Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

CBF 150 - Motor Stop Ediyor Bir El Atar Mıyız ?

    Leoncino
  1. #1

    Üyelik
    09 Eylül 2010
    1. Motorun debraj, yağı , bujisi, dişli seti, debraj kablosuna kadar aldım yenisiyle değiştirdim. Bakımlarını güzelce yaptım.

    Olan Sorunu ;
    1. Subap ayarı istiyor başka çalışmasında sıkıntı yok.
    2. Karbüratörün avans ayarını 1400 rpm olacak şekilde motor sıcakken motorun solundan vida üzerinden yaptım.

    Şimdilerde şöyle bir sıkıntım var ;

    Motosiklet ne zaman 9.000 rpm leri görse tekliyor sonra gazı bırakıp tekrar açınca alıyor. Ama stop etme eğilimi gösteriyor.
    Ertesi gün daha da kötü oldu o vida ayarından sonra. Şimdi hemen çalışıyor ve ardından gazı salınca 1100 rpm lere düşüyor ordan stop ediyor.
    Ve motor tam ısınmadan sürekli vırta zırta stop ediyor. Aküm sağlam buji kablom sağlam. Sadece kafama takılan eksantrik uzamış ama ses yapmıyor. Bununla beraber subapları ayar istiyor.

    Sorum şu : Sizce olay nedir ? Motorun stop etmesi ile karbüratörün üstünden solda ayar vidasıyla oynamam mı bu motoru bu hale getirdi. Tekrar tekrar ayar yaptım ama bir türlü düzelmedi. Yoksa subaplardan mı kaynaklı ????? Ne dersiniz ?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Motorunu sattı, araba aldı.
    Sıcakken rölantide 1.500 devir yap bakalim düzelecekmi

  3. #3

    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıcakken rölantide 1.500 devir yap bakalim düzelecekmi
    onu denedim. yine soğukken 1.100 rpm düşüyor... stop ediyor. sıcakken yapıyorum normal duruyor. Kullanıp geri geliyorum ertesi gün yine devir düşük yine stop ediyor. Bu karbüratörün solunda bulunan avans ayarı mı kesin olarak bilen var mı ? ya da siz biliyor musunuz hocam

  4. #4

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı emrenakipogl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Motorun debraj, yağı , bujisi, dişli seti, debraj kablosuna kadar aldım yenisiyle değiştirdim. Bakımlarını güzelce yaptım.

    Olan Sorunu ;
    1. Subap ayarı istiyor başka çalışmasında sıkıntı yok.
    2. Karbüratörün avans ayarını 1400 rpm olacak şekilde motor sıcakken motorun solundan vida üzerinden yaptım.

    Şimdilerde şöyle bir sıkıntım var ;

    Motosiklet ne zaman 9.000 rpm leri görse tekliyor sonra gazı bırakıp tekrar açınca alıyor. Ama stop etme eğilimi gösteriyor.
    Ertesi gün daha da kötü oldu o vida ayarından sonra. Şimdi hemen çalışıyor ve ardından gazı salınca 1100 rpm lere düşüyor ordan stop ediyor.
    Ve motor tam ısınmadan sürekli vırta zırta stop ediyor. Aküm sağlam buji kablom sağlam. Sadece kafama takılan eksantrik uzamış ama ses yapmıyor. Bununla beraber subapları ayar istiyor.

    Sorum şu : Sizce olay nedir ? Motorun stop etmesi ile karbüratörün üstünden solda ayar vidasıyla oynamam mı bu motoru bu hale getirdi. Tekrar tekrar ayar yaptım ama bir türlü düzelmedi. Yoksa subaplardan mı kaynaklı ????? Ne dersiniz ?
    cbf 150 genellikle böyle çalışır.ilk çalıştırmada biraz gaz vererek 1-2 dakika ısıtmak gerekiyor yada cikle ile çalıştırmak gerekiyor.ısınınca stop etmiyor bi daha.cbf in özelliği bu yani.sadece sende olmuyor anlıycan bende de aynı. eğer motor sıcakken de aynı şekilde stop ediyorsa o zaman problem var demektir.bunun bir çok nedeni olabilir.kullandığınız yağa da dikkat edin.kalın yağlar kullanmayın 10-40 idealdir.20-40 sınırdır diyebiliriz.20-50 kullananda var ama en iyisi motul 10-40.gelelim tekleme sorununa.ekzantrik zinciri olabilir yada karbüratorun içindeki iğne olabilir.yani o devirlere çıkınca benzin yetiştiremiyor anlıycan.iğneyi bir kademe açmak işini görebilir.bildiğim kadarıyla 5 kademe galiba.seninki belkide standart kullanılan kademenin 1 altındadır.buda bi ihtimal yani. ama motorun stop etmesine kafayı takma.dediğim gibi 1-2 dakika azar azar gaz vererek ısıt motoru.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------

