Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Piyano konusu Hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    üstadlar daha önce motorun bana açtığı sorunları yazdım.motor çalışmıyor ve bir usta piston segmanın gittiğini söyledi.bende hiçbir ustaya güvenmediğim için kendim sökmeye başladım motoru.elimden böyle işler gelir.şimdi külbütör kapağını açtığımda piyanolara ve subaplara baktım.bilmediğimden soruyorum,tekeri elimle çevirdiğimde piyanoların hareketini gördüm fakat subapla aralarında baya boşluk var ve subaplara açılıp kapanmıyor teker döndüğünde.motor kompresyon yapıyor görüyorum fakat çalışmamasının sebebi piyano ile subap arasındaki boşluk olabilir mi?ateşleme yapmıyor.elimle piyanoyu yukarı aşağı hareket ettirdiğimde subplara değip ses yapıyor şıkırtı sesi.bunun normali piyano ile arasında hiç boşluk olmaması gerektiği mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Piyano nedir hocam. Piston değil mi o?

  3. #3
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    piyano ne ya?

  4. #4
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstadlar daha önce motorun bana açtığı sorunları yazdım.motor çalışmıyor ve bir usta piston segmanın gittiğini söyledi.bende hiçbir ustaya güvenmediğim için kendim sökmeye başladım motoru.elimden böyle işler gelir.şimdi külbütör kapağını açtığımda piyanolara ve subaplara baktım.bilmediğimden soruyorum,tekeri elimle çevirdiğimde piyanoların hareketini gördüm fakat subapla aralarında baya boşluk var ve subaplara açılıp kapanmıyor teker döndüğünde.motor kompresyon yapıyor görüyorum fakat çalışmamasının sebebi piyano ile subap arasındaki boşluk olabilir mi?ateşleme yapmıyor.elimle piyanoyu yukarı aşağı hareket ettirdiğimde subplara değip ses yapıyor şıkırtı sesi.bunun normali piyano ile arasında hiç boşluk olmaması gerektiği mi?
    piyanolar hareket ederken sübapları aşağı itecek kadar aşağı inmiyor mu? bugün bende motoru yardımda senin dediğin gibi sübapları elimle iteleyim dedim öylesine ve yaylar çok sert baya zorlandım. egzantrik milinin yatağından bir tane yarım daire şeklinde sekman çıktı ama onu takmak için 3 tane yer var ve hangisinin acaba? :D neyse benim bloğun söküp toplama videosu var ben oradan hallederim zaten.

    sübap ayarını yapıyorlarya hani o uçtan işte onları sıkıcan olucak. yani nasıl tarif edeyim bilmiyorum. sübabı aşağı iten pim var ve o pimin çevresini kaplayan 8 numara bir somun var.

    sübap ile o pim arasında 0.6 mm boşluk kalacak kadar aralık olacak ve o konumdayken pimi pense ile sabit tutup kenarını kaplayan 8 numara somunu sıkacaksın.

    genelde bu sağlıklı olmaz ve özel sübap sıkma lokması yapmışlar onlardan kullansan daha iyi olur.

    bak bu lokmadan bahsediyorum = lokma

    bu arada bu video benim motor bloğunu söküp takma videosu

    ...neyse, sorununu bu videoyu izleyerekte çözebilirsin işte belki.

  5. #5

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Pıyano egzantirık milinin hareketiyle subapları açar ,kapatır.Motorun üstten egzantirikli ise egzantirik miline hareketı ,kranktan gelen egzantirık dişlisine bağlı egzantirik zinciri sağlar. Subaplar hic hareket etmiyorsa egzantirik zincirinde sıkıntı olabilir.Piyanoda hareket varsa egzantırık mılinde ,zincirinde sıkıntı görünmüyor. Subap aralıklarını uygun şekilde ayarlaman gerek
    fatih.met bunu beğendi.

  6. #6
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pıyano egzantirık milinin hareketiyle subapları açar ,kapatır.Motorun üstten egzantirikli ise egzantirik miline hareketı ,kranktan gelen egzantirık dişlisine bağlı egzantirik zinciri sağlar. Subaplar hic hareket etmiyorsa egzantirik zincirinde sıkıntı olabilir.
    piyano deyince akıla yamaha gelir. şaka yapıyorum, evet dediğiniz şey piyano.

    teşekkürler bilgilendirme için. şimdi yukarıda iki üyeye dil uzatacağım kızacaklar o yüzden gerek kalmadı anladı onlar zaten konu sahibi yardım isterken çıkıpta konu sahibi ile alay etmek nedir niye yapılır çözemiyorum doğrusu.. neyse ben video paylaştım ve onun motoruyla aynıdır aşağı yukarı. videodan bakıp çözebilir sorunu.

  7. #7
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Piyano deyince ben de Yamaha zannettim
    ByYlmzZz bunu beğendi.

  8. #8
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı korkmazunal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piyano nedir hocam. Piston değil mi o?
    hocam piyano imiş araştırdım ve öğrendim.zaten bilen kişiler yorumlarını yaptılar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------

    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam alaycı tavrınıza diecek söz bulamıyorum.değersiz yorumunuz için teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piyanolar hareket ederken sübapları aşağı itecek kadar aşağı inmiyor mu? bugün bende motoru yardımda senin dediğin gibi sübapları elimle iteleyim dedim öylesine ve yaylar çok sert baya zorlandım. egzantrik milinin yatağından bir tane yarım daire şeklinde sekman çıktı ama onu takmak için 3 tane yer var ve hangisinin acaba? :D neyse benim bloğun söküp toplama videosu var ben oradan hallederim zaten.

    sübap ayarını yapıyorlarya hani o uçtan işte onları sıkıcan olucak. yani nasıl tarif edeyim bilmiyorum. sübabı aşağı iten pim var ve o pimin çevresini kaplayan 8 numara bir somun var.

    sübap ile o pim arasında 0.6 mm boşluk kalacak kadar aralık olacak ve o konumdayken pimi pense ile sabit tutup kenarını kaplayan 8 numara somunu sıkacaksın.

    genelde bu sağlıklı olmaz ve özel sübap sıkma lokması yapmışlar onlardan kullansan daha iyi olur.

    bak bu lokmadan bahsediyorum = lokma

    bu arada bu video benim motor bloğunu söküp takma videosu

    ...neyse, sorununu bu videoyu izleyerekte çözebilirsin işte belki.
    yorumun için sağol üstad o aparatı bulabilirmiyim internette acaba? araştırmam gerek sanırım bu aparatı.piyanolar egzantiriğin hareketine göre hareket halindeler.fakat piston inip çıktıkça subapların açılıp kapanması gerek ama malesef subaplar ahreket etmiyor.yarın silindiride sökücem ama tavsiyeleriniz varmıdır bana?subapların sıkıntılı olduğunu nasıl anlayabilirim? piyano ve subap arasında tahmini olarak 0,10 mm olarak boşluk var

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------

    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pıyano egzantirık milinin hareketiyle subapları açar ,kapatır.Motorun üstten egzantirikli ise egzantirik miline hareketı ,kranktan gelen egzantirık dişlisine bağlı egzantirik zinciri sağlar. Subaplar hic hareket etmiyorsa egzantirik zincirinde sıkıntı olabilir.Piyanoda hareket varsa egzantırık mılinde ,zincirinde sıkıntı görünmüyor. Subap aralıklarını uygun şekilde ayarlaman gerek
    piyanoda hareket var ustadım.peki ateşleme yapmamasını neye bağlayabiliriz?subap kesmesi mesela nasıl anlaşılabilir

  9. #9
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    ne demek, her zaman

  10. #10
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    piyano ucu ile sübap başının arasında çok küçük bir boşluk olması lazım. tiger 250 sübap boşluğu ne kadar bilmiyorum ama benim tvs apachi için 0.6 mm ile 1 mm arası boşluk kabul edilebilir bir değer.

    bir tane resim paylaşayım google'den; tamirci piyano ile sübap başı arası boşluğu ölçüyor sentil çakısı ile. bizim saygıdeğer ustalarımız sentil çakısı kullanmadan göz hesabı boşluk bırakırlar.

    sizin piyano ucu ile sübap başı arasındaki boşluğunuz çok ise yapmanız gereken şey sübap'a değecek olan piyano ucundaki pimi aşağı ittirmek.

    nasıl yapıldığını sormayın çünkü bende haftaya ilk defa yapacağım. maaş yatsın conta takımı, buji ve buji piposu alıp toplayacağım motorumu.


