Kaza Sonrası Gidon Eğriliği Düz Gitmeme Ve Sürekli Sağa Yatma Durumu.
-
Öncelikle merhabalar bu gün (11.01.2018) sebebini anlamadığım bir nedenden motosikletin ön tekeri kaydı ve sağa yatıp düştüm. Şükür ekipmanlarım olduğundan bana hiç birşey olmadı çizik bile yok. Çevredekilerin değişiyle düştüğüm yerin zemini çok kayganmış. Konumuza gelecek olursak kazadan sonra fark ettim. Gidon sağ elcik sol elciğe göre bana mesafe olarak daha yakın ve motosiklet gidonu bıraktığım an sağ tarafa eğilerek yatarak sanki viraj alıyormuş gibicesine eğiliyor sağa yatıyor ve sağa dönüyorum gidonu tutmasam birdaha yatıcaz sağ tarafa düşücez o derece kötü bir durumda. Düştüğünde koruma demirim sağ tarafı yamulmuş bunu elimle orada düzelttim sağ fren maneti baya darbe almıştı ama bundan daha fazlası yoktu ha birde koruma demiri alt kaynağından kopmuş zaten o küflenmiş ve çok küçük bir puntalık yer tutuyordu ondan kopmuştur. Amortisörlere bakıyorum bi eğrilik yamukluk belli değil şase ve motorada önden arkadan bakıyorum ondada bir yamukluk sezmedim tek fark ettiğim farım hafif sağ tarafa dönmüş. Düştüğüm hız inanın koşma hızıyla normal yürüme arasındaydı bu nasıl oldu hiç anlamadım yani bir metrelik alanda kaydım düştüm. Kısacası gidon bırakılmıyor giderken ise sürekli düz gitsin diye uğraşmam gerekiyor ve kolumu ağrıttı eve gelene kadar. Sorum ise şu acaba sağa yatıp sadece manet ve koruma demiri yere sürterek bu duruma nasıl gelir nereler yamul muştur veya ayarımı kaçtı şimdiden teşşekürler.
Motosikletim 2015 Mondial 150 Mr Vulture'dir.
Reklamlar
-
Motor sürüklendi sanırım bir müddet bu da gidona yük binmesine sebep oldu manetin de darbe alma sebebi. Yani sonuç olarak maşa yamulmuş olabilir sürekli çekme yapıyorsa. Düzeltilmesi yada değişimi gerekir sorun maşa ise.
-
Düşük hızda düşmeyle motorun yamulmaması lazım. Ön takımı kontrol ettir bilen birine, gidonu sağa sola çevirirken rahat dönmesi lazım yok zor dönüyorsa bilyalarda sıkıntı olabilir.
-
TheDarkPower adlı üyeden alıntı
Gidon sağ elcik sol elciğe göre bana mesafe olarak daha yakın ve motosiklet gidonu bıraktığım an sağ tarafa eğilerek yatarak sanki viraj alıyormuş gibicesine eğiliyor sağa yatıyor
Yazdığına göre ön tekerin sola doğru yamulmuş. Düz gitmek istediğinde mecburen gidonu sağa doğru çeviriyorsun ve sağ elcik yakınına geliyor. Bıraktığında teker tekrar sola döndüğü için sanki gidonu sola çevirmişsin gibi kontra verip sağa yatıyor.
Kendi başına düzeltemezsin mecburen tamirciye gitmen lazım.
-
mkolia adlı üyeden alıntı
Motor sürüklendi sanırım bir müddet bu da gidona yük binmesine sebep oldu manetin de darbe alma sebebi. Yani sonuç olarak maşa yamulmuş olabilir sürekli çekme yapıyorsa. Düzeltilmesi yada değişimi gerekir sorun maşa ise.
54RR adlı üyeden alıntı
Düşük hızda düşmeyle motorun yamulmaması lazım. Ön takımı kontrol ettir bilen birine, gidonu sağa sola çevirirken rahat dönmesi lazım yok zor dönüyorsa bilyalarda sıkıntı olabilir.
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Yazdığına göre ön tekerin sola doğru yamulmuş. Düz gitmek istediğinde mecburen gidonu sağa doğru çeviriyorsun ve sağ elcik yakınına geliyor. Bıraktığında teker tekrar sola döndüğü için sanki gidonu sola çevirmişsin gibi kontra verip sağa yatıyor.
Kendi başına düzeltemezsin mecburen tamirciye gitmen lazım.
Hepinize Öncelikle teşekkür ederim .
Cevaplarınız çok mantıklı şimdilik garaja çektim duruyor. Öğrenciyim haliyle hemen baktıramayacağım. Böylede binmiycem sanırım bir müddet bekleyecek. Sadece bi fikrim var far kısmı da sağa doğru hafif baktığı için bende maşa vs o bölümde bir sıkıntı olduğunu tahmin ediyorum.Gidon rahat sağa ve sola dönüyor bilyalar değil sanırım.İnşallah komple ön tarafı yaptırmayız
DipNot: Ekipmanlarımız bizim akşam evimize gelmemizi sağlan birşey bunu okuyan ve motosiklet sahibi olmak isteyenlere sesleniyorum. Önce ekipmanınızı alın motosikletiniz elbet olur. İyiki ben öyle yapmışım yoksa şuan dizlerim,avuç içlerim ve sağ kolum omuzuma kadar ne haldeydi bilmiyorum. Allah korusun.
-
-
kazadan sonra daha fazla zincir sesi duymaya başladın mı ?
darbeden sonra kayma olmuş olabilir ,zincir gerginliğini ayarlamak için arka jantı yerinden oynatırız orada her 2 tarafta cetvel şeklinde işaretler vardır onların aynı tırnakta olup olmadığını kontrol et.
sürücünün veya artıçıyla birlikte ağırlıklarından dolayı veya kazadaki darbeden sonra arka maşa yamulmuş olup simetrilerini kaybetmiş olabilir.
gidon ve ön süspansiyon yamulmalarında motosiklet yön değiştirmez (sürekli kuvvet uygulayacak bir sorun oluşmadıysa)
çarpma etkisiyle ön jant bağlantı noktaları veya ön çatalı şaseye bağlayan göbeği kontrol ediniz
çinli motorlarda bağlantı elemanlarını daha sık bir şekilde kontrol etmekte yarar var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)