Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

CG Dereceli Egzantrik performans artışı nasıl olur ?

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG
    Merhaba.Mondial 100+50 UAG motorum var.3 hafta önce motosikletimi silindir+ karbüratör değiştirerek 150cc yapmıştım.Geçen gün 120yle giderken motor birden stop etti ve tekrar çalıştırdığımda motordan ses geliyordu çalıştırmadan tamirciye götürdüm.Motosiklet rölantideyken çok çirkin bir ekstra ses geliyor.Şanzımandan gelen bir metal parçası egzantriğin arasına girmiştir anlık stop etmiştir egzantrik dişlisinede zarar vermiştir o yüzden ses yapıyordur diyor tamirci (Şanzımanda arıza var yazın 2 ay sürdüğüm için yaptırma gereği duymadım idare ediyordu).Eğerki egzantrik değiştirirsek şanzımandan gelen metal parçası tekrar bozabilir bunun için şanzımanıda değiştirmeli diyor.Egzantrik değiştirmişken dereceli eksantrik ile değiştireyim diyorum sizce nasıl olur ?

    1- Ne kadar performans alırım dereceli egzantrik ile 150 cc bir CG den ? Sağdan soldan araştırdığıma göre iyi bir performans sağlıyormuş.Forumdada tecrübe sahibi var ise tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.

    2- Şanzımanıda kendim değiştirebilir miyim ? 80-90 TL parça ama işçiliğe 200 TL nin üzerinde işçilik isteniyor sizce takılabilir mi elim anahtar tutar :D ?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero-Jawa 638-ZS200GY
    Motoru komple dağıtıp toplayabileceğini gözün kesiyorsa şanzumanı değiştirebilirsin tabiki.
    ANGARAJ

  3. #3

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    ayrıca tork anahtarı veya havalı gerekiyor.normal anahtarlar ile motor sağlıklı toplanmaz

  4. #4
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    arabalardan bildiğim ve uygulattırdığım kadarıyla dereceli eksantrik sonucu bir kere araç günlük kullanılacaksa en çok dikkat edilecek şey rölantinin düzgün olması, burası çok önemli, şöyle diyeyim, önce hava filitresi, sebring olarak 48mm komple egzoz, 4-2-1 header, katalitik iptali ve chip tuning ile %7 gibi, üzerine ayarsız chip ve dereceli ile %10, yeniden chip ve emme manifoldu ile %33 toplamda beygir artışı dinamometrede almıştık, araç polo 6n idi, 75 hp den 100 hp olmuştu, güzel günlerdi, o aracı çok özlüyorum tam da çıtırdan az basınçlı turbo'ya sıra gelmişti artık 125-130 hp sıkıntısız rahat olacaktı benim aracı meşhur onno usta yapmıştı, şimdi emekli, bakmıyor bu işlere ...

    neyse dereceli iyidir, hoştur, candır, egzoz hava filitresi chipden bir cacık olmaz, sizin araçta ecu yok, chip olmaz, dereceli için heralde ekstra yakıtı karbüratörden ayarlanır, rölanti çok dalgalanırsa moralinizi bozar normal mili modifiye eden yerlerde vardı, hunercamshaft mı neydi, bakarsınız yakıtı artırmadan performans hayal, o da dereceli ile oluyor

    debriyaj beygir artışına dayanmalı ki ömrü uzun olsun, baskı balata özel hazırlanabiliyorsa araman lazım, illa ki burası da modifiye ister, motorları kurcalayan pek yok, bence hiç bu işlere girişme, Antep civarında ustalar var, oraya yakınsan dene, yoksa unut

  5. #5

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG
    polo34 sanırım dereceli egzantrik taktırırsam buradaki usta içinde yeni bir tecrübe olucak.Hani parçada ucuz olduğu için denemek istiyorum ve merakta ediyorum :D.60 tl gibi parça fiyatı var işcilikte 40 TL falan alsa 100 TL ye gelicek.Ben performans artışı ne kadar olur onu merak ediyorum krankta 100lük sıkıntı yaşar mıyım acaba

  6. #6
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Yukarıda yazdıklarımı anlamaya çalış, yakıt ayarsız %10, ayarlı %25 ama bu parçaların dereceleri farklı oluyor, derecesine göre az ya da çok oluyor, rölantiyi bozanlarda artış çok ama onlarla da yolda gezmek zor, yarış tipi sen min %10 max 20 gibi düşün derim, fark illa ki olur, güzelde olur, dereceli olmadan atmosferik olarak modifiye başlamaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------

    Bir de senin parça çok ucuz, sıkıştırma ile oynama vs bir sonraki adım oluyor, pistonlar forged özel oluyor, aslında yapmışken tam yapmak lazım, ustana dediklerimi aktarırsın.

  7. #7

    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG
    polo34 yazdıkların gerçekten benim için fazla profesyonelce.Ben daha bu işin merak kısmındayım ve cg motosiklet için dereceli egzantrik hakkında pek fazla bilgi bulamıyorum tek bildiğim http://denizmotortr.com/cg-125-23433...ksantrik-3410/ bu linkte yazan dereceli egzantrik cg parçası tamirci getirirsen takarız diyor şahsen onunda pek dereceli egzantrik deneyimi olduğunu sanmıyorum.Ayrıca karbüratördende yakıtı ayarlayamayacak kadarda kötü değildir sanırım onu söylerim karbüratörüde ayarlamasını :D.Ama internetten hangi parçayı takarsam daha çok performans alırım tam anlayamadım hiçbiri derecesini yazmamış sadece dereceli egzantrik diye yazmış geçmiş.Siz anlıyorsanız sizce en iyi performans için hangi siteden hangisini almalıyım :D


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler