Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Regülatörün her devirde sabit voltaj vermesi bir sorun mu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Arkadaşlar akü takılıyken motosikletin çalışmasında falan sorun yok fakat aküyü çıkarınca sadece düşük devirlerde çalışıyor, gazı biraz açınca motorun devri artmıyor değişik ses geliyor stop edecek gibi oluyor. Aküyü takınca bu problem yok, acaba tesisatında bir sorun mu var motosikleti ikinci el olarak almıştım, elektrik tesisatıyla biraz oynanmış. Aküyü ölçtüm sürekli 13.8 V geliyor, düşük devirde de yüksek devirde de durum aynı, acaba regülatörde problem mi var, bu arada motorun ön dişli kısmındaki alternatör kısmından 4 adet sarı kablo çıkmasına rağmen birisi boşta asıl beni düşündüren durum da bu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    12v 14 v arası olmalı gaz verdikçe

  3. #3
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Regülatör zaten motorun ürettiği elektriği belli bir seviyede tutmak için yapılmış birşey

    Yani devir arttıkça regülatörden sisteme çıkan enerji belli bir miktarın üzerine çıkamaz
    Çıkarsa sorun elektronik devrelerin veya kablo tesisatında yanıklar oluşabilir

    Kısaca sorun değil kısacası olması gerektiği gibi

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Gaz verince elektrik akımı niye artsın ki? buji 1000 devirdeyken de aynı akımla ateşleme yapıyor 8000 devirdeyken de.
    Gazi açınca gaz teli gaz kelebeğini döndürür ve yanma odasına daha fazla hava çekilmesini sağlarsin.

  5. #5
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Gaz verdikçe gerilim değişmiyor fakat akım artıyor, diğer bir değişle alternatörün ürettiği güç artıyor, akü daha hızlı şarj oluyor. Ancak normal bir motosiklet regülatörünün rölantide tüm elektrik aksamına yetecek gücü sağlaması gerekiyor ve ayrıca aküyü bir miktar şarj etmesi gerekiyor. Benim sorunum aslında farklı, motor çalışırken akü bağlantısı sökülünce neden yüksek devirlere çıkamıyor motosiklet, ateşleme tesisatında bir sorun olduğunu düşünüyorum, ön dişlinin oradaki alternatör sargısında 4 adet sarı kablo var fakat biri boşta.

  6. #6
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Benim sorunum aslında farklı, motor çalışırken akü bağlantısı sökülünce neden yüksek devirlere çıkamıyor motosiklet,
    Motor calisirken akuyu sokmek elektrik sistemi icin zararli olabilir, dikkatli olmak gerek.
    Motorun beyni (Tci ya da Cdi dedikleri cihaz) yanabilir.

  7. #7

    Üyelik
    26 Aralık 2016
    Şehir
    SİVAS
    Motosikleti
    MONDİAL 100 SFC SNAPPY X
    Motorunuzu ikinci el almissiniz ve sarı kablo boşta demissiniz galiba sizden onceki sahibi orjinal regülatör yerine baska uydurma regülatör takti ve bir uç boşta kaldı yada zamanla eskiyip koptu sorunu o kablodan olmasi lazim

  8. #8
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Orjinal regülatörü 3 girişli benim tahminim alternatör sargısını değiştirmiş olabilirler daha önceden, ama akü olmasada bir aracın çalışması gerekir önceki motorumda akü yoktu ayak marşıyla çalıştırıyordum mesela.

  9. #9
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum aku motorda devre tamamlayicidir. tecrube ile sabit, ayak marsi ile calisan honda cg 125 imde (el marsi olmadigi icin akunun de bir ise yaramayacagini dusunup) akuyu cikardigimda, motorun duzensiz calistigini, ozellikle yuksek devirde vuruntulu calistigini bizzat tecrube ettim.

    yani akuyu motorun elektrik devresinden cikarmak, motorun elektrik aksamina zarar verir. bunu tavsiye etmem. aku genel olarak bir direnc gorevi de goruyor motor tesisatinda.

    surekli sabit 13,8 bir sorun olduguna isaret sahsi fikrim. rolqntide 12,8 ust devirde 14,5 gibi voltajlar saglikli calisma araliklaridir. statorun bosta ucunun kalmasi acikcasi teknik olarak bir sorun olusturmaz. uydurmustur bir tanesini. onemli olan statorun calisip konjektore akim gondermesi. ama devir yukselince yada azalinca akkmi degistirmemesi bir sorun oldugunu gosteriyor.stator hizli dondukce yuksek voltaj olusturmali, konjektor de bunu saglikli aralik olan 12,8 ile 14,5 arasinda tutmali.

    yapabiliyorsaniz kendiniz, yapamiyorsaniz bir elektrikci ile voltmetre ile olcum yapmali, sorunjn nerden kaynaklandigini tespit edip parcayi degistirmeniz gerekiyor.

    kolay gelsin.

  10. #10
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Elektrikten anlarım biraz, kendim ölçtüm sabit 13.8 V, internette araştırma yaptım yabancı bir sitede her devirde sabit voltaj gelmesi gerektiği yazıyordu, musait olunca boş bir aküyü takıp öyle deneyeceğim, eğer devre tamamlayıcıysa o şekilde de çalışması gerekiyor, önceki motorumda akü bitikti ayak marşıyla sorunsuzca çalışıyordu ve gidiyordu sadece elektronik aksamına yeterli akım gelmiyordu, ama motorun çalışmasında sorun yoktu.

  11. #11
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum sen sunu olç,

    statorden konjektore giren 3 sari kabloyu ac (dikkat statorden dc degil ac cikis gelir onu voltmetrede ona gore ayarla) ile olc. yqklasik 28 gibi bir deger olmasi lazim. her 2 bacagi olc. eger degerler 3 unde de ayni ise rolantide o zaman konjektorde sikinti var demektir.

    akunun bitik olmasi ile olmamasi arasinda fark var. ben bitik aku ile alakali yazmadim devre tamamlama isini. bitik dahi olsa isini gorur aku. ama hic olmazsa eger 12,8 voltun ustundeki her gerekaiz fazla akim motorun sasisinde gezer. gece lamba ile kullanirsin ama sabah lamba da acmadigin zaman yorar tesisati. ve ariza cikarir bir sure sonra.

    kolay gelsin.

  12. #12
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Tamamdır, dener haber veriririm teşekkürler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)