Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Dişli seçimi ve uyum yardım.(150 MR Vulture)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Mart 2017
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Mondial 150 Mr Vulture
    Önceliklekle merhabalar sorum başlıktada belli olduğu gibi mondial 150 mr vulture model bir motosikletim var.

    Geçenlerde 2 günlük bir yol yaptım motosikletimle konaklayarak ve gezerek.(300-350Km kadar) Şunu fark ettim düşük hızlarda yüksek devir istiyor ve son hızıda bilindiği gibi 110-120 arası koşullara göre değişiyor. Bu yüzden gerek ses gerek devir gerekse hız olsun her açıdan rahatlatmak için arka dişlimi değiştirmek istiyorum. Biraz araştırma sonucu 34T ve 36T önerileri buldum. Şayet 34T internet üzerinden bulamıyorum bulsamda uyumlumu bilmiyorum bu yüzden uyumlu ise sorun olurmu bunlar için foruma danışmak istedim. Hangisini önerirsiniz ve bildiğiniz bir ürün varsa motosikletime uyan mesaj veya cevap olarak internet adresini atarmısınız?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Bizde var yarın yazarım

  3. #3
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum 150 cc makina. 120 yapıyor diyorsun. daha ne olması gerekiyor ki? bence çok iyi bir hız tek silindir 150 cc bir çinli için.

    arka dişliyi küçültmek son hızda sana biraz(!) fark ettirir ama çekişin düşer, vites aralıkların değişir. yine de değiştirmek istersen tabi ki tercih meselesi.

    bak aşağıdaki linkte neyi neyle değiştirirsen neden kazanıp neden kaybedeceğini rahatlıkla görebilirsin. 15 sanırım ön dişli. aşağıda orjinal halini yaz current kısmına, new kısmına da kafanda olanı yaz. ne kazanıp ne kaybedeceğini orada göreceksin.

    http://www.sprocketcalculator.com/

    kolay gelsin.

  4. #4
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Merhaba,

    Geçen yıl yaklaşık 6000km boyunca 150MR kullandım. Hatırladığım kadarıyla, orijinal halinde ön dişli 16, arka 38T. Ben arkaya hiçbir zaman dokunmadım; önü değiştirmek daha kolay geldi. Önü 14'e kadar küçülttüğümü hatırlıyorum ancak yokuşlarda biraz sıkıntı çekiyordu motor. 15 dişliyle fena olmayan bir ilişkimiz oldu.

    Düz yolda yaklaşık 130'a kadar çıkabildim, arkadaşlarla bir günlük çılgınlık yaparken de tahmini %7-8 eğimli yolda 140'ı gördüm, ancak fazlasına cesaret edemedim, motorun üst devirlerini zorluyordum çünkü. Ayrıca bu yaklaşımı tavsiye etmem, çünkü yanımda 150'yle MCT üstünde giden arkadaşım titreşimden dolayı benzin filtresini kırmıştı :D

    Her neyse, 162cc'lik motor bloğunun yapabilecekleri bellidir sonuç olarak, 130 son hızınız olsa da sürekli 130'la gitmek hem sizi, hem motoru yorar. Boyum 1.89 olduğundan ben 100 ve üzeri hızlarda rüzgar tarafından çok itiliyordum ve gidona asılmak zorunda kalıyordum, sizin için de aynısı geçerli olabilir. 350km çok üzmez, ancak özellikle uzun yol yapacaksanız motoru ve kendinizi yormayı değil, biraz daha zamana yayarak biraz daha aheste gitmeyi tercih edebilirsiniz, çünkü son hızlarına yakın hızlarda düşük hacimli motorlar cidden yoruyor. Ayrıca bu hızlarda motorun güvenliği de azalıyor. En temizi biraz daha yavaş, ama çok daha güvenli gitmek. Üstelik daha az yorulacağınız için tek seferde daha uzun yollar kat edebilirsiniz.

  5. #5

    Üyelik
    01 Mart 2017
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Mondial 150 Mr Vulture
    Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler. Biraz yanlış anlaşıldım galiba, zaten 350km yolu dediğim gibi 2 güne yayarak geze geze yaptım. Amacım hız değil sadece motorun 90 ile sabit giderken olan devri benim için 1000 devir yani 7000 RPM'de iken 6000'e filan düşsün ama hızdan kaybetmesin. Hem sesi azalsın hemde daha rahat olsun yani tek isteğim o zaten. Birde dediğiniz gibi 120 yetiyor hatta benim motorum için cidden tehlikeli olabiliyor o hızlar. Basitçe açıklarsam uzun yolda rahat etmek ve motosikletiminde rahat etmesini yorulmasını istemiyorum.

  6. #6

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Ön dişliyı büyüt güçten düşer ama titreşim azalır düşük devirde gider

  7. #7
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Tekrar merhaba,

    Ön dişli/arka dişli oranları basit matematiksel hesaplardan ibarettir, ikisinin birbirine oranı 1'e yaklaştıkça torkunuz düşer, son hızınız artar; dişli sayıları birbirinden uzaklaştıkça da torkta yükselme, karşılığında son hızda düşüş yaşarsınız. Yani kısaca ön dişli küçülür veya arka dişli büyürse tork, tersi durumda da hız artışı yaşarsınız.

    Son hız artışı güzel bir şey gibi dursa da, özellikle düşük hacimli motorların zaten görece düşük olan torkunu düşürmek çok iyi bir fikir değildir, motor bir yerden sonra sürücüsüyle kendisini taşıyamayacak duruma gelebilir. Dolayısıyla en uygun tork/top speed oranını bulmak sizin kullanış tarzınıza, şehrinizin trafiğine ve yollarına göre değişir. Mesela çok inişli-çıkışlı bir yerde yaşıyorsanız, yokuş yukarı çıkarken 70'e düşmek istemeyebilirsiniz. Aynı şekilde sıkışık trafikte motorun atak olması, hızlı olmasından daha önemlidir.

    Geze geze, rahat gideceğim ve 90 ortalama hızım olacak diyorsanız, 17T ön dişliyi deneyebilirsiniz. Uzun yokuşlarda hız düşüşüne razı olmalısınız tabii, şu an net hatırlayamasam da 5. viteste 60-80 aralığına düşme olasılığınız yüksek. Bu durumda 4. vitese çekersiniz ve devir yaparak tekrar 80-90 aralığına çıkabilirsiniz. Bu sizin "motora devir yaptırmadan uzun süre gitmek" politikanıza uyar mı bilmiyorum ancak 150 MR'nin azami torkunun 7500 rpm'de olduğunu düşünürsek, 5. viteste motoru boğmaktansa dördüncü vitese çekmeniz mantıklı olabilir. Karşılığında düz yolda daha düşük devir ve dolayısıyla daha düşük titreşim elde edersiniz. 150 MR titreyen bir motor olduğu için bu yaklaşım sizin için ideal olabilir. Daha da az titreşim isterseniz yokuşlarda 50km/s'e düşmek ve 3. vitese çekmek pahasına, düz yolda 90'la giderken çok daha rahat etmek için önü 18 diş yapabilirsiniz. Ben satın aldığımda dişlilerin tanesi 5 TL'den biraz az idi; dolayısıyla her iki dişliyi de alıp tecrübe etmeniz kişisel tavsiyemdir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)