye bir parça var, ince ataça benzer ufak bir pim.
5-10tl bir şeydir onu değiştirmeniz yeterli.
Kontağın anahtar üzerinde iken darbe alması (scooter de olur genelde diziniz çarpar) veya anahtara sert müdahale sonucu olur.
-
astrofizik adlı üyeden alıntı
Servisler komple kontak değişmeli der ama
kontak içinde "kontak kilit sekmanı" diye bir parça var, ince ataça benzer ufak bir pim.
5-10tl bir şeydir onu değiştirmeniz yeterli.
Kontağın anahtar üzerinde iken darbe alması (scooter de olur genelde diziniz çarpar) veya anahtara sert müdahale sonucu olur.
Daha önce arka çantanın kilidini söküp içindeki pimlerle oynayarak motor nahtarıyla açılacak hale getirmiştim ama iş kontak olunca tırsıyorum. Kilit seti komple elimde kalır mı acaba
Peki immobilizer hakkında bilginiz var mı? İptal midir sizce?
-
Pim derken o değil bu başka ,
Bir link ekliyorum, en aşağıdaki soldaki iki parça 4-5 TL fiyatları var.
Takması biraz zihni-sinir tarzı insanı gıcık eden cinsten.
Kendi motorunuza uygun olandan alıp servise danışın derim.
https://www.motopit.com.tr/kategori/...onik-parcalari
-
Süper Moderatör
Anahtarın dişleri aşındıysa yeni kopyalatacağınız anahtar da aynısı olacak, keşke anahtar aşınmadan kopyalatsaydın.
İmmobilizer konusuna gelince, kontağı açınca mesafe yakın olduğu için kodu okuyordur belki.
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Anahtarın dişleri aşındıysa yeni kopyalatacağınız anahtar da aynısı olacak, keşke anahtar aşınmadan kopyalatsaydın.
İmmobilizer konusuna gelince, kontağı açınca mesafe yakın olduğu için kodu okuyordur belki.
Motoru alalı 6 ay olmadı daha. Yani aldığımda da öyleydi. Bu durumda immobilizer olmadan bir kopyalatıp deneyeceğim. Bakalım iptal edilmiş mi.
Aklımdaki soru şu, immobilizer kontağı çevirirken mi devreye girer yoksa ateşleme için marşa basarken mi etki eder?
-
Immo adlı üyeden alıntı
Motoru alalı 6 ay olmadı daha. Yani aldığımda da öyleydi. Bu durumda immobilizer olmadan bir kopyalatıp deneyeceğim. Bakalım iptal edilmiş mi.
Aklımdaki soru şu, immobilizer kontağı çevirirken mi devreye girer yoksa ateşleme için marşa basarken mi etki eder?
2. el motor almaya gittiğimde motorun kontağında sıkıntı vardı.
Anahtar ve immobilizer ayrı ayrıydı. Anahtarı takıp kontağı açtığında motorun paneli vs. çalışıyordu fakat marş'a bastığında sanki akü bitikmiş gibi hiçbir şekilde marş almıyordu. İmmobilizeri kontağa yaklaştırıp 1-2 saniye bekleterek çalıştırılabiliyordu. İmmobilizer yakında olmasa bile motoru kapatana kadar çalışıyordu. Motor CBR600F'di bu arada.
-
İmmobilizer marş motoru ve yakıt pompasını tetikliyor diye biliyorum.
-
anahtarı folyolayıp, sinyal alışı engellenebilir
-
JuxtaCrucem adlı üyeden alıntı
2. el motor almaya gittiğimde motorun kontağında sıkıntı vardı.
Anahtar ve immobilizer ayrı ayrıydı. Anahtarı takıp kontağı açtığında motorun paneli vs. çalışıyordu fakat marş'a bastığında sanki akü bitikmiş gibi hiçbir şekilde marş almıyordu. İmmobilizeri kontağa yaklaştırıp 1-2 saniye bekleterek çalıştırılabiliyordu. İmmobilizer yakında olmasa bile motoru kapatana kadar çalışıyordu. Motor CBR600F'di bu arada.
Bu bilgiye göre ateşleme sırasında immobilizer çipinin kontağa yakın olması gerekiyor. Aksi halde marş basmıyor.
Bende ise kontağı çevirip anahtarı tamamen çıkardıktan sonra bile marş basıyor.
-
20 saniye kadar basabilir.20 saniyeden biraz daha fazla bekleyip deneyin birde.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
20 saniye kadar basabilir.20 saniyeden biraz daha fazla bekleyip deneyin birde.
Mesajınızı görünce hemen denedim, 20s saniye değil 1 dk bekledim ama çalıştı... Sevinsem mi üzülsem mi bilemedim
-
Konuya son noktayı koymak için yazıyorum.
Geçen gün herhangi bir anahtarcıda bir kopya ayptırdım. Kontak dönüyor ama ateşleme olmadı. Bu durumda immobiliser kontağı ilk çevirdiğimizde kodu beyne iletiyor. Sonra anahtarı çıkarıp marşa bassak bile ateşleme sorunsuz gerçekleşiyor.
Kısacası artık çipli bir yedek anahtar yaptırmam lazım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)