MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Bajaj Uzman Sürüş Ekibi Türkiye Turunda

Arrow Herkesin Ortak Derdi Paslı Egzos borusu..

    Mondial E-xtreme Max 150
    Başlangıç için Motosiklet Modelleri
  1. #1
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2007 DL650 ,2015 Cbf 150
    Merhaba Arkadaşlar Ne yapıyorsunuz bu paslı egzoslara.Bazılarıda Yanmış Çamur.
    eski motorumun egzosu galvaniz kaplıydı bu sorunu yaşamıyordum.

    Porçöz obu şu diye bir çözümü var mı bunun nasıl temizliyoruz?



    AVM Forum
    DRD Motorbikes Riders Serving Riders - Motorcudan Motorcuya Hizmet
    Motomax
  2. #2
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Sakın kimyasal vs kullanmayın. Egzosu sökün,biraz kum bulun bir yerden plastik leğen gibi bişeyin içine kumu hafif ıslatıp bulaşık süngeriyle bütün pası temizleyin.Daha sonra yanmaz boya ile boyayın . Çok başarılı bizzat bu yöntemi kullanıyorum.

  3. #3
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z1000SX
    Bence bunun bir çözümü yok, polisaj yaparsınız, ilk günkü gibi parlar, bir ay sonra yine aynı hale gelir. Sıcak boru su ile temas ettiğinde malzeme kalitesinden ötürü yanıyor, kalitesine göre değişkenlik göstersede uzun vadede çürüyor, ya deliniyor ya da kopuyor.

    Titanyum ile değiştirirseniz bir daha asla böyle bir şey ile karşılaşmazsınız, tabi bu iş biraz maliyetli
    velizrsln bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250ie
    Hocam şekil bu ise o iflah olmaz, yenisine sağlık demek lazım.
    velizrsln bunu beğendi.

  5. #5
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Brillant Riding
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu egzozu barındıran motor 2004 model, 62.xxx kilometre de, yağmur çamur biniyorum.

    http://<a href="https://hizliresim.c...aW.jpg</a></a>
    http://<a href="https://hizliresim.c...rz.jpg</a></a>

    Pulsar dediğin en fazla 2014 modeldir, nasıl bu kadar sürede egzoz bu hale gelir ki, sırf pulsar değil, bir çok motorda görüyorum, 1-2 yaşında motorun egzozu hemen paslanmış. Tabiki hava ve yol şartları etkiler, ama en çok durumu etkileyen faktörlerden biri de devirsiz kullanımdır.
    İnanılmaz derecede hala parlak, hiç bir ekstra malzeme kullanılmadı 64.000 de.
    Tavsiyem, kimyasal ile parlatmaya çalışma, iyice kötü olabilir.

  6. #6
    atakan123123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2017
    Şehir
    Sisli istanbul
    Motosikleti
    2007 DL650 ,2015 Cbf 150
    Hiç ilişmiyorum o zaman...

  7. #7
    kurye13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Alıntı atakan123123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski motorumun egzosu galvaniz kaplıydı bu sorunu yaşamıyordum.
    Çaresi galveniz evet.

    Ancak bu sorunun bir nedeni var onu atlamayalım.Çamur falan değil, buna sebep olan şey motoru yüksek devirlerde uzun süre kullanmak.Egzoz çıkışı yanıyor.İkinci el motorda ilk baktığım yerlerden birisidir. Galvaniz kaplı olanın da egzoz çıkışı rengarenk olur.Hatta bmw r serisi gs lerde çok rahat görebilirsiniz.Aynı kilometreyi yapmış motorun birisinin egzozu böyle pas içinde, diğerine bakıyorsun pas falan yok.

  8. #8

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    z750
    o pası atmak egzozun etinden yemek oluyor çok derinse hiç ellemek iyidir yoksa egzoz delinir falan filan, ama benim egzoz da pas yok da parlak değil bir gösteriyim;
    http://i.imgur.com/VrrKvZp.jpg

  9. #9
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    ne istersen var
    Senin olayin arrow dan onceki kesilen orjinal kisimda sok manifoltdan git egzozcuya yapsin paslanmaz yeniden bağla. egzoz conta sini da unutma kacak yapar ben 1000 rr da arrow kunlaniyorum komple pas yok

  10. #10
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial Xtreme max & Husqvarna TE250 (OFF)
    Ya müdür çak yanmaz boyayı pırıl pırıl.
    Yazın 1 defa boyaman yeter, kışında 2 olsun.

  11. #11
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Otoser-Zonghsen
    Tulpar diye konum var. Ordan bakarsan nasıl temizlediğimi eklemiştim son sayfaya

  12. #12
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA (2013)
    Benim de egzoslarım kapkara ama paslanmadı. Seninki artık adam olmaz. Yenisini takmanı tavsiye ederim. Fazla birşey tutacağını sanmıyorum.

  13. #13

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    manifoldu en iyi Hidroklorik asit (tuz ruhu) temizler. ince bir fırca ile sağa sola sıçratmadan birkaç defa süreceksiniz. sürdüğünüz anda pas ile tepkime başlar gazlar çıkar,fazla solumayın ve eldiven kullanın. en son herhangi bir metal pasta ile parlatın. kendim mt25 manifoldunu bu şekilde temizliyorum.



    videoda "harpic" denen bir ürünü kullanıyorlar. bu ürün yoğunlaştırılmış tuz ruhudur.


    Bajaj Dominar 400
    Başlangıç için Motosiklet Modelleri

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)