Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Lastik hava basınçları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ccbbdd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    5Yamaha3Virago5
    arkadaşlar motosiklet ön ve arka hava değeri kaç olmalı?
    "Akıllı olanlar sebepler konusunda tartışırlar,ama nihai kararı sonuçta sürekli aptallar verir...!"


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Hyosung gt 250 de yanlış hatırlamıyorsam ön 29 arka 32 (artçı varsa 36) gibi birşeydi

    Tabi Hyosungun kuru ağırlığı 185 kg Seninkinin ağırlığı ve lastik hacmi bu basıncı etkiler (Traktörün ön lastiğinin basıncının arka lastiğinkinden fazla olması durumu gibi)
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  3. #3
    ccbbdd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    5Yamaha3Virago5
    bende virago 535 var 182 kg olması lazım arka 130 90 15 işte bu durumda ne yapmam lazım...

    birde dün iznik dönüşü çok sağlam bi çukura girdim,ön jant çok hafif eğildi asıl bu durmda ne yapmam lazım...
    "Akıllı olanlar sebepler konusunda tartışırlar,ama nihai kararı sonuçta sürekli aptallar verir...!"

  4. #4
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    galiba viragonun jantları telli jant.. ki öyleyse işin kolay.. servise git düzeltirler.. ama çelik jantsa o zor.. bu arada basınçlar ön 26-29 arka 28-32 arasında değişiyo diye biliyorm..
    CBR 600F Honda,

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Benim arka teker 150/70 17 sanırım senin lastiğin iç hacmi daha fazla yerinde olsam önce 31 hava denerim eğer motor her zamankinden fazla titreşim veriyorsa lastik basıncını biraz indirerek optimum seviyeyi bulabilirsin. Eğer lastik basıncını fazla indirirsen bu seferde viraj kabiliyetinden kaybın olur.

    Ön jantın eğilmesi meselesine gelince; senin motorun lastikleri tubeless değil bu durumda janttan hava kaçırma gibi bir durum söz konusu değil ama ön tekerde oluşan dengesizliği muhtemelen gidonda hissedeceksin. Bir fırsatını bulduğunda motorculara düzelttirebilirsin (mobilet tamircileri bu işi çok daha güzel yapıyor, tecrübeyle sabittir)
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  6. #6
    ccbbdd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    5Yamaha3Virago5
    Alıntı PcKopatGhostRider adlı üyeden alıntı
    galiba viragonun jantları telli jant.. ki öyleyse işin kolay.. servise git düzeltirler.. ama çelik jantsa o zor.. bu arada basınçlar ön 26-29 arka 28-32 arasında değişiyo diye biliyorm..
    kardeş sağol da burdaki servisler son derece kazıkçı,adam gibi servis yok istanbulda özel servislerle idare ediyoruz onlarda da bütün imkanlar yok sorma yani halimizi koca istanbulda inan motoru götürebileceğim doğru düzgün yer bulmakta zorlanıyorum..
    "Akıllı olanlar sebepler konusunda tartışırlar,ama nihai kararı sonuçta sürekli aptallar verir...!"

  7. #7

    Üyelik
    17 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul/Çengelköy
    Motosikleti
    salcano LF250-4 2006

    lastik havaları

    Arkadaşlar bence lastik havalarını kendi vücut ağırlığınıza göre ayarlamanız lazım ama normali 30-32 dir.fazla sert lastik hem tehlikeli hem rahatsız edicidir.

  8. #8
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı ccbbdd adlı üyeden alıntı
    kardeş sağol da burdaki servisler son derece kazıkçı,adam gibi servis yok istanbulda özel servislerle idare ediyoruz onlarda da bütün imkanlar yok sorma yani halimizi koca istanbulda inan motoru götürebileceğim doğru düzgün yer bulmakta zorlanıyorum..

    hocam istanbuldaki çoğu motorcu bundan şikayetçi neden adam akıllı bir servis yok anlamıyrum.. yani küçük bir yer olsa tamam dicem ama..

    neyse yinede geçmiş olsun... umarım sorunun en kısa sürede hallolur..
    CBR 600F Honda,

  9. #9
    _zeros_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul/avrupa
    Motosikleti
    yamaha fz6 FAZER
    yamaha fazer için ne öneriyorsunuz? ön ve arkalara? 1-80 boyunda 100 kiloluk bir vatandaşımızdan söz ediyoreuz

  10. #10
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    daelim s 3
    arkadaşlar bende mümkünse 130-70-12 arka ve 120-70-14 ü öğrenebilirmiyim ?
    Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...

  11. #11
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    genel olarak hava basınçları önde 29 arkada 30-31 civarında oluyor pek çok motorda
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  12. #12
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S
    arka 30 ön 28 dedi benim usta..
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)

  13. #13
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    Araba basınçlarından bir farkı yok gibi
    lezzet gider,mesuliyet kalır...

  14. #14
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Ortalama şudur budur gibi değerler verip insanları yanıltmayalım arkadaşlar.
    Hemen hemen her lastik ebatının hava basıncı birbirinden farklıdır. Mesela 180/55/17 = 42 PSI, 120/70/17 = 36 PSI

    Genelde motorun arka maşanın üzerinde yazar hava basınç değeri. Birçok lastiğin üzerinde de mevcut.
    Sakın kafanıza göre hava basmayın, sonuçta o lastiklerin üzerinde gidiyorsunuz. Birkaç kere benzinci de şahit oldum bu tip olaylara, neyseki müdahale ettim.
    vitalx bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    hava basıncı yazılan degerler fazla gibi geldi bana

  16. #16
    mgu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Şehir
    SİLİVRİ / İST
    Motosikleti
    F 650 GS
    Selamlar f 650 gs 2002 bmw bilen varmı

  17. #17
    muyi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBR 600 F di satıldı
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hemen hemen her lastik ebatının hava basıncı birbirinden farklıdır. Mesela 180/55/17 = 42 PSI, 120/70/17 = 36 PSI
    Genelde motorun arka maşanın üzerinde yazar hava basınç değeri. Birçok lastiğin üzerinde de mevcut.
    Sakın kafanıza göre hava basmayın, sonuçta o lastiklerin üzerinde gidiyorsunuz.

  18. #18
    _zeros_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul/avrupa
    Motosikleti
    yamaha fz6 FAZER
    yani anladığım kadarıyla şu kadar öne şu kadar arkaya basın diyebilmek zor. bu da nası bi cümle olduysa ?

  19. #19
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    genelde 32-40 gibidir
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  20. #20
    cometgt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul-çapa
    Motosikleti
    hyosung gt 250 comet
    valla bi motor ustasından öğrendim ben mesela ne kadr doğru bilmiyorum ama her lastiğin kendine has bi basıncı oluyo eğer lastik yanaklarını incelerseniz kullandığınız lastiğin ne kadar basınçla şişireleceğini yazıyo mesela bende hyosung gt 250 comet var dunlop quolifer lastik kullanıyorum lastik yanağında yazan değerler 42 psi ben böle şişriyorum.çok değilmi diyeceksiniz önceden bende 29-32 basıyodum fakat motor hep bitarafa çekiyodu ve tekerlekler sürekli kayıyordu şimdi 42 psi basıyorum ve yol tutuşu olarak ve gidiş olarak gayet güzel sizde lastik yanaklarını mutlaka kontrol edin mutlaka ne kadar basınç alacağı yazıyodur.biraz uzun oldu kusura bakmayın yardımcı olabildiysem ne mutlu


    ANES MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler