Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

NT 700 elektrik arızası ile ilgili

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Mart 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CG 125, Honda NT 700
    Merhaba,

    Geçen gün motosikletimin kontağını kapattıktan hemen sonra tekrar çalıştırmayı denedim, kontağı çevirdiğimde elektrik gelmedi, hiç bir gösterge çalışmadı. Akü kutup başları ile ilgili oksitlenme sorunu olduğunu düşündüm, zımpara ile temizliğini yaptım yine çalışmadı. Sigortaları atmıştır diye düşündüm sigortaların hepsini kontrol ettim, hepsi sağlamdı. Ana sigortanın olduğu bölümde birkaç kontrol yaptım, kontağı çevirdiğimde elektrik geldi. Marş motoruna bastım motor çalıştı fakat bu kez göstergelerin hiç biri çalışmıyordu. Sonrasında kontağı kapattığımda tekrardan aynı problem oldu, kontağı çevirdiğimde elektrik gelmiyordu. Bugün yine ana sigortanın oldupu bölümü kurcalarken kontağı çevirdim, elektrik geldi. Çalıştırdım, göstergeler yine çalışmıyordu. Kornaya bastım cılız bir şekilde korna çalıştı. 4 lü flaşörler çalışmadı. Selektör yaptığımda kontağı çevirince olduğu gibi analog göstergeler sona doğru gidip geliyordu.

    Sizce sorun nedir, bu halde binerek tamirciye götürülebilir mi yoksa pick up vs ile mi götürmeliyim?

    Videosu da burada;


    https://youtu.be/2LkVehXGmE8


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    gösterge ve kontak grubunun kabloları kontrol edilmeli, kablolarda kısa devre veya kaçak olabilir.

    kontak kısmına vd-40 sıkmayı deneyin, sigorta kutularınada aynı şekilde.

    motoru yağmurda çok kullandınız mı?

  3. #3
    ousi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2015
    Motosikleti
    NC700X
    Nc700 ile buna benzer sorun yaşıyordum. Bi elektrik işlerinden pek anlamam bir oto elektrikçiye gittim baktı etti aküden dedi aküyü değiştirdi. 1-2 gün sonra yine aynı sorunu yaşamaya başladım başka bir elektrikçiye gittim elcik korumalar ledli olduğu için ona bağlanan kablolardan birinin kaçak yaptığını söyledi kabloyu değiştirdi sorunu çözdü. 2 aydır kullanıyorum ve bir sıkıntı yaşamadım.

  4. #4

    Üyelik
    15 Mart 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CG 125, Honda NT 700
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gösterge ve kontak grubunun kabloları kontrol edilmeli, kablolarda kısa devre veya kaçak olabilir.

    kontak kısmına vd-40 sıkmayı deneyin, sigorta kutularınada aynı şekilde.

    motoru yağmurda çok kullandınız mı?

    Yağmurda kullanmadım, aslında uzun zamandır değişik yaptığım tek şey motosikleti orta sehpaya almak belki de
    Bir kaç arkadaş konjektör bağlantısında problem olabileceğini söyledi. Konjektör bağlantısında kısa devre olabileceği fikri bana da mantıklı geliyor. Çünkü akünün yanında ana sigortanın olduğu yerdeki kutuyu ve bağlı olan kabloları biraz kurcalayınca kontağı açtığımda elektrik geliyor ve marşa basınca çalışıyor fakat aynı gösterge çalışmama problemi devam ediyor. Motosikletimin elektrik tesisat şeması gibi birşey nerden bulabilirim?

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı noctalica adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağmurda kullanmadım, aslında uzun zamandır değişik yaptığım tek şey motosikleti orta sehpaya almak belki de
    Bir kaç arkadaş konjektör bağlantısında problem olabileceğini söyledi. Konjektör bağlantısında kısa devre olabileceği fikri bana da mantıklı geliyor. Çünkü akünün yanında ana sigortanın olduğu yerdeki kutuyu ve bağlı olan kabloları biraz kurcalayınca kontağı açtığımda elektrik geliyor ve marşa basınca çalışıyor fakat aynı gösterge çalışmama problemi devam ediyor. Motosikletimin elektrik tesisat şeması gibi birşey nerden bulabilirim?
    motosikletinizin service manuelinde belki olabilir.

