Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CBF 150 Tekleme (Anlık Gaz Kesilmesi)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Merhaba motosikletseverler,

    Motor zaman zaman özellikle yüksek devirlerde gaz kesip kesip açıyor ani. Bazen düşük devirde gazı birden açtığımda öne yığlıyor tekrar topluyor.

    2. el 6000km de aldım. Hava filtresini, yağını kendim kontrol ettim sıkıntı gözükmüyor. Eski sahibini de tanıyorum 1000km de bir yağ değiştirir bakardı motora. Karbüratörden motorun altına giden hortumu kontrol ettim, açık tıkanma yok. Karbüratör temizleyici katkı aldım (yatmaktan pas tuttuysa atsın diye) azar azar ekliyorum (malum depo küçük) 1 katkılı depo bitti hala değişme yok. Karbüratör ayarına baktım gayet düzgün. 1400-1500 devir (sıcakken).

    Performansta bir düşme yok. Yardırıyor basınca. Fakat Virajlarda tehlike arzediyor. Aynı zamanda daha 6000kmde bir motorun bunu yapamsı çok kötü hissettiriyor.

    Motor orta sıcakken yıkanmıştı bir kere acaba bir yerine su mu kaçtı diye düşündüm ama aldığım 2. günden beri böyle durum.

    Not: Honda servisi bujiden dedi. Değiştirdi. Sorun aynı. Tek bujiyi değiştirmeye o kadar işçilik parası aldıkları için de tekrar gidesim gelmiyor artık. Zaten lastikleri değiştim serviste, 2dklık iş 13-14 lira işçilik almanın ne manası var. Hem bujiden kazan hem lastikten hem de işçilikten...

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum ufak bir ihtimal ama şunu kontrol et bakalım;

    ateşleme bobininin beyinden gelen bağlantısında jack bulunur. biri erkek biri dişi. orayı bir kontrol et bakalım depo altında bulunur genelde. belki orası bir şekilde titreşimden hareket ediyor ve ara sıra temassızlık yapıp tekleme yaptırıyor olabilir.

    sürekli olmayan, belirli devire bağlı olmadan ara sıra teklemeler genelde elektrik arızası ile alakalıdır. buji piposu, bobin, bağlantılar, cdi kontrol etmen gereken yerler diye düşünüyorum.

    yüksek devirlerde sürekli tekleme var ise karbüratör hava ayarına yada jikle ye bakman gerekir. oraları da bir kontrol et bakalım.

    motor yıkanmış ta su kaçmış öyle bir şey olmaz.

    kolay gelsin.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum ufak bir ihtimal ama şunu kontrol et bakalım;

    ateşleme bobininin beyinden gelen bağlantısında jack bulunur. biri erkek biri dişi. orayı bir kontrol et bakalım depo altında bulunur genelde. belki orası bir şekilde titreşimden hareket ediyor ve ara sıra temassızlık yapıp tekleme yaptırıyor olabilir.

    sürekli olmayan, belirli devire bağlı olmadan ara sıra teklemeler genelde elektrik arızası ile alakalıdır. buji piposu, bobin, bağlantılar, cdi kontrol etmen gereken yerler diye düşünüyorum.

    yüksek devirlerde sürekli tekleme var ise karbüratör hava ayarına yada jikle ye bakman gerekir. oraları da bir kontrol et bakalım.

    motor yıkanmış ta su kaçmış öyle bir şey olmaz.

    kolay gelsin.
    hocam CDI'dan çıt çıt çıt (her patlama olduğunda diyebilirim sıklık olarak) ses geliyor sürekli bu ses normal mi?

  4. #4
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    bende de aynı sorun var. teklemeye başlayınca vitesi 4'e düşürüp tekrar 5'e çekiyorum sorun kalmıyor.

    sebebini anlamadım ama çözüm bu dostum. vitesi düşürüp geri yükselt. o zaman geçiyor.

  5. #5
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Benim CBF'dede aynı sorun var. Bu sorunun nedeni karbüratörün benzin yetiştirmemesi. Özellikle çok yüksek devirlerde uzun süre kullanınca, Mesela yokuş yukarı çıkarken sık sık vites değiştirip motoru 8000rpm'lerin üzerine çıkarıp düşürünce bazen anlık tekleme yapabiliyor. Yani motoru 8000rpm'in üzerine çıkarıp sonra gazı bırakıp tekrar açınca bi anlık motor gaz yemiyor. 8000 rpm'yi örnek veriyorum.

    Sanırım yüksek devirde motorun benzin tüketimi çok fazla olduğundan dolayı karbüratörün haznesindeki benzinide boşaltıyor. Benzin akışıda bu tüketimi karşılayamayacak derece az olduğu için hazne dolana kadar motor bi anlık tekliyor. Ben bu şekilde yorumluyorum sorunu. Başkada birşey olmaz zaten. Benzin gelmiyor belliki, Aynı şekilde performansta bir sorun yok.

    Çok büyütülecek bir sorun değil. Motorun orası ile burası ile oynamayın. Benim motorda yaklaşık 6000km'de ve dediğim gibi çok sıkıştırıp gazı açıp bırakınca bazen bunu yapabiliyor. Bende geçenlerde farkettim.

    Belki depo tam dolu olunca yapmaz. Denemek lazım.

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı MSMorkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam CDI'dan çıt çıt çıt (her patlama olduğunda diyebilirim sıklık olarak) ses geliyor sürekli bu ses normal mi?
    Normal.
    Ses CDI içinde bulunan bir kondansatörden geliyor.

  7. #7

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim CBF'dede aynı sorun var. Bu sorunun nedeni karbüratörün benzin yetiştirmemesi. Özellikle çok yüksek devirlerde uzun süre kullanınca, Mesela yokuş yukarı çıkarken sık sık vites değiştirip motoru 8000rpm'lerin üzerine çıkarıp düşürünce bazen anlık tekleme yapabiliyor. Yani motoru 8000rpm'in üzerine çıkarıp sonra gazı bırakıp tekrar açınca bi anlık motor gaz yemiyor. 8000 rpm'yi örnek veriyorum.

    Sanırım yüksek devirde motorun benzin tüketimi çok fazla olduğundan dolayı karbüratörün haznesindeki benzinide boşaltıyor. Benzin akışıda bu tüketimi karşılayamayacak derece az olduğu için hazne dolana kadar motor bi anlık tekliyor. Ben bu şekilde yorumluyorum sorunu. Başkada birşey olmaz zaten. Benzin gelmiyor belliki, Aynı şekilde performansta bir sorun yok.

    Çok büyütülecek bir sorun değil. Motorun orası ile burası ile oynamayın. Benim motorda yaklaşık 6000km'de ve dediğim gibi çok sıkıştırıp gazı açıp bırakınca bazen bunu yapabiliyor. Bende geçenlerde farkettim.

    Belki depo tam dolu olunca yapmaz. Denemek lazım.
    Tam dolu depo ile bugün de yaptı.

    Vay arkadaş yapın şunları enjeksiyonlu bitsin, bizi de uğraştırmayın. Yıllardır üzerine bişey koymuyorlar sırf fiyatı artıyo
    Bir de 2015 modellerde kesici yok değil mi? Kesmiyor çünkü :D

    @hokakey

    Mucit23 ün dediği durumdan dolayı olabilir. Sen vites düşürüp geçirene kadar hazne doluyodur.

    @emremm

    Eyvallah hocam

  8. #8
    sandıkçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax
    Aynı sorun bendede var.2017 1500 kmde ani gaz kesilip egzostan hava atıyor gibi oluyor.Geçenlerde bi kurye ile sohbet ettim daha önce 50 bin km kullandım bu 2.cbf 20binde diyor ondada varmış bu sorun.Benim düşüncemde kesinlikle karbüratörle alakalı.
    Sinir eden başka bir noktada bu motorda neden killswitch/stop anahtarını ve far açma/kapama tuşunu kaldırırlar anlamıyorum.Maliyet maliyet diye kafayı yedi Honda..

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    2011 de karbüratördeki tahliye hortumunun çapının geniş olması nedeniyle yüksek devirlerde tekleme sorunu yaşanıyordu. Hortum daraltılarak düzelmişti.
    Bana onu anımsattı.

  10. #10

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 de karbüratördeki tahliye hortumunun çapının geniş olması nedeniyle yüksek devirlerde tekleme sorunu yaşanıyordu. Hortum daraltılarak düzelmişti.
    Bana onu anımsattı.
    Yeni modeller de niye böyle oluyor ki? Madem çözüme ulaştı... bu hafta sonu da elektrik aksamını kontrol etmeye çalışacağım

  11. #11

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Merhaba arkadaşlar,
    Yeni bir şey farkettim. Bu gazın kesilmesi anında tekrar gazı almadan önce egzos pof diye bi ses geliyor (sanki benzini yakamamış da çiğ atıyor gibi geldi yada benzin gelmedi havayı atıyor).
    Dün debriyaj çekili iken ufak gaz verip debriyajı bırakma aşamasında (kısaca vites değişme anı diyim :D) debriyaj çekili halde egzostan pof sesi geldi.
    Yani uzun lafın kısası yük binince benzin yetiştirememe meselesi olmuyor olabilir (gerçi yüksek devirlerde sık yaptığı gerçeğini göz ardı edemem)

    Karbüratörü açsam mı ne dersiniz?

  12. #12
    iskender123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 150c
    Karburator ve subap ayarlarina baktir buyuk olasilik karburatorde sorun,ya pislik tikandi yada ayarsiz

  13. #13

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Dün far kısmındaki elektrik tesisatını yeniledim. Sis farı, led far takılmıştı (aldığımda takılıydı) bilinçsiz montaj yapılmış. Uzun fara seri atılmış sisler bir de çok fazla elektrik bandı kullanılmıştı (bir elektrik elektronik mühendisi olarak nefret ederim elektrik bandından özellikle bıraktığı izden) doğru şekilde (paralel) bağladım. Bağlantı yerlerine makaron (namı diğer heatshrink namı diğer shrinking tube) çektim. Kablolar yekpare gözüküyor çok sevdim. Patlayan led park ampülünün yerine benzinlikten bulabildiğim sarı normal park ampülü taktım. Koruma demiri bağlantılarında ses yapabilecek yerlere lastik conta koydum veya teflon bant sardım. Test edemeden arkadaşa lazım oldu motor. Son dokunuşları yapıp ödünç verdim. Arkadaş bi sıkıntı yok diyor şuan. Şase yapıp ateşlemeye engel birşey varsa çözülmüş olabilir. İnşallah çözülmüştür. Hafta içinde test edip yazarım.

    Kazasız belasız sürüşler

  14. #14

    Üyelik
    03 Ağustos 2017
    aynı sorunu bende kanuni leopard ile yaşadım hemde epey can sıkıcı şekilde. ben buji, buji kablosu ve ateşleme bobini değiştirdim ama sorun devam ediyordu. akşam kısa mesafe bir yolculuk esnasında tesadüf eseri motor bloğunun buji takılan kısmından kıvılcım çıktığını fark ettim.dikkat ettim sorun buji piposunun metal kaplı olması ve motor bloğuna çok yakın olması neticesinde şaşe ile kısa devre yapmasıymış. gittim plastik buji piposu aldım motor teklemeyi bıraktı ve hem serilik hemde çekişi bile düzelmişti. bir daha yaşamadım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)