    ey macit250 nerdesin? bana cahil diyen macit250! bunları yapmak için mühendismi olmamız lazım ey macit250 gibi üyeler? bazen bu forumda öyle uyuz insanlar oluyorki monitörden bunların suratına bir tane çakasım geliyor.

    bakın aklıma ne geldi :D

    motosiklet ile giderken birden bire tahliye sübabını iten piyano ucu kırılsa ne olur? karbüratörden habire benzin gelir gelir geri gider karbüratöre. karbüratör ve benzin otomatiği bozulabilir yada enjeksiyonlu ise makine enjeksiyon arıza yapar.

  11. #11
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piyano ucu ile sübap başının arasında çok küçük bir boşluk olması lazım. tiger 250 sübap boşluğu ne kadar bilmiyorum ama benim tvs apachi için 0.6 mm ile 1 mm arası boşluk kabul edilebilir bir değer.

    bir tane resim paylaşayım google'den; tamirci piyano ile sübap başı arası boşluğu ölçüyor sentil çakısı ile. bizim saygıdeğer ustalarımız sentil çakısı kullanmadan göz hesabı boşluk bırakırlar.

    sizin piyano ucu ile sübap başı arasındaki boşluğunuz çok ise yapmanız gereken şey sübap'a değecek olan piyano ucundaki pimi aşağı ittirmek.

    nasıl yapıldığını sormayın çünkü bende haftaya ilk defa yapacağım. maaş yatsın conta takımı, buji ve buji piposu alıp toplayacağım motorumu.
    https://i.ytimg.com/vi/pgZymnFuMe0/hqdefault.jpg

    ey macit250 nerdesin? bana cahil diyen macit250! bunları yapmak için mühendismi olmamız lazım ey macit250 gibi üyeler? bazen bu forumda öyle uyuz insanlar oluyorki monitörden bunların suratına bir tane çakasım geliyor.

    bakın aklıma ne geldi :D

    motosiklet ile giderken birden bire tahliye sübabını iten piyano ucu kırılsa ne olur? karbüratörden habire benzin gelir gelir geri gider karbüratöre. karbüratör ve benzin otomatiği bozulabilir yada enjeksiyonlu ise makine enjeksiyon arıza yapar.
    aslında nasıl yapıldığını mantık olarak ilerlediğimde yapabilirim.öncelikle setil(filler)çakısı gerek bana.birde şöyle birşey var.tekeri çevirdiğimde oluşan khava bujiyi taktığım yerden basınçlı olarak geliyor bu ne anlama gelir? egzoz subabında bir sorun var demek galiba?açılmıyor sanırım subap.oluşan basınçta bujinin ordan çıkmak zorunda kalıyor.bu bir sorundur doğru mu?
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında nasıl yapıldığını mantık olarak ilerlediğimde yapabilirim.öncelikle setil(filler)çakısı gerek bana.birde şöyle birşey var.tekeri çevirdiğimde oluşan khava bujiyi taktığım yerden basınçlı olarak geliyor bu ne anlama gelir? egzoz subabında bir sorun var demek galiba?açılmıyor sanırım subap.oluşan basınçta bujinin ordan çıkmak zorunda kalıyor.bu bir sorundur doğru mu?
    bujinin oradan hava gelmesi normal bir şey. aslında eksik söylüyorsunuz, bujinin oradan gelen şey benzin ile hava karışımı olması lazım.

    motorda "kompressyon" terimi kullanırlar yani bu "sıkıştırma" anlamına geliyor. motor bloğu içerisinde benzin ve hava karışımı sıkışıp "buji" yardımı ile patlatılmak suretiyle çalışmaktadır.

    buji sökülü olduğu zaman içeride sıkışması gereken hava/benzin karışımı buji yuvasının oradan uçup gidiyor ve sizin bahsettiğin şey de budur yani bu normal bir şey.

