Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBF 1000 Bakımı Hk

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Merhaba arkadaşlar,

    2012 model bundan tam 5 yıl önce trafiğe çıkan bir CBF 1000'im var. Ben Ekim ayında 13500 km iken aldım, şu an 17200 km'de.

    Daha önceki 2 sahibi ilk bakım hariç serviste yaptırmamışlar ve bakım kaydı yok. Ben de aldığımda para olmadığı için sadece yağ ve arka balata değiştirip devam etmiştim. Alırken detaylı ekspertiz yaptırmıştım Honda servisinde bir sıkıntısı yoktu. Yine gören ve inceleyen başka 2 usta da benzer yorumları yaptılar.

    Şimdi uzun dönemli kullanmak üzere bakıma sokmak istedim motoru.

    Ustanın tavsiye ettiği değişimler:

    Zincir- dişli seti
    Bujiler
    Amortisör yağları ve keçeler
    Yağ-yağ filtresi
    Hava filtresi (K&N tavsiye ediliyor)
    Engine clean
    Fuel system clean
    Fren hidroliği
    Gidon rulmanı ve keçeler (ufak sıkıntı var gibi)
    Akü (eski sahibi dandik bir akü takmış gerçi çalışıyor ama usta değiştirmeyi tavsiye ediyor)
    Soğutma sıvısı
    Bunun dışında tekerlek rulmanları kontrol edilecek gerekli görürse değişecek


    Tabii haliyle tüm bunlar için kabarık bir fiyat çıkıyor ortaya.

    Sizce bu durumda sonraya erteleyebileceğim değişimler hangileri olabilir? Örneğin bujileri değişmesem veya dişlileri veya aküyü değişmesem bana ne sorun olabilir. Ne zaman bunları değişmem gerekir?

    Yoksa hakkaten hepsini yaptırıp 20.000 km sadece yağ değişimi ile mi gideyim?

    Görüşlerinizi rica ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Eğer zincir-dişli seti çok kötü durumda değilse ertelenebilir. Zincir sürekli bollaşıyorsa falan oda acildir.

    Bujiler önemli, bujiler eskiyip kırılıp motorun içine gidebilir.

    Amörtisör keçeleri ve yağı zaten önemli. Fakat ön amörtisör keçeleri patlak değilse, yağ atmıyorsa dışarıya elletme. 20 binde sanmıyorum yağ attığını. Belki keçe eskimiştir ondan değiştirelim demiştir. Acil değildir bu.

    yağ yağ filtresi önemli.

    Hava filtresi de çok acil değil.

    Diğer söyledikleri hepsi önemli. Aslında yazdığı herşey önemli ama bazılarını erteleyebilirsin işte.

  3. #3
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    2012 model bundan tam 5 yıl önce trafiğe çıkan bir CBF 1000'im var. Ben Ekim ayında 13500 km iken aldım, şu an 17200 km'de.

    Daha önceki 2 sahibi ilk bakım hariç serviste yaptırmamışlar ve bakım kaydı yok. Ben de aldığımda para olmadığı için sadece yağ ve arka balata değiştirip devam etmiştim. Alırken detaylı ekspertiz yaptırmıştım Honda servisinde bir sıkıntısı yoktu. Yine gören ve inceleyen başka 2 usta da benzer yorumları yaptılar.

    Şimdi uzun dönemli kullanmak üzere bakıma sokmak istedim motoru.

    Ustanın tavsiye ettiği değişimler:

    Zincir- dişli seti
    Bujiler
    Amortisör yağları ve keçeler
    Yağ-yağ filtresi
    Hava filtresi (K&N tavsiye ediliyor)
    Engine clean
    Fuel system clean

    Fren hidroliği
    Gidon rulmanı ve keçeler (ufak sıkıntı var gibi)
    Akü (eski sahibi dandik bir akü takmış gerçi çalışıyor ama usta değiştirmeyi tavsiye ediyor)
    Soğutma sıvısı
    Bunun dışında tekerlek rulmanları kontrol edilecek gerekli görürse değişecek


    Tabii haliyle tüm bunlar için kabarık bir fiyat çıkıyor ortaya.

