Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fren balatası sıkışması tekerin dönmemesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Haojue 150-9
    Arkadaşlar ön fren balatasını değiştim aynı zamanda hidrolik yağıda değiştim fakat montajı yaptıktan sonra fren sıkışıyor pistonları temizledim sonuç aynı, nerede hata yapıyorum yardım lütfen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Balatalar yan sanayi ise sıkabilir. Taşlaman gerekebilir.

  3. #3
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Belli bir sıkışma olur ama tekerin dönmesine engel olacak kadar değil, balatayı değiştirdikten sonra fren merkezini diske takarken zorlayarak takıyorsanız sıkışır, çok zorlanmadan takılması lazım eğer çok zor takılıyorsa merkezi diske takmadan dışarıda balataların arasındaki mesafe biraz açılmalı sonra tatlı sıkı olacak şekilde yerine takılmalıdır.

  4. #4

    Üyelik
    10 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Haojue 150-9
    Orijinal balataların arkasında sf 627 diye bir kod var birde KL007K diye bir kod var internetten taradım fakat bulamadım, yeni taktığım balatalar ebc marka cbf 250 için üretilmiş, kulak yapıları aynı diye Haojue 150-9 motoruma taktım fakat balata et kalınlığı çok fazlaydı bu yüzden taşladım, şimdi kafama şu soru takıldı balataların kulak yapısı aynı olsana kalınlıkları farkediyormu

  5. #5
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Fatih89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orijinal balataların arkasında sf 627 diye bir kod var birde KL007K diye bir kod var internetten taradım fakat bulamadım, yeni taktığım balatalar ebc marka cbf 250 için üretilmiş, kulak yapıları aynı diye Haojue 150-9 motoruma taktım fakat balata et kalınlığı çok fazlaydı bu yüzden taşladım, şimdi kafama şu soru takıldı balataların kulak yapısı aynı olsana kalınlıkları farkediyormu
    evet et kalınlıklar fark edebilir. Taşladıktan sonra sorun çözüldü mü ?

  6. #6

    Üyelik
    10 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Haojue 150-9
    Taşlama sorunu çözmedi nedeni ise her yeri eşit miktarda traşlayamamaktan, en son çare yarın gidip Çin malı arch marka balata alıcam

  7. #7
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Yedek parçacıya orijinal balataları götürün aynısından isteyin illaki vardır, ben 5 liraya aldım hiç sorun yok fren performansı fiyatına göre iyi. Kaliteli olanı 45 liraydı aradaki fiyat farkına değeceğini sanmıyorum.
    Fatih89 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    10 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Haojue 150-9
    Evet bugün aldım balatayı DİSK’e uydu fakat sıkıştırma devam ediyor, aklıma kaliper pistonlarını çıkarıp temizlemek geldi böyle bir uygulama mümkünmü, yani kaliper pistonlarını yerimden sökebilirmiyim sakıncası varmı

  9. #9
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Tamamen yerinden çıkarılacağını sanmıyorum. Yazın saatlerce uğraşmıştım ön freni yapabilmek için, o pistonlar fren merkezini diskten ayırıp fren manetine bastıkça ileri gidiyor böylece çıktığı kadar temizlersiniz ama ben onları tekrar eski haline getirmek için yani pistonları çıkabileceği kadar çıkardıktan sonra geri eski haline getirmek için epey uğraşmıştım, belki benim fren merkezinde sorun vardı, bilemiyorum. Size başta sormam gerekeni şimdi soruyorum fren yağını fren merkezi diske takılıyken mi değiştirdiniz. Ayrıca eski balatalar inceldiği için pistonlar ileri gitmiştir bu nedenle yeni balataları takmadan önce pistonların arasına bir anahtar vs koyarak, kuvvet uygulayarak geri itmeniz lazım ki yeni balataları takınca diski sıkıştırmasın, o boşluğu öyle ayarlamalısınız ki ne diski çok sıkacak nede boşta sallanacak, yani elle tekeri çevirdiğinizde çok zorlanma olmaması gerekiyor. Yani bana kalırsa sizin sorununuz pistonların temizlenmesinden ziyade yeni balatalar için fazla ileride olması.

  10. #10

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    aynı sorun bende de var disklere temizleyici sıkınca bir süre sorun yok ama sonra gene başlıyo

  11. #11

    Üyelik
    10 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Haojue 150-9
    Benim frenler biraz rahatladı, kullandıkça açılıyor sanırım fakat istediğim düzeyde değil yinede

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    yeni balata takmadan önce pistonları geri itmen gerekli,

    bu itme hareketini yapmadan önce fren hidrolik depo kapağını açmadıysan sıkışma yapabilir..

    deponun kapağını aç ki içerisindeki basınç atmosfer basıncı ile eşitlensin,

    yada kaliperin üzerindeki hava alma rekorunu gevşetip sık aynı maksat için..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)