    ..............valla ne yalan söyleyeyim bende sübap ayarını göz kararı yapmayı düşünüyorum :D sentil çakısına para vermeyeyim birde diyorum. he forumda birinde varsa belki bana ödünç verebilir

  13. #13
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bujinin oradan hava gelmesi normal bir şey. aslında eksik söylüyorsunuz, bujinin oradan gelen şey benzin ile hava karışımı olması lazım.

    motorda "kompressyon" terimi kullanırlar yani bu "sıkıştırma" anlamına geliyor. motor bloğu içerisinde benzin ve hava karışımı sıkışıp "buji" yardımı ile patlatılmak suretiyle çalışmaktadır.

    buji sökülü olduğu zaman içeride sıkışması gereken hava/benzin karışımı buji yuvasının oradan uçup gidiyor ve sizin bahsettiğin şey de budur yani bu normal bir şey.

    ..............valla ne yalan söyleyeyim bende sübap ayarını göz kararı yapmayı düşünüyorum :D sentil çakısına para vermeyeyim birde diyorum. he forumda birinde varsa belki bana ödünç verebilir
    üstad bu bahsettiğim kompresyon öylesine buji yuvasına güç uygulamış ki yalama olmaya sebep olmuş buji yubasında.buda aklıma , acaba egzost subabı işlevini yerine getiremediği için(egzost subabı açılamadığı için)kaçış yolu olarak buji yuvasını tercih etmiş gibi.egzost subabının açılamaması gibi bir durum olabilir mi?rampalarda gaz vermeme rağmen motor yavaşlıyor ve ateşlemeyi kesiyordu.tekleme olmuyordu ama ciddi anlamda boğuluyordu motor
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  14. #14
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    abi ne uğraşıyon ya ver bi ustaya yapsın işte. her şeyden anlamak zorunda değiliz ki!

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad bu bahsettiğim kompresyon öylesine buji yuvasına güç uygulamış ki yalama olmaya sebep olmuş buji yubasında.buda aklıma , acaba egzost subabı işlevini yerine getiremediği için(egzost subabı açılamadığı için)kaçış yolu olarak buji yuvasını tercih etmiş gibi.egzost subabının açılamaması gibi bir durum olabilir mi?rampalarda gaz vermeme rağmen motor yavaşlıyor ve ateşlemeyi kesiyordu.tekleme olmuyordu ama ciddi anlamda boğuluyordu motor
    buji boşluğundan hava atıyor ama emme sübabından sürekli hava ve benzin çektiği için buji boşluğundan atabiliyor. yani buji takılı iken içerideki sıkışan hava habire bir gevşer bir sıkışır onda sorun yok. buji yuvasının da hava basıncından dolayı yalama olması mümkün değil, siz bujiyi fazla dıkıp yuvayı yalama yaptıysanız geçmiş olsun yeni bir üst kapak alacaksınız motor için.

    kafanız karışmış, motorun içine emme sübabından hava giriyor. eğer tahliye sübabından çıkamayacak olsa emme sübabından hava gelmez çünkü içerideki hava tahliye olmadığı için silindir içi basınç eksi değere düşmemiş oluyor.

    motor içinin çalışma prensibini göstereyim.



    yani tahliye olmadığı için piston aşağıya indiğinde silindir içerisinde zaten hava olduğundan dolayı emme sübabında hava emmeyecek ve motor gittikçe yavaşlayarak duracak.

    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ne uğraşıyon ya ver bi ustaya yapsın işte. her şeyden anlamak zorunda değiliz ki!
    şu devirde usta yokki etrafta düzgün :( çok şükür kendi tek silindir motorumu a'dan z' kendim yapabiliyorum.

  16. #16
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    valla fatihcigim zaten aksama kadar isim geregi hesap kitap yapmaktan beynim eriyor, bir de bunun uzerine gidip motor ile ugrasamam yani.

    ha hobi olarak, zevk alarak yapiyorsan orasi ayri, saygi duyarim.
    fatih.met bunu beğendi.

  17. #17
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ne uğraşıyon ya ver bi ustaya yapsın işte. her şeyden anlamak zorunda değiliz ki!
    ustaların işçilik için aldığı fahiş fiyatlar ve sonrasında contaya ne gerek var sıvı conta süreriz gibi cümleleri yüzünden asla ustalara motorumu emanet edemem.işinin ehli usta yok mu? var elbette ama benimde gücüm işçiliği ödemeye yetmiyor.ayrıca bu işi öğrenmek istiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:51 ----------

