Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ankarada Bobber Ustası Aranıyor (Danışabilecek biride olur)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Israrla bobber istiyorsa, şaseye müdahale etmen gerekir.

    Senin salıncak bu:

    http://www.vn750.com/photopost/data/...m/DSC03340.JPG

    Müdahale etmezsen böyle bir şey ortaya çıkar:

    http://motorcycle.brick7-ca.com/medi...ffa39ba6c0.jpg

    Hardtail yapılmış hali de bu:


    http://images10.postadsuk.com/2016/0...merseyside.JPG
    son link hata verdi



    anladığım kadarıyla birinin amortisörü selede diğerinin şasede.. ikisini birbirinden ayıran en önemli fark bu mu dur


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Hardtailde arka salıncak şaseye sabitlenmiş, dolayısıyla koltuk amortisörü ile idare edilmelidir. Ama Türkiye yollarında 50 km sürmek bile işkence gelir

    Softtail de ise, arka salıncak bağımsızdır, yine düz salıncaklar gibi amortisörle desteklenir ama düz salıncaklar yanlardan 2 amortisörken softtailler de amortisör ortada olduğundan görsel olarak hardtail hissini verir..


    VN800 ler softtaildir mesela, görsellerine bakarsanız anlatmak istediğimi daha rahat anlarsınız.

    Hatta önce bu başlığa bir göz atınız:


    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...l-projesi.html

  3. #23

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    bir solukta okudum çok etkilendim.. ilgili iki arkadaşı ekledim.. çok eski bir topik umarım ulaşabilirim.. softail yapmak istiyorum..

  4. #24
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Son durumlar hakkında bilgilendirme yapar mısınız?

  5. #25
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bir hayalimde Jawa bobber. Bi sonraki projemde o olacak inşallah. Konuyu merakla takip edeceğim.

    Jawa'dan daha iyi olacağı kanaatindeyim. Ha illa bu motordan yapacağım dersen sıfırdan şase yapman daha iyi. Yada eski bi motorun şasesini alıp kesip biçebilirsin. Muayeneye gideceğinde orjinal şaseye takar gidersin motoru.

    Jawa örneğide koyayım.







    Bunlar 250lik kara jawa. Classic diyede geçer. Alttaki ile 350 cc çift silindir olanı.



    Bunuda Denizli'de biri yapmış.



    Planetin çift silindirlisinden de güzel olur.

    Bence böyle güzel bir motoru bozmak yerine jawa rus vb bi motor alıp yapman daha iyi olur.
    fz6_fazer bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Arkadaşlar..
    Maalesef yine yaparım diyen 2 ustaya daha gitti. en son (şuan) Ankara Birlik Mahallesinde Gülpınar Motor, Deniz usta da. oraya götürmemin sebebi aynı motordan ellerinde olduğunu ve kolaylıkla yapacaklarını iddia etmelerindendir.
    bu perşembe yada cuma günü gelişme olacak (mış) merakla sonucu alıp sizleri bilgilendireceğim. motor kıvamında çalıştığında ise buradan ve yakın çevremden bir ekip oluşturup kesip biçme işine başlaycağım..
    fz6_fazer bunu beğendi.

  7. #27
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Sizdeki sabırı okadar çok merak ediyorum ki!!!!!!!!!!!!
    Tekrardan geçmiş olsun
    Daha önce kawasaki ile ilgili problemi çözen bir usta vardı
    Alıntı sysroot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Merhaba
    Uzun bir sürenin ardından müjdeli haberlerim ile dönüyorum.

    Allah'a şükürler olsun ki arızamı Resmi Yarışçı , Drag Yarışçısı aynı zamanda Kawasaki Profesörü Ziyattin Göktepe usta çözmüştür.
    Bu arada beni Ziyattin abi ile tanıştıran Drag Ustası Burak Yıldırım abimede canı gönülden teşekkür ederim , oda vesile oldu Allah razı olsun

