Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorumda ki sıkıntı ve tavsiye

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Arkadaşlar, son zamanlarda benim ufaklıkta bir takım gariplikler var; İlk önce 60-70 i geçtikten sonra, özellikle ayak peglerinde çok hissedilir bir titreşim var. Hafta sonu önce buna, arkasından gs650 ye bindirm, eskiden ufaklık titreşim konusunda nerdeyse gs den bile daha rahat gibi hissettiriken, ondan inip Gs e binince kendimi evde koltukta hissettim. Motordan, sabit bir gazla giderken, şu eski arkadan itişli araçların şaft yada diferansiyel sesine benzer bir uğultu geliyor, ve motorun zorlandığı hissine kapılıyorum. Bilmiyorum tabi, bunu ölçemiyoruz, fakat yine son zamanlarda, belli mesafelerde gereğinden daha çok ısındığını düşünüyorum. Ayrıyeten son zamanlarda yakıt tüketimi 2,4 lt lerden 3 e yaklaştı.
    Son bir kaç yıldır, ihtiyaç duyduğumda gittiğim bir usta vardı, baya uzak bir yere taşıdı dükkanı, motorumu herkese emanet etmek, ve sorun hakkında fikir sahibi olmadan kazıklanmak ta istemiyorum.
    Şimdi sorularım şunlar, bu uğultu, zorlanma, titreşim neden kaynaklı olabilir, (tabi açıp bakmadan net bilemeyiz) 2; Kepez (Kızılarık, Eski Sanayi, Sütçüler) tarafında tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı? Uzun yıllardır, motorlarımızda çoğu işi kendimiz hallettiğimizden, eski ustaları unuttuk, yenilerini pek tanımıyoruz. Mekanik aksam olsa her türlü söker kurcalarım, fakat iş alt motora geldi mi, ııı.
    Biraz araştırdım, bu uğultu ve titreşim problemi olanlar, krank rulmanından bahsediyor.

    Bu arada bahsettiğim ufaklık; 2004 Ybr, 64.000 de, bakımları yeni, zincir dişli,rulmanlar yeni.
    Sabredip, okuyabilip, fikir verenlere şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum bakım yaparak biraz titreşimi azaltabilirsin.

    bujileri, gerekirse pipolarını yenileyerek daha iyi ateşleme almaya bak. belki bobini de yenilemek istersen daha sağlıklı olabilir.

    motosikletin elektrik tesisatının sağlıklı olduğunda emin ol. kaçak köçek varsa, akün, konjektörün, statörün arızalı ise ihtiyacın olan elektriği üretemeyip, gerekli ateşlemeyi gereken aralıklarda yapamaz makina ve titreşime, vuruntuya sebep olabilir.

    hava filtresini kesinlikle değiştir. rahatlatacaktır motoru.

    debriyaj telini bir kontrol et. zamanla debriyajı tutup titreşime sebep olabiliyor. benim başıma geldi, kırılmış bir yerinden debriyaj telinin dış muhafazası, içindeki tel de birkaçı kopmuş. mütemadiyen takılıp içteki boruya debriyaj da kaçırmaya, dolayısıyla titreşime sebep oluyordu.

    ufak tefek senin yapabileceklerin öncelikli aklıma gelen tuhaf ama başa gelmiş tecrübelerim bunlar. krank rulman işin içine giriyorsa o kısmı biraz zor benim usta bilgim de yok antalyada.

    kolay gelsin.
    Metehan07-70 bunu beğendi.

  3. #3
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Metehan selamlar, bana sorarsan her şeyden önce ikitekeri orta sehpaya al, yites boşta ve kontak
    kapalıyken arka tekerleği elinle mümkün olduğu kadar hızlı çevirirken arka teker rulmanlarının ses
    kontrolünü yap . Arka teker rulmanlrının sağlam olduğundan emin olduktan sonra motorun içini kontrol et
    ya da ustasına baktır . Bazen güzel ülkemin ÇOK USTA TAMİRCİLERİ Senin yalnızca iki teker rulmanı değişimiyle halledilebilecek probleminin yerine sana komple motor bakımı yaptırabilirler. 38 senelik arabacı aliyi bile öpenler olunca , insan sütün yanında yoğurdu da üfleyerek yemek zorunda kalıyor.
    Haydi kolay gelsin.
    Metehan07-70 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)