Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ değişimi sonrası çekişten düştü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Merhaba değerli üstadlar

    Motoru sıfır aldım yarı otomatik.Şu anda yaklaşık 400 km oldu.Kitapçıkta 500km de yağı değiştirmemiz söyleniyordu ben de hazır sinyal değiştirmeye gitmişken yağı değiştirteyim dedim.15w40 yağ boşaltılıp yeniden 15w40 tam sentetik yağ konulmuş.Fakat motorun çekişi aşırı düştü önceden 2. vitesle bile rahat kalkış yaparken şimdi kalkamıyor yolda da hızlanamıyor ve yokuşlarda hızı düşüp devir düşüyor.Yağ değişimi öncesi sorun yoktu.Tamirci bunun normal olduğunu, normalde motorun 2. viteste kalkamaması gerektiğini, yağ değişimi öncesi debriyaj hafif basılı kaldığı için 2. viteste kalkabildiğimi oysa şimdi tam düzelmiş şekilde olduğunu söylüyor ve zamanla yağ da oturur performans iyileşir diyor.Ben böyle olduğunu düşünmüyorum ama önceki halinden hem tork hem hız bakımından baya farklılık hissediyorum.Kendim de bu işlerden hiç anlamam.Ne yapmam gerekiyor.

    Yuki YK-24 Aydos

    [IMG][/IMG]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Dostum kalkışlarını 1. vites ile yap.Sorun belki de yağın fazla konulmasından dolayı olabilir.

  3. #3
    ibo8316 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cb 125e
    Kaliteli bir yağ ile daha uzun ömürlü performans alırsın (castrol gibi)
    Ayrıca hicbir vitesli araç 2 de kalkmaz..
    Kalkoyorsa ya debriyajda sorun var ya başka Seyde..

    Boşta çalışır
    1.vites e alır 1 metre gider (5km hız Maximum) zorlamandam bağırtmadan 2.vitese geçirilir marka model önemli değil 2 teker vitesli her araç için geçerli bu kural..

    Sadece çok yokuş aşağı (iniş) varsa boşta çalıştırıp direk 2 veya 1 e alıp çalıştırabilirsiniz
    Kısaca: 2de zaten kalkamaz çekmemesi normal

  4. #4
    MotoRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2017
    Şehir
    Kırşehir
    Motosikleti
    -YOK-
    2 de kalkamaz mı puahaha 3 . Viteste kaldıranlar gördüm

  5. #5
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı ibo8316 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaliteli bir yağ ile daha uzun ömürlü performans alırsın (castrol gibi)
    Ayrıca hicbir vitesli araç 2 de kalkmaz..
    Kalkoyorsa ya debriyajda sorun var ya başka Seyde..

    Boşta çalışır
    1.vites e alır 1 metre gider (5km hız Maximum) zorlamandam bağırtmadan 2.vitese geçirilir marka model önemli değil 2 teker vitesli her araç için geçerli bu kural..

    Sadece çok yokuş aşağı (iniş) varsa boşta çalıştırıp direk 2 veya 1 e alıp çalıştırabilirsiniz
    Kısaca: 2de zaten kalkamaz çekmemesi normal
    Torklu araçlar yarım debriyaj ile 2. viteste çok rahat kalkış yapar. Genellemeniz hatalı.

    Problemin ne olduğuna dair bir bilgim yok maalesef. Neden olabileceğine dair de, ustaların görüşünü merak ediyorum.

    Başımıza gelirse, neleri kontrol etmemiz gerektiğini öğrenmiş oluruz.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  6. #6
    kurye13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Benim anlamadığım şey neden 2. viteste kalktığınız? Bir de fabrikada konan yağın viskozite değerini nereden biliyorsunuz?

