Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Piyano konusu Hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    genelde tr de bulacağınız sentil çakılarında 0,05 ve katları olur.

    fatih kardeş bir 0 eksik yazmış. sentil ile ayar yaparken 0,05 emme, 0,10 egzoz süpap ayarı yapmanız lazım.

    piyano üzerindeki süpap kafaları piston üst ölü noktaya geldiğinde çok uğar şık şık kafaya vuracak şekilde ayarlanır. yani üst ölü noktada değilse boşluk olmaz o arada. bu normal bir durum.

    bak hocam bu videoda anlattığı gibi yapacaksın. adam temiz temiz göstermiş. aralıklar 0,05 ve 0,10 olacak.

    https://www.youtube.com/watch?v=qZxB7sUG_O4

    ama oraya gelene kadar daha sen motoru sökeceksin toplayacaksın en son süpap ayarına geleceksin. sen bi yar motoru sorun ne bir bak bakalım sonrasında yardımcı olmaya çalışırız.

    kolay gelsin.
    kolay gelsin.
    üstad bugün motor bloğunu şaseden ayırdım ve masaya koydum.külbütör kapağını çıkardım ve orada bıraktım.kısmetse yarın silindiride çıkarıp bakıcam duruma.bir debugün sanayiden sentil çakı seti aldım.0.05 den başlayıp 0.05 şeklinde artarak 1mm kadar var.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad bugün motor bloğunu şaseden ayırdım ve masaya koydum.külbütör kapağını çıkardım ve orada bıraktım.kısmetse yarın silindiride çıkarıp bakıcam duruma.bir debugün sanayiden sentil çakı seti aldım.0.05 den başlayıp 0.05 şeklinde artarak 1mm kadar var.
    tamam dostum. ayarı o 0,05 ve bir yanındaki 0,10 la yapacaksın. sorun olmaz merak etme.

    sen açma işlemine devam et bakalım neler çıkacak içerden. türk usta işi parça arttırmayacak şekilde sök, söktüğün parçaları belirli sıra ile sakla. hepsini bi torbaya doldurma aman diyeyim sonra aranır durursun.

    bu arada fotoğraflamayı da unutma. güzel bir konu olacak. ihtiyacı olan faydalanır buradan.

    kolay gelsin.

  3. #23
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam dostum. ayarı o 0,05 ve bir yanındaki 0,10 la yapacaksın. sorun olmaz merak etme.

    sen açma işlemine devam et bakalım neler çıkacak içerden. türk usta işi parça arttırmayacak şekilde sök, söktüğün parçaları belirli sıra ile sakla. hepsini bi torbaya doldurma aman diyeyim sonra aranır durursun.

    bu arada fotoğraflamayı da unutma. güzel bir konu olacak. ihtiyacı olan faydalanır buradan.

    kolay gelsin.
    üstad fotoğraflamayı bende düşünüyorum ayak üstü baskı balata kısmını söktüm ve iki kırık parça çıktı.nerenin belli olmuyor.birde büyük bir pul çıktı.onları bulmak için parçalamaya devam edicem.kırık parçaların resimlerini bugün yükleyeceğim kısmetse.birde çıkardığım her parçaya dikkat ederek çıkarıyorum sonradan sorun olmaması için

  4. #24
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    üstadlar silindiri söktüm ve ilk gördüğüm şey pistonda ki segmanların genişlemiş olmasıydı.pistonda sorun yok biraz kurumbağlamış o kadar.sadece segman takımı aradım bulamadım herhangi bir 250 cc motorun segman tkımını alıp kullansam sıkıntı çıkar mı? kırılan parçaların yerini bulamadım.birde subaplar görüntü itibariyle sağlam ama elimle bastırıp aşağı hareket etmesini sağladığımda çok zor aşağı hareket ediyor bu normalmidir?

  5. #25
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstadlar silindiri söktüm ve ilk gördüğüm şey pistonda ki segmanların genişlemiş olmasıydı.pistonda sorun yok biraz kurumbağlamış o kadar.sadece segman takımı aradım bulamadım herhangi bir 250 cc motorun segman tkımını alıp kullansam sıkıntı çıkar mı? kırılan parçaların yerini bulamadım.birde subaplar görüntü itibariyle sağlam ama elimle bastırıp aşağı hareket etmesini sağladığımda çok zor aşağı hareket ediyor bu normalmidir?
    dostum devam edeceksin sökmeye. şanzuman onun da aşağısında. silindirde sorun yoktur zaten ama açmışken segmanları değiştirmende fayda var.

    silindiri çıkardıktan sonra motor yarma denilen şeyi yapacaksın. debriyaj kapağını çıkarmıştın yanlış hatırlamıyorsam. şimdi sökme işlemine devam edip (ki debriyaj tarafında ufak parçalar çıkmıştı büyük ihtimalle şanzıman dan geldi onlar) şanzımanı çıkarıp dişlileri kontrol etmen gerek.

    ezcümle, sen sökmeye devam et. segman ile şimdilik bir işin yok. toplarken lazım olacak yenisi sana.

    silindiri al git parçacıya buna uygun segman verin bana de ordan alırsın. genelde standart şeylerdir. milim milim büyüyen yapıları yok. 250cc tek silindir her yerde aynı neredeyse. sorarsın gittiğinde de motorun markasını söyleyerek. yardımcı olurlar.

    kolay gelsin.

