Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki V-strom Dl650 Ön Rulman Ve Keçe Değişimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Merhaba arkadaşlar motorumuzun modeli Suzuki V-strom Dl650 2008 Abs.
    Konuya şöyle bir en baştan girelim..

    Rulman Dağıldığını nasıl anlarsınız
    Motosikletle gidiyorum uzun yol dönüşü mahmutbey gişelerdeyim fren sıkarken sanki biri gidona hafifçe vururmuş gibi gidondan ses ve vibrasyon geldi bir kaç kere.anlayamadım biraz tedirginde oldum.
    Dedim fren merkezi vidaları mı gevşedi ya duramazsa yerinden çıkarsa vs..
    Sonra indim aşağıya her şeyini kontrol ettim bir şey anlamadım sorun görünmüyordu..
    Orta sehpaya alıp jantı sağ sol yaptım herhangi bir oynama yok bilya dağıtsa jant oynar.
    1-2-3 derken anladım bilyalar tıkıldıyor ama henüz yerinden çıkmamış.Böyle yaşlılar yemek yerken çenesi dişleri tıkırdar takılır ya.Artık öyle yılını doldurmak üzere…

    Olay fren veya diskten ziyade fren esnasında bilyaların kasılması ile ilgili.(daha doğrusu yük binmesi)
    Eve geldim.Sehpaya aldım..Janta dokundum baktım oynamaya başlamış.
    Eveet dedim bilyaları kucağımıza aldıık..
    ama şimdiden içiniz rahatlasın akıllı hareket ederseniz.
    fazla para harcamazsınız..
    V-strom forumdaki arkadaşlardan rulman kodunu rica ettim.
    Bana şu linki verdiler;
    http://www.partzilla.com/parts/detail/s … 62037.htm

    Ayrıca Tüm Dl650 parça kodları ve görselleri içinde şu linke tıklayabilirsiniz;
    http://www.partzilla.com/parts/search/S … parts.html

    Neyse kodu bulduk.Kod markadan markaya değişebiliyormuş , ama ihtiyacımız olan
    Rulman ölçüleri ve nerede kullanılacağını söylemek.
    Karaköyde esnafım yalçın rulman benim müşterimdi.Malzeme çok alırdı.
    Aradım böyle böyle yardımcı olurmusunuz.
    17x40x12 ölçüleri dedim.Rulmanda en iyi marka skf’dir arkadaşlar.
    Skf marka istiyorum dedim.Otomotivde kullanılacak dedim.
    (Otomotive uygun diye isteniyormuş.Daha türkçesi motosiklet ve otomobillerde plastik kapaklı rulman kullanılıyormuş fark bu.Plastik kapaklı olacakta diyebilirsiniz.)
    Var abi 11tl birim fiyatı mevcut dedi.Peki eleman yolluyorum 2 adet verirsin dedim.
    Elemanı yolladım aldı geldi.



    Almışken 30bin km olan cbf 150im içinde istedim onunda kodu 6301 miş.9.5tl idi birim fiyatı.Dağılmadan bulunsun istedim cbf 150 benim elim ayağım.Mesela dl nin rulmanı dağıldığında 3-4gün cbf kullandım.

    Bu arada tesadüf rulmanları almadan motorun eski sahibi geldi.Abi dedim rulmanlar rahmetli sen daha önce değiştirmişmiydin .60-70 bin lerde değişmişti.Suzuki'de o anda skf yoktu başka bir marka taktık.Skf al mutlaka dedi oda.

    Arka jant rulmanları ve lastik takozlarda yeniymiş değişmene gerek yok dedi saolsun.
    İşte böyle durumlarda dosttan motosiklet aldığım için çok memnun oluyorum motosikletin tüm geçmişi elimin altında.
    Derken rulmanları alıp müsait olabilmek için 2-3 gün geçiriyorum cbf 150 ile.
    Cumartesi günü ise ustama gittim.
    Oda koyduğum teşhisi onayladı.

    Jant milini söküyoruz


    Fren merkezlerini söküyoruz..



    Ve jant yerde…


    Şuan görünen Keçe keçenin altındada bilya var..