    Süreç şöyle başladı ;
    İlk başta tereddütte kaldım Burak abim , Ziyattin ustanın Kawasaki konusunda çok uzman olduğundan bahsetti bende merak edip Google üzerinden araştırma yaptım (Web Tasarımcıyız ya herşeye interneti bulaştırırız ).Kupa dolu yarış kariyeri direk karşıma çıkınca gerçekten profesyonel olduğunu anladım ve önerende Burak abim , önerende profesyonel olunca aklıma yattı bu iş açıkçası.
    Usta Aydın/Kuşadasında yaşıyor , dükkanıda orada ama ben Antalya'dayım tekrar motor göndermek çok zor geldi açıkçası.
    Çünkü İstanbul mevzundan sonra biliyorsunuz tamir olamadan geri gelmişti motor iyice canım sıkılmıştı umudum kalmamıştı.
    Hasta elli doktora gider biri derdine derman olur hesabı son kez şansımı denemek istedim.
    Bir yandanda kenarda para biriktiriyordum belki bir masrafı çıkar diye son kez para tutuyordum kenarda..
    Neyse nasıl yapalım napalım diye düşünürken , bazen arıyordum soruyordum ustaya yorum yapıyordu , işin içinden çıkamassan yolla motoru hallederim diyordu kendinden emin bir şekilde.Sonrasında ben gelen enjeksiyonu takarken tps sensörünü çıkarıp taktım ; herşeyini kurcalarsam olacağı buydu tps sensörünüde bozduk arıza ışığı verdi , eskisini taktım gene arıza ışığını yaktı halbuki bir takılma şekli varmış ben kara cahil direk söküp takınca saçmaladı motor.
    5000 devride geçemez oldu ) Yeni bir arızamız daha çıkmıştı bonus olarak , önce bunu çözücekler sonra benim asıl arıza ortaya çıkıcaktı ))

    Bu sensörüde bozunca , dedim Ahmet çıkar yolun kalmadı ara ziyattin ustayı gönder motoru..
    Arıyorum telefon ; Abi Merhaba , gene ben arıyorum motor iyice bozuldu abi ))
    Yolla motoru abicim hiçde aklın kalmasın ben sana kısa sürede çözer yollarım dedi.
    Ve işin ilginç tarafı akşam Antalya'ya gidicem işim var kapatmam lazım sonra konuşuruz dedi.Abi dur dedim ben zaten Antalya'da yaşıyorum bilmiyormusun ? Yok abicim bilmiyordum dedi motor almaya gelicektim oraya dedi , ondan sonra usta nolur benim motoruda al dedim götür gözüm görmesin şunu dedim ) Sağolsun arabasında yer açtı motoruma ; geldi Antalya'ya tanıştık ve motoru aldı gitti..
    Allah'ın işine bakın ; benim tps sensörüm ogün bozulmasa ben ustayı aramıcam ve usta Antalya'dan geçip gidecek..
    Ve bu arada ben nasıl götürücem nasıl para denkleştiricem derken bir sürü şey düşünüyorken Allah yardım etti ve Ziyattin Usta Antalya'ya geldi .. İnanılmaz bir tesadüf gerçekten.Allah'a şükürler olsun.

    Ustam motorumu aldı götürdü oradan İstanbul'a geçti yanlış hatırlamıyorsam 2-3 gün kaldı ve Pazar günü geri döndü.
    Evet , çok konuştun asıl konuya gelelim diyen arkadaşları duyuyorum..

    Ustam geldiği gibi bekletmeden (demekki hızlı bir şekilde iş yapılıyormuş) alt motoru indirdi komple , üstkapağı açtı ; banada whatsappdan fotoğraf gönderiyor durumu bildirmek için sağolsun.Karşılaştığımız tablo ; eksantrik zinciri kopmak üzere...

    Fotoğrafınıda koyucam en alta zaten eksantrik zincirini tutan dişlerden bir tanesi kırılmış , iki diş tutuyor.Eğer motor gazlamama izin verseydi alt motoru elimize alıcaktık.Bununla beraber eksantrik sensörüde iş yapamaz hale gelmiş.

    Neden eksantrik zinciri bu hale gelmiş ? Ben 8-9 bin km önce , motorun orjinal eksantrik zinciri ses yaptığı için başka eksantrik zinciri takılmıştı.Ben masumane olarak kurduğum cümle şu olmuştur; Uygun fiyatlı kaliteli bir eksantrik zinciri takalım , karşılığında aldığım cevap DID MARKA eksantrik zinciri.O zamanlar motordan anlamıyorum , tamam dedim bu marka zincir takıldı.Subaplar ayarlandı falan neyse o şekilde biniyordum.Nerden bileyim orjinalden başka takılmaması gerektiğini.O zamanlar vida bile açmamışım motorda doğru düzgün.