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buji boşluğundan hava atıyor ama emme sübabından sürekli hava ve benzin çektiği için buji boşluğundan atabiliyor. yani buji takılı iken içerideki sıkışan hava habire bir gevşer bir sıkışır onda sorun yok. buji yuvasının da hava basıncından dolayı yalama olması mümkün değil, siz bujiyi fazla dıkıp yuvayı yalama yaptıysanız geçmiş olsun yeni bir üst kapak alacaksınız motor için.

    kafanız karışmış, motorun içine emme sübabından hava giriyor. eğer tahliye sübabından çıkamayacak olsa emme sübabından hava gelmez çünkü içerideki hava tahliye olmadığı için silindir içi basınç eksi değere düşmemiş oluyor.

    motor içinin çalışma prensibini göstereyim.

    https://www.youtube.com/watch?v=g_sca3VQ7KA

    yani tahliye olmadığı için piston aşağıya indiğinde silindir içerisinde zaten hava olduğundan dolayı emme sübabında hava emmeyecek ve motor gittikçe yavaşlayarak duracak.



    şu devirde usta yokki etrafta düzgün :( çok şükür kendi tek silindir motorumu a'dan z' kendim yapabiliyorum.
    yorumların için sağol üstad.bugün kısmetse motor bloğunu şaseden ayırıp temiz temiz başlayacağım işime.her aşamayı resimleyip burada paylaşmayı düşünüyorum
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  18. #18
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    genelde tr de bulacağınız sentil çakılarında 0,05 ve katları olur.

    fatih kardeş bir 0 eksik yazmış. sentil ile ayar yaparken 0,05 emme, 0,10 egzoz süpap ayarı yapmanız lazım.

    piyano üzerindeki süpap kafaları piston üst ölü noktaya geldiğinde çok uğar şık şık kafaya vuracak şekilde ayarlanır. yani üst ölü noktada değilse boşluk olmaz o arada. bu normal bir durum.

    bak hocam bu videoda anlattığı gibi yapacaksın. adam temiz temiz göstermiş. aralıklar 0,05 ve 0,10 olacak.

    https://www.youtube.com/watch?v=qZxB7sUG_O4

    ama oraya gelene kadar daha sen motoru sökeceksin toplayacaksın en son süpap ayarına geleceksin. sen bi yar motoru sorun ne bir bak bakalım sonrasında yardımcı olmaya çalışırız.

    kolay gelsin.
    kolay gelsin.

  19. #19

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Sentil çakısını ben motokaçar.com 'dan aparatlar bölümünden bulmuşdum. motosiklet için bütün mm leri mevcut. Ben mcx 150 de eğer yanlış hatırlamıyorsam 0.06 emme 0.07 egzoz subabı olarak ayarlıyordum.

  20. #20
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sentil çakısını ben motokaçar.com 'dan aparatlar bölümünden bulmuşdum. motosiklet için bütün mm leri mevcut. Ben mcx 150 de eğer yanlış hatırlamıyorsam 0.06 emme 0.07 egzoz subabı olarak ayarlıyordum.
    o kadar detaya gereq yoq hoca yaa, araya kağıt girip çıkıyorsa tamamdır bizim ustalarımız öyle sağlamlarki adamlar göz ile yapıyor o milimetre hesabını.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------

    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla fatihcigim zaten aksama kadar isim geregi hesap kitap yapmaktan beynim eriyor, bir de bunun uzerine gidip motor ile ugrasamam yani.

    ha hobi olarak, zevk alarak yapiyorsan orasi ayri, saygi duyarim.
    benim için eğlence oluyor ama işler şu sıra yoğun olduğu için yorgunlukla uğraşıyorum. bugün conta seti-buji, buji piposu-motul 5100 yağ aldım ama sıvı conta almayı unuttum.

    yarın sıvı conta ve balata spreyi alacağım ve artık motor bloğunu iyicene balata spreyi ile temizleyip monte etme vakti geldi.

    en önemli nokta ise pistonun üst kapağa çarpmaması için pistonun ne kadar yukarı çıktığına bakacağım ve duruma göre silindir bloğunun altına 2 yada 3 conta koyacağım.

    acaba motor bloğunu balata spreyi yerine wd-40 yada tinerle falan temizlesem sorun olur mu?

    şundan seneler önce birisi motorun yağ haznesine mazot koymuştu ve motorun içini öyle temizlemişti bendemi öyle yapsam acaba.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)