dostlarım, yurttaşlarım, romalılar

ben de bir konu açmak ve fikirlerinizi almak isterim. birkaç gündür şöyle bir sorun ile uğraşıyorum;

motorum 98 cmx 250 rebel. çift silindir bir alet. ben ilk satın aldığımda rölantide devir ayarsızlığı vardı. uzun uğraşlar sonucu jikle kablosunun direksiyon hareketi ile sabit kalmayıp hareket etmesinden ötürü rölanti düzensizliğini yaptığını keşfedip, jikle kablosunu yerinden çıkarıp hareket etmeyecek bir şekilde sabitleyince sorunum kalmamıştı.

geçen pazar biraz daha düz ve küçük bir gidon aldım. onu bağlayınca mesafe de kalacak diye jikleyi de eski yerine yerleştirdim. güzel de çalıştı öyle direksiyon dönmelerinde felan sıkıntı yok rölanti stabil sabit.

ama bu işlemlerden sonra motor yüksek devirde aşırı titremeye başladı. farkediyorum sanki boğuluyor gibi.

bir de aynı zamanda benzin aldım bir yerden, bakmadım ne benzin koydu ama yüksek oktanlı benzin de böyle vuruntu tarzı tekleme yapabiliyor diye okumuştum birkaç yerde.

dün akşam jikleyi bağlı olduğu koldan çıkardım, belki karbürakötde su olmuştur diye tahliye musluğundan karbüratördeki tüm benzini boşalttım. sabah yola çıktığımda düne nazaran biraz daha iyi ama hala sıkıntı var gibi.

bu arada motor ısınana kadar da bayağı bir teklemeli gittik korka korka sürdüm ha şimdi durdu duracak diye.

bujilere baktım ngk bujilerim var daha 5k oldu ikisi de normal öyle boğulma olsa kapkara olurdu başları ama bayağı sütlü kahverengi. kurum yok.

hava ayarını yaptım karbüratörden ki birden fazla kere yolda deneyerek. yine aynı sorun devam ediyor.

ne yapmalıyım sizce? benim aklıma ilk gelen benzin bitene kadar gidip, daha önce sorun yaşamadığım benzinciden depoyu fulleyip denemek. o da olmaz ise tekrar jikle kablosunu komple iptal etmek.

sizin önerebileceğiniz bir şey var mıdır acaba?

kusura bakmayın baya uzun oldu. teşekkür ederim.