    Motorum kol çıkarmadan 1 gün önce bu arızayı yapmıştı , bu arada bu tamamen bir tesadüf kol çıkarmanın sebebi ayrı zaten motor 12bin devirde sınırlayıcıya giriyordu falan topspeed düşmüştü onlar ayrı problemler.

    Motorum toplandıktan sonra (kol çıkarmadan bir gün önce başlayan ve bizi bu günlere getiren arıza) hala devam ediyordu.
    Hata bende de var , motordan anlamamam , DID Marka iyi dediler diye inanmam , en büyük hatam bu oldu acı ve pahalı bir tecrübe.
    Güvendiğim bir usta sevdiğim bir usta neden böyle hatalar yaptı bilmiyorum.
    -Bana neden DID marka zincir önerdi ; oysaki Ziyattin usta bu zincir buna takılırmı diye isyan etti ve orjinal çıkmasını dahi takmam dedi.
    -Motor toplandığında bu arıza zaten vardı , neden eksantrik zincirine bakılmadı.
    -Motor toplandıktan sonra üstkapak açıldı sırf bu arızayı araştırmak için , neden göz önündeki arıza bulunamadı.
    -Üst kapakta neden sıvı conta kullanılmış.

    İstanbul'daki diğer ustamada sorularım var;
    -Neden 3 ay boyunca üst kapak açmak aklınıza gelmedi ?
    -Neden 3 ay boyunca elektronik olarak arıza arandı
    -Neden çalışmıyor daha kötü dediğiniz beyin (benim yeni aldığım beyin) için ; Ziyattin usta abicim bırak çalıştırmamayı biz senin aldığını taktık daha iyi gazlıyor motor diye 360 derece farklı bir işlem yaptı.

    Olanla ölene çare yok derler Allah görüyor herşeyi diyecek birşey yok.

    Sonuç nedir biliyormusunuz ; daha iyi olsun diye değiştirdiğim ve hata olarak yan sanayi takılan zincir ; 8000 km bile dayanamayarak bana 2600 TL'ye patladı.Maddi olarak göçtüm , Allah'a şükür borç aldım hepsini ödedim ancak motor şuan aşağıda ve yatıyor , benzin koyacak param yok ama şükürler olsun Ziyattin abi ile tanıştım ve motorum artık takılmıyor !!!

    Motor şuanda ilk aldığım gündekinden daha performanslı , gerçek bir 636 gücüne sahip ben bile şaşkınım acayip tehlikeli gazlıyor Allah razı olsun Ziyattin abiden.

    Gelelim ne yaptık ? Neler değişti Ne masrafımız oldu .. Ustam sağolsun düşük miktar işçilik aldı daha fazlada alsa hakkıydı birçok ustanın teşhis koyamadığı herkezin elektronik olarak aradığı arızayı çözdü , arızayı doğru yerde aradı.Geriside parça parası geldi gitti toplamda 2600 TL civarı mal oldu.

    Forumda birkaç arkadaşımız eksantrik zinciri konusu ile ilgilenmemiz gerektiğini söylemişti.Sizin normal kullanıcı olarak yorum getirdiğiniz bu konuya neden ustalar yanından bile geçmedi aklım almıyor.

    Ayrıca zincirin bu duruma gelmesi Eksantrik sensörünüde bozmuş , subaplarıda bilginiz olsun.

    Değişenler;

    4 Adet Buji
    4 Litre Motul Yağ
    Yağ Fİltresi
    4 Adet Subap
    Eksantrik Sensörü
    Eksantrik Zinciri Orjinal Sıfır
    Subap Lastikleri 16 Adet
    Üst Kapak Contası
    Eksantrik Gergi Paletleri 2 Adet
    Üst kapak Kapakçıya gitti
    Subaplar Ayarlandı
    TPS arızası düzeltildi
    Motor KM Saati Dili Milden Tekrar Km'ye çevrildi
    Benim daha önce aldığım yeni beyin takıldı
    Gaz-Hava ayarları yapıldı

    Ve motorun şuanki performansı inanılmaz.Bir yarışçının elinden çıktığı belli)

    Şimdi bu konu ile ilgilenen , empati yapan , işini gücünü bırakıp bana yardım eden , konuyu sonuna kadar takip eden emeği geçen herkesden Allah Razı Olsun , Allah sizin işinizide rast getirsin sıkıntınızı gidersin.