  6. #6
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Direksiyonun ordan geçen kablolar; direksiyonu her cevirdiginde araya bir yere sıkısip kesilmiş olabilir...
    Akuye yakin bir yerlerde sorun var diyorsan da; depo, koltuk, hava filtresinj söküp motor ciril ciplak edip kablolari kontrol edeceksin... kolay gelsin...

  7. #7
    Whitehair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Levent
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Yazdiklariniza gore yorumluyorum, baska motorlarda da olabilen genel bir sorun sanki; sigorta bacaklarinda oksitlenme ve temassizlik gibi geldi bana.

  8. #8
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Honda Deauville'de marş rölesinin oralar çok narin. Ben sorunu marş rölesinin oralardan bir yerlerden kaynaklandığını düşünüyorum. Marş rölesi'de koltuğu söktükten sonra sol kapağı açınca hemen orda üstünde yeşil sigorta olan bir parça. Oraları bir kontrol edin derim. Eğer üstünde sis farı gibi eklentiler varsa onları da kontrol etmekte fayda var.

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Honda nt 700 v deauville
    Merhaba arkadaşlar benim makinede de aynı soruna benzer bir durum var. Motor calsiyor ancak göstergeler de hareket ışık yok. Tüm sigortalar sağlam bayram günü her taraf kapalı ne yapacağımı şaşırdım. Yardımcı olurmusunuz.

  10. #10
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Basima gelse yapacagim seyler sunlar olurdu
    Birtane avometre alirdim

    Akunun suan kac volt oldugu degeri
    Akunun motor calisirken urettigi akim degeri
    Konjektoru sokup soketlerini olcmek
    Motorun karenajlarini sokup egerki motor calisirsa o anki statorun konjektore giden kablosonu sokup statorun urettigi akimi olcmek
    Sigortalarin hepsini sokup kisa devre olcumu yapmak
    Motora bagli olan ekstralarin hepsini devre disi birakmak cakar far alarm vb.
    Sonrasinda bunlarin motorun akusu ve statoru yorup yormadigini
    Mars rolesinin sigortasini olcmeyi
    Suan aklima gelen bunlar

  11. #11

    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Honda nt 700 v deauville
    Teşekkür ederim. Sigorta ve ana sigortalari kontrol ettim. İşin ilginç olanı far kısa ve uzun calsiyor korna da çalışıyor. Gösterge de sadece immobilezer ve uzun far ışığı yanıyor. Ne kontağı açında selamlama yapıyor nede göstergeler aktif oluyor benzin hararet hız devir hiç bir şey yok alt gösterge aydınlatma ışığı da yok. Top case led ışıkları şase yapmış olabilir diye soktum bir kaç kablo açığa çıkmıştı çünku ama yine yok. Deli �� olmamak içten değil. Sigortalar atmadan beyine zarar vermiş olabilirmi. Yada panelin altında başka sigorta varmidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------

    Yada göstergeye giden elektrik için kullanılan bir role olabilirmi. Varsa nerededir ki

  12. #12
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Oncelikle Akünün volt degerini avometre ile ölçmeni isterim
    motor kapali kontak kapali sekilde 12.7 volt gormen gerekiyor en az 12.6 bile etkileyebilir gostergeni

    Ancak motor her ne kadar suan kendi akusu ile calisiyor olsa bile
    Takviye ile calistir
    Ilkten takviye kablolarini once - sonra + tak senin motorunun akusu sarj olsun bekle 3 dk kdr
    Sonra takviye aldigin motorun kontagini ac calistir 3 4dk bekle rolantide calissin
    Sonra kendi motorunun kontagini ac mars yap calissin rolantide dursun 3 4dk sonra biraz turla kontagi kapat ve ac bakalim gostergeler ne alemde
    Akunun suan sagladigi az enerji ile motoru calistirdigi ancak gostergeleri tam calistirmadigini dusundum
    Denemekte fayda var
    suan aklima bu geldi

  13. #13

    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Honda nt 700 v deauville
    Bugün takviye yaptım yine gösterge de tık yok. Servise gittim oto elektrikciye göster dedi ama kuşadasinda hiç bir elektrikci bakmadı. Anlamıyorum korna farlar calsiyor ama sinyal gösterge calismiyor deli olacağım. Sharkspeedr2 çok tesekkurederim ilgine. Başka bir tavsiyen varsa yazarmısin lütfen. Bir haftadır böyle biniyorum motora. İnşallah başka sorun açmaz.

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Motorunuzda aküden en baba akımı çeken cihaz marş motorudur. Hatta enerjiyi ikiye bölelim yarısını marş motoru kullanırsa kalan yarısını motordaki tüm herşey anca kullanır. Ne demek istediğiml sanırım anlamışsınızdır. Eğer akünüz marşa rahatlıkla basabiliyorsa elektrik göstergeye yetmiyor demek abesle iştigal olır. Yani olmaz öyle şey.
    Göstergenizin kabloları kopmuş olabilir,soketi yerinden oynamış olabilir,elekronik plakette bir lehim kopmuş olabilir,ekrana elektrik geldiğinde her eleman aynı voltajla çalışmaz,voltajı ayarlayan bir direnç patlamış olabilir,diyot ömrünü tamamlamış olabilir..
    Daha o kadar çok yazılabilir ki...
    Öncelikle kablolarda sorunu arayın eğer yoksa saatin içi açılıp tüm bağlantı lehimlerine ve elemanlarına bakılmalıdır.

  15. #15
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Bende şunu ekleyeyim, sharkspeedr2 yazdığı gibi akü voltajının 12.6 veya 12.7 Volt olması hatta 11 V. gösterge gibi cihazların çalışmasına etki etmez, Honda bu hatayı yapmaz diyelim.
    Motorunuz normal çalışırken bunları gözlersiniz zaten. Mesela; Uzun süreli marş basarken akü gerilimi 10.5-11 Volt'lara kadar inebilir, bu sırada göstergeleriniz kapanmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

    Alıntı cansin09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......Servise gittim oto elektrikciye göster dedi ama kuşadasinda hiç bir elektrikci bakmadı. .....
    Servis herhalde Honda değildi. Nasıl elektrikçiye git diyebilir.

  16. #16

    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Honda nt 700 v deauville
    Honda serviydi. Bizde kalırsa bir hafta uğraşırım sonunda kabloyu tesisatı değiştiririm En güzeli oto elektrikci çözüm bulur dedi. Biraz önce aliexpres ten mars otomatiği satın aldım.yani ana sigortanin olduğu bağlantiyi. Makine de ana sigorta daha önce erimiş ve ilk sahibi tarafından dışarıdan kablo ile sigorta bağlamışlar. Aklıma gelen bu oldu belki roleden elektrik gitmiyor olabilir diye düşündüm. Olmadı regülatöre baktiracagim ama ilk önce bakan birini bulmam lazım. Pazartesi günü Yamaha ve suzuki servislerine de gideceğim.

  17. #17
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Bence en guzeli gostergenin baglantilarini avometre ile olcmek nereye elektrik geliyor nereye kadar elektrik geliyor bi bakmak lazim birde video cekip youtube a yuklermisin ilgilenmek istiyorum belki cozebiliriz
    0551 128 37 41 eklersen bi konusalim yardim etmek istiyorum aklima bir suru ihtimal geliyor

  18. #18

    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Honda nt 700 v deauville
    Alıntı sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence en guzeli gostergenin baglantilarini avometre ile olcmek nereye elektrik geliyor nereye kadar elektrik geliyor bi bakmak lazim birde video cekip youtube a yuklermisin ilgilenmek istiyorum belki cozebiliriz
    0551 128 37 41 eklersen bi konusalim yardim etmek istiyorum aklima bir suru ihtimal geliyor
    Teşekkür ederim. Numaranızı kaydedip sizi arayacağım. Hatta siz müsait olunca irtibata geçebiliriz 05324936223

  19. #19

    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Honda nt 700 v deauville
    Alıntı cansin09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim. Numaranızı kaydedip sizi arayacağım. Hatta siz müsait olunca irtibata geçebiliriz 05324936223
    Arkadaşlar avometre bulamadımama sharkspeedr2 yönlendirmesi ile arabamda bulunan lambalı kontrol kalemi ile sigortaları ölçtüm ve sonuç olarak sigorta kıl kalınlığında bir yerden atmış. sigortayı değiştirince her şey normale döndü. sharkspeedr2 arkadaşıma ilgisi için cok teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)