Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Far açınca akü bitiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Öncelikle en başından anlatayım.Motosiklet aküyü tam doldurmuyordu sadece bir marş cevirecek kadar anca dokuyordu.Konjektör den sandım ve konnektör aldım yine aynı devam etti yedekte statör vardi onu taktım ve motor düzeldi.Sonra gece sürüşünde farı açtığımda (65 w ampul takılı iken ) kısa bir zamanda akü bitiyordu.Fardan olduğunu bildiğim için 35 w ampül alıp taktım ama 8 km gitmeden yine bitiyor.Tesisattan olduğunu düşündüm ve tesisati komple motordan ayırıp tek tek bütün kablolari kontrol ettim taktim yine aynı(Tesisatta hiçbir türlü kısa devre yok eminim ).Konjektoru ölçüm akü takılı iken rölanti de 12.5v gazı açtığımda en fazla 14.5 v elektrik ölçüm.Farı açtim tekrar ölçtüm rölantide 12.5V ile başladı gazı açmama rağmen sürekli azalarak 2 dk ya 10 v altına indi.Aküyü söktüm sadece konjektörü ölçtüm 3.5 V rölantide gazı hep açtığım da 9 volt u geçmedi.Ne yapmam lazım bilen yardım etsin artık canımı sıkıyor.
    Not: Motosiklet Mondial Snappy X 100


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Son cümlen olmasa direk aküyü yenile diyecem, far açıkken 9 volt ise yine aküyü değiş derim. Ancak far kapalıyken 9 volt veriyorsa ..... şayze.

  3. #3

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Akü sökük ve far açık ölçmeyi denemedim , akü sökük far açık oldugunda gazı açtığım da far canlanıyor ama akü takılı olduğu kadar yanmıyor.Yarın sabah akü sökük ve far açık haldd ölçüp yazarim buraya inşallah bi çözüm bulunur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

    Akü sökük ve far açık denedim en fazla 6v gördüm .

  4. #4

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Konjektor ü kontrol ettir

  5. #5
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Motor eski ise far rölesini kontrol ettir.
    Başıma geldi, sıfır akü 30tl lik parça yüzünden çöp oldu,
    Rölenin içindeki lehimler
    zamanla eriyip, kısa devre yapıyor.

  6. #6

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Hocam tüm tesisatı biliyorum adım gibi biliyorum bu motorda far rolesi yok motor 2013 model

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

    Statör ölcerken en fazla kaç en düşük kaç volt alınması lazim bilen varsa söyleyebilirmi

  7. #7

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Konu güncel , yardım edebilecek varmı ???

  8. #8
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Kömür olmuyor motorda

  9. #9
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Kömür??...

  10. #10

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kömür olmuyor motorda
    Yani hocam ?

  11. #11
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Sizde, Mondial Snappy X100 ün elektrik şeması var mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------

    Veya, X100'ün Çinde ki modelinin şeması?

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Bu kadar basit bir konuda bile zorlaniliyorsa benim motordan gelen sesin 10 kisiden farkli ses cikmasi normal

  13. #13

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    geriye rotor kalmış

  14. #14
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Tamam da, senin motorda farklı elektrik sistemi yok ki.

    Sadece enjeksiyon, immobilizer (var mı?) gibi fazlalıklar var.

  15. #15

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Rotorda hicbir problem yok uani gozle görülür bişey yok ama yinede bozuk olma ihtimali varmi ?

  16. #16
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Rotor sargılarında yanık olsa gözle anlarsın. Ölçmek istersen multimetrenin OHM kısmında sargıların direncini ölçmelisin.

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    motosiklet dinamo çıkışı genelde 40-45 Volt tur , konjektöre giden kablo demetinden dc olarak ölçüm yapabilirsin..

  18. #18

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Galiba konnektörde sorun yok kimse konjektör dememiş statoru ölçeyim ozaman

  19. #19
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet dinamo çıkışı genelde 40-45 Volt tur , konjektöre giden kablo demetinden dc olarak ölçüm yapabilirsin..
    Yanlış yazdınız galiba.
    Stator sargılarının çıkış kablolarında AC gerilim ölçülür.
    Doğrultucu/düzenleyici (konjektör dediğimiz)(rectifier/regulator) çıkışında DC gerilim vardır.

    Gerilim de, motordan, motora ve devirle değişkenlik gösterir. İlla 40-45 volt olaması şart değildir.

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış yazdınız galiba.
    Stator sargılarının çıkış kablolarında AC gerilim ölçülür.
    Doğrultucu/düzenleyici (konjektör dediğimiz)(rectifier/regulator) çıkışında DC gerilim vardır.

    Gerilim de, motordan, motora ve devirle değişkenlik gösterir. İlla 40-45 volt olaması şart değildir.
    mesleğim elektrik elektronik üzerine değil ama akü değişirken merak edip ölçmüştüm , yüksek devirlerde 40 - 47 volt gördüm , okuduğum kaynaklarda da 12 volt motosikletler için bu değerler veriliyordu..diyotlu alternatörlerden dc akım alınır diyede biliyorum , fırçalı otomobil dinamolarından da ac , tersimiydi yoksa


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)