    Sizce bu durumda sonraya erteleyebileceğim değişimler hangileri olabilir? Örneğin bujileri değişmesem veya dişlileri veya aküyü değişmesem bana ne sorun olabilir. Ne zaman bunları değişmem gerekir?

    Yoksa hakkaten hepsini yaptırıp 20.000 km sadece yağ değişimi ile mi gideyim?

    Görüşlerinizi rica ediyorum.
    koyu kısımları yapmazdım.diğer tüm yazdıklarını yapardım.yaptım da

    filtreyi kesinlikle değiştirirdim.k&n olmak zorunda değil orjinal filtrede olur

    zincir dişli bakılarak durum iyiyse zincirde bazı yerler gergin bazı yerlerde bolluk yoksa ertelenebilir.

    gidonda boşluk tıkırtı yoksa ertelenebilir

    aküyü iyi bir aküyle değiştirmen iyi olur.statör konjektör arızalarına tedbir olarak

    buji,değiştirin

    keçeler sağlamsa amortisör ertelenebilir.ama yeni keçe ve yeni yağ farkedecektir motorun sürüşünde,hissedersiniz

    yağ yağ filtresi,4-5000 km zaten bence tam zamanı

    fren hidroliği-kesinlikle, debriyaj da hidrolik galiba 1000 lerde,öyleyse onu da kesinlikle değiştirin

    antifriz-kesinlikle değişin

    tekerlek rulmanı, kesinlikle değişin
    crxforever bunu beğendi.

  4. #4
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    değerli arkadaşım madem 1000 lik makina aldın hakkını ver..bakım zamanın geldiyse bakımında hakkını ver..motorun ömrü uzar ve en önemliside sağlığın ve hayatın için elzem bir konu..ha beni aşar maddi durumlar kritik dersende sat gitsin ..usta arayışın olursa yardımcı olurum..KTM Spor Motonun yanında Ergin Ustam var..Honda DOğu Batının eski başustası 18 yıllık Honda Mekanikeri..işçiliği harikadır..ben kefilim..fiyat almak istersen vs özelden numarasını verebilirim uygun fiyata gereğini yapar..

  5. #5
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Hepsi tamamen yapılması gereken şeyler.
    Bunlar es geçildiği takdirde birbirine bağlı farklı sorunlar çıkacaktır.

    4 silindir böyle bir motor alıyorsanız masrafından da kaçmamanız gerekir.Eğer durumunuz yoksa, motorun canına okumayın satıp bütçenize göre motor bakın.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustanın tavsiye ettiği değişimler:

    Zincir- dişli seti
    Bujiler
    Amortisör yağları ve keçeler
    Yağ-yağ filtresi
    Hava filtresi (K&N tavsiye ediliyor)
    Engine clean
    Fuel system clean
    Fren hidroliği
    Gidon rulmanı ve keçeler (ufak sıkıntı var gibi)
    Akü (eski sahibi dandik bir akü takmış gerçi çalışıyor ama usta değiştirmeyi tavsiye ediyor)
    Soğutma sıvısı
    Bunun dışında tekerlek rulmanları kontrol edilecek gerekli görürse değişecek
    -Zincir dişli seti, eğer üzerinde orijinal zinciri varsa ve gerdirme payı varsa değiştirmenize gerek yok, arka dişlinin de değişmesine gerek yok, ön dişliyi değiştirebilirsiniz o aşınmıştır.

    -bujilerin değiştirilmesi gerekir.

    -amortisörlere dokunmak için çok erken.

    -hava filtresi değiştirilmeli.

    -fren hidroliğini tercihe göre değiştirebilirsiniz. çok önemli değil.

    -gidon rulmanlarında sıkıntı varsa değiştirilmeli fakat 17 bin de deli gibi çukurlara girmeden değişmesine gerek yok diye düşünüyorum. boşluk varsa gidon sağa sola rahat hareket etmiyorsa değiştirilmeli.

    -akü üzerindeki dandikte olsa amperi yeterli değerdeyse ömrünü tamamlayana kadar değiştirmeye gerek yok.

    -soğutma sıvısı değişmeli.

    Bu arada belirteyim bunlarla ilgili bilgiyi motorunuzun kullanım kitapçığında bulabilirsiniz, periyodik değişmesi gereken parçaların hangi km lerde değişmesi gerektiği orada yazar. (örn. hava filtresi, yağ, bujiler vs.)

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Basto,

    Oncelikle yeni bir usta bulmani siddetle tavsiye ederim. Motoru bizzat gormeden uzaktan ahkam kesmek istemem ama ya motor gercekten cok dokuk , ya da bu listeyi veren tamirci iyi niyetli degil. Ayni fireblade motorunu kullanan motosikleti 32000km'de alip 55000km civari elden cikardim. Aldigimda da saat gibiydi, sattigimda da... Yag ve filtre degisimi disinda hic birsey yapmadim. Ihmal ettigimden degil, lazim olsa yapardim. Kisaca ozetliyorum:

    Zincir - dişli seti
    Bunlar zamani gelince degil, omru tukenince degisir. Ve daha 17bin'de bi Hondanin tum takimlarinin degisim istemesi icin bayagi hor kullanilmis olmasi gerekiyor. Gercekten o kadar esnemis mi zincir? Disliler gozle farkedilecek kadar asinmis mi? Internette fotograf ve video'larina bak. Gerekmiyorsa degistirme.

    Bujiler
    Becerebiliyorsan cikarip bak birine. Benimkiler tertemizdi. Degistirmedim. Zor olacaksa degistir gitsin.

    Amortisör yağları ve keçeler
    Ayni zincir-disli gibi. Akitip sizdirmiyorsa, sorun yoksa elletme.

    Yağ-yağ filtresi
    6000km'de bir degistir. Manueldeki degerlerde yag koysunlar. Sacmasapan 15W50 falan kullanmasinlar. Bir de orijinal HOnda filtresi ile degistirsinler, sacmasapan yan sanayi filtre kullanmasinlar.

    Hava filtresi (K&N tavsiye ediliyor)
    Sakin ha. Hava filtresine yandan kolayca ulasabilirsin. Cikar bak. Temizse degsitirmene gerek yok. Duvara vur birkac kez, silkeleyip yerine tak. Benimki tertemizdi. K&N hic tavsiye etmem. Motorun omru boyunca 3-4 kez degisecek ucuz bir parca icin temizleme yaglama isteyen ve filtreme kapasitesi orijinal parca kadar iyi olmayan K&N filtre niye alasin? Motorumda takili olsa cikarir atar, orijinal parcasini takarim.

    Engine clean
    Bence hic elletme. Kimyasal degmesin borulara tellere, abuk subuk yerlere su fiskirtmasinlar.

    Fuel system clean
    Bu tamamen sacmalik. Honda'nin ne kullanici, ne de servis manuelinde boyle bir bakim yok. Muhtemelen depoya ne idugu belirsiz bir kimyasal katip calistiriyorlar. 1. Hic gerek yok. 2. Zarari olabilir.

    Fren hidroliği
    Sivinin rengi cok koyuysa, fren sunger gibi yumusaksa ve guzel tutmuyorsa degistirt tabii ki. Yoksa elletme.

    Gidon rulmanı ve keçeler (ufak sıkıntı var gibi)
    Hissettigin bir sikinti varsa mutlaka baktir, cozsunler.

    Akü (eski sahibi dandik bir akü takmış gerçi çalışıyor ama usta değiştirmeyi tavsiye ediyor)
    COk bir bilgim yok... Eger marka coook kotu degilse, motora zarar vermeyecekse, motor duzgun calisiyorsa kullanabilirsin bence. Ama gormeden net birsey diyemem. Honda da kendi aku yapmiyor sonucta. Muhtemelen Yuasa'dir.

    Soğutma sıvısı

    Bence erken. Ama sen bilirsin. Sahsen sikinti yoksa degistirtmezdim.

    Bunun dışında tekerlek rulmanları kontrol edilecek gerekli görürse değişecek
    Tabii ki. Ama daha once dedigim gibi bu liste cok guven vermedi bana. Muhtemelen degisecek gibi geliyor bana

    Bir de tavsiyem motosikletin uluslararasi forumundan "shop manual" ya da "service manual" denilen ayrintili kitapcigini indir ve incele. Ne nasil degisir, omru ne kadardir yazar. Bol resimli ve semalidir. Aklina yatarsa yaparsin kendin, yoksa yaptirirsin. Ama motora yakinligin artar, fikir sahibi olursun. Eski fireblade servisi cok kolay bir motor. Yag filtresi hemen onde. Hava filtresi yanda. Mesela KTM'de hava filtresi icin deponun kaldirilmasi gerekiyor. Kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:34 ----------

    Unuttum, zinciri değiştirmiştim... Ama dişliler, hidrolik, buji, hava filtresi, fren balataları ve antifrizi değiştirmedim hiç...
    MeTaL bunu beğendi.

  8. #8
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Arkadaşlar şöyle karar verdim:

    Buji, amortisör, aküyü şimdi ellemiyorum, hava filtresi ise k&n yerine orjinal ile değişeceğim. İlk üçünü bir sonraki 23000 km bakımında değişeceğim.

    Diğerlerini yaptırıyorum. Sonuçta km az olsa da 5 yıldır trafikte ve hiç bakım kaydı olmayan bir motor bu. İçimi rahatlatacak veriler çok az.

    Herkese çok teşekkür ederim vakit ayırıp yazdığı için.

    @hasmet usta kazık biraz ama güven veriyor açıkcası, diğer ustaları gördükten sonraki düşüncem bu. Türkiye'deki en iyi Honda ustalarından birisi zaten. Haa adam fazladan veya önceden söylüyor mu? Evet ama en azından anlatıyor ve biliyor. Örneğin, top case takılı iken oluşan gidon sallanmasına teknik olarak 3 farklı sebep söyleyen tek usta. Yine aynı şekilde motorun 5500 devirdeki titreşimine de öyle (cbf 1000 kronik durumu bu demiyor)
    mete_han ve Erdost bunu beğendiler.

  9. #9
    SürücüMen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Renault Clio 2012/Mondial 150 SüperBoy X
    Usta merak ettim hepsi için sana verilen fiyat ne?

  10. #10
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    amortisor konusunda yağ kaçagi varmi ? rulmanlar diyorsa gidonda on fren sıkıldıgında tık tık tık diye ses yyapıyormu yoksa azmi cok azmi yapuyor en azinda bile degiştir ama yapmiyorsa yapma sök tak bela zamanlarda yapılır o kadarda işçilik vardir aküyü elleme ya en dandigi olsada bitmeye yakın ben gidiyorum diye seslenir sana jel ise enjektor temizligini anladimda motor temizligini süpürge ile pistonlarin üstündeki kurumumu çekecek egzoz dan o ne demek sen yağni yağ filitreni hava filtreni bujilerini degiştir enjektorunu temizlet sezon acılmaya var iş yok dükkanlarimiz boş her usta aç kurt gibi girişir bu donemlerde dikkat edin.

    zincir dişli konusunda bir foto atsan buraya zincir ve arka dişlini bir fikir ediniriz .
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  11. #11
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı SürücüMen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta merak ettim hepsi için sana verilen fiyat ne?

    K&N hava filtresi, iridyum buji, tüm parçalar ve işçilik dahil (parçaları iyi markalardan veya orjinal almak durumunda) 3800 gibi bir şeye geliyordu.

    Parçaların detayını yazarsam bir sonraki bakıma ertelediklerim:

    Amortisör yağ ve keçeleri: 350
    Bujiler: 480
    Akü: 275

    Yaptıracağım:
    Zincir dişli seti: 656 TL
    Gidon rulman ve keçeleri: 200
    Yağ: 200
    Yağ filtresi: 40
    Fren hidrolik: 15
    Soğutma sıvısı: 60
    hava filtresi: 100
    Engine clean: 75
    fuel system clean: 75

    Teker rulmanları da kontrol edilecek, duruma göre yapılacak.


    K&N Filtre: 470 (orjinali 100 olduğundan bunu iptal ettim)

    Parçalar 2900 kadardı herhalde, 900 de işçilik...




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------

    Alıntı kerem999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amortisor konusunda yağ kaçagi varmi ? rulmanlar diyorsa gidonda on fren sıkıldıgında tık tık tık diye ses yyapıyormu yoksa azmi cok azmi yapuyor en azinda bile degiştir ama yapmiyorsa yapma sök tak bela zamanlarda yapılır o kadarda işçilik vardir aküyü elleme ya en dandigi olsada bitmeye yakın ben gidiyorum diye seslenir sana jel ise enjektor temizligini anladimda motor temizligini süpürge ile pistonlarin üstündeki kurumumu çekecek egzoz dan o ne demek sen yağni yağ filitreni hava filtreni bujilerini degiştir enjektorunu temizlet sezon acılmaya var iş yok dükkanlarimiz boş her usta aç kurt gibi girişir bu donemlerde dikkat edin.

    zincir dişli konusunda bir foto atsan buraya zincir ve arka dişlini bir fikir ediniriz .
    şu an bir yağ kaçağı yok.
    ön frende tık tık etmiyor (veya ben anlamıyorum) ama ön teker havada iken sağa sola oynatınca arada bir yerde hafiften tık diye kalıyor.
    aküyü ellemiyorum.
    daha önce kaç km'de bir yağ değiştiğini bilmediğim için ne kadar kurum vardır yoktur bilemiyorum, engine clean o yüzden OK dedim. Zararı olacak bir şey değildir herhalde. 75 lira zaten.
    Zincir ve dişlileri değişeceğim, yine daha önce kullanan abiler 50+ abilermiş pek teknik bilgi yoktu abilerde. Motoru hiç zorlamamışlar sakin sürmüşler ama zincire bakım yaptıklarından hiç emin değilim. Ben aldığımda üzerindeki lastiğin yuvarlak formu kaybolmuş araba lastiğine dönmüştü 3-4 yıllık lastik vardı motorda. Ona bakmayan zincire hiç bakmaz diye değiştireyim dedim.
    Hayatı güzelleştiren mekanikler.

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    K&N hava filtresi, iridyum buji, tüm parçalar ve işçilik dahil (parçaları iyi markalardan veya orjinal almak durumunda) 3800 gibi bir şeye geliyordu.

    Parçaların detayını yazarsam bir sonraki bakıma ertelediklerim:

    Amortisör yağ ve keçeleri: 350
    Bujiler: 480
    Akü: 275

    Yaptıracağım:
    Zincir dişli seti: 656 TL
    Gidon rulman ve keçeleri: 200
    Yağ: 200
    Yağ filtresi: 40
    Fren hidrolik: 15
    Soğutma sıvısı: 60
    hava filtresi: 100
    Engine clean: 75
    fuel system clean: 75

    Teker rulmanları da kontrol edilecek, duruma göre yapılacak.


    K&N Filtre: 470 (orjinali 100 olduğundan bunu iptal ettim)

    Parçalar 2900 kadardı herhalde, 900 de işçilik...