    Motorumu dükkana alır almaz aynı gün yani 1 gün içerisinde motorumu indirip teşhis koyan , Pazar günü demeyip çalışan Ziyattin Göktepe ustamdan Allah razı olsun beni kurtardı bu dertten.Parçalar gelir gelmezde 1 gün içerisinde toplayıp hazır hale getirdi.Bu işlemleri son derece süratli yapmasıda çok hoşuma gitti açıkçası.Ziyattin ustama yardım eden Murat ustayada teşekkürü borç bilirim.Murat usta'da motor elektronik ustası.Oda sağolsun tesisatımın çok iyi durumda olduğunu boşu boşuna yüztane parça aldığımı söyledi ve kontrolünü yaptı.

    Çıkarılan parçaların hepsinide bana gönderdiler fotoğrafını çekmedim henüz üşendim açıkçası.Motor geleli 2 gün oldu anca yazabildim.
    Umarım bu konuyu okuyan motordan anlamayan arkadaşlar , "ORJİNAL PARÇANIN ÖNEMİNİ , KENDİ MOTORLARINI BİRAN ÖNCE TANIMALARI GEREKTİĞİNİ , BİRAN ÖNCE ELİNİN TORNAVİDA TUTMASI GEREKTİĞİNİ FAKAT BENİM GİBİ TPS SENSÖRÜNÜ BOZMADAN YAPMASI GEREKTİĞİNİ ) ASLINDA DÜŞÜNDÜKLERİ KADAR BİRŞEYLERİ ÖĞRENMENİN ZOR OLMADIĞINI" umarım anlamışlardır , ders çıkarmışlardır.

    Saygılarımı Sunuyorum

    Resimler

    http://img479.yukle.tc/images/9201IM...217-WA0000.jpg

    http://img475.yukle.tc/images/8176IM...218-WA0001.jpg

    Alıntı Sebasti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar..
    Maalesef yine yaparım diyen 2 ustaya daha gitti. en son (şuan) Ankara Birlik Mahallesinde Gülpınar Motor, Deniz usta da. oraya götürmemin sebebi aynı motordan ellerinde olduğunu ve kolaylıkla yapacaklarını iddia etmelerindendir.
    bu perşembe yada cuma günü gelişme olacak (mış) merakla sonucu alıp sizleri bilgilendireceğim. motor kıvamında çalıştığında ise buradan ve yakın çevremden bir ekip oluşturup kesip biçme işine başlaycağım..
    Sebasti bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Allah herkese sabır versin.. tabi böyle durumlarda yaşatmasın..
    sinirlerim laçkalaştı sadece.

  9. #29

    Üyelik
    31 Aralık 2016
    İzmir de bi usta var şahsen çok güzel proje yaptığını gördüm ( ruhsat vs proje onayı alabiliyor çizim ve) ama teslim suresi biraz uzun galiba 3 ay da sürebilir 5 ay da ama 5 aya garanti bobberizm di galiba gidip kendim gördüm özellikle bir motoru çok güzel şaşı yi uzatmışlar di arka lastiği genişti çift zincir li masa vs işçilik kalite ve yapilan motorların fotoğraflarına inanamazsın

  10. #30

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Alıntı 14k adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir de bi usta var şahsen çok güzel proje yaptığını gördüm ( ruhsat vs proje onayı alabiliyor çizim ve) ama teslim suresi biraz uzun galiba 3 ay da sürebilir 5 ay da ama 5 aya garanti bobberizm di galiba gidip kendim gördüm özellikle bir motoru çok güzel şaşı yi uzatmışlar di arka lastiği genişti çift zincir li masa vs işçilik kalite ve yapilan motorların fotoğraflarına inanamazsın
    5 ay aslında uzun değil.. motorun çalışma prensibini halledip gönderebilirim.. tahmini ne kadar masraf olur?
    fz6_fazer bunu beğendi.

  11. #31
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Bu adamı dertten kurtaracak usta yok mu?

  12. #32

    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Vulcan 750, Asya Scooturk, KTM 50 cc
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu adamı dertten kurtaracak usta yok mu?
    Valla hep bunun cevabını arıyorum.. hep ihtimaller.. sanki anasını satayım Motor değil uzay mekiği
    İnşallah sorun cevapsız kalmaz..
    fz6_fazer bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler