motorun bu bölümüne 1000 numaradan 3000 numaraya kadar sıralı zımpara + polisaj yapıp parlatsam sonra paslanma olurmu *
motorun bu bölümüne 1000 numaradan 3000 numaraya kadar sıralı zımpara + polisaj yapıp parlatsam sonra paslanma olurmu *
Günümüzde bu parçaların tamamı " Aluminyum " diye biliyorum , dolayısı ile emeğe yazık olur , evet yapılır ve parlak ayna gibi olur , ancak kısa sürer " okside " olup grileşip kamuflaj desenleri gibi ton farkliliklari oluşur.
Polisaj yerine , şayet varsa parlak kaplama yapıştrın , hem daha ucuza ve kısa zamanda hall olur.
ustam numaramı versem wpden yazarmısın yada bi iletişim kanalından sana 2 soru sorabilirmiyim ?
benim malzemeler zaten önceden polisaj yapılmıştı aynı dediğin gibi kamuflaj gibi oldu tekrar yapsam kaç ay parlaklığını korur acaba ?
Etken dış koşullar , ve aluminyumun kendisi ve alaşımı , bir süre vermek abes olur bir cok değişkene bağli , bu yüzden bu yüzeylere "eloksal" / " statik boya "ile kaplarlar'ki uzun ömürlü olsun.
Hasılı kelam bi çelik/demir ve alaşımlarından olmadığından bulunduğun yörede parıl parıl gezen jawa/mz'ler gibi olamaz , Mz'dahi kromaj yaildiği halde yukardaki sorunlar ve kromaj atması yaşıyorlar , uzun ömürlü olmaz krom kaplama dahi.
Yani bu malzeme kesinlikle alüminyum ama alaşımlı o yüzden oksitlenebilir yani ?
Hemde çok kısa sürede , bu oksitlenme koşullara bağlı olarak , beyaz pamuk gibi tüftüf dahi olabilir ancak demirin oksidi pas gibi'de olmaz , aluminyumun doğada madeninde yalnız oksid olarak bulunup işlendiğini bilelim dolayısı ile doğasına dönmeye yeminli bi metal türü , bu yüzden ve dayanimi artirmak icin alasım eklenmekte bu durumdada polisaj sonrası alaşım kendini bell ediyor.
Sorun dahaçok aluminyumun kendisinde , alaşım bu sorun/ları baekılamak adına yapılmakta diye biliyorum.
Bir uzman/mesleki erbab olmasamda , metalürjiye ilgim olduğundan bu konuda accık kültürüm olduğundan yazayım diye şe ettimdi..
Hasıli kelam , yörenizdeki en usta nikel/krom kaplamacı ile görüşün , ancak o krom kaplamaya garanti verebilir(sanmiyorum) ve tabii maaliyet (mz için bi usta atkadaşın dükkanda ike , 300-400 tl arası tutuyordu geçen sene , Adana'ya gönderiliyordu parçalar.)
aliminyum malzemeleri polisaj yaptıkdan sonra kırmızı cila ile keçe yap
ardından dişci alçısı ile temizle ve en sozn şeffaf vernik yaptır.en basit yolu ise ehil bir ustaya nikelaj yaptır.çünkü motoru silerken bezdeki kimyasal bile aliminyumu kusturup bozabiliyor.aliminyumda polisajlı malzemeyi tekrar bozulmasını istemiyorsan o malzemeyi koruma altına alacaksınki dışdan oksitlenme veya dış etkenlerden matlaşlıp bozulmasın.buda o ürünü işlem sonunda vernik yapmakdan geçer.eğer malmeze ısı görüyorsa bu seferde ısya dayanıklı şeffaf vernik gerekir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)