  6. #26
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum devam edeceksin sökmeye. şanzuman onun da aşağısında. silindirde sorun yoktur zaten ama açmışken segmanları değiştirmende fayda var.

    silindiri çıkardıktan sonra motor yarma denilen şeyi yapacaksın. debriyaj kapağını çıkarmıştın yanlış hatırlamıyorsam. şimdi sökme işlemine devam edip (ki debriyaj tarafında ufak parçalar çıkmıştı büyük ihtimalle şanzıman dan geldi onlar) şanzımanı çıkarıp dişlileri kontrol etmen gerek.

    ezcümle, sen sökmeye devam et. segman ile şimdilik bir işin yok. toplarken lazım olacak yenisi sana.

    silindiri al git parçacıya buna uygun segman verin bana de ordan alırsın. genelde standart şeylerdir. milim milim büyüyen yapıları yok. 250cc tek silindir her yerde aynı neredeyse. sorarsın gittiğinde de motorun markasını söyleyerek. yardımcı olurlar.

    kolay gelsin.
    üstad manyetoyu sökemiyorum.çektirme aparatları varmış ama modele göre değişkenlik gösteriyormuş.aparatsız sökebileceğim yöntem var mı? ya da alternatif bir yol?
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  7. #27
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamirci piyano ile sübap başı arası boşluğu ölçüyor sentil çakısı ile. bizim saygıdeğer ustalarımız sentil çakısı kullanmadan göz hesabı boşluk bırakırlar.
    Hondanin kucuk motorlarinda intake subab arasi kabul edilebilir mesafe 0.08 mm ila 0.2 mm arasi... Goz karariyla olcuyor demek ki o mesafeyi cebindeki sentil cakisini cikarmaya uşenen "saygideger ustam"... nasil bir goz varsa artik... belki de malum oluyordur...

    Baska bir deyisle ne yaptiklari iş, ne de gozunuz gibi baktiginiz motosikletiniz, umurlarinda bile degildir.

    Ustune bir de yaptiklari ustunkorulugu, utanmadan sayginlikmis gibi pazarlayip keklerler milleti...

    http://outdoorpowerinfo.com/engine_s...valve_gaps.asp

  8. #28
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad manyetoyu sökemiyorum.çektirme aparatları varmış ama modele göre değişkenlik gösteriyormuş.aparatsız sökebileceğim yöntem var mı? ya da alternatif bir yol?
    Kardeşim hemen o motordan elini çek, ve yengeye sor, senden benden sağlam usta.
    Stop etme olayını hatırla bence
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  9. #29
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim hemen o motordan elini çek, ve yengeye sor, senden benden sağlam usta.
    Stop etme olayını hatırla bence
    yengede çaresiz kaldı kardeşim mecbur sanayiye gidicez yine.ama bunu çektirme aparatı yoktur diye tahmin ediyorum nasıl çıkarıcaz manyetoyu meraktayım
    MrMud bunu beğendi.
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  10. #30
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum sanırım şundan lazım sana;

    https://www.dokuyucu.com.tr/asp/prod...TATOR-CEKTIRME

    burada da nasıl çıkarılacağı var.

    https://www.youtube.com/watch?v=rOs9nB2z4wE

    kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------

    ya da sadece şöyle bir şey le statör kapağını sökebilirsin;


  11. #31
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sanırım şundan lazım sana;

    https://www.dokuyucu.com.tr/asp/prod...TATOR-CEKTIRME

    burada da nasıl çıkarılacağı var.

    https://www.youtube.com/watch?v=rOs9nB2z4wE

    kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------

    ya da sadece şöyle bir şey le statör kapağını sökebilirsin;

    http://i827.photobucket.com/albums/z...atiScooter.jpg
    üstad bulamıyorum işte.benimkinin ölçüsü 35 mm bu ölçüde hazır satılan yok.az önce sanayide tornacı istersen sana yaparım dedi ama 60 lira
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  12. #32

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Usta senin sıkıntı üst tarafta altını açma boşuna takım segman al paran varsa subaplarida değiştir eskisinden iyi çalışır

  13. #33
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı byinfaz.42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta senin sıkıntı üst tarafta altını açma boşuna takım segman al paran varsa subaplarida değiştir eskisinden iyi çalışır
    üstad sorun şu ki zamanla biraz çapaklar birikmiş motorun her bölgesinde.nadiren de olsa çapaklar var.ben tüm parçaları söküp temiz yıkayıp yağlayıp tekrar toplamam lazım kı motor sağlıklı olsun.ayrıca segmanı bulabilirmiyiz?sadece segman bulabilirsem on numara olur.
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  14. #34

    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Yağ tapasinda mıknatıs var açma boşuna zor toplarsin cok capak varsa gaz yagi bulamazsan mazot kat rolantinde calsitir gaz verme 20 sn calissin yeter ayrı segman satarlar piston ile silindiri goturki ona göre versin ben 150 cc için 20 tl ye aldım konyada

  15. #35
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı byinfaz.42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ tapasinda mıknatıs var açma boşuna zor toplarsin cok capak varsa gaz yagi bulamazsan mazot kat rolantinde calsitir gaz verme 20 sn calissin yeter ayrı segman satarlar piston ile silindiri goturki ona göre versin ben 150 cc için 20 tl ye aldım konyada
    üstad motor bloğunda 50.000 km deki motor için ortalama çapaklar var.olması gereken yani.motor bloğunu yarmaya başlamışken tüm çapakları temizleyip tek tek elden geçiricem parçaları
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)