    Keçeyi kaldırıyoruz.
    https://atakandemirturk.files.wordpr...8/img_7568.jpg
    Rulmanı anladıkta keçe nedir diyenler
    Keçe Bir nevi contadır.
    Sızdırmazlık olarak kullanılır sıvı transfer pompalarında Rulmanlarda hareketli parçalarda.Yani Rulmana su gelmemesi ve rulmandaki gresin yol olmasını engellemek için.
    İşte bu yüzden motorumu hiç bir şekilde bir başkasına yıkatmıyorum..
    Jant rulmanlarına vs doğrudan su tutulmaz arkadaşlar.
    Keçe neden yıpranır?
    Keçe Kauçuk bazlıdır ister plastik ister kauçuk diyin petrol türevidir anlayacağınız.
    Nasıl yakıt hortumları vs. zamanla sertleşiyor.Kullanmasanız bile yıl geçtikçe sertleşiyor.
    Benim kide muhtemelen motorla aynı yaşta ve sertleşmiş özelliğini kaybetmiş.
    Rulmanın erken dağılmasına veya ömrünün azalmasına sebebiyet verir.
    Aynısı Amortisörde başıma geldi.
    Amortisör toz kapağı artık çatlamış güneşten içine pislik almış.
    Sırf toz kapağı tozları tutamadı diye 400tl para harcadım.Batuhan motor suzuki eski sahibini zamanında uyarsaydı abi böyle böyle diye… bu masraf olmazdı.
    Gerçi o kadar söktükten sonra keçeleri değiştirmenin fiyat farkı 100tl olacaktı ama yinede ek bir bilgi olsun size.
    Yani bu Lanet olası keçeler hayatımzıdaki yeri çok büyük onlara iyi davranın.Motosiklet alırken bakın güzelce…
    Heleki eski motosiklet alıyorsanız hesabınızı ona göre yapın.
    Keçemiz;
    Baktık dükkanda yok.Ustam verdi bana bir motosiklet gittim keçeciye.
    gittiğim dükkan sahibi üst katta 10dakika aradı.İthal keçe bu abi dedi 10tl istedi.
    Adam o kadar aradıki abi biraz fazla değil mi diyemedim.Çokta gözüme gelmedi açıkçası bilmediğim bir branş çünkü..

    Yani Cafede oturup bir sade sodanın yanında bir parça limon getirdiler diye 10tl vermeyi biliyoruz sodaya..


    Dağılmış rulmanlar..



    Bu arada arkadaşlar resimde görüldüğü gibi rulmana arkadan bir uzun demir yardımıyla vurduk. içerden arkadaki rulmana.
    Rulmanın alt demiri jantın içinde kaldı….
    Ustadan bir hassiktir sesi duydum abi ne olduu dedim.
    Rulmanın bilyaları düştü alt kapak içerde kaldı.
    elemana Kaynağı getir dedi…
    İçerde kalan parçaya kaynağı dokundurup çekerek içerden çıkardı.
    İşte burada ustalık devreye giriyor.
    Basit görünüyor siz evde yapabilirsiniz gibi ama her takım evde olmayabiliyor işte aynen böyle.

    Yeni rulmanları takıyoruz;



    Keçeyi takıyoruz;

    Bitti bu kadar arkadaşlar;
    Bundan sonrasını artık çekme ihtiyacı duymadım alt tarafı jant oturtulacak.

    Bakın şimdi;
    Rulmanlar 11tlx 2=22tl
    İthal keçe 10tl

    Bu arada ustam motorla ilgilendi motor hakkında yaklaşık 15-20dk konuştuk debriyaj ayarı falanda yapıldı..
    Keçe değiştirme işlemide parça almaya gitmemiş saymazsak tüm işlem 15-20dk..
    Dürümcüye gidip bana bir adana yap deseniz bu kadar sürer anca gayet kısa süreli bir işlem eli hızlı olan için..

    Şimdi işçiliği söylüyorum ustam motor verdi 4km kadarda onun motoruyla parça aramaya gittim geldim falan.