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------



    şu an bir yağ kaçağı yok.
    ön frende tık tık etmiyor (veya ben anlamıyorum) ama ön teker havada iken sağa sola oynatınca arada bir yerde hafiften tık diye kalıyor.
    aküyü ellemiyorum.
    daha önce kaç km'de bir yağ değiştiğini bilmediğim için ne kadar kurum vardır yoktur bilemiyorum, engine clean o yüzden OK dedim. Zararı olacak bir şey değildir herhalde. 75 lira zaten.
    Zincir ve dişlileri değişeceğim, yine daha önce kullanan abiler 50+ abilermiş pek teknik bilgi yoktu abilerde. Motoru hiç zorlamamışlar sakin sürmüşler ama zincire bakım yaptıklarından hiç emin değilim. Ben aldığımda üzerindeki lastiğin yuvarlak formu kaybolmuş araba lastiğine dönmüştü 3-4 yıllık lastik vardı motorda. Ona bakmayan zincire hiç bakmaz diye değiştireyim dedim.
    Orijinal Yuasa akunun daha pahali olmasi lazim Basto. Burada $110'dan asagi bulmak mumkun degil... On sene kadar once degistirdigimde indirimli $115 civari verdigimi hatirliyorum...

    Bu arada senin motor icin K&N filter $65 burada kendi sitesinde... Ama dedigim gibi hiiic gerek yok. Orijinal Honda filtre kullansin hem yag, hem hava icin...

  13. #13
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    @hasmet orjinali değil de abi amperi doğru olan düzgün bir akünün fiyatı o. Benimkinin amperi 12 olması gerekirken 10 muymuş ne öyle bir şey.

  14. #14
    saykem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2005
    Şehir
    avcılar
    Motosikleti
    honda cbf 600
    Yağ filtresine 40 tl fiyat verdiyse kesinlikle yan sanayi ve sakın yan sanayi kullanma.Orjinal yağ filtresini geçen hafta honda marka anes motordan 50 tl ye aldım.Parçaları kendin orjinalini alarak yaptıracağın ustaya teslim etmen daha iyi olur.

  15. #15
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    buji fiyatı fahiş sanki...

    internette kısa bir araştırma ile NGK'nın CR9EIX tipi bujinin uygun olduğunu buldum. (kontrol etmekte fayda var)

    türkiye'de 57 TL/adet fiyatıyla satılıyor.

    fuel system clean, engine clean dedikleri hiçbir işe yaramaz. amortisör keçeleri ve yağına, sorun yoksa hiç elletme. aküyü ertelemenin de bir sakıncası olmaz. ne zaman çalıştıramaz olursun o gün değiştir.

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı saykem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ filtresine 40 tl fiyat verdiyse kesinlikle yan sanayi ve sakın yan sanayi kullanma.Orjinal yağ filtresini geçen hafta honda marka anes motordan 50 tl ye aldım.Parçaları kendin orjinalini alarak yaptıracağın ustaya teslim etmen daha iyi olur.
    Yağ filtresinin orijinal olması önemli. Buna dikkat ederdim şahsen. Arada fark var çünkü.

  17. #17
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buji fiyatı fahiş sanki...

    internette kısa bir araştırma ile NGK'nın CR9EIX tipi bujinin uygun olduğunu buldum. (kontrol etmekte fayda var)

    türkiye'de 57 TL/adet fiyatıyla satılıyor.

    fuel system clean, engine clean dedikleri hiçbir işe yaramaz. amortisör keçeleri ve yağına, sorun yoksa hiç elletme. aküyü ertelemenin de bir sakıncası olmaz. ne zaman çalıştıramaz olursun o gün değiştir.
    bu bujiler iridyum mu?
    Hayatı güzelleştiren mekanikler.

  18. #18
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hasmet orjinali değil de abi amperi doğru olan düzgün bir akünün fiyatı o. Benimkinin amperi 12 olması gerekirken 10 muymuş ne öyle bir şey.
    CBF 1000'in orijinal aküsü 9.7 amper Yuasa'dır.
    EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.

  19. #19
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı guven61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF 1000'in orijinal aküsü 9.7 amper Yuasa'dır.

    İşte cümlemin sonundaki "muymuş ne" yazan kelime aslında hatırlamadığımı ama salladığımı ifade ediyor
    Guven bunu beğendi.
    Hayatı güzelleştiren mekanikler.

  20. #20
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    neyse hiç imkanin yoksa hondaya git honda sadece honda pahali olsun kesin olsun
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)