Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü şarj olmuyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ocak 2017
    Motorumda şarj problrmi var . Aküyü söküp ölçü aletiyle aküye geln +- yerlerindem ayak marşına basıp ölçtüm fakat hiç elektrik gelmiyor motor çakışıyor ama ışık devir sati sinyaller hiç biri çalışmıyor sorun nerede olabilir yardımcı olursanız sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    kendiniz yapabiliyorsanız şöyle deneyin dostum.

    motoru çalıştırın. rölantide 12,5 - 12,9 volt almanız lazım akü başlarından . ara gaz verin devir arttıkça yukarı çıkması gerek voltajın. 14,5 lara kadar gelmesi lazım.

    eğer bu değerlere ulaşamıyorsanız önce konjektöre baktırın yada bakın. sonra da statörü kontrol ettirin.

    kolay gelsin.
    ogzcngdk ve dc50xmax bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    24 Ocak 2017
    Dün onu ölçtüm elktrik yok Akü kutup başlarında

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı motorcu26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün onu ölçtüm elktrik yok Akü kutup başlarında
    olmaza öyle şey avometreyi 10-100 volt arasına ayarlayın. Akü ölü bile olsa 11.5 volt verir.

  5. #5

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Aküyü ölçtünüz mü, veya dışarda şarj etmeyi denediniz mi?

  6. #6
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı motorcu26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün onu ölçtüm elktrik yok Akü kutup başlarında
    akü kutup başlarında elektrik yoksa;

    konjektör arızalı ise akü bitmiştir. şarj da olmadığı için motoru çalıştırma yada farları yakma işini yapamaz.

    bunu anlamanın ne sağlıklı yolu şu. statörden gelen 3 sarı kablo vardır konjektöre giren. dikkat avometreyi AC ye alıp 200 e getirin. her bir bacağı ayrı ayrı ölçün. 3 ünde de yaklaşık aynı değerler varsa ve akü kutup başlarında hiç akım yoksa konjektör arızalıdır.

    sarı uçlarda gerilim farkı varsa o zaman statör ve konjektöre birlikte bakmak lazım. önce statörü halledip sonra konjektörün çalışıp çalışmadığını kontrol etmeniz lazım.
    motorcu26 ve dc50xmax bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    24 Ocak 2017
    Şimdi açtım konjektörü jakında yanama var ve üç tane sarı yok açık pembe pembe sarı yeşil siyah var ölçümü nasıl yapıcaaz yardımcı olurmusunuz

  8. #8
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Dostum konjektore giren 3 tane sari kablo olmasi lazim. Yada bir soket olmasi lazim 3 lu.

    Bu arada kablolarda yanma varsa konjektorun kendisinde de yanma olabilir. Sokup metal kisminin arkasina, balmumu ile kapli kismina baar misin yanma yada erime var mi diye?

    Simdi yazdigini tekrar okudum da sen pembe, acik pembe ve sari olani bir olc bakalim.yesil ve siyah cikista arti ve eksi kutup olmasi gerekiyor

  9. #9

    Üyelik
    24 Ocak 2017
    Bu bizim startör dedimiz sol tarafta motrun içindeki bobinler dimi ilk kobjektörü deiştirsem sonrada gene akü yooken kutup başından elktirik almassam startoru deiştrimek gerekecek zaten . İmla için kusura bakmayın telfondan yazıyorum. Yanlışım varsa düzeltin teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:09 ----------

    Bu bizim startör dedimiz sol tarafta motrun içindeki bobinler dimi ilk kobjektörü deiştirsem sonrada gene akü yooken kutup başından elktirik almassam startoru deiştrimek gerekecek zaten . İmla için kusura bakmayın telfondan yazıyorum. Yanlışım varsa düzeltin teşekkürler

  10. #10
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    evet dostum statör o bobinler. motorun içi demeyelim de sol taraftaki kapağın içindeler.

    sen konjektörü değiştir. eğer yine aküye akım gelmiyorsa sorun statörden demektir.

    kolay gelsin.

    bu arada çözümü bulunca buraya yazarsan sonradan okuyacaklara faydası dokunur.

  11. #11
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Yukarıdakilerde bir çözüm bulamadıysan; Akünün saf su dolum kapaklarını aç. Platinlerde su bitmiş olabilir. Haznelere taşmayacak kadar saf su ilave et.Su doldurduğun kapaklar açık olacak şekilde 10 saat şarj et/ettir. Dışarı bir gaz salınımı olacak. Daha sonra haznelerin kapaklarını kapat.Tekrar ölçümünü yap tam dolum da 12,5 12,7 gibi bir değerdeyse akün şarj olmuş demektir. Marşa bas motosikletin çalışır.

    Fakat uzun süre yattıysa akü bir süre sık sık binmen lazım ki akü kendi kendini şarj edebilsin.

  12. #12

    Üyelik
    24 Ocak 2017
    Akü ile alkası yok dolu akü boşaldı aküyü çıkarıp motoru çalıştırdımda akü kutup başlarında enrjilenme 0 akü çıkıken normalde elktrik sistemi çalışır ama şuan çalışmıyo bugün startoru aldım 35 tl pazar günü deiştricem parçalrı gene buraya yazarım belki bir başka arkadaşa yardımcı oluruz hayırlı sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------

    Akü ile alkası yok dolu akü boşaldı aküyü çıkarıp motoru çalıştırdımda akü kutup başlarında enrjilenme 0 akü çıkıken normalde elktrik sistemi çalışır ama şuan çalışmıyo bugün startoru aldım 35 tl pazar günü deiştricem parçalrı gene buraya yazarım belki bir başka arkadaşa yardımcı oluruz hayırlı sürüşler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)