    Bu arada usta var usta var arkadaşlar.Ben o tamirhanede müşteri değil kendi evimde gibi hissediyorum.
    Elemanı vardı git oğlum keçe al gel diyebilir.10tl lik keçeyi bana 15-20-25tl diyebilirler.Böyle bir şey olsada %100 helale hoş olsun demelisiniz zaten.Hatta az bile.
    Herkese benim gibi al oradan benim motoru al gel yapamaz.Keçe nedir bilmeyen müşteri var.

    Neyse geldik işçiliğe piyasa fiyatlarını söyleyeyim size.
    Ortalama böyle bir işe vereceğiniz para parça hariç olarak yetkili serviste 60-80tl.
    Normal bir tamirhanedede ortalama 40-50tl’dir.Duruma göre fazlasıda hak edilebilir bence...
    İşçilik yani eziyeti neredeyse aynı ama tanımadığınız rastgele bir tamirhaneye gidin.
    cbf 150 rulman değişimine 20tl der.büyük motora 50-70tl diyebilir işçilik olarak
    buda işin biberi tuzu
    Tam kroca bir cümle yazacağım benzin hesabı yaptığımda apaçiler bana böyle diyor “Aslan besliyorsan yemine laf etmeyeceksin” O hesap işte bu olay…
    Hele bmw varken zorda kaldığımda başka ustalara giderken elim ayağım titriyordu neyse…

    Sağlıcakla kalın arkadaşlar.
    68charger bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Faydali bir paylasim. Tesekkurler. Yeni taktiginiz rulmanlar konik (makaralı) rulman mi yoksa yine bilyeli mi taktiniz acaba?
    Konik rulmanlar daha dayanikli diye biliyorum.

    Bu arada benim de basima soyle bir olay gelmisti, Fz6'nin arka lastigini degistirttim ustaya, safti takarken saftin icine gecen parcayi takmayi unutmus, ertesi gun uzun yola ciktim, ve yolun yarisinda ayni sizinkine benzer sesler (Böyle yaşlılar yemek yerken çenesi dişleri tıkırdar takılır ya) ve arka tekerlekte vibrasyon oldu, oylece hizi dusurup yolu tamamladim, sonra tekerlegi sokup rulmanlari degistirdik. Bu arada rulmani bulmak kolay olmadi, ve o kadar da ucuz degildi, her yerde bulunmuyormus, oto rulmani oldugu icin sanirim. Yine bilyeli NSK rulman takmistik.

    Usta tekerlegin kayip parcasini yollamisti o arada da, takmistik gene. (Ustanin dalginligina gelmis)

  3. #3
    motosero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2014
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    mondial xtreme max 200
    kendi yapacak arkadaslar.sokmeden rulman ve yatagini 3-5 dakika ocakta isitin tek vurusta iniyorlar asagiya.hemde dagilip icinde kalmaz.
    68charger bunu beğendi.

  4. #4
    Deadly Sto(R)m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 / Mondial X-Treme Maxx 200i
    Alıntı atakan123123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neyse geldik işçiliğe piyasa fiyatlarını söyleyeyim size.
    Ortalama böyle bir işe vereceğiniz para parça hariç olarak yetkili serviste 60-80tl.
    Normal bir tamirhanedede ortalama 40-50tl’dir.Duruma göre fazlasıda hak edilebilir bence...
    İşçilik yani eziyeti neredeyse aynı ama tanımadığınız rastgele bir tamirhaneye gidin.
    cbf 150 rulman değişimine 20tl der.büyük motora 50-70tl diyebilir işçilik olarak
    Rulman değiştirtme arifesinde faydalı bilgiler için teşekkürler

  5. #5
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2008 DL650 ,2015 Cbf 150
    Konik rulmanlar Gidon gibi devir olmayan yerlerde daha uzun ömürlü olurlar.Konik janta uygun değildir hocam.
    NSK da japon malı ve güzel bir üründür..Bende dişli rulmanı olarak nsk kullandım.oda yeni değişti.
    Jant rulmanı ufak çap her yerde bulunur dişli rulmanı biraz daha pahalıdır.biri 10 liraysa diğer 20-25tl pahalı dediğimiz o kadar.

    Gidon rulmanımıda yeni değiştim..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)