  7. #7
    ibo8316 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cb 125e
    125-150cc motoru olan Hiçbir kimsenin 2.viteste motoru çalıştırıp kalkış yapmaya çalıştığını görmedim...
    Amacı ne?
    Dişliler zarar görmesin diye çoğu kişi ben gibi
    -N=Boş vites te iken çalıştırıp
    -1=ilk çalıştırma yağlama için ilk hareket
    -2= motorun yola çıkması hareket devamı için

  8. #8
    kurye13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Bu arada eklemeyi unutmuşum bence tamirci doğru söylemiş.Çekişte farklılık hissi muhtemelen aşırı dikkat nedeniyle. İlk motor kullanmaya başlanılan zamanlarda, yeni motor alındığında yada tamirciden çıktıktan sonra öyle oluyor.Pür dikkat motora odaklanılıp en ufak değişiklikler anlaşılmaya çalışılıyor.Eskiden de var olan sesler veya titreşim sanki daha önce yokmuş da şimdi ortaya çıkmış gibi algılanabiliyor.Bir diğer sebep ve bana tek olası teknik açıklama gibi görünen de fabrikada konulmuş olan ince rodaj yağı.O yüzden sormuştum, fabrikada muhtemelen 15/40 değil daha ince bir yağ konmuştur, 10/30 gibi.Yeni parçaların birbirine alışması için ince yağ kullanılır ve o yüzden değişimi daha kısa tutulur.Alışmanın ötesine geçip aşınma başlamasın diye.İçiniz rahat olsun, mevsime göre doğru viskozite değerinde ve doğru miktarda motor yağı konulduysa yağ değişiminden kaynaklanan bir sorun olamaz.
    filozof86 bunu beğendi.

  9. #9
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    En kalın yağıda katsan performans dediğin kadar düşmez.Psikolojiktir.

  10. #10

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Alıntı kurye13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim anlamadığım şey neden 2. viteste kalktığınız? Bir de fabrikada konan yağın viskozite değerini nereden biliyorsunuz?
    Hocam kullanım kılavuzunda fabrikada sae-15w40-se yuki marka yağ koyduklarını, yağ değişimi sırasında yine bu değere sahip bir yağ koynulması gerektiğini yazmışlar.Tek eksik açıklamaları şuydu o da yağın sentetik mi mineral mi ya da yarı yarıya olduğu mu?Yeni koyduğumuz yağ yüzde yüz sentetikti.Bir de yuki marka yağın arkasında hangi firma var onu bilemedim.Muhtemelen usta castrol koymuştur kaliteli yağ kullanmasını tembihledim.

    2.viteste kalkma sorunu hem tembellikten hem de annem kullanırken vites değimeyi yapamıyor sabit 2.de kalkıp gidip geliyordu.Ben de genellikle arabalarda da çoğu yerde 2 ile kalkarım.Motor da hiç yığılma yapmadan torklu bi şekilde kalkabiliyordu dik bayır olmadığı sürece.Şimdi baya fark var .Bir de buraya yazdıktan sonra altına eğildiğğimde orta egzozun tutucu civatasının düşmüş olduğunu ve egzozun aşağı sarktığını gördüm.Yerine geri takıp baş kısmını yokladım manifold tarafı sapasağlamdı çıkmış gibi görünmüyordu ama sebep bu da olabilir mi? Yağ fazla ise yağ deposundan kaç ml çekip atmalıyım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

    Alıntı ibo8316 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125-150cc motoru olan Hiçbir kimsenin 2.viteste motoru çalıştırıp kalkış yapmaya çalıştığını görmedim...
    Amacı ne?
    Dişliler zarar görmesin diye çoğu kişi ben gibi
    -N=Boş vites te iken çalıştırıp
    -1=ilk çalıştırma yağlama için ilk hareket
    -2= motorun yola çıkması hareket devamı için
    Motorcu da dediğinizi söyledi hiçbir motor 2 ile kalkamaz kalkıyorsa debriyaj balatası hafif değiyordur dedi ama bilmiyorum motorda zaten bi çekiş kaybı var.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)