    bir şey daha. subab ayarı istediğini nerden anladın.boyle stop etmesinden falan deme sakın

  5. #5

    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Alıntı .::YaRGıÇ::. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf 150 genellikle böyle çalışır.ilk çalıştırmada biraz gaz vererek 1-2 dakika ısıtmak gerekiyor yada cikle ile çalıştırmak gerekiyor.ısınınca stop etmiyor bi daha.cbf in özelliği bu yani.sadece sende olmuyor anlıycan bende de aynı. eğer motor sıcakken de aynı şekilde stop ediyorsa o zaman problem var demektir.bunun bir çok nedeni olabilir.kullandığınız yağa da dikkat edin.kalın yağlar kullanmayın 10-40 idealdir.20-40 sınırdır diyebiliriz.20-50 kullananda var ama en iyisi motul 10-40.gelelim tekleme sorununa.ekzantrik zinciri olabilir yada karbüratorun içindeki iğne olabilir.yani o devirlere çıkınca benzin yetiştiremiyor anlıycan.iğneyi bir kademe açmak işini görebilir.bildiğim kadarıyla 5 kademe galiba.seninki belkide standart kullanılan kademenin 1 altındadır.buda bi ihtimal yani. ama motorun stop etmesine kafayı takma.dediğim gibi 1-2 dakika azar azar gaz vererek ısıt motoru.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------

    bir şey daha. subab ayarı istediğini nerden anladın.boyle stop etmesinden falan deme sakın

    sübaplardan ses geliyor çünkü hatrı sayılır bir ses. Üst kapağı açtım adamların dediği açıklık emme 0.08mm atma 0.12mm olarak ayarladım. Hem de 2 kere söktüm 2 kere ayarladım ama hala ses var... Diğer sitelerdeki insanlar bundan daha az açıklık yapmış ve başarılı olmuşlar. Ondan biraz bu duruma canım sıkıldı.

    Motoru aldığımda yoktu kardeş ya. Biliyorum stop eder bir şeydir ama yani bu direk kapatıyor kendini. 1100 rpmlere düşürüyor gidiyor... Yani aklıma da başka bir şey gelmiyor. En son bloktan ayırıp eve getiricem ama eksantrikti sübap temizliğiydi yenileme contalar volant çektirme aparatı hepsi bana biraz tuzlu olucak. Direk sorunu çöziyim diyorum. Eksantriği de üst kapağı açınca gördüm yukardan. Gergi de yer kalmamış artık. İğne olayındaki kademeye hiç elleşmedim. Ve onun solundan yapılan bir avans ayarı mıdır nedir ince ayar diyip duruyorlar. Ben onun servis manuaelini okudum güzelce. Orda da sıfıra getir sola 1 tur ya da yarım tur attır diyor. Ona biraz ayar yaptıktan sonra direk farkedilir bir hale gelerek sürekli stop eder oldu. Ya tesadüf buna denk geldi ya da sadece karbüratörden. Ama net bişey diyemiyorum subapların bu ayarsızlıkları yüzünden bir türlü net bir hamle yapamıyorum. Eksantirik subap ve karbüratör çemberindeyim. Valla bunaldım. Aklına bir şey gelirse paylaşırsan sevinirim.

  6. #6
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Çıkımazın içine düştüysen bi yetkili honda servisine git bitsin bu çilen
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  7. #7

    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Alıntı MeNGuC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çıkımazın içine düştüysen bi yetkili honda servisine git bitsin bu çilen
    bu güzel çözüm için teşekkür ederim aklıma geldi o ama hiçbir zaman hiçbir motosikletime usta eli değmedi. Çünkü ustaların ne kadar anlamadığını ne kadar sallama iş yaptıklarını biliyoruz. Tork anahtarı bilmezler açıklık nedir kullanmazlar. He tabi bu ustaların içinden bazıları vardır onları ayrı tutalım hepsi bir değil. Ancak yetkili servislerinde neler neler yaptıklarını da gayet iyi biliyoruz. O nedenle kendim yapıyorum. En olmadı o motor bloğunu sökücem eve getirip dağıtıcam servis manualde vidasına kadar servis aralıklarına kadar her ne istiyorlarsa o ayarada orjinal honda parçaları ve 1.sınıf işçilikle evimde toplarım. Mesele şuan için üşeniyor olmam.

  8. #8
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Alıntı emrenakipogl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu güzel çözüm için teşekkür ederim aklıma geldi o ama hiçbir zaman hiçbir motosikletime usta eli değmedi. Çünkü ustaların ne kadar anlamadığını ne kadar sallama iş yaptıklarını biliyoruz. Tork anahtarı bilmezler açıklık nedir kullanmazlar. He tabi bu ustaların içinden bazıları vardır onları ayrı tutalım hepsi bir değil. Ancak yetkili servislerinde neler neler yaptıklarını da gayet iyi biliyoruz. O nedenle kendim yapıyorum. En olmadı o motor bloğunu sökücem eve getirip dağıtıcam servis manualde vidasına kadar servis aralıklarına kadar her ne istiyorlarsa o ayarada orjinal honda parçaları ve 1.sınıf işçilikle evimde toplarım. Mesele şuan için üşeniyor olmam.
    Honda servisinde bile cbf 150 ye bile adam gibi bakamıyolarsa vah halimize
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  9. #9

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Benzin yetişmiyor ona muhtemelen

  10. #10
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum karbüratörün sağ tarafında rölanti vidası var. onu aç iyice yükselt rölantini. hava ayarını yüksek rölantide yap. motor da sıcak olsun ayarı bu şekilde yap. tam ayarı oldu dedikten sonra rölantiyi olması gerekene getir. bana da zengin yada fakir karışım geliyor gibi geldi.

    hiç olmadı rölantini yükselt bir tık. stop etmeyecek kadar arttırsan kafi.

    kolay gelsin.

  11. #11

    Üyelik
    27 Şubat 2017
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum karbüratörün sağ tarafında rölanti vidası var. onu aç iyice yükselt rölantini. hava ayarını yüksek rölantide yap. motor da sıcak olsun ayarı bu şekilde yap. tam ayarı oldu dedikten sonra rölantiyi olması gerekene getir. bana da zengin yada fakir karışım geliyor gibi geldi.

    hiç olmadı rölantini yükselt bir tık. stop etmeyecek kadar arttırsan kafi.

    kolay gelsin.
    cbf 150 de hava ayarı yok.yoksa benmi yanlış biliyorum.sadece rolanti var

  12. #12
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    yamaha fz8 +bajaj pulsar 200+ discover 125 st +
    karbüratör hava ayarını gaz vererek yap, önce tamamen havayı kapat, stop ettirmeden, gaz ile ayar vidasını artır ,kardeş biraz incelik isteyen bir konudur, karbüratör çok eski ise yada tıkandığından şüphe ediyorsan ayarla veya temizle, çoğu usta para almak için hemen karbüratör der ,ayar der ama yanma karışımını daha beter hale getirir, subap ayarını centil ile daha dikkatli ayarla, üst somunu sıkarken ayar kaçabiliyor, bu yazdıklarının hepsini bende senin gibi tamir ederek öğrendim ,usta oldum gibi bir şey, birde ybr motorlardada rolanti düzensizliği oluyordu, stop etme v.s, sürekli olmuyorsa ,normal bir durum ama hergün sürekli yapıyorsa ya ayar sorunu var demektir yada motor sıcakken stop etmesi ateşleme sorunu var demektir ,statör ve ateşleme

  13. #13

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Motosikleti
    HERO HUNK 150
    benzin musluğunun vidalarını söküp contayı çıkart bazen tıkanıyor çamur gibi oluyor benzin i yeterince alamıyor gibi geldi bana devir yükselince stop ediyor diyorsun bi bak istersen karbüratör üst kısmında bir şey kolay kolay olmuyor ya alt benzinin biriktiği bölümde pislik oluyor yada diyafram sertleşiyor zamanla jetlerde bir sıkıntı olacağını sanmam

  14. #14

    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Alıntı spil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzin musluğunun vidalarını söküp contayı çıkart bazen tıkanıyor çamur gibi oluyor benzin i yeterince alamıyor gibi geldi bana devir yükselince stop ediyor diyorsun bi bak istersen karbüratör üst kısmında bir şey kolay kolay olmuyor ya alt benzinin biriktiği bölümde pislik oluyor yada diyafram sertleşiyor zamanla jetlerde bir sıkıntı olacağını sanmam
    Bunu da yaptım hocam teşekkür ederim.


    Özetle bu sayfada bana yardım etmeye çalışan herkese teşekkür ederim arkadaşlar. Olaylar resmen tesadüfü geliş. Ondan ben ve sizler yanlış yönlendiniz. Motorbloğunu açıp hondanın servis limitlerine getirmeyi düşünüyorum. Bu küçük hacimliyi satmak istemiyorum biraz da ... Ondan tam bir servis yapmak istedim. Ve motoru söküp eve çıkardım karbüratörüde ... Hiçbir sorunu yoktu karbüratörün. Ama motorbloğumun pistonu yanmış yağlarla doluydu. Atma sübabı keçesi patlamış. Motor yağım bundan zift gibiymiş. Ama daha enterasanı bujimi ölçtüğümde normal olması gereken dirençlerde değildi. Daha enterasan olan şeyse piyasadan 1 ay önce orjinal uyumlu NGK buji almama rağmen buji arızası olduğunu da anladım. Yani özetle yarısı bujiden yarısı motorun yanma odası sübap bozukluğu egzoz sübap keçeleri sorunu gibi tüm sorunlar yüzünden olmuş. Daha entersan olan konu atma sübabı sürekli içeri ısı yaydığı için nerdeyse üstkapağımı kaybediyormuşum. Taşlattırdım temizlettirdim keçeleri aldım tüm contaları değiştim ekzantrik değiştirdim sübap ayalarını yaptım. Hondanın dediği gibi 1.400 rpmlere ayarladım. Şuanda devir saati 1.400 ün üstünde sanki bozulmuşta hiç kımılmadımıyormuş gibi düzenlice çalışıyor. Sesi de öyle ... Gerçekten çok yoruldum. Ev ortamında bir yerlere bulaştırmadan tüm servis manual deki tork değerlerinde yapma silindir ve üst kapağı sanayilerde gezdirip temizlettirme işlemi için baya bir yoruldum. Ama sanırım emeğime değdi. Bu da benim motorun ustalardan sonraki hali. Yapım aşamasını youtube ' a koyucam mutlaka. Diğer arkadaşlarımda faydalansın diye. Saygılarımla...

    gibigibi1985 ve xterkan bunu beğendiler.

  15. #15
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150

    CBF. 150 karbüratör ayarı

    CBF 150 unicorn servis manuelinde yazan 1,1/2 başlangıç açıklığı diyor ondan sonra ince ayar yapılır yani yarım ve 1 tur çok az ondan stop ediyor 2,1 tur en ideali yap stop etme derdinden kırtul motor yeterli hava alamadığı dan stop ediyor.keihin bu tip karbüratörlerde ayar 1 ile 2 turdur diyor.manuelde 1,5 tur diyor ama uygulamada optimum ayar 2 tur 5 yeni kasa CBF 150dede 2 ila 2,1 tur olduğunu gördüm 2 tur ideal rölentiyide 1200 gibi ayarlardan çok ısınınca 1300 olur zaten


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)